◄ درخواست رانندگان کامیون: اجرای مصوبات شورای عالی ترابری
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای خواستار پیگیری موضوع عدم اجرای مصوبات و آیین نامه های دولتی که در پی اعتراضات سال ۹۷ رانندگان به تصویب شورایعالی ترابری رسیده (مصوبه ۲۰۹) از سوی وزیر راه و شهرسازی شد.
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای خواستار پیگیری موضوع عدم اجرای مصوبات و آیین نامه های دولتی که در پی اعتراضات سال ۹۷ رانندگان به تصویب شورایعالی ترابری رسیده (مصوبه ۲۰۹) از سوی وزیر راه و شهرسازی شد.
به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند همچنین با تاکید بر این که جامعه رانندگان بخش قابل توجهی از سبد رأی رئیس جمهور را تشکیل می دهند، گفت که چشم امید رانندگان به وعده عدالت و مبارزه با فساد دولت است.
وی در ادامه به شرح مشکلات و دغدغه های رانندگان حمل کالا پرداخت و وضعیت جاده های کشور از لحاظ کیفیت، ایمنی و امنیت، فقدان امکانات رفاهی و بهداشتی در توقفگاه های بین راهی و حتی پایانه ها و مرزها و همچنین موضوع بالا بودن مبلغ کمیسیون شرکت های حمل و نقل را از جمله این مشکلات ذکر کرد.
بیشتر بخوانید:
خیرمند در بخش دیگری از نامه ای که خطاب به وزیر راه و شهرسازی در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، افزود: عدم اجرای مصوبات و آیین نامه های دولتی که در پی اعتراضات سال ۹۷ رانندگان به تصویب شورایعالی ترابری رسیده (مصوبه ۲۰۹) از دیگر مشکلاتی است که در رأس مطالبات رانندگانی که چشم به راه تحول در این وزارتخانه هستند، قرار دارد.
وی عنوان کرد: الحمدلله شما بیش از دیگران ارزش فرآورده های نفتی را می دانید ، نفت گازی که امروز با قیمت نازل ۳۰۰ تومانی در دسترس رانندگان است به دلیل نبود استراحتگاه ها در پایانه ها، اسکله ها و مرزها در فصول گرم سال به جهت استفاده از کولر ماشین در حال هدر رفتن است.
او تاکید کرد: طبق آخرین اطلاعات بنده، نرخ نفت گاز به قیمت فوب خلیج فارس نزدیک به لیتری ۱۲ هزار تومان است، این در حالیست که با درجا کارکردن کامیون ها، به طور متوسط در هر ساعت حدود چهار لیتر گازوئیل مصرف می شود یعنی هر ۲۴ ساعت توقف حدوداً ۱۰۰ لیتر نفت گاز.
این راننده کامیوندار گفت: با توجه به تعداد زیاد این کامیون ها در مبادی مورد اشاره، روزانه حجم قابل توجهی سوخت کشور صرفاً به خاطر بی توجهی مسئولان در حال ضایع شدن است، در حالی که می توان از محل جلوگیری از هدر رفت همین سوخت و درآمد حاصل از آن (در آمد چهار ماه آن کافیست) هتلهای ۵ ستاره در پایانه های مذکور ساخت.
خیرمند اظهار امیدواری کرد در دوره وزارت رستم قاسمی به منظور حفظ منافع ملی هم که شده، نسبت به ساخت استراحتگاه های مجهز در پایانه ها از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، اقدامات عاجل صورت پذیرد.
خیلی وقته کسی حرفهای رانندگان رو گوش نمیکنه و طوری به رانندگان القا کردند که فقط با اعتراض میتونند حرف دلشون رو به گوش مسئولین برسونند... انشالله که در این دولت گوش شنوایی برای درددل رانندگان باشه
به امید خدا که دراین دولت مشکل سنوات 72تا80وسختی کاردرست شود چون که هرراننده ای به جای هشت سال سه چهارسال سابقه برایش واریز شده وحتی قبول ندارند که بقیه رابگیرند وهشت سال که حق راننده گان است رادرست کنند شاید دراین دولت گوش شنوا برای این مشکلات وحل شدن آن وجود داشته باشد
چرا عدالت در تریلی ها رعایت نمیشود تریلی دوازده چرخ پنج محور ۴۴ تن بار میزند ولی ۱۸ چرخ که کارت ۴۰ تن دارد یاید ۴۰ تن بزند چه فرقی برای راهداری و جاده دارد بین تزیلی ها
فساد و رانت عامل اصلی اجرا نشدن عدالت در هر صنف وجامعه ای هست
در صنف حمل ونقل افراد منفعت طلب و فاسد همچون ر ب هستن که مانع اجرای عدالت وباعث به وجود آمدن رانت وفساد میشوند
انشالله در دولت انقلابی توسط وزیر راه انقلابی افراد فاسد ورانت خوار از صنف حمل ونقل و جامعه پاک شود
انشالله