◄ عدم برنامه ریزی شرکت های هواپیمایی؛ دلیل زمین گیری هواپیماها
بخش مهمی از دلیل زمین گیری هواپیماها در ایران، می تواند ناشی از عدم برنامه ریزی و تدبیر کل گرایانه خود شرکت های هواپیمایی باشد.
یک کارشناس هوانوردی معتقد است برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری هواپیماهای سالخورده و پیر کشور، باید ضمن به کار گیری کامل MIS و فنون آماری، داده های انجام تعمیرات را در وهله اول جمع آوری و آنها را بررسی و درک کرد.
به گزارش تین نیوز، خلیل الله معمارزاده (محمد معمار) افزود: دیدگاه تفکیکی تعمیر و نگهداری هواپیما لازمه مقابله با هر بخش به وسیله ابزارها و روش های خاص آن بخش است.
وی افزود: در کنار این دیدگاه تفکیکی نیازمند دیدگاه کل گرایانه (Holistic) نیز هستیم.
او در کانال تلگرامی خود تاکید کرد: برنامه ریزی درست ایستگاه های بیس در تعمیر و نگهداری لاین تاثیر زیادی در کاهش هزینه هواپیماها دارند.
معمارزاده عنوان کرد: تعمیر و نگهداری لاین، همچنین با انجام برخی از تسک های تعمیر و نگهداری بیس در سطح لاین، فرصتی برای پشتیبانی از نگهداری بیس را فراهم می نماید.
او گفت: تعمیر و نگهداری بیس، تأثیر گذارترین نوع نگهداری بر هزینه های کلی تعمیر و نگهداری در کشور ما با ناوگان فرسوده است.
این کارشناس هوانوردی ادامه داد: با توجه به هزینه دلاری و نوسانات نرخ تسعیر آن در کشور، این بخش پتانسیل زیادی در کاهش هزینه های فنی شرکت های هواپیمایی ایران دارد.
وی افزود: بخش مهمی از دلیل زمین گیری هواپیماها در ایران، می تواند ناشی از عدم برنامه ریزی و تدبیر کل گرایانه خود شرکت های هواپیمایی باشد.