بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ تغییر در نحوه پرداخت یارانه بیمه رانندگان ناوگان عمومی درون و برون شهری

دهک های هشتم، نهم و دهم مشمول کمک دولت نخواهند بود.

تین نیوز |

تصویب نامه هیئت وزیران در مورد چگونگی اس آن دسته از بیمه شدگانی که از معافیت بیمه ای برخوردار هستند از جمله رانندگان عمومی درون و برون شهری ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از این تصویب نامه که تاریخ آن مربوط به 10 مرداد ماه سال 1401 است، در بخش گروه های هدف به بیمه شدگان فاقد کارفرما اشاره شده که به موجب قوانین و مقررات مربوط از معافیت بیمه ای برخوردار شده یا می شوند.

بر اساس این تصویب نامه این گروه که رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری هم جزو آن هستند،  برای بهره مندی از کمک دولت برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی باید حداقل در دهک های اول تا هفتم باشند.

آن چنان که در تصویب نامه هیئت دولت آمده، تقسیم بندی دریافت معافیت بیمه ای به ترتیب زیر اعمل می شود:

۱- چهار دهک اول تا چهارم مشمول کمک دولت در پرداخت حق بیمه خواهند بود.

۲- دهک چهارم تا هفتم به ازای هر دهک ۳درصد از کمک دولت کم می شود.

۳- دهک های هشتم، نهم و دهم مشمول کمک دولت نخواهند بود.

بر اساس آنچه در این تصویب نامه آمده، مسئولت پرداخت مابه التفاوت حق بیمه ناشی از کاهش یا حذف معافیت بیمه ای تا سقف حق بیمه مقرر در قوانین و مقررات مربوطه برای هریک از گروه های هدف به عهده شخص بیمه شده ذی ربط خواهد بود.

چنانچه بیمه شده از پرداخت حق بیمه در ماعد قانونی مربوط اجتناب نماید به نحوی که موجب قطع رابطه بیمه پردازی وی با سازمان گردد، بهره مندی مجدد از معافیت بیمه ای منوط به ثبت نام مجدد و اشتغال در شغل یا حرفه مربوطه و نتیجه آزمون وسع بر طبق مفاد این آیین نامه است.

دانلود فایل
کمند روستا
کمند روستا
همیار تین خبرنگار نویسنده
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی صالحی پاسخ

    با سلام
    میخوان مثل بقیه کمکها ، یارانه بی را هم قطع کنن ، خجالت میکشن .
    بجای اینکه مدیریت کنن و راننده نماها رو پیدا کنن و بیمه اونارو قطع کنن ، همرو میدن جلو تیغ.

  • حسن معصومی پاسخ

    ممنون و سپاسگزاریم ولی تکلیف پرداختی های جدید معلوم نشده

  • عباس پاسخ

    باسلام انگار دولت جای کمک به افزایش رانندگان حمل و نقل عمومی درون وبرون شهری قصد کرده این شغل را که فقط یه بیمه تامین اجتماعی باعث دل گرمی بود را به سوی پرتگاه نابودی می فرستاد وقتی مسیولین بر سر کاری که از مشکلات انکار خبر ندارند سر پست مدیریتی می نشیند بهتر از این نمی شود طبق آماری که چند وقت پیش خود وزارت خانه انتشار داد وریزش بیش از ۳/5 درصدرانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری که معادل ۱۵۰۰۰۰۰ نفر می باشد که این شغل را ترک کردند حال نوبت باقی اینگونه رانندگان است که از این شغل پر زحمت خارج شوند آیا این مدیران که این تصمیم تاریخی را گرفتن چگونه در آینده جواب گو خواهند بود تیر خلاصی که خیلی ها را بی کار می کند

  • ابراهیم علیاری پاسخ

    سلام و عرض ادب و احترام
    برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود باید در بارنامه صادر شده باید حساب راننده با خود مالک که هم راننده است هم صاحب ماشین جدا شود.

    باید صافی کرایه ها در بارنامه ها دقیقا طبق کرایه تن بر کیلومتر درج شود .

    چون همون کمیسیون و مالیات و عوارض و حق سازمان و کرایه صافی که روی هم کرایه کل را تشکیل میدهد به خودمان (حساب بانکی) از طرف صاحب بار برگشت و پرداخت میشود که در شناسایی دهک ها از طریق گردش حساب بانکی( کل کرایه دریافتی که ۱۹ الی حتی ۲۵ درصدش مال خود راننده است که توسط شرکت حمل و نقل دریافت شده) مد نظر دولت قرار میگیرد.

    باید حساب راننده با صاحب ماشین جدا شود. و مشخصات کامل راننده و صاحب ماشین در بارنامه درج شود.

    در ضمن بیش از 5۰٪کرایه دریافتی که بابت هزینه های نگهداری و استهلاک وروغن و گازوئیل و بیمه و لاستیک و ...هزینه میشود ،دولت باید همه این موارد را در نظر بگیرد.

    نقش شرکتهای حمل و نقل در این وسط نیزمعلوم شود.چونکه با فوت و فن های غیر قانونی بیشتر از راننده ها و کامیونداران کسب مال و سود میکنند فقط برای چاپ ۳برگ کاغذ.

  • یزدان باقرپور پاسخ

    سختی کار چی شد پس

  • فرهاد پاسخ

    متاسفم راننده ای در آینده دیگه نیست

  • علی پاسخ

    مگه راننده تاکسی چقدر کار میکنه که باید ماهی هفصد پول بیمه بده ما داربم ماهی هفصد میدیم تو را به خدا رحم کنید

  • اصغرروحی پاسخ

    سلام خسته نباشید به َشما من ۴۸ سال دارم هیچ جای بیمه نیستم ۳ تا فرزند دارم منون میشم خودم دهک چهارم استم

  • سعید پاسخ

    بالاخره پول اختلاسها ودزدیهای اشکار وپنهان باید از یه جا در بیاد دیگه رییسی برو

  • ناشناس پاسخ

    متاسفم برای این دولت بلاخره پول دزدی باید از جیب رانندگان بگیرن چرا راننده سختی کار نداره چرا چرا چرا

  • داود پاسخ

    اینکه عده ای راننده نیستند و از این تخفیف استفاده میکنند درست است ولی چرا من نوعی که چهارده سال است راننده هستم و امروز با وضعیت اصطحلاک و قیمتهای ان و عدم افزایش متناسب کرایه باید تاوان ان را بدهم
    این دوباره دستاویزی برای شرکتها میشود تا یقه من راننده را بگیرند و برای صورت وضعیت پول بیشتری بخواهند .

  • مهدی پاسخ

    همه اینا چرت هست من راننده اژانس هستم تو دهک پایین هستم نه سال بیمه پرداخت کردم الان دو ماه هست کمک دولت رو قطع کردن قبلش640هزار واریز میکردم الان میگن1300یک میلیون و سیصد خدا باعث بانیش رو لعنت کنه نه سال از گلو زن و بچمون زدم ریختم حالا بااین قیمت دیگه نمیریزم یعنی نمیتونم بریزم

  • رضا پاسخ

    سلام وخسته نباشیدخدمت تمامی رانندگان برون شهری لطفا یکی راهنمایی کن من الان هفده سال است دارم بیمه پرداخت میکنم الان دوساله درعسلویه کارمیکنم وراننده شرکت هستم شرکت هم بیمه من رواگه خودم بخواهم پرداخت میکنه ولی اگه بیمه خودم روقطع کنم واگرنخواستم مثلادوسال دیگه توشرکت کارنکنم دیگه کمک دولتی شامل حالم نمیشه ایاراهی هست که شرکت بیمه روپرداخت کنه ومن هم اگربعدازدوسال خواستم دوباره بیاتوخط کارکنم کمک دولت شامل حالم بشه دوستان اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه.ممنون ازهمکاری شمادوستان

  • حسین ستایش اصل پاسخ

    باسلام من ازسال ۹۷ هوشمندباری گرفتم وبیمه شدم و راننده پایه یک هستم واز همون سال ۹۷ تا این ساعت دارم بیمه بدون یارانه پرداخت میکنم امسال نرخ بیمه ۱۷۷۷۰۰۰تومان دادم پس تکلیف من چی میشه بخدا با این درآمدها خیلی برام پرداختش سخت و مشکل سازه چرا من نباید یارانه داشته باشم آخه عیال وارم واجاره نشین هم هستم بخدا قسم نمیدونم با این وضع اجارها واین حق بیمه چطوری باید جوابگوی زندگی خانوادم باشم