ترس هایی از یک سقوط
در سقوط یک هلیکوپتر با کمتر از ۲۰ سرنشین که تمامی افراد داخل آن رده بالا بودند چه چیزهایی متوجه شدیم؟
در سقوط یک هلیکوپتر با کمتر از ۲۰ سرنشین که تمامی افراد داخل آن رده بالا بودند چه چیزهایی متوجه شدیم؟
۱- هلیکوپتر ثبت سازمان هواپیمایی کشوری نبوده است!
۲- بالگرد بعد از تعمیر به چرخه عملیاتی بازگشته!
۳- هلی کوپتر مخصوص عملیات امدادی بوده و فرض کنید مسافرانش به جای وزیر و مدیر که حضورشان باعث می شده تا با وسواس بیشتری وسیله مورد بررسی پرواز قرار گیرد، مصدومان تصادف، سیل یا زلزله بودند... آن وقت چه می شد؟
۴- نحوه مدیریت پس از حادثه به قدری شوکه کننده بود که در عدم حضور نیروهای متخصص هر کس هر چه می خواست انجام داد! مثلا وزیر که از ناحیه سینه و سر آسیب دیده بود را با کمترین رعایت نکات ایمنی و فیکس سر و گردن، به بدترین شکل ممکن از زمین بلند و روی برانکارد قرار دادند.
۵- نحوه اطلاع رسانی هم دیگر اوج هماهنگی بود. از حال آنها مساعد است و درمان سرپایی رسیدیم به کما و خواب مصنوعی!
این همه ضعف مدیریت، عدم کنترل فضا و نبود امکانات لجستیکی در سقوط یک هلیکوپتر با کمتر از ۲۰ سرنشین اگر تبدیل به زلزله ۷ یا ۸ ریشتری شود ببینید چه فاجعه ای رقم خواهد خورد!