◄ احتمال تغییرات مدیریتی در راه آهن قوت گرفت
شایعاتی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که حکایت از احتمال تغییر در هیئت مدیره راه آهن دارد.
شایعاتی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که حکایت از احتمال تغییر در هیئت مدیره راه آهن دارد.
به گزارش تین نیوز ، یکی از کانال های تلگرامی مربوط به حمل و نقل ریلی در این زمینه خبر داده که احتمالا مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مورد ایجاد تغییر در هیئت مدیره راه آهن به نتیجه قطعی رسیده است و به زودی در این زمینه اقدام خواهد کرد.
در این زمینه همچنین گفته شده که گزارش های مختلفی در خصوص عدم شایسته سالاری، رانت در انتصابات، عدم برکناری مدیران نالایق، خسارات چندین میلیون دلاری از هر سانحه و ... به دست برخی نمایندگان مجلس و وزارت رسیده که همین امر موضوع تغییرات مدیریتی در راه آهن را جدی تر ساخته است.
این شایعات در حالی مطرح شده است که در ابتدای شروع به کار مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی نیز گمانه زنی هایی مبنی بر ایجاد تغییر در مدیریت راه آهن شنیده شده بود اما چنین اتفاقی تاکنون رخ نداده است.
اگرچه برخی کارشناسان حمل و نقل نیز پیش تر پیش بینی کرده بودند، مهرداد بذرپاش، تغییرات مدیریتی در سطح وزارت راه و شهرسازی را از اردیبهشت ماه امسال و با گذشت 6 ماه از حضور خود در این وزارتخانه و ارزیابی شرایط و ویژگی های مدیران زیرمجموعه خود آغاز خواهد کرد اما هنوز مشخص نیست این گمانه زنی ها جنبه عملی به خود خواهد گرفت یا اصولا دیدگاه وزیر راه و شهرسازی مبتنی بر تغییر مدیران نیست.
باسلام
البته که امیدوار هستیم به اینکه تغییرات در جهت مثبت و ارتقای راه اهن باشد لیکن قطعا تغییر مدیر عامل ویا حتی هیئت مدیره راه اهن در این مقطع به تنهائی مشکلی را حل نمی کند بخش عمده ای از مشکلات فعلی راه آهن به مدیریت فعلی بر نمی گردد که بر می گردد به شرایط اقتصادی بد کشور و همچنین سیاست ها وتصمیم گیری های بسیار بد سنوات گذشته راه آهن در حوزه های مختلف ازجمله حوزه منابع انسانی راه آهن در حال حاضر فاقد نیروهای متخصص به همراه تعهد است ولذا بکار گیری نیرو هایی که بتوانند مشکلات را حل وفصل کنند تقریبا موجود نیست و کار زیاد می بر وزمان می خواهد ،ومنابع و همچنین اختیارات برای جذب نیرو های جدید وتحصیل کرده وهمچنین قطع همکاری با نیرو های مازاد که تنها بار مالی برای شرکت دارند که این اختیار در اختیار مدیر عامل فعلی وحتی بعدی هم نیست کارگران راه آهن نیاز به تشکیل اتحادیه کارگری دارند برای اعلام قانونی حق وحقوق خود بخش های خصوصی که راه آهن کار می کنند بایستی ساماندهی شوند اشتباه نکنید حذف نشوند اما قانون مند وسامان دهی شوند لیکن به دلیل قدرت سیاسی که خیلی از این بخش های خصوصی دارند زور مدیر عاملان به انها نمی رسد راه هن فاقد ساختار توانمند ومنعطف است که اصلاح ان یک نفر آگاه می طلبد که در حال حاضر در کشور چنین نفری نداریم مگر به مشاوران قوی وبدون رانت خارجی متوصل شویم که این راه هم یک بار در دوره آقای دکتر آقایی به دلیل دخالت های ایشان و معاونین ایشان در کار مشاور خارجی به زمین خورد راه آهن نیاز به حمایت دولت دارد که متاسفانه به دلیل رانت بسیار قوی خودرو و پولی که در خودرو جابجا می شود هم دولت مردان وهم مجلس علاقه ای به تقویت راه اهن ندارند چون از رانت خودرو منتفع می شوند راه آهن به نظر من "شهر بی دفاع " است که تنها علاقه دارند که بیایند چند سالی در آن که بعدها سعود کنند به پست های قوی تر و شاید وزارت برای راه آهن ومدیریت وپرسنل ان دنبال راه آهنی وعاشق راه اهن باشید مانند آقای مهندس افشار که متاسفانه دیگر نمی توانید بیابید چنین نفراتی را آرزوی موفقیت برای مدیر عامل فعلی و همچنین مدیر عامل احتمالی آینده را داریم.
بسیاری از مشکلات در راه آهن ارتباطی به پول ندارد و کمبود آن ندارد فقط مرتبط به غرور و حمایت بی انتهای برخی مدیران ارشد است اصلا ایجاد برخی از مشکلات از خرج کردن پول بی حد یا مفت است
الان عدم سرکشی مستند و دقیق از کارکنان عملیاتی توسط اغلب سلسله مراتب مدیریتی ، عدم اصلاح آیین نامه خانه سازمانی ، عدم بروز آوری مقررات سیر و ... چه ارتباطی به پول دارد اینها همه مدیریتی اند و متاسفانه جناب مدیر عامل سوار بر دماغ فیل است
میزان توهم مدیرعامل خیلی بالاست
کلا شایعه است مثل تمام موارد قبلی
جالبه هیات مدیره بی رگ تر از این هیات مدیره نوبره
پیشنهاد من به عنوان یک راه آهنی قدیمی به آقای بذر پاش اینه که اگه میخواهی جلوی ضرر را بگیری لطفا زودتر این کار را بکن هر یک روز که شرایط راه آهن با این مدیریت جلو می رود ضرر های غیر قابل جبرانی به حوزه ریلی کشور وارد خواهد شد و در آخر آنکه ضرر می کند کشور است وبس.
در حال حاضر شرایط ناوگان ریلی کشور در شرایط بسیار بسیار بدی در طول 30 سال گذشته قرار دارد تعمیر ونگهداری ماوگان درست انجام نمی شود و صورت وضعیت های شرکت های تعمیر کننده به موقع که هیچ تقریبا پرداخت نمی شود بدهی های سنگینی به پیمانکاران انباشته شده استهمین شرایط در خط هم موجود است و علایم وارتباطات هم موجود است بازسازی وبهسازی خطوط متوقف شده است چون پولی وجود ندارد توسعه متوقف است چون پول ندارند بدهی به پیمانکاران سر به فلک کشیده و در نتیجه کارگرگران ناراضی هستندشرکت ها به سوی ورشکستگی می روند وحتی شرکت تراورس که فعلا به راه آهن منتقل شده است رو به نابودی است که خود بزرگترین خسران برای کشور می باشد،میزان در آمد راه آهن با توجه به پایین آمدن میزان حمل بار نسبت به سالهای پیش به طرز قابل توجهی پائین آمده است واز طرفی هزینه های راه آهن بالا رفته است
آقای وزیر راه آهن را دریابید ومدیرانی را به گارید که راه اهن را بشناسند در حال حاضر هیئت مدیره راه اهن ضعیفترین عملکرد 44 ساله اخیر را دارد واین باعث نابودی سرمایه های مادی وانسانی راه آهن خواهد شد مدیر عمل راه آهن به جای رسیدگی به امور مهم مثل تامین اعتبارات لازم ونقدینگی به دنبال شو آف برای رسانه ها است وتهمت زنی به دیگران و بازی های پوپولیستی که دیگر والقعا تاریخ مصرف ندارند به داد این راه آهن بی کس وکار برسید
بارها از این شایعات بی اساس (می گویند، شنیده میشود، یک کارشناس مطلع گفت، ...) مطرح میشود که عمدتا خاله زنکی هستند. حیف است که تنی نیوز در شان یک سایت زرد و خاله زنک ایفای نقش کند.
سلام راه آهن در مشکلات عدیده ای گرفتار شده و عده ای از راه آهن و پیمانکاران محیط راه آهن را آلوده نموده و رشوه بسیار موج می زند راهکار آن تغییر مدیرعامل و هیات مدیره و مدیران کل و مدیران میانی و حذف پیمانکاران رشوه دهنده و فسادزا است و همچنین در بخش خط پیمانکاران نگهداری خط و ابنیه حذف و کارگران با راه آهن قرارداد مستقیم ببندند و پیمانکاران در کارهای با ماهیت مستمر و دائمی را باید ریشه کن و حذف مود