بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ شرایط بد حمل و نقل جاده ای و رانندگان کامیون

بر اساس رای دیوان عدالت اداری سازمان راهداری با ورود به موضوع حق توقف رانندگان و ناوگان می تواند از این که کامیون ها به انبار سیار و رانندگان به نگهبان کالاهای تجار و صاحبان کالا در مبدا و مقصد تبدیل شوند، جلوگیری نماید.

تین نیوز |

فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقدند نرخ حق توقف کامیون ها در سال های اخیر به گونه ای تعیین شده که ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا به انبار سیار تجار و صاحبان کالا تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی فعال صنفی و راننده کامیون در این زمینه گفت: نرخ حق توقف تعیین شده هیچ سنخیتی با پارامتر های متاثر از تن بر کیلومتر ندارد و چنان نرخ نامه ای در موضوع حق توقف در حمل و نقل جاده ای  در این سال ها مشخص شده است که حتی راننده توان خوردن آب دوغ خیار هم  ندارد.

گزارش مهم روز را بخوانید؛

◄ کامیون ساز خوش سلیقه پرقدرت ترین کامیون های چینی را قسطی می فروشد؟

◄ سانحه شدید ریلی در ایستگاه چادرملو یزد/ چند واگن نابود شد+ تصاویر

◄ بیمه تکمیلی رانندگان کامیون و 3 نکته ای که رانندگان باید بدانند

بکرانی تاکید کرد: رانندگان کامیون برای تخلیه و بارگیری کالا در مبدا و یا مقصد حتی حاضر به هزینه کردن از جیب خود برای راه انداختن کار صاحبان کالا می شوند چرا که میزان حق توقف دریافتی واقعی نیست.

وی با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در مورد سپرده شدن وظیفه تعیین نرخ حق توقف کامیون ها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: حالا که شرایط برای اصلاح و قانونمند شدن کار در موضوع حق توقف ناوگان مهیا شده و تعیین تکلیف آن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محول شده است، ناگهان همه دلسوز شده اند که چرا دیوان عدالت اداری مصوبه ۱۶۵ شورای عالی هماهنگی ترابری را باطل کرد؟

این فعال صنفی ادامه داد: با توجه به شرایط سال های گذشته که کانون انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و تشکل های صنفی رانندگان و کامیونداران نتوانستند به فرمولی دست یابند که حداقل پاسخگوی برخی هزینه های تحمیلی ناوگان در موضوع حق توقف باشد و با تعیین نرخی سلیقه ای چنان کردند که حتی برخی از محموله ها از جمله گمرکی و یا بازارچه ای برخی صاحبان کالا و یا شرکت های حمل و نقل از پذیرش آن شانه خالی کنند،  رای هیئت دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه ۱۶۵ شورای عالی ترابری مسیر اصلی تعیین تکلیف حق توقف ناوگان را باز کرد.

به گفته بکرانی بر اساس رای دیوان عدالت اداری سازمان راهداری با ورود به موضوع حق توقف رانندگان و ناوگان می تواند از این که کامیون ها به انبار سیار و رانندگان به نگهبان کالاهای تجار و صاحبان کالا در مبدا و مقصد تبدیل شوند، جلوگیری نماید.

او اظهار امیدواری کرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به فکر تعیین نرخ حق توقف ناوگان بنا بر  بررسی و تحلیل کارشناسی موضوع باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بلوچستان پاسخ

    راننده ها باید ساعتها برای گازوئیل در صف باشند.

  • ناشناس پاسخ

    کی بفکر راننده بودن که حالا باشن

  • مجید پاسخ

    من خودم راننده هستم و اعلام میکنم هر چی برسرمان بیارن حق مان هست
    چونکه با این شرایط بار حمل میکنیم اصلا صرف ندارن و همه در آینده نزدیک باید ب خواب اجباری برویم من الان اندازه مخارج روزمرگی کار میکنم و همیشه ماشینم خوابیده جلو خانه مغز خر خوردم برای تاجر بار مفتی ببرم

  • جعفری پاسخ

    اگرقسط نداشته باشند ماهی ۲۰۰تومن کاسب هستیم کباب برگ وسلطانی وچنجه را عشق است.

    • ناشناس

      حسادت رو بزار کنار برو کار کن پول دربیار راننده روزها بیرون از خونه کار میکنه با چند میلیارد سرمایه که هر لحظه ممکنه به فنا بره باید بیشتر ازاینا درامد داشته باشه تازه چشم حسودایی مثل تو هم دنبالشه هزینه اسفند هم میفته گردنش

  • مهدی پاسخ

    فقط بنشینید و بیانیه صادر کنید ودر عمل هیچ

  • محمد پاسخ

    سلام اگر دولت و مسعولین حمل ونقل در هر شهر و یا مراکز استانها و پایانه های مرزی محل تخلیه اضطراری بار در نظر بگیرند تا درصورتی که به هر دلیل صاحبان کالا از تخلیه بار ممانعت کرده سریع در جایگاه مشخص بار مورد نظر تخلیه گردد و کرایه و هزینه های جانبی درقبال تحویل بار گرفته شود دیگر شاهد چنین بی نظمی در تخلیه بار و ضایع شدن حق راننده کامیون در گرفتن کرایه و پول حق خواب دچار مشکل نمیگردد چون اکثر صاحبان کالا بدلیل عدم مدیریت مسعولین زیربط و ضعف قانون اجرایی سازمان حمل ونقل کالا تحت هیچ شرایطی حاضر به پرداخت حق خواب کامیون نیستند

    • مهدی شیراز

      واقعا راس میگی سمنان چند سال پیش مال من همینطور شد بار خالی کردن کرایه دادن

  • ناشناس پاسخ

    راننده بدبخت چه کناهی کرده که همه جا توسرش می‌زنند انشاالله خدا جوابتون بده هرکس حق کسی ضایع کند

  • اصغر جاسبی پاسخ

    سلام همه جا حق راننده ضایع میشه
    خدا لعنت کند باعث بانیش را

  • اصغر جاسبی پاسخ

    خدا جواب آنهایی که حق راننده میخورن بده

  • ظاهر پاسخ

    باید مردم ورانندگان چنین احوالی داشته باشند وقتی قالیباف ترس دارد که نوه ها درب یخجال رابازکنند وچیزی نباشد.

  • حق‌گو پاسخ

    با درود به کلیه رانندگان زحمتکش کامیون.این مطالبی که بیان شد یکی از هزاران مشکلات رانندگان می‌باشد بنده راننده تریلی خودروبر هستم و در مسیر ترانزیت فعال هستم و آنچه را که بیان میکنم شاید باورش برایتان سخت باشد ولی متاسفانه حقیقت دارد. موضوع از این قرار است که دولت به تمام مرزهای خروجی کشور دستور داده که کلیه کامیونهایی که از کشور قصد خروج را دارند به اجبار باید باکهای سوخت را پر کرده و مبلغ سوخت را به نرخ کشور مبدأ از راننده وصول کنند و در اصل ما شدیم قاچاقچیان دولت ولی بدون مزد واین یک ظلم فاحش می‌باشد که در حق رانندگان انجام میدهند و خواهشمندم از طریق همین رسانه شفاف سازی کنید تا دست مافیای قاچاق رو شود.

    • ظفرعظیمی مهر

      درود برشما بله متاسفانه رانندگان را درگمرکات مجبور میکنند باکهای خود را پرکنند حتی اگر‌به گازوییل نیاز نداشته باشی مجبور هستی باک را بالاتر از ظرفیت مصرفی پرکنی وپول گازوییل کشورخارجی را پرداخت کنی این موضوع را بنده چندین سال قبل برای مرز پرویزخان به رادیو اطلاع دادم و گفت مسولان بی اطلاع هستند.مثلا من برای رفتن به سلیمانیه وبرگشت به قصرشیرین ۵۰۰ لیتر کفایت میکند چرا گمرک منو مجبور میکند ۱۰۰۰ لیتر باک را پرکنم و جریمه فاچاق اجباری بپردازم.این موضوع باید پیگیری جدی شود.

    • رضا

      این حرف اصلا درست نیست راننده مرز تفتان کوهک میلک و ریمدان و مرزهای دیگه بار بردم اصلا اینکه باید باک پر بری نیست خواستی باک پر میری سودشو می‌بری نخواستی هم نمی‌بری اجباری نیست

  • ناشناس پاسخ

    اگر برای حق واقعی اقدام کنی قانون نیست و بعدا آن بار را دیگر نمی توانی ببری

  • برزو مرادی پاسخ

    باسلام حق توقف ونگهداری کالاهای صاحبان بار بازارچه ای وداخلی سالهاست به فراموشی سپرده شده است.وقتی سه یاچهار روز زیر بار میخوابی و وقتی ازصاحب بار پول خواب میخواهی انگار که کاربدی مرتکب شدی بارها شاهد بودم رانندگان توسط صاحبان بار دربازارچه ها واقصی نقاط کشور کتک کاری شدن ووقتی به پایانه حمل ونقل مراجعه کردن دوستان گفتن که ما کاری ازدستمان برنمیاد انگار که ما خارجی بودیم لطفآ پیگیری بفرمائید

  • کامل پاسخ

    تنهامشکل مارانندگان دلالان باروباربریهاست پول مارابە جیب میزنند

    • حسین علیدادی

      کاشکی حداقل این پول خرج دولت میشد تا برای رانندگان شاید کمی خرج می‌کرد لباس مناسب حمام مناسب شرایطی باشد برای زنان رانندگان

  • ناشناس پاسخ

    عجب دروغی

  • ناشناس پاسخ

    مهم ترین مشکل دلالان باربری هاست که چند سال پیش اعتصاب شدیکی دوماه الکی دست‌وپا شکسته مراعات شد ودوباره همان آش و همان کاسه

  • ناشناس پاسخ

    مشکلات رانندگان باید گفته بشه و در عین حال عزت نفس راننده حفظ بشه یعنی چه که توان خوردن آبدوغ خیار هم ندارند

  • رضا پاسخ

    از ماست ک برماست . مشکل فقط حق توقف نیست سه چهارم درآمد راننده توجیب دولته با گرونی لوازم بقیش توجیب بابریهاست ی عدد لاستیک آشغال چینی وایرانی ۲۰ملیون بالاتر در حالیکه میشه با این سرمایه کارهای خیییلی پر سود تر وبدون دردسرتر کرد.

  • آرش پاسخ

    کرایه کامیون خوبه
    درآمد هم هست
    پول خواب هم اگه ندن اشکالی نداره
    بیشترین ظلم به کامیون دار و راننده
    از جانب باربری تقریبا یک سوم کرایه ای که از صاحب بار میگیره به راننده نمیده
    این ظلمه

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    رانندگان درپایانه ارومیه وهمدان واردبیل سرویس بهداشتی وحمام و رستوران ندارند از مدیران پایانه ارومیه اردبیل همدان درخواست داریم یا استعفا دهند یا وظیفه ی خود را انجام دهند.

  • مسیح پاسخ

    تریلر دارها ‌که اینطور درد دل میکنن وای بحال تک وخاورا کو گوش شنوا

  • سعید پاسخ

    همه مشکلات از طرف باربری ایجاد میشه و دولت باید یه کاری کنه بار مستقیم از کار خونه وصاحب بار به راننده برسه اگر کرایه هم پایین باشه کمک به تولید کننده است و به نفع جامعه وهمه راننده های عزیزیه که جزوی از این جامعه هستند اما باربری و این حقی که از راننده وتولید کننده وصاحب بار ضایع می‌کنند.....

  • مهر پاسخ

    ایران کوریدورحمل ونقل شرق غرب،اگه دولت دست اززیاده خواهی ازرانندگان برداره ودنبال حق وحقوق ازبین رفته قشرراننده وناوگان حمل ونقل کشورباشه،هم چرخه اقتصاددولت فعال میشه وهم ناوگان حمل ونقل ازبن بست درمیاند،ولی صدحیف ،راننده براکی رانندگی میکنه،دولتی هاهمه خودشون رازدندبه خواب

  • محمد پاسخ

    با. سلام و عرض ادب
    اعلام کلیه بارها باید از طریق مجازی که همه رانندگان بتوانند به ان دسترسی داشته باشند انجام گیرد تا دست واسطه و دلان از این سفره جمع بشه واقعا حمل و نقل ما نیازمند یک باز نگری گلی دارد .تا جایگاه اصلی خود رو بیابد .

  • عبدالله پاسخ

    ناسپاسی چرا؟ طرف نون شب نداشته الان سه تا اف هاش 500 جلو درب خونه اش هست یک سرویس رفت گندم ذرت سویا... پایانه بندرامام برگشت خاک سنگ آهن کرمان(چادرملو) به اهواز همه اش سه شب وسه روز طول نمی کشه 25میلیون تومان خالص کاسبه بعد میگی پول آب دوغ خیار نداره بخوره ناسپاسی چرا؟

    • ناشناس

      کار کرده زحمت کشیده اون سه شب رو نخوابیده از جوونیش گذشته قسط داده تا توی راحت طلب بشینی بهش نظر بدی و از حسادت خواب راحت نداشته باشی اونوقتی که تو توی خواب راحتی راننده تو جاده داره به مملکتش خدمت میکنه

  • ایمان پاسخ

    مظلوم تر از قشر راننده واقعا ندیدم همه جا در حقشون کم کاری میشه به
    چشم دیدم حتی کارگر هم میخاد بهشون امر و نهی کنه ولی بیشتر بخاطر نداشتن اتحاد و اتحادیه این مشکلات رو دارن

    • میر شجاع

      سلام بدبختی این هست آن ۲۵ میلیون را می بینید سه چهار روز معطلی را نمی بینید تا بار بعد و هزینه روغن لیتری بالای صد هزار و لاستیک گران و قطعات و حق و حسابها ووو را حتی قیمت خود ماشین و نسبت سرمایه گذاری و بر گشت سرمایه اش را و مزد خود راننده که تا زمان تخلیه ۲۴ ساعته باید پای ماشین باشد

  • ایدین پاسخ

    از سر تا پا سود هست و این شما ها بودید یکدفعه پول میلیاردی آمد دستتون و گند زدید به بازار

  • حسین علیدادی پاسخ

    ماشین که مثلا دو تومن خریده است الان پنج تومن قیمت دارد را هم ببنید نمی‌شود که کامیون هام از آخور بخورد و هم از تربه این طور اگر شود که نمیتوان جمش کرد

  • خ پاسخ

    سلام برای خودروهای سنگین در ول کسور جاده جدا استاندارد مثل جاده قزوین رشت احداث همجوره بهشون رسیدکی شه با توجه به شرایطشون که میان توجادهها خستگی بار و موارد دیکه خوبه جاده جدا و شهرها از حالت عبوری خارج جاده‌ها توسعه بهم نزدیکتر و همه از ی نسیر نرن از جاهای دیکه نزدیکتر عبور کنن

  • Ali akbar پاسخ

    خاک توی سرت با نظرت ماشینشان نشده ۵ میلیارد ۵میلیارد پولشون شده یه ماشین چینی
    ارزش پول کم شده نه اینکه راننده و ماشین دار پولدار شده

  • ع پاسخ

    از گرسنگی نمردین که......تازه مگه نمیدونین... رییسی و قالیباف خواب ندارن؟؟؟

  • حرف حق پاسخ

    گرخشت اول نهد معمارکج تا ثریا میرود دیوار کج.

  • سجاد پاسخ

    اینقدر ماشین وارد کردن هیچ شهری بار نیست بزنی وضعیت خیلی خراب شده همش شده دلال بازی کمیسیون بالا میگیرن هیچ باربری کمیسیون واقعی که داخل بارنامه چاپ میشه رو نمیگیره مثلا یه بارنامه کلا ۶میلیون نوشته میشه ۱میلیون ۴۰۰تا ۱میلیون ۸۰۰کمیسیون میگیرن مثلا یک کامیون تک ۱۱تن کاشی از یزد میزنن برای استان گیلان ۵میلیون ۵۰۰هزار کرایه میدن بهش و ۷ملیون ۸۰۰هزارتومن کل بارنامه چاپ میشه یعنی ۲میلیون ۳۰۰کمیسیون میگیره خداوکیلی این ظلم هست ۵تومن کرایه با این همه راه چند روز هم آلاف هستی..هیچ کسی مسئول رانندگان نیست فقط دلال ماشین وارد میکنه ۱۰برابر تولید میشه بدون هدف فقط اوضاع بار هر روز بدتر میشه ..

  • رحمان پاسخ

    شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لب لب گهی دانه دانه شما از کدوم مسعول حرف میزنید من بایک عمل واریکاسل ده میلیون دادم بیمه تکمیلی هم جواب گو نشد الکی سرتون بدرد نیارید چون هیچ مسعولی نیست که داد شمابرسه تاوقتی منافعه خودشون هست

  • قشقایی پاسخ

    راننده ها فراموش شده اند و الله اکبر ! راننده سواری ام و بنزین ۳۰۰۰تومانی با گریه و التماس بهمون نمی دهند ولی وانت دیده ام ۱۰۰گالن بنزین گرفته و برای قیمت نهایی چونه می زنه و ای خدااااا به داد ما هم برسسسس