بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ دلیل مخالفت جدی تشکل های صنفی رانندگان با قرارداد جدید بیمه تکمیلی

نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور از مخالفت 6 تشکل صنفی از تشکل های صنفی هفتگانه مسافری، با قرارداد منعقد شده در مورد بیمه تکمیلی رانندگان بخش مسافری خبر داد و انعقاد این قرارداد را غیر قانونی دانست.

تین نیوز

 نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور از مخالفت 6 تشکل صنفی از تشکل های صنفی هفتگانه مسافری، با قرارداد منعقد شده در مورد بیمه تکمیلی رانندگان بخش مسافری خبر داد و انعقاد این قرارداد را غیر قانونی دانست.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی در مورد دلیل غیر قانونی بودن این قرارداد و اعتراضاتی که نسبت به آن در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است، به خبرنگار ما گفت: نماینده قانونی راننده و مالک، کانون انجمن‌ های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر ایران است و تشکل های شرکت ها طرف قرارداد تشکل های رانندگان بوده و جایگاهی به نام کارفرمای راننده و مالک نداشته بلکه یک شرکت خدماتی حق العمل کاری است که در مقابل دریافت کمیسیون باید خدمات بدهد ولی حق ندارد جای  نماینده قانونی  رانندگان و مالکان (کانون انجمن‌ های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر) تصمیم بگیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در تاریخ ۲۸ اسفند 1400 ، کانون شرکت ها اقدام به تجدید قرارداد با افزایش ۱۲۰ درصدی هزینه بدون مشورت و اجازه از دیگر تشکل های صنفی نمود که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز آن را فاقد وجاهت قانونی دانست.

بیشتر بخوانید:

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: اقدام کانون کارفرمایی شرکت های حمل و نقل مسافر کشور به تجدید قرارداد با بیمه گذار قبلی در حالی صورت گرفت که دیگر تشکل ها لازم می دانستند از بقیه شرکت های بیمه ای نیز  استعلام قیمت و هزینه بگیرند و هر آنچه مورد رضایت همه اکثریت تشکل ها بود اجرایی شود.

داودی عنوان کرد: قرار نبود یک شخص خاص با خودسری فقط با یک شرکت بیمه قرارداد ببندد، آن هم به بهانه مختلف و وقت کشی در پایان سال و فرار از جلسات که در دقیقه نود این قرارداد ترکمنچای حمل و نقل را منعقد کند.

 نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور گفت: از این رو کانون انجمن‌ های صنفی رانندگان و دیگر انجمن ها در استان ها مخالفت شدید خود را با این کار کانون کارفرمایی شرکت ها اعلام کرده اند و کانون انجمن صنفی رانندگان کشور به تشکل کارفرمایی تذکر می دهد، از جایگاه قانونی و در حیطه وظایف خود صحبت کرده و در کار دیگر تشکل های صنفی دخالت نکنند.

به گزارش تین نیوز، داوودی با تاکید بر این که تشکل مذکور نمی تواند از طرف دیگران تصمیم بگیرد و قرارداد امضا کند، افزود:  به نظر می رسد کسانی که این قرارداد را امضا کرده اند نمی دانند چند قراردادی بیمه تکمیلی توسط شرکت های مسافربری با بیمه های مختلف، مشکلات و معضلات فراوان و خارج از تصوری برای مالکین و رانندگان به وجود می آورد.

او تاکید کرد: جای سوال است که این افراد چطور و با کدام وجدان و ..... به خود اجازه می دهند حق بیمه (مسئولیت، درمان، عمر و حوادث) کارکنان و هئیت مدیره شرکت ها روا از مالک گرفته و پرداخت کنند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر

    واقعا هیچ سازمانی روی مناقصه ها نظارت نداره ؟ که اینجوری به ما راننده ها ظلم میشه. کدوم سازمانی مسئول نظارت روی این قرارداد هاست؟

  • یوسف دانشی راننده و رییس انجمن صنفی رانندگان رفسنجان و انار هیچ کس حق ندارد به جز کانون رانندگان و دارندگان ما تصمیمی نا کارشناسه برای ما بگیرد در غیر اینصورت از طریق قوه قضاییه با آن برخورد خواهد شد باید دست رانت خواران از این صنف شریف کنده شود

    سلام