◄ دلیل مخالفت جدی تشکل های صنفی رانندگان با قرارداد جدید بیمه تکمیلی
نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور از مخالفت 6 تشکل صنفی از تشکل های صنفی هفتگانه مسافری، با قرارداد منعقد شده در مورد بیمه تکمیلی رانندگان بخش مسافری خبر داد و انعقاد این قرارداد را غیر قانونی دانست.
نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور از مخالفت 6 تشکل صنفی از تشکل های صنفی هفتگانه مسافری، با قرارداد منعقد شده در مورد بیمه تکمیلی رانندگان بخش مسافری خبر داد و انعقاد این قرارداد را غیر قانونی دانست.
به گزارش تین نیوز، مختار داوودی در مورد دلیل غیر قانونی بودن این قرارداد و اعتراضاتی که نسبت به آن در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است، به خبرنگار ما گفت: نماینده قانونی راننده و مالک، کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر ایران است و تشکل های شرکت ها طرف قرارداد تشکل های رانندگان بوده و جایگاهی به نام کارفرمای راننده و مالک نداشته بلکه یک شرکت خدماتی حق العمل کاری است که در مقابل دریافت کمیسیون باید خدمات بدهد ولی حق ندارد جای نماینده قانونی رانندگان و مالکان (کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر) تصمیم بگیرد.
وی تاکید کرد: متاسفانه در تاریخ ۲۸ اسفند 1400 ، کانون شرکت ها اقدام به تجدید قرارداد با افزایش ۱۲۰ درصدی هزینه بدون مشورت و اجازه از دیگر تشکل های صنفی نمود که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز آن را فاقد وجاهت قانونی دانست.
بیشتر بخوانید:
این فعال صنفی خاطرنشان کرد: اقدام کانون کارفرمایی شرکت های حمل و نقل مسافر کشور به تجدید قرارداد با بیمه گذار قبلی در حالی صورت گرفت که دیگر تشکل ها لازم می دانستند از بقیه شرکت های بیمه ای نیز استعلام قیمت و هزینه بگیرند و هر آنچه مورد رضایت همه اکثریت تشکل ها بود اجرایی شود.
داودی عنوان کرد: قرار نبود یک شخص خاص با خودسری فقط با یک شرکت بیمه قرارداد ببندد، آن هم به بهانه مختلف و وقت کشی در پایان سال و فرار از جلسات که در دقیقه نود این قرارداد ترکمنچای حمل و نقل را منعقد کند.
نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور گفت: از این رو کانون انجمن های صنفی رانندگان و دیگر انجمن ها در استان ها مخالفت شدید خود را با این کار کانون کارفرمایی شرکت ها اعلام کرده اند و کانون انجمن صنفی رانندگان کشور به تشکل کارفرمایی تذکر می دهد، از جایگاه قانونی و در حیطه وظایف خود صحبت کرده و در کار دیگر تشکل های صنفی دخالت نکنند.
به گزارش تین نیوز، داوودی با تاکید بر این که تشکل مذکور نمی تواند از طرف دیگران تصمیم بگیرد و قرارداد امضا کند، افزود: به نظر می رسد کسانی که این قرارداد را امضا کرده اند نمی دانند چند قراردادی بیمه تکمیلی توسط شرکت های مسافربری با بیمه های مختلف، مشکلات و معضلات فراوان و خارج از تصوری برای مالکین و رانندگان به وجود می آورد.
او تاکید کرد: جای سوال است که این افراد چطور و با کدام وجدان و ..... به خود اجازه می دهند حق بیمه (مسئولیت، درمان، عمر و حوادث) کارکنان و هئیت مدیره شرکت ها روا از مالک گرفته و پرداخت کنند؟
واقعا هیچ سازمانی روی مناقصه ها نظارت نداره ؟ که اینجوری به ما راننده ها ظلم میشه. کدوم سازمانی مسئول نظارت روی این قرارداد هاست؟
سلام