◄ هوشمندسازی تجهیزات راهداری و ماشینآلات با اجرای راهداری خصوصی
وسازی ماشینآلات راهداری و مدرنیزه کردن آن توام با آموزش اپراتورهای این ماشینآلات بههمراه بهروزرسانی تجهیزات و تاسیسات هوشمند راهها، نیازمند اعتبارات هنگفتی است.
یک کارشناس حملونقل بر ضرورت تسریع در واگذاری خدمات راهداریهای جاری و مستمر راههای شریانی به بخشهای پیمانکاری تاکید کرد.
به گزارش تیننیوز، رضا مرادی با بیان این مطلب در شبکههای اجتماعی، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار سوانح رانندگی در جادههای کشور و الزام در بهروزرسانی و هوشمندسازی تجهیزات و تاسیسات ایمنی راهها، همچنین عمر بالای 25 سال ماشینآلات سنگین راهداریهای سراسر کشور و تعطیلی مراکز آموزش اپراتورهای این ماشین آلات، هر ساله شاهد افزایش آمار تلفات جادهای و انسدادهای مقطعی در راههای کشور در زمستان و دیگر ایام سال هستیم.
وی گفت: این درحالی است که نوسازی ماشینآلات راهداری و مدرنیزه کردن آن توام با آموزش اپراتورهای این ماشینآلات بههمراه بهروزرسانی تجهیزات و تاسیسات هوشمند راهها، نیازمند اعتبارات هنگفتی است.
به گزارش تیننیوز، این کارشناس افزود: بدین منظور پیشنهاد میشود، سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور با توجه به منابع اعتباری داخلی ناشی از اخذ عوارض بزرگراهها، نسبت به اجرای پیشنهاد مذکور در راههای شریانی و مهم کشور، از طریق واگذاری به بخشهای خصوصی و نظارت بر حسن اجرای آن در قالب بستههای کامل راهداری اقدام کند.
وی افزود: بهنظر میرسد با وجود تدوین فهرست-بهای راهداری از طریق سازمان برنامه و بودجه و پیشبینی اعتبارات آن در سرفصل اعتبارات طرحهای تملک داراییها و منابع داخلی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، زیرساختها اجرایی کردن راهداری پیمانی مهیا و آماده باشد.
مرادی تاکید کرد: امید است با عملی شدن عملیات راهداری خصوصی، شاهد هوشمندسازی تجهیزات راهها و بهروزرسانی ماشینآلات مدرن راهداری باشیم.