◄ عکس| اشغال سکوهای مسافرگیری اتوبوس ها در پایانه کرمان توسط سواری ها
جلوی سکو هیچ فضایی برای پارک اتوبوس نیست چون در ترمینال کرمان سکوها با خودروهای سواری اشغالمی شوند.
یکی از رانندگان اتوبوس تصویری از وضعیت ترمینال مسافربری کرمان در شبکه های اجتماعی منتشر و از اشغال سکوهای این پایانه توسط سواری ها انتقاد کرد.
به گزارش تین نیوز، این راننده اتوبوس در توضیح تصویر پیوست نوشت: جلوی سکو هیچ فضایی برای پارک اتوبوس نیست چون در ترمینال کرمان سکوها با خودروهای سواری اشغالمی شوند.
قابل ذکر است، سکوهای مسافرگیری و تخلیه مسافران جزئی از پایانه های مسافری جاده ای هستند.
آن طور که سایت گروه معماری اویم شاهانه نوشته، عمده عملکرده سکوها در ترمینال ها به شرح زیر است:
- انتظار مسافران برای سوار شدن به وسیله نقلیه در زمان تعیین شده
- توقف کوتاه مدت خودروها برای سوار شدن مسافران
- ورود بارمسافران به وسیله نقلیه
- کنترل ورود و خروج خودروها
به نوشته این سایت، انواع سیستم های طراحی برای سکوهای مورد استفاده در پایانه های مسافربری به شرح زیر است:
- سکوهای خطی
کارایی سکوهای خطی مانند دیگر انواع سکوها نبوده ومعمولا زمانی که وسایل نقلیه (به ویژه اتوبوس ها) برای توقف های کوتاه مدت (حداکثر بازه های زمانی ۱۰دقیقه ای) ازسکو استفاده نمایند کاربرد دارند.
- سکوهای دندانه دار
سکوهای دندانه دار به وسایل نقلیه اجازه حرکت مستقل برای ورود و خروج ز سکو را داده و استفاده از آنها در طراحی پایانه های متمرکز ونیمه متمرکز توصیه می شود.
- سکوهای زاویه دار
برای خروج خودرو از این سکوها نیاز به حرکت عقب رو بوده وهنگامی مورد استفاده قرار می گیرند که سکوها در زمان طولانی اشغال باشند (به ویژه در پایانه های بین شهری غیر متمرکز).
- سکوهای میان گذار
به این سکوها به مستقر شدن ایستگاه ها در یک سطح فشرده کمک می کنند. وسایل نقلیه می توانند با علائمی که در روبرو و بالای سکوهابه نمایش در می آیند در انتظار مسافران بمانند.