◄ کامیونداری به ورشکستگی نزدیک است
با محاسبه سود سالانه حمل و نقل جادهای کالا مشخص میشود کامیونداری به ورشکستگی نزدیک است.
یک فعال بخش حمل و نقل جادهای گفت: با این وضعیت تورم و نسبت هزینهها و درآمد، کامیونداری صرفه اقتصادی ندارد.
به گزارش تین نیوز، این راننده کامیون در شبکههای اجتماعی با بیان این مطلب، گفت: بیمه بدنه یک کامیون متوسط قیمت ۳میلیاردی ۶۰ میلیون و بیمه شخص ثالث ۱۰میلیون تومان است.
او عنوان کرد: اگر کارکرد لاستیک خوب را یک سال حساب کنیم یک تریلر ۹جفت لاستیک لازم دارد که متوسط قیمت آن ۱۸۰ میلیون تومان میشود.
وی افزود: اگر هزینه تعمیر موتور را به طور متوسط برای چهار سال ۲۰۰میلیون تومان حساب کنیم برای هر سال میشود ۵۰ میلیون و اگر متوسط مصرف لنت ۲ دست برای یک سال باشد برای یک تریلی ۱۸ چرخ ۳۰میلیون تومان هزینه میشود.
این راننده کامیون با بیان اینکه هزینه تعویض روغن برای یک سال در کیلومتر مصرفی ۱۳سرویس، ۲۴ میلیون تومان است، تاکید کرد: همچنین مصرف گازوئیل ۶۰ هزار لیتر در سال ۱۸ میلیون تومان و مصرف واسکازین، گریس و ضد یخ در سال ۱۰ میلیون و هزینههای متفرقه و لوازم جانبی و برقی و لوازم کوچک را حساب نکنیم و اگر به این مبالغ هزینه های که غیر مترقبه وپیش بینی نشده اضافه شود آیا با این کرایهها میشود با کامیون کسب درآمد کرد؟
به گفته وی با محاسبه سود سالانه حمل و نقل جادهای کالا مشخص میشود کامیونداری به ورشکستگی نزدیک است و حتی اگر شاخص تن کیلومتر به جای ۱۸۲۲ ریال، عدد 3000 ریال باشد باز هم در مقابل تورم ۶۰۰ درصد مانند فیل و فنجان است.
سلام.
حقیقت.
تلخ است.
بزرگترین دلیل ورشکستگی این صنف این است که هیچ شرکت یا سرمایه داری حاضرنیست برای سرمایه گذاری و حمل کالا در این صنف سرمایه گذاری کنند...
فقط چون قیمت کامیون با دلار و طلا بالا میرود.
بعضی از سرمایه داران کامیونهای نو را میخرند و دپو میکنند و گاهی چنددستگاه را وارد بازار میکنند...
کار کردن در جاده مساوی است با اب شدن سرمایه
باتشکر از عوامل تین نیوز