بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

◄ واقعیت‌ برکناری یک مدیرکل و ناتوانی مدیرعامل در جلب اعتماد راه آهنی ها

در حالی که برخی فعالان بخش حمل و نقل ریلی در شبکه های اجتماعی برکناری مدیرکل راه آهن جنوب را به سفر استانی رئیس جمهور و تاکید دولت سیزدهم بر تغییر مدیران ناکارآمد و همچنین معاون اجرایی دولت مرتبط دانسته اند، شماری از فعالان حوزه ریلی از واقعیت های این اقدام پرده برداشتند.

واقعیت‌ برکناری یک مدیرکل و ناتوانی مدیرعامل در جلب اعتماد راه آهنی ها
تین نیوز |

در حالی که برخی فعالان بخش حمل و نقل ریلی در شبکه های اجتماعی برکناری مدیرکل راه آهن جنوب را به سفر استانی رئیس جمهور و تاکید دولت سیزدهم بر تغییر مدیران ناکارآمد و همچنین معاون اجرایی دولت مرتبط دانسته اند، شماری از فعالان حوزه ریلی از واقعیت های این اقدام پرده برداشتند.

به گزارش تین نیوز ، در یک کانال تلگرامی مرتبط با حمل و نقل ریلی در مورد برکناری عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب آمده است: چندی پیش خبر برکناری مدیرکل راه آهن جنوب منتشر شد، این خبر با توجه به مصاحبه ایشان و انتقاد از حذف قطارهای محور جنوب و اعلام دلیل مشکل دیزل، موجب نشر احتمال ارتباط این برکناری با راستگویی عبدالکریم درویش زاده شد.

پس از چند روز سرپرست روابط عمومی راه آهن، در توییتی این برکناری را به سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان مرتبط دانست و با برچسب مدیر ناکارآمد، دلیل آن را پیگیری معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام نمود.

 با اذعان به اختیار جابجایی مدیران توسط مدیرعامل سازمان، در صورت اثبات ناکارآمدی، بدون نیاز به دخالت نهادهای بالاتر در وزارت یا دولت انجام آن الزامی بود و تقسیم فشارهای ناشی از این تصمیم با معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس جمهور، نشان از ناتوانی مدیرعامل راه آهن در جلب اعتماد افکار عمومی راه آهن دارد.

 نهایتا چراغی که بر خانه رواست، بر مسجد حرام است، امیدواریم رئیس جمهور صدای اعتراض کارکنان، متخصصان و فعالان صنعت نیمه جان ریلی از بی کفایتی و ناکارآمدی مدیرعامل جوان را هم بشنود و اقدام مناسب و عاجلی انجام دهد.

توییت مدیران ریلی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن

    باسلام
    وقتی یک جوان بی تجربه را مدیر روابط عمومی یک دستگاه بزرگ وریشه دار مثل راه آهن می کنید بایستی منتظر چنین گاف های بدی هم باشید بماند که مدیر عامل راه اهن هم کمتر از ایشان نیست
    این که ایشان نوشته اند عملا عذر بدتر از گناه است این یعنی مدیر عامل راه آهن عرضه دفاع از عملکرد مدیر خود را ندارد وبا فشار بیرونی مدیر عوض می کند حالا با این اوصاف مدیران راه آهن با چه امیدی به کار خود ادامه دهند وقتی میبینند که اگر از بیرون کسی به مدیر عامل دستور دهد عوض خواهند شد چون کار آمد نیستند و این در حالی است که کار آمدی و ارزیابی عملکر مدیران راه اهن بر عهده راه آهن نهایتا وزارت راه است نه هیچ دستگاه دیگری
    حالا با این اوصاف که آقایان صالحی و شعبانی وحسین زاده وهمین آقای مختاری که اصلا هیچ کار آمدی برای راه آهن نداشته وندارند واتفاقا صراحتا هم توسط واحد های مرتبط ارزیابی می شوند اول از همه بایستی برکنار میشدند پس چرا اینها سر کار هستند
    قائم مقام بازنشسته راه اهن که اول از همه بایستی برکنار شود پس چرا سر جایش است یا معاون ناوگان راه آهن که الحمدالله آمار ناوگان در سرویس را به نصف کاهش داده (موضوعی که درویش زاده هم به آن اشاره کرده است)بایستی اول کنار برود
    به آقای مختاری جوان عرض می کنم برادر من راه آهن جای نوشتن بهانه و عذر نیست جای تصمیمات بچه گانه هم نیست راه آهن سازمان بزرگی اشت که بزرگان زیادی را به خود دیده شما در جائی هستید که امثال صدیق پور 25 سال آنجا مدیر کلی کردند وهچگاه بهانه نیاوردند و واقعیت ها را با مردم در میان گذاشتند
    شما که توئیت کردن بلد هستی چرا برای سوانح راه آهن توئیت نمی کنی
    متاسفانه سوء مدیریت ویا بهتر بگوئیم بی مدیریتی در راه آهن آنقدر زیاد است که شاهد فروپاشی اخلاق در راه آهن هستیم همانطور که زیر ساخت راه آهن در حال از بین رفتن است
    به آقای دکتر صالحی عرض میکنم اگر مسلمانی واگر به جد خود علی (ع) اعتقاد داری استعفا بده برادر وبرو تا بیش از این آخرتت خودت را خراب نکرده ای .

    • ناشناس

      شما عملا نقد کردی یا هتاکی؟؟
      در مورد اینکه ایشون چی توییت میزنه باید بیاد از شما بپرسه و هماهنگ کنه؟؟

    • کارمند راه آهن

      برادر عزیز ناشناسی فرموده اند من حتاکی کرده ام در نظر خود لطفا خود ودیگران بفرمایند من در متن نوشته شده چه حتاکی به آقای مختاری کردم جز اینکه نصیحت کردم ایشان را
      منطق را اگر آویزه گوش خود کنید هم شما پیشرفت میکنید و هم دستکاهی که در آن خدمت میکنید

  • کارکنان راه آهن جنوب

    تصمیم مدیریتی دکتر صالحی کاملا بجا و مناسب بود

  • ناشناس

    جلب اعتماد راهنی ها یا بتن د پورسیداقایی

  • ناشناس

    جالبه که همین کانال تلگرامی معلوم الحال، در بدو برکناری آقای درویش زاده از این امر استقبال کرده بود با جملاتی مثل: "نیروهای مفید بسیاری را برکنار کردید" یا "کسی دلش برای شما تنگ نمی شود".

  • ناشناس

    خیلی از مدیرهای راه آهن باید در بدو ورود آقای صالحی برکنار میشدند که نشدند

  • مجمدجیدری

    آقای رییسی،شماکه دم آزعدالت میزنید،درتاریخ9ابان99 زمان تصدی شما درخواست قضاییه قضات تحت امرشما حکم به بازگشت شرکت تراورس به راه آهن دادن،چراحکم اجرا نمیشه؟ اجراکنیدعدالت رو

  • صابر

    سلام ،بسه آقا ،بسه دیگه ،12سال درویش زاده کار کرد ،فقط باند بازی یاد پرسنل میداد،،،هر چی فامیل داشت آورد تو راه آهن جنوب،،،مصداق بارزش روابط عمومی خانم م،،،،،،،بسه دیگه ،بنظرم دکتر صالحی کار بجایی کرد ،دست دکتر صالحی درد نکنه.

  • ناشناس

    سلام دولت برای پیشرفت اولا فرد کار بلد روی انتخاب کنه دومین هرکس مسولیت کاری به عهد داره در صورت کارای تشویق کنه در غیر این صورت باشه فرد کار بلد یا با تجربه رو جای گزین کنه و همچنین مسولی با کم کاریش باعث ضرر شده مجبور به جبران زیان کنه مطمن باشید اقتصاد درست میشه

  • محمد گندم نژاد(طوسی)

    مدیر عامل راه آهن فردی بی تجربه و مقام پرستی که در دولت قبل به علت ناتوانی عزلش کردند.حالا هم رفته سیم خاردارهای مرز ایران و عراق را پاره کرده و میخواسته وارد کشور عراق بشه

  • ناشناس

    عبدالکریم درویش زاده شخصی بود که در زمان تصدی راه اهن جنوب را به فساد کشاند با انتخابهای نابجا وقومی گری خویش چه بسا اگر در این سمت میماند اوضاع بدتر از این میشد

  • ناشناس

    مدیر عامل راه اهن نسبت به مسئولیتی که دارد در انجام این وظیفه خطیر بی کفایت و نا کارامد است وهیچگونه اشرافی بر عملکرد عوامل زیر مجموعه خود ندارد ازجمله در منطقه استان مرکزی که در مدت۲ ماه ۹ نفر در یک منطقه بر اثر تصادف قطار ازبین رفته وصدها خانوار بر اثر داغ جوان از هم پاشیده شده در اثر سهل انگاری بی مسئولیتی و نداشتن بویی از انسانیت راننده قطار و بی کفایتی و بی لیاقتی مدیر کل و دیگر عوامل مجموعه که در انجام وظیفه خود کوتاهی کردند از جمله تصادف چندی قبل در اراک که راننده مشغول عیش و نوش سرتوی گوشی و اصلا بفکر رانندگی نبوده در شب باچراغ خاموش دیزل بی صدا یک بوق هم نزده یک جوان رشید نازنین را نابود که پدر و مادرش روانی و خانواده از هم پاشیده ولی مدیر کل راه اهن اراک این راننده را تشویق ودوباره از فردای حادثه روانه کارکرده است. انوقت می گویند شکایت کن بابا فرزندش را با پول معامله کند خیر اخر این کار به جاهای ناجور کشیده می شود

  • حسین

    مدیر عامل تصمیم درستی گرفت.تغییر مدیریت فسیلی کار درستی بوده

  • حسین

    الحمدلله در چند روز اخیر اختلاسهای ۱۰ ساله آقای درویش زاده با باند مافیایی اش در حال بر ملا شدن است.

  • جواد

    جناب صالحی با تشکر از این تصمیم که این بابا راه آهن رو ارث پدری خود میدونست .تمام هم وغمش فروش آهن آلات بود

  • صیاد

    یه حرفی دارم با آقای درویش زاده آیا ارزشش رو داشت ای کاش نون حلال سر سفره زن وبچه ات میبردی‌اختلاس های زمان شما در حال رو شدن هستند.

  • سوسن

    درویش زاده با پسر خاله هاش راه آهن جنوب رو مال خودشون میدونستند.

  • علیرضا

    آقای صالحی کسانی که آقای درویش زاده سر کار گذاشت اغلب از فامیل ووابستگان ایشان هستند ای کاش فکری بحال ناحیه جنوب با این آقایان میکردید.

  • حسین

    آقای دکترصالحی با تیم جوان وقوی خود در حال بروز رسانی راه آهن فرسوده هستند بنده کارمند راه آهن جنوب هستم تاثیر تغییر مدیریت را در جهت مثبت وپیشرفت سیستم قابل رویت است.

  • فیروز

    آشنیده ایم این روزها بازرس از تهران آمده برای تحقیق در پرونده های مالی ۱۰ ساله زمان جنابعالی

  • سمیر

    خ کارش فقط آهن فروشی بود.ولک خط رو درست کن .قطارها رو سر وسامون بده

  • فیاض

    درویش زاده خودش رو در حد مدیران ستادی وبالاتر میدونست ومیگفت حقش خورده شده .

  • حامد

    آقای درویش زاده چرا کاندید نشدی برای نمایندگی اندیمشک

  • منصور

    سرنوشت درویش زاده میتونه برای سایر مدیران استان عبرت آمیز باشه این نظام با مدیران نالایق تعارف نداره

  • شریف

    آقای مدیر عامل خیلی هم توانمنده .خوب کاری کرد این درویش زاده رو انداخت بیرون

  • ایرانی

    ای کاش آقای صالحی تمام مدیران ومسئولین راه آهن که مشکل دارند رو عوض کنه.که مدیران بی لیاقت حاشیه امنیت برای خود احساس نکند.

  • موسی

    تغییر مدیر نالایق بهترین کار در هر سازمانی است

  • سواد كوهي

    جناب درویش زاده آدم بدی نبود ولی مدیریت برایش زیاد بود ایشان در سطح یه کارشناس بودند با ارفاق البته بعد از برکناری این حکم برایش صادر شد.

  • ساجد

    از برکات دولت آقای رییسی عزل بدون تعارف مدیر نالایقه ممنونیم از آقای صالحی دست مریزاد

  • ناشناس

    فرق آقای مرادی مدیریت جدید با آقای درویش زاده اینه که ایشان فرقی بین پرسنل راه آهن قائل نیست

  • شادمان

    آقای مرادی از آخرین شاهکارهای درویش زاده آموزگار انتخاب شخصی
    بعنوان آموزگار لکوموتیوان بوده که بی نظم ترین لکوموتیورانان ناحیه جنوبه . باتوجه اهمیت موضوع از لحاظ ایمنی لطفا بررسی نمایید

  • برخورداری

    کی گفته آقای درویش زاده در راه آهن اهواز کاری انجام نداد ایشان یه زیر گذر درست کردند ولی هنوز تموم نشده بعد از ۱۲ سال

  • الهایی

    قرار نیست از نگهبان دم در تامعاون مدیر همه از فامیل ووابستگان مدیر باشند اصلا اینطوری غلطه اینطوری حتی اگه خلافی صورت بگیره همه پوشش میدن‌بهرحال تصمیم مدیر عامل راه آهن درست وبجا بوده

  • ناشناس

    خیلی از افراد باسواد وباتجربه در زمان مدیریت آقای درویش زاده کنار گذاشته شدند واز تخصص وتجربه آنها استفاده نشد امید است آقای مرادی این افراد را شناسایی کرده واز آنان در جهت ارتقای سطح علمی وفنی راه آهن استفاده نماید .

  • یابر

    من بازنشستگان راه آهن جنوب از اقدام مدیر عامل در برکناری درویش زاده کمال تشکر را داریم ایشان هیچ اهمیتی به امور بازنشستگان نمی داد

  • اسلام

    توجه مدیر جدید ناحیه جنوب به امور کارکنان وبرخورد صمیمانه با آنها باعث ایجاد دلگرمی مامورین شده

  • فیصل

    اتفاقی خبر برکناری درویش زاده رو شنیدم .واقعا این بابا ۱۲ سال مدیر راه آهن بود بنظرم مدیریت برای ایشان خیلی زیاد بود به هر حال تغییر این مدیر نالایق به نفع راه آهن وکارکنان خواهد بود

  • ناشناس

    آقای صالحی ما یه گله ازتون داریم میگذاشتی درویش زاده بمونه وجدانا اصلا به راه آهن کاری نداشت .چرخ راه آهن خودش میچرخید

  • علی رضا

    خرابی هایی که درویش زاده با سوء بار آورده حالا حالا ها م دير جديد را درگیر خواهد نمود.

  • ساکت

    مدیر ناکارآمد مسولین ناکار آمد را در راس امور خواهد گماشت. قابل توجه آقای مهندس مرادی

  • ایرانی

    زیر گذری که ۱۲ سال در زمان مدیریت درویش زاده ساختنش طول کشید بعلت نشتی آب وجمع شدن آب در آن وخطر برق گرفتگی هم اکنون بلا استفاده است.

  • صادق

    افرادی که آقای درویش زاده بارانت وپارتی بازی بالا اومدن وپست ومقام گرفتند باعث عقب ماندگی راه آهن جنوب هستند .قابل توجه مهندس مرادی