◄ وضعیت بحرانی شرکت های هواپیمایی کشور و لزوم تجدید ساختار آنها
اجرای موفق فرآیند تجدید ساختار، نیاز به درک مشترک از وضعیت بحرانی شرکت های هواپیمایی ایران در میان فعالان و مدیران خود شرکت های هواپیمایی دارد.
پروژه تجدید ساختار در شرکت های هواپیمایی ایران، به طور معمول از یک برنامه نجات ۶ تا ۹ ماهه شروع می شود.
به گزارش تین نیوز، یک کارشناس هوانوردی با بیان این مطلب گفت: در طی این فرآیند احیای اضطراری به باز طراحی (Redesign) شبکه فروش، مدیریت جریان نقدینگی، مدیریت دارایی (ناوگان)، مدیریت سرمایه (منابع انسانی)، مدیریت ریسک (مالی و ایمنی و برنامه پوشش ریسک مثل Hedging آن)، مدیریت سوخت (بهینه سازی لاگ ها)، بهینه سازی برنامه ریزی کامو و ارتقای سطح دسترسی ناوگان (Utilization) و ضریب قابلیت اعتماد همراه با ساماندهی مهندسی انبار و تدارکات فنی و تجدید ساختار سازمانی و چابک سازی فرآیندی و ترسیم نقشه فرآیندی امور(BPMS) بر اساس مهندسی مجدد (BPR) پرداخته می شود.
خلیل الله معمارزاده (محمد معمار) افزود: این فرآیند، سپس به برنامه یک ساله تثبیت و بقا در کاهش هزینه ها، افزایش عایدی و درآمدها و افزایش قدرت نقدینگی و نسبت اهرمی آن می رسد.
معمار زاده تاکید کرد: این اقدام سریع و اضطراری، سنگ بنای برنامه های میان مدت و بلندمدت خواهد بود و اجرای موفق آن نیاز به درک مشترک از وضعیت بحرانی شرکت های هواپیمایی ایران در میان فعالان، مدیران خود شرکت های هواپیمایی، رایزنی های های سیاسی داخلی و بین المللی و اجماع و اتفاق نظر و پیگیری های مستمر اجرایی آن دارد.