بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

◄ خیر الله خادمی زیر ذره بین نقد؛ مدیریت خادمی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل موفق است یا ناموفق؟

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل طی سال های اخیر همواره تحت مدیریت خیرالله خادمی بوده است و اکنون زمان آن فرارسیده که عملکرد این مقام مسئول کهنه کار در وزارت راه و شهرسازی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

خیر الله خادمی زیر ذره بین نقد؛ مدیریت خادمی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل موفق است یا ناموفق؟
تین نیوز |

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل طی سال های اخیر همواره تحت مدیریت خیرالله خادمی بوده است و اکنون زمان آن فرارسیده که عملکرد این مقام مسئول کهنه کار در وزارت راه و شهرسازی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

خبر فوری و مهم مرتبط را بخوانید:

◄ هوشنگ بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل می شود + سوابق

تین نیوز در هفته های اخیر گزارش هایی منتشر و از مخاطبان خود درخواست کرد عملکرد مدیران شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی را مورد نقد قرار دهند. این اقدام با استقبالی فراتر از انتظار ما مواجه شد و اگر چه برخی انتقادات چندان در دایره تخصص و حتی انصاف نمی گنجید اما در مجموع نقدها و مسائلی بیان شد که به روشن شدن نقاط قوت و ضعف و بیان برخی ناگفته ها انجامید.

مخاطبان فراوانی از پرسنل زیرمجموعه های وزارتخانه گرفته تا پیشکسوتان و کارشناسان با تحریریه  تین نیوز تماس حاصل کرده و از این اقدام قدردانی کرده اند. ذینفعان مختلف معاونت ها و سازمان ها و شرکت های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی خواستار تداوم این گونه محتواها برای شنیدن صدای افراد منتقد فاقد تریبون و به اجبار ساکت، هستند.

در این گزارش قصد داریم عملکرد خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل را در بوته نقد مخاطبان تین نیوز قرار دهیم.

خادمی به عنوان یک مدیر باسابقه در بخش عمران و زیرساخت های کشور، کارنامه ای دارد که قطعا نیازمند نقد متخصصان و کارشناسان است اما تاکنون عملکرد او مورد نقد جدی قرار نگرفته است.

اکنون این فرصت فراهم است که مخاطبان ما و ذینفعان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعم از دست اندرکاران، فعالان، مدیران، تشکل ها و کارشناسان با ارزیابی عملکرد وی به بررسی اقدامات ایشان و  نقاط قوت وضعف آنها پرداخته و ضرورت تداوم مدیریت وی و یا توقف و اصلاح این مسیر را، از دیدگاه خود با ذکر دلیل، به خانم دکتر صادق وزیر محترم راه و شهرسازی یادآور شوند.

مخاطبان محترم می توانند با بیان نقدها یا تحلیل های خود درباره عملکرد این مقام مسئول حوزه عمران و زیرساخت به این پرسش پاسخ دهند که آیا وی در انجام ماموریت ها و وظایف محوله موفق بوده است یا خیر؟

به ویژه از کارکنان، پیشکستوان، مدیران، کارشناسان، فعالان، تشکل های مرتبط هر حوزه و تمام ذینفعان تقاضا داریم ضمن برشمردن اقدامات و برنامه ها و وعده های آقای خادمی، عملکرد ایشان را در زمینه های مختلف مورد ارزیابی و نقد قرار دهند .

شایان ذکر است؛ مخاطبان گرامی می توانند در صورت تمایل، علاوه بر ارائه نظر و تحلیل خود از عملکرد خیرالله خادمی به صورت توصیفی، نظر خود را به صورت کمی و با نمره دهی به ایشان از عدد صفر تا 20 نیز اعلام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی

    آقای خادمی خدمات زیادی برای شرکت زیر ساخت انجام داده است . دستش درد نکند.

    البته قرار بوده سالانه 1000 کیلومتر راه آهن بسازد که نتوانسته بودجه برای این کار جلب کند. هنر یک مدیر جذب سرمایه است وگرنه نباید بنویسد و ادعای ساخت 1000 کیلومتر کند و فقط برای 200 کیلومتر بودجه بگیرد. در مرحله برنامه زیادی ادعا مکنند ولی در عمل یک پنجم ادعای خودشان را هم به سختی عمل می کنند!

  • فرید

    سلام ایشان را نمی‌شناسم ولی عملکرد این حوزه در تکمیل آزاد راه شمال..تهران چالوس تاسف بار و مایه شرمندگی صنعت راه سازی در کشور است

  • سعید نجفوند

    با سلام و عرض ادب
    با توجه به شرایط فعلی کشور و چالش های موجود و پیشرو به واسطه وجود تورم افسار گسیخته، کمبود شدید اعتبار و شرایط اجتماعی، وزارت راه و شرکت ساخت نیاز به مدیران با سابقه و کارنامه درخشان، خلاق، پیگیر و صاحب نظر و ایده و پاکدست از بدنه مهندسین و مدیران با سابقه و تخصص مرتبط با این وزارت خانه دارد، آقای خادمی دارای شاخص های فوق الذکر بوده و تا الان عملکرد ایشان بسیارقابل قبول بوده، طبیعتا انتظار می‌رود با توجه به توانایی از ظرفیت ایشان در شرکت ساخت استفاده گردد

  • یک مرد

    برخی سمبل نامردی، پاچه‌خواری و نکبت در مدیریت هستند. هیچ چارچوب و خط قرمزی ندارند و حاضرند برای ماندن در موقعیت خود، هر تحقیر را بپذیرند. ننگ بر چنین تفکر و شخصیتی.

  • ناشناس

    خدمات ایشان به تمام کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله اعطای فضا به ستاد آقای جلیلی، فراموش نمی‌شود.

  • ناشناس

    له نظرم ایشان تجلی راز بقا در مدیریت ایرانی هستند. کاش تین نیوز، تجارب و اسرار و شگردهای ایشان در کار کردن با هر جریان سیاسی و هر وزیری را احصاء و اطلاع رسانی نماید.

  • ناشناس

    خیر الله خادمی، کرانول ایران. مردی برای تمام فصول. شاه هم برگردد، خادمی تکان نمی‌خورد

  • سیدحسین سجادی

    برای مدت پستهایی مانند مدیرعامل شرکت ساخت، بنظر نباید بیش از ۳ سال باشد.

    قاعده نشان داده پس از این مدت، مدیرعامل برای بقا ، مجبور به آوانس و باج دادن به کانونهای قدرت می شود و نتیجه آن لطمه به بیت المال است.

  • احمدزاده

    ایشان متاسفانه ۸ سال مدیرعامل و ۱۳ سال عضو موثر هیات مدیره شرکت ساخت بودند.
    تقریبا اکثر ۶ وزیری که در زمان تصدی ایشان آمدند تلاش کردند خادمی را جابجا کنند ولی با لابی سنکین ایشان در دولت و بخصوص مجلس امکانش میسر نشد.

  • کارشناس حوزه حمل و نقل

    سلام
    من از جزئیات شخصیت ایشان اطلاع ندارم، ولی همه مردم شاهد هستند و اذعان دارند که با وجود نبود اعتبار کافی حوزه راهسازی یکی از شکوفا ترین دوران خودش را در این 10 سال سپری کرده که دقیقا منطبق بر زمان مدیریت ایشان است، سخت‌ترین پروژه ها در کشور عزیز و پهناورمون در این 10 سال افتتاح شده، قدردان باشیم، شخصیت های تلاشگر و توانمند ملی باید مورد تقدیر قرار بگیرند، به نظرم ابقا ایشان کار درستی بود که باید انجام می‌شد.
    بهتره نقد بر اساس منطق باشد.
    آیا میدانید در این تاریخ حدود 1 سال است سازمان برنامه و بودجه اعتبار قابل توجهی به پروژه های شرکت ساخت نداده، و پروژه ها با مطالبات حدود 75000 میلیارد ریال در حال انجام است؟
    مدیریت در چنین شرایطی کاره ساده ای است؟
    آیا میدانید به واسطه افزایش قیمت ملک ساخت پروژه ها بسیار گران‌تر و آزادسازی و تملک بسیار سخت‌تر شده؟
    شک ندارم که نبود ایشان ضربه سختی به عمران و راهسازی کشور میزند

    • محمد

      لطفا بررسی بفرمایید ابتدای حضور حداقل ۱۳ ساله به عنوان‌معاون و عضو هیات مدیره در شرکت ساخت و ۸ ساله در سمت مدیرعامل آن، شرکت ساخت چه تعداد نیروی فنی داشت و اکنون چه تعداد نیروی فنی دارد.
      بسیاری از نیروهای فنی، یا بازخرید کردند یا بازنشسته شدند.
      تقریبا عمر متوسط بدنه فنی و کارشناسی شرکت ساخت بالای ۲۰ سال است و ایشان هیچ اقدامی برای تزریق نیروی فنی و جایگزین نکرد.
      به گونه ای که تا ۵ سال دیگر با موج بازخریدی و خروج نیروهای فنی، بخش فنی شدکت ساخت عملا تمام خواهد شد.






    • یک مرد

      شما که شناخت خوبی از مدیر عامل یک شرکت ندارید ندارید پس چطوراز اعتبارات و مبالغ اعتباری شرکت اطلاع دارید . آیا از میزان بدهی و تعهدات پرداخت نشده هم طلاع دارید ؟ آیا از نحوه اولویت بندی در پرداختهای نقدی هم اطلاع دارید ؟

    • ظفرعظیمی مهر

      اعتبار زیادی از طریق اضافه گرفتن پنج درصدی غیرقانونی کمیسیون بارنامه از رانندگان کسب نمودند کمیسیونی که یک قرن از طول تاریخ چهاردرصد بوده ویک دفعه با زور و بدون رضایت رانندگان تبدیل به نه درصد شده با چنین پولی هر مدیر دیگری بود تمام راههای کشور را سنگ مرمر میکرداما در مقابل ما رانندگان جز ویرانی جاده ها وفرسودگی کامیونها ونابودی حمل و نقل چیزی ندیدیم ۱۲۵ درصد درآمد راهداری از کمیسیون‌های زورکیری رانندگان افزون شد کجا این پولهای ما را هزینه کردند قراربود کامیون نو جایگزین تحویل ما رانندگان دهند همش به یغما رفت .بزرگترین زورگیری قرن حمل و نقل

  • جواد

    سلام
    دکتر خادمی فردی توانمند،کاردان ،متخصص و متعهد به سازمان و دانش است
    در دوره تصدی ایشان در شرکت ساخت عملکرد بسیار عالی داشته است
    انشالله که دوباره در این مسند به کارخود ادامه دهند

  • سپیده

    من ایشان را نمیشناسم ولی مسافرت که میرم میبینم که آزاد راه های زیادی ساخته شده است
    انشالله که موفق باشند

  • ناشناس

    مدیری کاملا موفق

  • ناشناس

    با سلام بسیار پر کار و دانا و با تجربه کسی که می توان گفت با توجه به اعتبارات موجود توانسته پروژه ها را در سرتاسر کشور فعال نگه دارد و توانسته سالانه جاده هایی تحویل مردم دهد خداوند خیرش بدهد

  • امین حیدری

    ایشان انسانی توانمند. دلسوز و بسیار باسواد است. مردم شهر و زادگاه ایشان او رابه عنوان فردی متدین و باشخصیت و نخبه میدانند

  • آراد اریایی

    آقای دکتر خادمی از مدیران توانمند نظام هستند که نتایج زحماتشون رو در راههای کشور مشاهده میکتیم

  • مهندسین مشاور. تخصص راه و‌ ترابری

    باعنایت به اینکه سوابق کاری آقای دکتر خادمی شامل کارشناس فنی تا سطوح مختلف مدیریتی بوده است با کوله باری از تخصص و تجربه و تعهد به یک مدیر کارآمد در بالاترین سطح مدیریت تبدیل شده است. پشتکار بسیار عالی همراه با پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع موجب گردیده است که پیمانکاران و جامعه مهندسین مشاور از جان و دل در پروژه های شرکت ساخت فعالیت نمایند.

  • میثم جعفری نورالدین

    ایشون دانش آموز دبیرستان پدر بنده بودن،انسانی انقلابی و پاک باسواد ومدیر وکار بلد هستن، وامیدوارم درآینده نیز چون گذشته سربلند در مسیر خدمت گذاری به نظام موفق باشند

  • سجاد میرزاوند

    بنظرم عملکرد خوبی داشته و بدلیل ابقا شدن در سمت و مسئولیت ها توسط تمام دولت ها و ترجیح دادن خدمت صادقانه به نظام و ایرانی عزیز و دور از حاشیه به جناح ها و مسایل سیاسی

  • ا . ی

    درود ، متاسفانه در شرایطی بسر میبریم که با هر میزانی سنجش عملکرد شرکت ساخت و توسعه کشور بسیار ضعیف بوده و در بیشتر موارد منجر به نابودی بخش خصوصی شده که با شرکت ساخت و توسعه در حال فعالیت بوده اند ، در این شرایط مدیران ماندگار - بخوانید نا موفق - با راز همیشه جاودانگی امید تکیه به کرسی های حساس تر از قبیل استانداری نیز دارند .

  • مرتضوی

    آقای دکتر خادمی مدیری توانمند و خلاق می باشد و سوابق ارزشمندی و قابل قبولی در عرصه های مختلف مدیریتی دارند
    حقیقتا ایشان شایسته مقام وزارت هستن

  • ناشناس

    با سلام
    در چند سال اخیر با وجود مشکلات عدیده اعتباری در بخش حمل و نقل و تعدد پروژه های زیر ساخت، عملکرد ایشان از نظر اینجانب مطلوب است و در شرایط فعلی که از سالهای قبل اوضاع به مراتب بدتر است، تغییر مدیریت شرکت ساخت به صلاح نمی باشد

  • میرخاص هیکی

    بالاتر از دکتر خادمی در بدنه وزارت راه و شهرسازی از نظر سابقه اجرایی و مدیریت وجود نداره و یک شبه به این جایگاه نرسیده با طی کردن پله های ترقی در سیستم مدیریت به این جایگاه رسیده وبه این خاطر بوده که با چند وزیر تونسته کار بکنه از طريق لابی و سیاسی پست نگرفته

  • کارشناس راه

    ایشان فقط خوش خدمتی به نمایندگان مجلس داشتند و بزرگترین ضربه را به شرکت ساخت زدن اولا استفاده از مدیران ضعیف و تحت سلطه
    دوما باند بازی و قبیله ای نگری در انتصابات
    سوما غلام حلقه به گوش نمایندگان بودن
    چهارما بدنه کارشناسی در شرکت ساخت مرده و ناب‌ود
    شده مگر میشود یکنفر ۱۲ سال مدیر جایی باشه این ظلم به مجموعه است !!!!!! این جای تحقیق و بررسی دارد ببینید چقدر طرح کار شناسی نشده در این حوزه وجود دارد که بخاطر راصی نگهداشتن فلان نماینده استارت خورده بو الله بیش از ۷۰ درصد طرح های شرکت ساخت از این دسته ها است اگر اشتباه میگم توسط سازمانی بی طرف بررسی شود

    • احسان ط

      اگر واقعا بدون غرض‌ورزی و دیدگاه قهری و با در نظر گرفتن جمیع جهات شرایط کشور طی این چند سال بخواهم نظر بدهم قطعا ایشان کارنامه و عملکرد قابل قبولی داشته ولو اینکه نقایصی هم وجود داشته نمره ایشان ۱۸ از ۲۰

  • سجادچاش

    هیچ وقت خدمات ارزنده ایشان در صنعت حمل و نقل فراموش شدنی نیست مردی خستگی ناپذیر

  • ناشناس

    ۱۸

  • ناشناس

    ایشان متاسفانه مدیر لایقی نبودند و بیشتر به دنبال منافع شخصی وحفظ بقا با واسطه گری نمایندگان بودند

  • محمد

    به نظرم آقای خیرالله خادمی کارهای بزرگی برای زیرساخت های جاده ای انجام داده .

  • روح الله صارم

    با سلام و احترام
    در شرایط خاص اقتصادی کشور با تورم ۵۰ درصدی ، شرکت ساخت و توسعه توانسته بر مبنای سیستم هدف گرایی و نهادینه کردن مهندسی ارزش و نهایت بهروری علارغم عدم امکان سرمایه گذاری بخش خصوص و تخصیص اعتبارات سازمان برنامه پروژه های حوزه راه و آزاد راه و راه آهن را نه تنها زنده نگه داشته ، بلکه خطوط ریلی ، آزاد راهی و راه اصلی را به بهره برداری برساند و یکی از دلایل موفقیت در این امر ثبات مدیریتی در شرکت ساخت می باشد که باید از وزرای قبلی در این خصوص تشکر ویژه داشت.

  • محمد حسین محمدی

    مدیری کاملا موفق، بنطرم ایشون شایسته وزارت هم هستن، خدا حفظشون کنه یه ایرانی اصیل و دلسوز برای ایرانه❤️❤️❤️❤️👏👏👏👏🥇🥇🥇🥇🥇

  • سرباز وطن

    با سلام بنده جناب آقای دکتر خادمی را فردی مدیر و مدبر در حوزه مدیریت و مهندسی فنی و نکته سنج در حوزه اجرا می دانم ولیکن ضعف شرکت ساخت در مدیریت ایشان نیست . همانطور که می دانید شرکت ساخت دارای حوزه هایی در مراکز استانها می باشد که در چارت سازمانی شرکت مذکور محلی از اعراب ندارند و براساس اساسنامه شرکت مربوطه هیچ حوزه استانی ندارد ولی دارد..ضعف شرکت ساخت در مدیریت این حوزه های استانی است که خط اول پروژه ها هستند .مدیران برخی استانها شریک دزد و رفیق قافله هستند همچنین این مدیران با بکار گیری نیروها براساس رابطه بدنه شرکت ساخت راضعیف کرده ا ند .به قول قدیمی‌ها آب مدنی که در یک جا بماند بو می گیرد مدیری که زیاد در یک استان بماند نمی تواند مدیر خوبی باشد وقت آن است که ایشان جابجا شوند.

  • اکبری

    تنها تخصص آقای خادمی اینه که بدون حساب و کتاب پروژه ها رو کلنگ میزنه و رها میکنه.
    به تمام نمایندگان مجلس قول کلنگ زنی داده و به همین دلیل نمایندگان مجلس نمیخوان فرد جدیدی بیاد

  • معینی

    با مدیریت آقای خادمی بدهی شرکت ساخت به بانکها و پیمانماران جز روز به روز بیشتر شده و الان ۵۸ هزار میلیارد تومان این شرمت بدهی داره کت نتیجه عملکرد ضعیف آقای خادمی هست.

  • علی اکبر آرزم

    موفقیت ایشان درراهسازی،محکمترین دلیل ثبات مدیریتشان می باشد.
    لقب سلطان راهسازی واقعا برازندشونه

  • ابراهیمی

    هنر آقای خادمی اینه که مثل آفتاب پرس رنگ عوض میکنه و خوب بلده چطور وزیر و رئیس جمهور رو سر کار بزاره
    پروژه قطار سریع السیر تهران قم اصفهان در زمان ایشان کاملا تعطیل شد
    پروژه ریلی کرمانشاه خسروی کاملا تعطیل شده
    و ...

  • محمدی

    آقای خادمی همونیه که در دولت روحانی پروژه راه آهن یزد اقلید رو در زمان دولت روحانی افتتاح کرد و جشن گرفتند و دو سال بعد در دولت شهید رئیسی مجدد این پروژه رو افتتاح کرد
    علی رغم اینکه میدونست پروژه آماده نیست.
    شخصیتی که رنگ عوض میکنه برای مدیریت در حکومت اسلامی مناسب نیست.

  • غضنفری

    آقای خادمی حقایق و واقعیتهای پروژه ها را با وزیر و به سازمان برنامه منعکس نمیکنه و اطلاعات دروغ زیاد میده مثلا در خصوص راه آهن جابهار زاهدان ببینید در رسانه چند بار گفته که تا یک سال دیگه افغتاح میشه
    خالی بند خوبیه.
    تیم سازی خوبی کرده تا ازش حمایت کنند

  • لیلایی

    تنهاذکسی که میتونه وزیر رو دور بزنه آقای خادمی هست

  • کرمانیها

    ایشان مدیر شومن خوبی است در دوره ۹ ساله خدمت به عنوان مدیرعامل فقط دنبال نماینده مجلس بود که انها را راضی کنند و انها هم میز مدیر عامل حفظ کنند
    ایشان به عنوان لیدر ساخت زیربناها هیچوقت راهبردی گار نکرد و سطحی و گذر ا کار می کرد
    استراتژی نداشت که مثلا ۳۶ زطرح راه اهن شروع کرد بدون ابنکه اولویت بندی و ارزیابی داشته باشد از منابع فقط سر نمایندگان گرم کنند
    برای ۱۰۰۰ کارمند هم یک قطعه زمین تدارک ندید که کارمندان پر توان مالی داشته باشد
    اصلا مدیریت نباید بیش از ۴ سال باشد

  • مهدی

    این مدیر طبل توخالی و باند باز و نون به نرخ روز است.
    ابقای وی خیانت است

  • ناشناس

    تغییر آقای خادمی هم به نفع خودش هست هم مجموعه شرکت ساخت. دیگه همگان متوجه روند ماندگاری ایشان شده اند. رانت ، توسل به نمایندگان و تحت فشار قرار دادن وزیر برای ماندن. اینبار از خانم دکتر ، که در هنگام رای اعتماد ویژگی سفارش ناپذیر بودنش رو تاکید داشته، در خواست تغییرات گسترده در شرکت ساخت هستیم.

  • کارشناس ساده

    سلام
    بنده یک کارشناس ساده و مشغول در شرکت ساخت می باشم ، لازمه نظر خودم را در مورد شرایطی که در وزارت راه و خصوصا شرکت ساخت وجود داره در ۲ بخش (به عنوان یک کارشناس ) بیان کنم:
    بخش ۱: نقد
    ۱- عدم به کار گیری نیروهای جوان در سمتهای مدیریتی و استفاده از مدیرانی با سبک مدیریتی فرسوده با میانگین سنی بالای ۵۰ سال که میتواند ضربه جدی به راندمان کار بزند
    ۲- ضعف شدید خدمات رفاهی پرسنل و عدم پیگیری و اقدام قابل توجه از سوی معاون و مدیر مربوطه
    ۳- عدم پیگیری لازم جهت مسکن کارکنان که نیمه کاره رها شده و نتیجه نداشته…
    لازم به ذکر است که با تغییر بعضی معاونین رفع این مشکلات امکانپذیر است.

    بخش ۲: تمجید
    ۱-شرایط نامطلوب اعتباری شرایط ساخت و احداث را بسیار سخت و دشوار کرده
    ۲- افزیش قیمت زمین و پرداخت نشدن مطالبات و تحمیل تجدید ارزیابی با قیمت بالاتر به مالکینی که روزانه از فعالیت اجرایی به دلیل نگرفتن پول زمین جلوگیری میکنند و باعث کند شدن روند اجرایی میشوند
    ۳- مطالبات بسیار بالای پیمانکاران مشاورین و مالکین
    ۴- بدهی پیمانکارن به بازار
    ۵- فشار نمایندگان که گاها بدون در نظر گرفتن اعتبار کافی می باشد
    ۶- حقوق عقب افتاده بعضا ۱۸ ماه پرسنل پیمانکار و مشاورین
    ۷- عدم تخصیص اعتبار کافی از طرف سازمان برنامه و بودجه
    و……
    آیا در این شرایط سرپا نگهداشتن پروژه ها با مدیریت ضعیف امکان پذیر است؟

    خادمی ثابت کرد مدیر قوی است با تجربه بالا ، کشور ما در این شرایط نیاز به چنین مدیری دارد، خادمی به دلیل منصوب نکردن نیروی های ضعیف دشمن برای خودش زیاد ایجاد کرده، متاسفانه در شرکت ساخت بسیارند افرادی که به دلیل توانمندی ضعیف، عدم پیگیری لازم ودلسوز کار نبودن از خادمی پست نگرفتند و شروع به تخریب کردند.
    اقای خادمی کاملا متخصص با تجربه کافی و دلسوز کار هستند بارها دیدم ایده های خوبی از طرف ایشان داده شده و در برابر پیشنهاد منطقی مقاومت ندارن
    ضمن تشکر از زحمات ایشان اول بسیار خوشحال از ابقا ایشان ، دوما امیدوارم در اینده ضمن تداوم موفقیت ، تلاش لازم را جهت رفع و رجوع انتقادهایی که در بخش اول بیان کردم داشته باشند

  • مسعود

    فکر کنم ایشان بروند، شرکتی که دخترشان کار می کند، دیگر نمی تواند در وزارت راه جایی برای پروژه گرفتن داشته باشد. لعنت به رانت تو هر مسئولی و هر جایگاهی

  • ناشناس

    سلام
    خادمی مرد زحمت کش و تلاشگریه پله به پله اومده بالا، چون باج نمیده به بعضیا دشمن هم زیاد داره، شخصیت خوب و مردمی داره بسیار خاکیه، باهوشه، تعامل داره فقط یه عیب داره دیدنش سخته
    پیشنهاد میکنم مسئول دفترش رو عوض کنه چون زیاد دیدم بی احترامی میکنه

  • خالق دوستان

    سلتم تمام وعده های ایشان درچند دولت را لبینید اول دولت بلوف میاد مثلا جاده هرار تا سال ۸۲ چهاربانده مشود وقتژ جاش تثبیت شد میگه صدهزارمیلیلرد ریال بودجه لازمه اگر بودجه هم باشه تا سال ۱۳۸۶ زمان میبره .ایک چکاپ بکنید در مورد ازاد راه یا جاده هزا ز ..ایشون ومایلی ریس گاز مازندران. دقیق شبیه هم اوایل دولت میگن گاز روستایی تا پایان ۹۰ وصله سه سال بعد میگه ۷۰ روستا سال ۹۶ شروع بکار میشود وان گاز نودی هنوز روستا به روستا ۵ سال تا دولت جذید باز وعده وعید علی رغم سه برابری اتمام زمانهای وعده شده ..الان بپرسید ازادراه کی تمومه از اسفند ۱۴۰۳ وعده میده تا اوایل ریاست جمهدری و بدتر گاز مازندران بخش میانبند از سال ۸۲ تا الان داره افتتاح میشه

  • ناشناس

    دلیل این همه فشاری برای موندن این همه مدیر موفق توجمهوری اسلامی داریم اگه واسی خدمت هستش هرجاباشند سرباز وطن هستند غیراین حتما چیزدیگری هست

  • شناسا

    شنیده شده ایشان کاندید وزارت راه هم بوده اما صلاحیتش بخاطر فرصت طلبی از طریق خوش خدمتی به بیشتر کاندیداها از جمله کاندید جبهه پایداری، رد و اصلا رزومه‌ و برنامه‌هایش هم بررسی نشده و حتی به جلسه دفاع از برنامه و کارنامه هم دعوت نشده است.

  • پشه کش

    یک سوال؟
    آقای مهندس رحمتی، وزیر اسبق، هم از ایشان انقلابی‌تر، دارای چند سال سابقه جبهه، هم باسوادتر و هم دارای سوابق ارزنده‌تر. چرا آقای اسلامی ایشان را از ریاست هیئت مدیره حذف اما خیرالله خان را نگهداشت؟ چرا بیشتر معاونین کارآمد و مشهور آقای آخوندی حذف شدند اما خیرالله خان ماند؟ ایشان جزو کسانی بود که نابودی وزارت به دست اسلامی را دید اما با او مقابله نکرد و به میزش چسبید.
    به قول دوستمان، راز بقا را این مورچگان و حشرات خوب می‌دانند که قرن‌ها ماندند اما دایناسورها منقرض شدند.

  • ناشناس

    آقای خادمی اوایل خدمت بسیار خوب عمل می‌کردند اما متاسفانه در چند سال گذشته خيلي ضعیف بوده و فقط برای رضایت نمایندها پروژه‌ هايي را مناقصه و استارت زده که‌ پیمانکار قبلی به‌ علت‌ پرداخت نشدن مطالباتش تعطيل کرده. شرکت ساخت هم کلا باند بازی شده با مدیرانی نالایق و متاسفانه ضعیف که‌ ضربه بزرگی به شرکت و کشور وارد کردند

  • مهدي تيربازاري

    ١٧

  • جلیل

    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر خادمی فردی توانمند ، آگاه ،متخصص و متعهد به سازمان و حوزه راه منجمله آزادراههای کشور است
    در دوره تصدی ایشان در شرکت ساخت عملکرد بسیار عالی داشته است.
    برخی دوستان نظرات کارشناسی دقیق و به درستی ارایه فرمودند منجمله در خصوص مسایل و مشکلات مهم دخیل در حوزه ساخت راهها که علاوه بر ضرورت مدیریت متخصص و توانمند بحث بودجه و اعتبارهای عمرانی شرط لازپ و لاینفک پروژه عمرانی می باشد که بدلایل مشکلات ارزی کشور اعتبارات بشدت کاهش یافته و باعث کندی حرکت ساخت و گاها تعطیلی آنها شده است و همین مقدار نتایج خوبی هم که حاصل شده نتایج زحمات دکتر خادمی و سایر مسولان و همکاران ایشان بوده است.
    ایشان از معدود مدیران لایق و توانمند این مرز وبوم هستند که بدون توجه به مسایل حاشیه ای و سیاسی بع کارشان ادامه دادند و بهمین دلیل در هر دوره ای و دولتی با هرگرایش سیاسی ایشان بدلیل توانمندی های فنی و مدیریتی در این مدت در شرکت ساخت خدمت نمودند.وگرنه الحق و الانصاف اگه به رزومه و سوابق هم باشه ایشان حقش بود الان وزیر راه باشند..خداوند نگهدار ایشان و همه مدیران و خادمان واقعی و ارزشمند این مرز و بوم باشه.یا علی



    آقای دکتر خادمی مدیری توانمند و خلاق می باشد و سوابق ارزشمندی و قابل قبولی در عرصه های مختلف مدیریتی دارند
    حقیقتا ایشان شایسته مقام وزارت هستن

  • ناصرحیدری

    مدیریت آفتاب پرستی و هزار رنگ ناشی از قبول سفارشات نمایندگان مجلس و وزرای دولت‌های مختلف در این مدت خصیصه بارز ایشان است و نتیجه کارش نیز پروژه های ناتمام و نصفه و نیمه و سفارشی در نقاط مختلف کشور مثل احداثجاده امامزاده شاهزاده احمد اندیمشک که هر 4 سال به یک گروه و به سفارش یک فردخاص در مجلس، عملیات آن آغاز و 2 سال بعد تعطیل و پیمانکار بعدی از مسیری دیگر و با نامی دیگر وارد و این جاده هنوز یک کیلومتر پیشرفت نداشته ولی 12 سال است برای این و آن نان دارد چون جاده روستای پدری آقای خادمی است و طیفی از پیمانکاران فامیل با چندین شرکت اقماری دور ایشان را گرفته اند و نتیجه کارشان صرفا تضییع بیت المال است نه توسعه زیرساخت

  • ناشناس

    باسلام ۰ از اخلاق ایشان و مردم داری رضایت دارم. کارشان با توجه به شرایط خوب بوده است .

  • محمد

    باسلام.آقای مهندس خادمی در مورد پروژه دالین نورآباد استان فارس شهرستان شیراز توضیح بدهند چرا این پروژه الان ۱۵ سال است پیشرفت ۲۰ درصد هم ندارد.درصورتیکه این پروژه مسافت شیراز نورآباد و اهواز را خیلی کوتاه می‌کند(حدود۴۰ تا۵۰ کیلومتر)

  • ناشناس


    --

    به نام

    با سلام و احترام

    به عنوان یکی از فعالان و دلسوزان حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، لازم دانستم نکاتی در خصوص عملکرد ارزنده و تلاش‌های بی‌وقفه جناب آقای خیرالله خادمی، مدیرعامل محترم شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، به حضورتان عرضه کنم.

    آقای خادمی در طول سه دولت اخیر، از دوران ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد تا دولت‌های دکتر حسن روحانی و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، نقش محوری در پیشبرد پروژه‌های زیرساختی ایفا کرده است. در دولت احمدی‌نژاد، ایشان به عنوان معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل فعالیت داشتند و با بهره‌گیری از اعتبارات مناسب و تخصیص بودجه کافی، موفق به پیشبرد پروژه‌های کلانی از جمله تکمیل بخش‌های مهمی از شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور شدند. این اقدامات در افزایش دسترسی مناطق محروم به شبکه حمل و نقل سراسری تأثیر بسزایی داشت.

    در دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی، علی‌رغم مواجهه با چالش‌های ناشی از تحریم‌های شدید و نوسانات اقتصادی، آقای خادمی با تمرکز بر پروژه‌های ملی مانند راه‌آهن چابهار-زاهدان، نقش بسزایی در تکمیل طرح‌های توسعه ریلی ایفا کردند. همچنین توسعه بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر بزرگراه و احداث پروژه‌های جدید مانند خطوط دوم و سوم راه‌آهن‌ها به همت ایشان به سرانجام رسید. در این دوره، ایشان با مدیریت بهینه منابع و تکیه بر توانمندی داخلی، توانستند سرعت اجرای پروژه‌ها را افزایش داده و بهره‌وری را به شکل محسوسی ارتقا دهند.

    در دولت آیت‌الله رئیسی، آقای خادمی با تمرکز ویژه بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تسریع در پروژه‌های ملی همچون راه‌آهن خرمشهر-بصره، اقدامات شایانی در جهت ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل کشور انجام دادند. تلاش‌های مستمر ایشان در تأمین بودجه و رفع موانع اداری، به تکمیل پروژه‌هایی انجامید که برای سال‌ها متوقف مانده بودند. علاوه بر این، ایشان با بکارگیری مدیران پاکدست و متعهد، توانستند با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای و اداری، کارآیی و سلامت مجموعه را حفظ کنند.

    با وجود این دستاوردهای چشمگیر، برخی افراد و جریان‌ها، با کم‌لطفی و انتقادات غیرمنصفانه، به جای تقدیر از این تلاش‌ها، به مانع‌تراشی پرداخته و در مواردی حتی از تخصیص منابع کافی به پروژه‌ها خودداری کرده‌اند. این بی‌مهری‌ها، علی‌رغم تعهد و دلسوزی آقای خادمی در پیشبرد پروژه‌های ملی، نه تنها انگیزه مدیران و کارکنان را کاهش داده، بلکه روند تکمیل پروژه‌ها را نیز کندتر کرده است.

    با توجه به تمامی موارد مذکور و نقش حیاتی آقای خادمی در توسعه زیرساخت‌های کشور، از حضرتعالی تقاضا می‌شود تا از ایشان حمایت کرده و شرایط ادامه فعالیت‌هایشان را فراهم آورید. خدمات ارزشمند ایشان در این شرایط دشوار، سرمایه‌ای است که نباید از دست برود.

  • کارشناس وزارت راه

    با سلام
    با توجه به سوابق کاری و تجربیات ارزنده و تخصص و تجربه ایشان، مدیری توانمند در بالاترین سطح مدیریت کشور بوده. علاوه بر پشتکار بسیار عالی و تکریم ارباب رجوع و رضایت پیمانکاران و جامعه مهندسین و رضایت کارمندان زیرمجموعه، مدیری موفق و شایسته می باشد.

  • همکار

    مدیریت ۱۳ ساله آقای دکتر خادمی در مجموعه شرکت ساخت و معاونت راهها تنها دستاوردی که داشت ، افزایش چشم گیر لابیگری ، انتخاب مدیران ناشایسته،ضعیف، سفارشی و تحت امر خود ، غیرشفاف سازی تخصیص اعتبارات ، اختلاس برخی مسئولین حوزه مسئولیت ایشان ، تعریف پروژه های فاقد توجیه فنی و اقتصادی ، انتخاب پیمانکاران و مشاوران ضعیف و فاقد صلاحیت برای پروژه ها ، انتخاب مدیران و معاونین ضعیف و تحت امر خود ، امتیاز دادن به نمایندگان مجلس از طریق تعریف پروژه های فاقد توجیه فنی و اقتصادی برای فراهم نمودن حمایت نمایندگان از خود ، کاهش راندمان و فعالیت کارگاه ها به واسطه عدم تخصیص شفاف اعتبار ، افزایش چشم گیر مبلغ قرارداد ها به واسطه عدم رعایت دستورالعمل برگذاری مناقصات از طرق رد پیمانکاران و مشاوران توانمند در ارزیابی کنترل کیفی و تایید پیمانکاران و مشاوران ضعیف سفارش شده و انتخاب مشاورین که خود سهامدار نامحسوس ان شرکت ها بود همگی باعث ناکارامدی شرکت ساخت در دوره مسئولیت ایشان شده و تنها دستاورد ایشان افزایش ثروت و زندگی لاکچری ...هایشان و ...ایشان بویژه مدیر ... می باشد . با توجه به مراتب فوق بررسی کننده ادعاهای بالا و تایید یا رد آن مسئولین ارشد و دستگاه های نظارتی هستن . بنظرم بد نیست موارد بالا مورد بررسی قرارگیرد بنده برای هرکدام از ادعای های فوق مستندات نیز دارم . ارادتمند شما .

  • دوست دوست

    دوستی می گفت:
    ایشان نقش آیت الله جنتی در حوزه راه را ایفا می نمایند. سنجش عملکرد ایشان به ذره بین نیاز ندارد ، تلسکوپی می خواهد که به دور دست ها هم بتواند نظری افکند😊.

  • ناشناس

    خداروشکررر که رفتند.

  • ناشناس

    با آمدن بازوند، اگر روزی صد بار، یاد این مدیر خادم تمام قوا! را نکردید!!!! صفر با زیر صفر عوض کردند

  • محمد پویافر

    ایشان فردی متخصص و کار کشته هستند ، زمانی که بودجه نباشه چه کاری میشه کرد ، هیچ کسی به اندازه ایشان به فکر نتیجه بخش بودن پروژه ها نیست ، ولی تا پول نباش هیچ متخصصی کاری از دستش بر نمیاد

    • ناشناس

      یعنی ایشان چون بودجه نبود باید می ماند؟ آیا به میزان کارکردش حقوق میگرفت! ایشان طبق برنامه باید سالانه 1000 کیلومتر راه آهن می ساخت. اما 200 ک م بیشتر نساخته؟ با این جساب ایشان باید یک پنجم حقوقش را می گرفت!

  • حسن بهمنی

    آقای خادمی واقعا زحمات زیادی میکشه و کارش درسته

  • علی

    ایشان زندگی منو نابود کرد تمام مدیران فامیلی بر سرکاراورده بی دلیل وبی جهت بعداز ۱۷سال کارکردن صادقانه اخراجم کرد خدالعنتش کنه

  • علی

    فکرکنم شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل ارثی به ایشان رسیده ۲۰سال هست کسی تکونش نداده چسبیده به میز ول نمیکنه

  • رضا غلامی

    کارش ابقا مدیر ناکارامد وبی سواد ولابی گر بود

  • ناشناس

    خادمی خدمات بزرگی برای زیر ساخت کشور انجام داد که در تاریخ ثبت شد-از جمله لاین رفت اتوبان قزوین رشت که پروژه ای سخت و پیچیده بود-کلا تو حوزه اتوبان انقلابی به پا کرد-درود بر شرفش-امیدواریم آقای بازوند ادامه دهنده راه خادمی باشد

  • عليرضا

    با سلام
    دكتر خادمي تنها شخصي است كه با بدترين شرايط و تورم بي سابقه با وجود عدم اعتبار و شرايط عدم تامين مالي در پروژها باز هم بيشتر پروژهارو تكميل و تلاش كرد خطوط جديدي را هم راه اندازي كند

  • ناشناش

    باسلام.بنده درمورد کمربندی شمالشرقی شیراز که از سال 1386 استارت خورد و از 36 کیلومتر مسیر تنها 13 کیلومتر در طی چندین مرحله آنهم بصورت ناقص بهره‌برداری شده است و مابقی آن تکمیل نشده است.کلان شهری که کلیدر اتصال شمال به جنوب است چرا باید از یک رینگ کامل بی‌بهره باشد و هرروز شاهد تصادفات و جانباختن مردم در محدوده کمربندی جنوب غربی باشیم. سوال بنده این است که اگر یک مدیر لایق و موفق و دلسوز و مردمی در مجموعه شرکت ساخت وجود داشت مطمئنا کنارگذرشمالشرقی شیراز تا الان به بهره برداری رسیده بودو...

  • محمدرضا خانی

    باسلام، متاسفانه عملکرد مدیریت و زیرمجموعه زیرساخت از جمله نمایندگان مستقر در استان ها در بسیاری از موارد بلحاظ استفاده سوء و فرافکنی ملازمه با نادیده انگاشتن حداقل های استاندارد ایمنی و فنی در مواجهه با سایر تاسیسات زیربنائی موجود و نیز عدم نظارت درست بر عملکرد پیمانکاران وابسته و طبعا توجیه بلاوجه اشتباهات مدیریتی- اجرائی و نظارتی خویش هستند
    کارشناس حقوقی شرکت انتقال گاز ایران

  • غیرسیاسی

    با سلام. ایشان یکی از نادر مدیران غیر سیاسی و با سواد و با تجربه در زمینه پروژه‌ای زیربنایی است. آقای خیرالله خادمی به واسطه توانایی های شخصی یکی از مدیران لایق کشور است که پست وزارت متناسب با لیاقت ایشان است. جابجا شدن در جایگاهی هم‌تراز با جایگاه فعلی هم تضییع حق ایشان است چه برسد به کنار گذاشتن ایشان از همچین جایگاهی. آرزوی موفقیت بیش از پیش برای ایشان.

  • متخصص

    ایشان عملکرددمطلوبی درحوزه زیرساخت نداشتند و دنبال پست و لابی برای حفظ جایگاه و باند بازی بود. نمره من ۸ از ۲۰ میباشد

  • مهدی لطفی

    آقای دکتر خادمی فرد بسیار با شخصیت و کاربلدی بودن و از رفتن ایشان بسیار متاثر شدیم.

  • ناشناس

    با سلام
    آب هر جا راکد باشد می گندد

  • فقط خادمی نیست

    لطفا عملکرد ضعیف و تاسف بار هواشناسی را هم بررسی نمایید. ناامیدی و دلزدگی در این سیستم موج می زند.

  • ناشناس

    واقعا کاش با اومدن این فرد جدید مدیر منابع انسانی وآقای ...رو هم عوض کنه که اصلا کارایی ندارن

  • کامران

    سلام و درود بیکران
    اینجانب به عنوان کسی که سالها در شرکتهای مختلف مهندسین مشاور پروژه کار کرده ام با عنایت به بودجه ایی که در اختیار شرکت ساخت و توسعه قرار میگرفت از نحوه مدیریت ایشان راضی بوده و به ایشان نمره ۱۸ را میدهم. شایان ذکر است با توجه به سوابق آقای بازوند به نظر نمیرسد ایشان بتوانند بهتر از آقای دکتر خادمی مدیریت بکنند و بهتر بود خانم وزیر یک نفر از داخل مجموعه شرکت ساخت و توسعه را بعنوان مدیرعامل انتخاب میفرمودند
    با سپاس از زحمات جناب اقای دکتر خادمی، امیدوارم هر جا که هستن سلامت و موفق باشند.

  • محمد

    با سلام و تشکر از اینکه این بستر برای اظهار نظر را فراهم نمودید خواستم بگویم که ایشان بر چه اساس و پایه و حد استانداردی میزان حقوق و درآمد راننده واحد نقلیه در شرکت ساخت و توسعه که سمت معاونت را در این شرکت داشتند مشخص کردند ؟ اغلب راننده های واحد نقلیه شرکتهای دولتی حقوق و مزایای ایشان از راننده های شرکت فوق بالاتر است حتی راننده های واحد نقلیه خود وزارت راه نیز مزایای بیشتری نسبت به راننده های شرکت ساخت و توسعه دارند

  • فرشاد

    سلام.باتوجه به طولانی شدن مدت مدیریت آقای خادمی این امر به ایشان وزیر دستانشان اثبات شده بود که هیچوقت تغییرنمیکنن وفقط ازپستی به پست دیگر میروند.بطورمثال مدیریت شرکت ساخت استان گیلان شخصی بنام مهندس پردل نژاد هم که از آشنایان آقای خادمی بود،سالها رئیس این شرکت درگیلان هست.جالب اینکه هیچ تلاشی برای انجام امور انجام نداده وبطور مثال فقط یک کار آزاد راهی درگیلان فعال هست ونظر مدیر گیلان نداشتن کار موجب آرامش من و پرسنلم میباشد

  • کارشناس راه

    به نظر اکثر کارشناسان حوزه راه، عملکرد اقای خادمی بسیار ضعیف بوده و در طول حدود ۱۴ سال مدیریت ناکارآمد اقای خادمی در شرکت ساخت، روند حرکت لاک پشتی در اجرای پروژه های راهسازی اطهر من الشمس بود و متاسفانه بودجه های عمرانی با طولانی شدن زمان اجرای طرح های راهسازی، حیف و میل شد و چه خسارت هایی که از به تعویق افتادن افتتاح راههای در دست اقدام از نظر منابع مالی و تصادفات جاده ای و فوتی های ناشی از تصادفات در جاده ها و از دست رفتن سرمایه های مادی و معنوی که به علت بی مسوولیتی ایشان که فقط به فکر ابقای خودش در مسند مدیریت شرکت ساخت بود و برای آن به هر وسیله ای متوسل می‌شد که اگر یک هزارم وقت خود را برای رفع مشکلات پروژه ها و پیگیری برای تأمین منابع مالی آنها می کرد، حداقل، ۱۰ برابر وضع موجود راه بسازد و نه که ویرانه ای و خرابه ای از یک شرکت به اصطلاح مادر تخصصی را تحویل داده و نه تنها بهره وری نداشته، بلکه پروژه های راهسازی را فدای قدرت طلبی و جاه طلبی و باند بازی و فامیل بازی نمود و اکثر نیروها و کارشناسان فنی و زبده را در شرکت ساخت فراری داد و فک و فامیل و آشناهای بی سواد و فاقد تخصص را جایگزین آنها نمود و باید اسم شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل را در دوران مدیریت اقای خادمی گذاشت شرکت نساخت و نه توسعه و نابود کننده منابع

  • کارشناس

    یکی از مواردی که مدیریت جدید شرکت ساخت باید به فوریت انجام دهد، پاکسازی شرکت ساخت و از هم پاشوندن باند مافیایی حاکم بر آن است که در زمان مدیریت طولانی مدت اقای خادمی در شرکت ساخت ایجاد شده وگرنه هیچ اتفاق مثبتی روی نخواهد داد

  • سید حسن مقدم

    درود ..هفده سال بعنوان مشاور ویا پیمانکار با مجموعه زیر ساخت کار کردم ...آقای خادمی را اگر زیر نقد ببرم ..باید بگویم ..در یک کلام اندازه ش برای این پست نبود .حالا چطور در این سمت این همه سال مانده کار شده ..بحث است که باید بررسی کارشناسانه بشه .....وبعد نقدی جامع کرد .موفق باشید

  • کارشناس

    نمونه واقعی مدیر ناکارآمد لابی گر فامیل باز و باند باز

  • سيدمرتضي ناصريان

    با سلام- نظرات بسيار متعدد و متفاوتي در ذيل اين صفحه منتشر شده كه تنوع ديدگاه ها نسبت به عملكرد آقاي دكتر خادمي را نشان مي دهد. به نظرم چنين تنوع نظرات حاكي از آن است كه براي ارزيابي يك مدير ارشد شاخصهاي روشن تدوين نشده و ارزيابي هاي ادواري صورت نمي گيرد يا منتشر نمي شود. آقاي خادمي نقاط مثبت و قابل توجه و همچنين نقاط ضعف قابل توجه داشته است. مهمترين نكات مثبت را تلاش مستمر و پيگيري انجام پروژه ها و تلاش براي جذب منابع مالي و هماهنگ نمودن شركت ساخت با خواسته هاي دولت و وزارت راه و سازمان برنامه مي دانم. نقاط ضعف ايشان را در بي توجهي به انگيزش عموم كاركنان و متخصصان در اهداف شركت و در نتيجه فضاي دلسردي در بدنه شركت و خروج نيروهاي كيفي بوده است همچنين بي توجهي به اصول مديريت علمي و تخصصي پروژه ها و ابرپروژه ها وجود داشته است كه باعث كاهش بهره وري منابع مالي مي شود. ضمناً انباشت بدهي هنگفت به پيمانكاران منجر به ورشكستگي برخي پيمانكاران و افزايش قيمت پيشنهادي پيمانكاري به علت اين فشار مستمر به پيمانكاران شده است يعني پيمانكاران باهوش با افزايش قيمت پروژه توانسته اند فشارهاي تاخير در پرداختها را تحمل كنند و چنين روندي بر خلاف جايگاه پيمانكاري و كارفرمايي و بر خلاف مقررات مالي و انضباط كاري بوده و فضاي غيرشفافي را فراهم كرده كه معلوم نمي شود هر پروژه با چه قيمتي به پايان خواهد رسيد و گاهي از چنين فضاي مبهمي سوء استفاده هاي كلاني صورت مي گيرد. ضعف ديگر ي توجهي به جايگاه مهندسين مشاور بوده كه منتهي به تقليل به حد منشي نظرات مديران ارشد كارفرما و تهيه نقشه هاي اجرايي شده و جايگاه تصميم ساز را غالبا از دست داده اند. يك ضعف ديگر ايشان افزايش قابل توجه حجم كارهاي قرارگاه خاتم به ضرر پيمانكاران بخش خصوصي بوده و در مقابل عملكرد قرارگاه به قدري منعطف بودند كه قرارگاه عملا به پيمان فرما در پروژه ها تبديل شده است. در مجموع به نظرم در مديريت ايشان كارايي مورد توجه بوده ولي اثربخشي و بهينه كردن قيمت و كيفيت موردتوجه كافي نبوده و روشهاي اصولي و ساختارهاي مهندسي در پروژه ها فداي مديريت كارگاهي شده است يعني مديران اجرايي شركت در حد مديريت كارگاهي تلاش زياد مي كنند نه در حد مديريت عالي حاكميتي . مثلا يكي از مشكلات عمده در دوره مديريت ايشان دادن سمت عضويت هيئت مديره به معاونين شركت بوده كه اين موضوع خلاف مقررات است و باعث شده كه هيئت مديره و گروه معاونين شركت مثل هم باشند و عملا شئون لازم براي هيئت مديره يعني نظارت بر كار شركت و بازخواست از معاونين رها شده است.

  • راهساز

    سلام
    در مورد آقای خادمی اصلا نیازی به صحبت نیست که هر کس ایشان و عملکردش را می شناسد می داند که غیر از ناکارامدی ، چیزی در چنته نداشته است. ایشان از هر موضوعی برای استفاده شخصی چه در باب موارد مالی و چه در باب حفظ جایگاه استفاده نموده است. هر برنامه ای که ایشان شروع و حمایت کردند مشخص شد که تنها و تنها به دو دلیل فوق بوده است.
    به عنوان نمونه، قدرتی که به حوزه های استانی دادند و مدیرانی که فقط منافع ایشان را تامین می کردند جز جیب بری از مشاوران و پیمانکاران کاری صورت ندادند. اگر به عملکردشان نگاهی بیاندازیم و صورت وضعیت پیمانکاران تایید شده توسط حوزه ها را بررسی کنیم به روشنی میبینیم که از ریشه در ابتدایی ترین نقطه منافع خود را از طریق پیمانکاران منتفع کرده و در صورت همکاری نکردن تعدادی مشاوران حق الزحمه مشاوران را در همان حوزه کسر زیاد و بی دلیل با بهانه واهی می زدند و به همکارانشان در شرکت ساخت هم دستور می دادند اعداد تاییدی حوزه ها تغییر نکند.
    در مورد تخصیص اعتبارها در پروژه های سوگلی که دیگر مبرهن و واضح است و گفتن ندارد.
    آقای خادمی به تمام معنا ... و در دوران کاری جز منفعت شخصی و ضرر به بیت المال هیچ نکرده است.

  • ح

    این فرد ...و باندی ایجاد کرده بود که حتی آقای وزیر مرحوم نتوانست این آقا را بلند کنه پس به خانم صادق بابت شجاعتش تبریک گفت فقط نماینده شان را در تبریز از ذره بین واتساپ شماره های نزدیک ش هم نگاه کنند البته بدست سربازان گمنام امام زمان، تا افراد خاطی مجازات شوند حیف خون شهدا، خدایا این انقلاب را به سر انجام برسان

  • کارشناس

    کافی است به توانمندی مدیران ابقا شده یا مدیران جدیدی که توسط ایشان در مسند مدیریت نشسته اند نگاهی کنیم به عنوان نمونه مدیر کل دفتر فنی راه شرکت ساخت (امان از باندبازی و کارمندان ... بل قربان گو)

  • ناشناس

    توسعه زیرساخت ها در کشور باید عاملی باشد در پیشرفت آن، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور در دوره تصدی دکتر خادمی پروژه های زیادی با اعتبارات بالا شروع کرد، شاید اگر منافع و قدرت طلبی در کشور و باند بازی نبود و اینکه اولویت بندی طرح های عمرانی که ناشی از استقلال سازمان برنامه بدون دخالت کمتر نمایندگان و استانداران که در دولت های قبل از احمدی نژاد وجود داشت، باعث میشد ایشان هم کمتر بفکر‌ تثبیت جایگاه خود با هزینه کردن از پروژه های ملی تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار می گرفت
    ساخت پروژه های بی اثر و بدون توجیه حداقل در زمان حال، علی الخصوص در بخش ریلی و توجه به بعضی پروژه های کم اهمیت جاده ای از ضعیف های مدیریت ایشان بود
    انتخاب مدیران کل نالایق که با لابی سیاسی یا سفارش معاونین بدون در نظر گرفتن شایسته سالاری، نتیجه ای جز تضعیف ادارات کل نداشت
    اهمیت ندادن به بدنه کارشناسی از نظر استفاده از تجربیات فنی و بهره نبردن از خرد جمعی، همچنین بی توجهی به بحث معیشت آنها از طرف معاون توسعه منابع ایشان، موجب تضعیف روحیه و بی انگیزگی کارشناسان گردید
    این مطالب بخشی از نتایج دوران مدیریت شرکت ساخت و عملکرد غلط مدرعامل، رئیس هیئت مدیره، معاونین و مدیران مجموعه بود.
    امیدواریم با انتخاب مدیر عاملی جدید نواقص موجود بصورت گسترده برطرف گردد.

  • فرید

    نظرات را خواندم.تعدادی خدمات شایسته دکتر خادمی را ارج و تعدادی نقد کرده بودن.تنها نظری که میتونم بدم اینه که توی شایط اقتصادی افتضاح جامعه و عدم توجه به بودجه عمرانی کشور علی الخصوص زیرساخت واقعا آقای دکتر خادمی شبانه روز تلاش کردند که زیرساخت مملکت از بین نرود.برای کسانی هم که نقد کردن درخواست میکنم دو سال آینده مجدد نظر خود را مشاهده کنند و در مورد وزارات راه و شهرسازی (تجمیع دوستان همدانی هم استانی وزیر) نظر بدهند.و البته در خصوص پاک دستی مدیران جدید هم مطالعه بفرمایند

  • ظفرعظیمی مهر

    سلام .برخی دوستان فرمودند با نبودن اعتبار کافی مدیریت خادمی توانسته جاده ها را بسازد اما بنده عرض میکنم در سه چهار سال اخبر بیشترین اعتبار ودرآمد دو برابری مال راهداری بوده و برای اثبات این عرضم سند معتبر دارم سندی که برخلاف قانون با زور کمیسیون سهم راهداری از چهار درصد به نه درصد اضافه شد سهم سازمان راهداری بیش از یک قرن است ۴ درصد بوده این تبدیل به ۹ درصد به گونه ای غیرکارشناسی وخفت گیری علنی رانندگان بود که اتفاق افتاد و به ما رانندگان گفتند با این پنج درصد تمام کامیون‌های رانندگان را نو جایگزین میکنیم تمام جاده ها را برای کامیونها آسفالت و اتوبان میکنیم اما همه دروغ بود اگر این پنج درصد را به یک مدیر توانمند میدانند تمام اتوبانها را بایستی کاشی کاری میکرد چنان پول هنگفتی است که هیچ بانکی ظرفیت شمارش آن را ندارد این پول هنگفت کجا میرود مارانندگان کامیون جز ورشکستگی حمل و نقل وخرابی چیزی احساس نکردیم لطفاً سهم سازمان را به ۴درصد قدیم برگردانید ما رانندگان هیچی نمی‌خوایم پول ما را برگزدانید

  • بنده ي خدا

    با سلام و احترام
    عملكرد جناب آقاي دكتر خادمي در اين مدت داراي انتقاداتي بوده و هست كه برخي از دوستان بصورت شفاف اشاره كردند البته كه نبايد از خصلت سياستمداري و نبوغ ايشان در فن فيتله پيچ غافل شد. يكي از انتقادات زيادي كه بر ايشان وارد بود ابقاي افراد بله چشم قربان بي عرضه , هراس الامضاء و بي اراده در كليه سطوح از معاون مديركل تا خود مديركل در تمام ادارات كل شركت بود. كه اميدوارم با حضور مدير عامل محترم جديد اين موضوع و ابقاي افراد مجدداً بازنگري گردد. مورد دوم در بحث معيشت , رفاهيات و پرداختي همكاران بوده كه انتظار ميرود با توجه به شرايط اقتصادي جامعه اين مهم نيز جزء اولويت هاي مديرعامل محترم باشد. همچنين از دلايل افزايش چشمگير پرونده هاي قضايي در محاكم، اقدام ايشان و مديران براي آزادسازي بدون در نظر گرفتن منابع مالي پروژه ها بوده كه اين موضوع در طول سال ها شركت متبوع را با بحران قضايي روبرو نموده كه اين خود نيز نشان از بي توجهي و نا آگاهي مديران فعلي در ادارات كل و دفاتر اجرايي حكايت دارد كه اميد آن دارد با حضور جناب آقاي بازوند در اين مورد نيز توجهاتي صورت پذيرد. در مجموعه خانواده شركت ساخت چه بسا نيروهاي توانمند ، سالم و پيگير بوده و هستند كه سالهاست يا در گوشه اي مانده و روز به روز بي انگيزه تر از گذشته شده اند و يا بدون هيچ توجهي بازنشسته شده و رفته اند. اين سرمايه ها و ثروتهاي نهفته در اين خانواده بزرگ صرفاً به جهت عدم برخورداري از فاميلهاي كلفت و باند بازيهاي جناجي و سفارشات نمايندگان بوده. كه همانا هميشه واقفيم خداوند براي همه با كافيست.

  • کارشناس

    بهترین کار، برکناری خادمی از مدیرعاملی شرکت ساخت بود و این اولین قدم برای رفع تبعیض در اجرای پروژه های راهسازی در کشور است و قدم بعدی برکناری اعضای فعلی هیات مدیره و معاونین و مدیران و مجریان و روسای حوزه های راهسازی در استان هاست که همگی مجری سیاست های اقای خادمی بوده و در طی این سال ها، به این صورت بار اومدن و بزرگ‌ترین ضربه را به صنعت راهسازی و حمل و نقل کشور وارد کردند