◄ خروج رانندگان و مالکان کامیون از این شغل / رانندگی و کامیونداری نمی صرفد
کاهش شدید نرخ کرایه حمل موجب فرار سرمایه گذاران واقعی از این حرفه و فعالیت شده است.
نظارت ناکافی بر فعالیت برخی اپلیکیشن های جذب و توزیع بار موجب ایجاد فضای دو قطبی در حمل و نقل جاده ای کالا و کاهش شدید نرخ کرایه حمل و فرار سرمایه گذاران واقعی از این حرفه و فعالیت شده است.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی راننده کامیون و عضو انجمن صنفی رانندگان اصفهان با بیان این مطلب گفت: ترس از کم باری و برگشت یک سر خالی ناوگان چالشی است که برای یک راننده کامیون در فضای مسموم رقابت های کاذب به وجود می آید و موجب بروز انواع استرس ها در محیط کار و حرفه یک راننده ناوگان عمومی می شود.
برای اطلاع از داغ ترین اخبار مرتبط با رانندگان کامیون و تریلی، اینستاگرام ما را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
وی افزود: با وجودی که ضمانت فعالیت ناوگان و راننده با صدور مجور فعالیت از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت کارت هوشمند صادر می شود و این خود ضامنی برای حمل و احراز هویت جهت دریافت حمل بار در سراسر کشور خواهد بود، ولی شاهد آن هستیم که در برخی موارد راننده اجبارا برای دریافت بار دچار تبعیض هایی از جانب برخی متصدیان حمل و نقل می شود که اولویت هایی را جهت جذب راننده و ناوگان برای خود در نظر دارند.
خبرها و فیلم کوتاه جذاب امروز را بخوانید و ببینید:
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا ادامه داد: حتی در برخی موارد باربری از سالن اعلام بار تقاضای راننده و ناوگانی را دارد که حتی الامکان یک سرویس حمل بار آن شرکت را انجام داده باشد ولی غافل از اینکه هیچ تفاوتی بین ضمانت نامه فعالیت و کارت هوشمند ناوگان و راننده نیست و نخواهد بود.
او در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: این رویه و امتیاز قایل شدن ممکن است از جهاتی ضربه مالی نیز به رانندگان ناوگان عمومی و کامیونداران وارد کند اما نگرانی از اینکه نتوانند بار مورد نظر خود را انتخاب و دریافت کنند از لحاظ روانی و فکری نیز فشار مضاعفی بر افکار آنها وارد می کند.
بکرانی گفت: احساس نگرانی و اضطراب، سلامت رانندگان را به چالش می کشد و موجب احساس فرسودگی و کسالت در ارائه خدمات و حین رانندگی گردد که این امر در جاده اثرات و اتفاقات ناگوار بعدی و جانبی دیگر و تهدیدات جانی و مالی فراوانی را به وجود می آورد.
وی افزود: وقتی رانندگان و کامیونداران با این وضعیت دوگانه و بدون ضمانت و امنیت شغلی مواجه می شوند مدام پرکارتر می شوند و حتی ممکن برای دسترسی به بار و برای این که بدون بار به مبدا برنگردند با هر قیمتی اقدام به حمل بار کنند !!!
او عنوان کرد: شرکت های حمل و نقل نیز به نوعی دیگر با رقابت های کاذب از نظر امنیت شغلی دچوار مشکل هستند.
این راننده کامیون خاطرنشان کرد: نظارت ناکافی سازمان راهداری بر عملکرد برخی شرکت حمل و نقل که بدون در نظر گرفتن حوزه جغرافیایی خود اقدام به صدور بارنامه می کنند، موجب شده است وضعیت امنیت شغلی و فعالیت کاری شرکت های حمل و نقل نیز دچار چالشی جدی شود.
بکرانی گفت: به همین دلیل برخی شرکت های حمل و نقل برای جذب بار صاحبان کالا، دست به اقدامات غیر منطقی و غیر اخلاقی زده و حتی از نرخ دریافت کمیسیون بار خود نیز می گذرند تا از کانال های دیگر و یا ازطرف راننده و یا کامیوندار جبران مافات کنند.
او افزود: متاسفانه در این سال ها و با پیشرفت علم و تکنولوژی نه تنها هنوز برنامه جامع و کاملی که بتواند پاسخ گوی ذی نفعان و سرمایه گذاران واقعی حمل و نقل جاده ای کالا باشد ایجاد نشده است بلکه هر روز با قوانین جدید و دست و پاگیر چالشی جدید نیز برای حمل و نقل جاده ای به وجود می آید.
این فعال صنفی ادامه داد: شایسته است که سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای دست برخی از اپلیکیشن های جذب و توزیع بار را آنقدر باز نگذارد تا با ایجاد فضای دو قطبی در حمل و نقل ، نرخ های کرایه را کاهش داده و موجب فرار سرمایه گذاران واقعی از این حرفه و فعالیت شوند.
بکرانی عنوان کرد: از سازمان راهداری به عنوان متولی اصلی حمل و نقل درخواست می شود به فکر جذب سرمایه گذاران واقعی و ایجاد زمینه مساعد و امنیت شغلی ذی نفعان باشد و در رفع موانع و ضمانت مجوزی که بابت فعالیت ناوگان، راننده و یا شرکت حمل و نقل ارائه کرده است مسئولیت خطیر خود را به سرانجام رساند.
از چابهار به سمنان از ۱۲ ملیون کریه ۵ ملیون کمسیون گرفت بابری آدم باید چه خاکی تو سرش بریز آخ بی انصاف از بی بار کریاها نصف شد اون نصف کریه و نصفشو باربری برمیدار قانون جنگل
این باربری ها ... هستند،زحمت را راننده با ماشینش میکشد، بعد این ... حق این قشر را می خورند
تا چند وقت دیگه ، شما رانندهی حرفهای در جاده نخواهی دید و هر کسی رو که میبینی یا رانندهی تراکتور بوده یا فراری از کار و از اجبار به اینکار روی آورده... دیگه خیلی وقته از اون راننده.های لوطی و باحال توی بیابون که با عشق رانندگی میکردند خبری نیست
دیگه تموم شد
کل جامعه دچار مشکل است د
سلام به خدای احدواحد دیگر از هر دری می زنی بسته نه پشتیبان داریم نه کسی به داد راننده می رسه از این طرف وضعیت اقتصاد خانواده فلج شده دیسکمر ضعیفی چشم اجاره نشینی هر سال جابه جایی دیگر توانمان بریده شدا فقط مرگ بهترین گزینس وبس راحت میشی عزیزان
من خودم بعداز۷سال مالکیت ۶تن یخچالدار ۳ماه پیش بخاطر کرایه افتضاح مجبور بفروش شدم و الانم به هیچ وجه دنبال خرید بااین شرایط غیرمنطقی شرکتهای فروش کامیون نیستم تاشایداوضاع یروزی خوب بشه
سلام
عرض ادب احترام دارم به تمامی دست اندار کاران حمل نقل جاده ای کشور عزیزمان ایران خواهشن کاری کنید نوش داروی مرگ سهراب نباشد هرصنفی فراز نشیب دارد الا رانندگی خطر جادهای سرما گرما قیمت لاستیک قطعات عیره...
اینها همه اش به کنارنحوه رفتار صاحب کالا وباربری ها دور ازشان یک راننده از طرفی کرایه از همه مهم تر
لطفا در دستور سریع مدیران این خطه قرار بگیرد تا که دیر نشوده
واقعا کسی نمیخواد حرف دل رانندگان و گوش بده ؟؟؟؟؟!!!!!!!
رانندگی شغل پردرامدیست ولی قیمت کامیون چهاربرابر کشورهای همسایە وکیفیت پایین لوازم یدگی ولاستیک ودوزدی باربریها کاررابرای رانندگان سخت کردە نەتعزیرات حکومتی وسازمان حمل نقل جادەای کشور هیچ نقشی ندارند اگرنبودند بهتر بود
سلام
باربری ها واسه نوشتن یه بارنامه نصف کرایه راننده رو میخورن که انشالله حرامشان باد
دیرشده همه شغلهاخراب بدردنخور
کاری که کارش امنیت ندارد وهمه کس حتی بازنشسته دیگر کارها راحت کارت هوشمند دریافت نموده ویا بانیسان بدون بارنامه بارکامیون را جابجا نموده وپلیس ققط از کامیون بارنامه ومدرک می خواهد وبه نیسان کاری ندارد کارشد امنیت دارد سختی کاردارد برای صاحب بارنیسان به صرفه است چون تمام کرایه برای راننده است ولی کامیون باید نصف کرایه راکمیسیون بدهد اگر نیسانها هم مجبور به گرفتن بارنامه ودادن نه درصد سازمان می شدند وبازنشسته راحت وارد این کار نمی شد همه چیز خودبخود درست می شد طرف کاردیگری دارد کارت هوشمند رابه یک نفر دیگر داده وبارنامه گرفته می شود وکسی هم کاری ندارد
کی گفته خدا شاهده از راننده نیسان بدبختر نداریم بار خاور میزنن کرایه وانت میگیرن بخدا فرق کرایه ششصد کیلویی وانت با بار دوتن نیم نیسان همون مسیر صد هزار تومانه ن بیمه دارن ن اتحادیه درست درمون لوازم نیسان از خاور گرونتر و خود ماشین پرخرجتره
خدا شاهده پول نون خشکم در نمیاد همش هزینه مکانیکی سوخت فقط و فقط باربریا پول پارو میکنن با دوتا خط بدون هزینه
ازاین شغل بهترجریان ملانصردین شده، یک ریال مگرفته... دوریال خرج می کرده،
پولی که ازراننده دربارنامه میگیرید به هیچ عنوان حلال نیست وفقط به فکر پرکردن جیبتان هستیدوراننده هیچ امیدی به سازمان نداردحیف پولی که به شمامیدن سازمان الکی بدردنخور
الآن اکثر کارها نمی صرفه
سلام خبر نگار وروزمامه نگار و نویسنده محترم بررسی و پرداخت به وضع جامعه جز ذات اصلی خبر نگاری و پیگیری ان از وظایف کار روزنامه هاست چرا به معضلات موجود در جامعه بینظمی اجتماعی و فرهنگی بانزدیکی به شروع مدارس و سایر ناهنجاری ها و............که دامنگیر مردم است نمی پردازی ؟وراهکار به مسول مربوطه نمی دهید قلم را بدرج واقعیت موجود به حرکت دربیاورید تاشاید مشکلی حل شود!!
یکی از مشکلات راننده شرکت صادق بار مشهد هست ۱۴ میلیون کرایه بارنامه میکنه و ۶ تومن پرداخت میکنن
کامیون داری خیلی وقته به شغل مرده وبی روحی تبدیل شده تازه فهمیدید
به قرآن به امام حسین هیجگس تو این مملکت به فکر راننده نیست اصلا راننده بد بخت عددی نیست که کسی روش حساب کنه هر کجا میری برا بیمه تکمیلی میگی راننده هستم میگه برو پی کارت کسی راننده جماعت آدم حساب نمیکنه هیج بیمه ای به این قشر اهمیت نمیده
کاش فقط همین مشکلات باشه ناوگان فرسوده ناوگان غیراستاندارد چینی کمسیونهای ۴۰درصدی ازاونطرف گیرهای سه پیچ پلیس راهها که ناوگان تا۶۰سال کارکرد داریم بعدقوانین راهنمایی ورانندگیشون درحداروپا انتظاردارند که البته تمام گیرها واسه تمام کردن قبض جریمه هست کدوم اتحادیه وصنف کارش درسته که شغل ماباشه
بی ارزش ترین شغل رانندگی
کمسیون 50درصد میگیرند پایانه تهران
من خودم راننده هستم با یک باربری تو تهران بیشتر کار نمی کنم تو تهران هر کارخانه ای که بار ارسال میکنه دست متصدی کارخانه تو جیب باربری هست وپورسانت زیادی طلب می کنن باربری هم از جیب خودش نمیزاره یا میزاره رو کرایه واز راننده میگیره یا اینکه صافی کرایه را به راننده کمتر میده وراننده مجبوره قبول کنه این مشکل از باربری نیست باربری ۸درصد کارمزد بارنامه داره که در بعضی مواقع بخاطر پورسانت کارخانه ۳دزصد هم دستش را نمی گیره باربریها هم بدبختن اینقدر این طرف وآن طرف میکنن بار را میدن به دلال تا بتونن درصدی بیشتر گیرشون بیاد خلاصه خانه از پای بست ویران است هیچ چیز سرجاش نیست ودست هرکس توجیب دیگری هست الی آخر بنظرم به همدیگه تهمت نزنیم هر کس خودش را اصلاح کنه جامعه اصلاح میشه واگرنه آش همین آش وکاسه همین کاسه
متاسفانه ما توی ایران فرهنگ رقابت نداریم.تصور بر اینه که پایین آوردن قیمت نوعی رقابته.واین موجب میشه در دراز مدت برای کسی صرف نکنه.
سی سال زحمت کشیدیم که اخر عمر ی راحت باشیم، هرروز یه اتفاق جدید، تریلی وتاکسی شدن یکی، چه بکنم چه نکنم تمامی نداره،
دروغ میگن حسابی میصرفه
اینم غصه اونا هایی که میگن شغل رانند گی می صرفه فقط خدا را شگر میکنیم نون حلا ل نون زحمت گشیده برا خانوا د مون افتخار میکنیم
اخ
سلام برنامه بی تا بار قم فقط هزینه بار دریافت میکند هیچگونه نظارتی ندار د شرکت حمل نقل هنگام اعلام با توضیحات بی ربط بار گذاری کرده تا راننده نتواند بار موردپسندیامسیر خود دریافت کندوسازمان راهداری نظارتی نداردوهرگونه شکایات از راننده ردوترتبت اثر نمیدهندخواهشمند یک برنامه جامع ترجایگزینه این بی تا بار کنند که از طرف شرکت حمل ونقل تخلف نشو د با تشکر راننده کا میون
با سلام پس چرا یک کامیونو سه تاش میکنن ماشین زیاد شده بار کم...
بنده به عنوان یک راننده کامیون دار ۱/۵میلیارد دادم کامیونت خریدم خوبه چقدر کار کنم که در امدم از سود بانکی سرمایه ام بیشتر بشه که بصرفه وجدانآ شما بگید
وقتی بازاری و میوه فروش رو به این شغل رانندگی میآورند نتیجه اش اینه همه رانندها از بی باری و کرایه کم ناراضی هستند واقعا از کجا آوردند 10 ملیارد پول کامیونی وارداتی خریدند
شما کامیوندارا دیگه خیلی پرو شدین درآمدی که ماشین سنگین داره پزشک هم نداره...اگه نمیصرفه چه جوری به شوفر ماهی سی میلیون میدین
خب تو هم بیا بخر حسابی سود کن
کدوم کار زحمت کشی تو این مملکت میصرفه که این دومیش باشه
از یکطرف کرایه پایین
یکطرف کم شارژ شدن کارت سوخت و نبودن سوخت در شهرهای جنوب و جنوب شرق و شرق
از یکطرف هزینه و مخارج بالا و لوازم یدکی و روغن و تقلبی
همچنین کمبود لاستیک و وحود لاستیکهای بی کیفیت و قیمت بالا
ونیز کمسیونهای بالای باربریها
از طرف دیگه فروش بی رویه کشنده اقساطی و بدهکار کردن راننده و اینکه راننده مجبوره بخاطر بدهی بارها را با کرایه پایین ببره و وقتی کامیونش تعمییر میاره ذر توانش نیست تعمیر کنه همه و همه دست بهم داده تا رانندگی و کامیونداری بصرفه نباشه
واقعا کیفیت زندگی پائین آمده در کشور های اطراف واکس بزنی حق و حقوقت را می دهند ماهی قزل در کشور همسایه 3 دلارکیلویی در ایران 160 یعنی هزینه خارج را می دهیم ولی حقوق آنجا را خیر
اینجانب دارای سه دهاعتبار پایه یک با این بی عدالتی نسبت به قشر راننده وکامیوندار واقعی که واقعا بی هیچ کلک ودرامدی جز جابجایی بار ندارد هیچ پشتوانه ای ندارد
همون گازوئیلش بفروشی بسه
کدام قشر راضی هست که قشر زحمتکش راننده هم راضی باشه؟
آخ من خوشبخت تازه میخواستم باداش حسنم یه کشنده بخریم
باسلام من چهل ساله دارم باکامیون کارمیکنم اززمان بچگی شاگردپدرم بودم به شدت به کارم علاقمند بودم ولی الان متاسفانه به شدت ازشغلم بیزارشدم یکی به خاطربی احترامی های صاحبان بارباربریها ومتاسفانه همکارانی که تازه به این شغل امدن وخرابیهای جاده وشلوغ بودن جاده واستهلاک بالا سواریهادرجاده که واقعا به مابی احترامی میکنندصاحبان بارباکرایه ناچیزی که مامیگیریم بدترازهمه بی احترامی میکنن بارشان ازطرف کارخانه دورارسال میشه فشارمیزارندپشت سرراننده که اگرفلان ساعت نرسی سه روززیربا رنگهت میدارم یاتحویل نمیگیرم ازقبیل این حرفهانوبت پرداخت کرایه که میشه شماره کارت بده بروبعدازده روزاینقدرزنگ میزنی که خودت خسته میشی واقعا ن که خیلی شغل بی ارزش وبی سروصاحبی شده قدیم رانندهارابه معنی مرام ولوتی گری میشناختن افسوس که همه ازاین موضوع سوءاستفاده میکنندمن همین امروزبه بی معرفتی صاحب باروبی فرهنگی ان مواجه شدم واقعا ن که براخودم متاسفام
هرچی کارمیکنیم برای دولت وقطعات هست
با این مخارج و این قیمت کامیون اگر پولمونو بزاریم تو بانک و با سودش کار کنیم بسیار بصرفه تره ۵میلیارد سود بانکیش میشه ۹۵ میلیون خالص بدون کار کردن و دنبال بار دویدن وخرابی ولاستیک خداتومان وخدای نکرده تصادف
چرا بانک یک زمین یا خانه بخر بعد چند وقت چند برابر بفروش یا هر چی دوست داری بخر اینجا ایران کشور اسلامی نیست کشور دلالی هست برای همین دیگه کسی سمت تولید و کار نمیرود سود بانکی اصلا به صرفه نیست همان کامیونت تو این چند وقت چند خریدی الان چند سود کردی که بفروشی تا جلوی دلالی گرفته نشه سرمایه سمت کار و تولید نخواهد رفت مسئولین در خواب یا خودشان دلالند
باسلام اولاکامیونهایی که وارد می شود باید دریافت کننده دارایگواهی پایهیکباشد نه فلان سرمایهدار صد تا بگیرد تا بقیه برباشند و با رانت همه بارهاییکه ترخیص می شود بهسیطره خود داشته باشند
مهمترین چی برای رانندگان سختی کارهست که بایدهرچه زودتربه سرانجام برسه ویکیم اینکه ماکه داریم ایقدربیمه پرداخت میکنیم حقوق بازنشستگی کافی هم نداردوبازنشستگان دوباره دارن کارمیکنن چقدراجحاف اینم ازبیمه تکمیلی که پوشش دارودندانپزشکی ویزیت نداره وفرانشیزبالایی هم داره
مشکل اصلی خود سازمان حمل و نقل است با دست گذاشتن روی بارنامه ها عملاً 30 درصد با تو شریک می شن تو بار بدون هیچ زحمتی یا خرجی
هربلا یی سرر انندگان بیاد بازم کمه
این شرکتای باربری اع خدا هم دیع نمیترسند
کرایع ها رو ایقد پایین میگن که نمیصرفه اع خونه ماشینتو بیرون بیاری
نصف بیشتر کرایع را بر میدارن برای کمیسونشون
نصف بیشتر ازکمیسیون خودشون واضافه دریافتی از راننده را هم میزارن برای پورسانت کارخونه ونقدی میدن به کارخونه تا کسی نتونه شناسایی کنه درآمد کارخونه از پول باربری بیشتر ازدرآمد تولید کالا هست
با سلام از مسولین راهداری تقاضا میشود که به داد رانندگان برسن ودست دلالان را از این شغل بکشن بیرون
با سلام شرکتهای حمل و نقل از حالت خصوصی بودن خارج بشه و دولتی گردد و گر نه اقتصاد حمل و نقل مخصوصا جاده ای فلج خواهد شد . از سویی تحویل کامیونها اعم از واردات و ساخت داخل به مصرف کننده واقعی (راننده) واگذار گردد
همونطور که راننده این اختیار را دار که چه باری بزنه و به چه مقصدی و از کدوم شرکت حمل ونقل خب شرکت حمل و نقل هم این اختیار را داره که به کی بارش را بده. کارت هوشمند چه ضمانتی ایجاد کرده؟ طرف بار میزنه ده روز با بار میره خونه ش استراحت بهش میگیم چرا نمیری بار مردم را تحویل بدی میگه چون تره بار نزدم خب این راننده کارت هوشمند داره چه ضمانتی سازمان ایجاد کرده؟
این شغل خیلی خوب است و درآمدش خیلی خوب است تو ایران
من خودم راننده کامیون هستم ومالک دیدم ۳میلیارد بگذارم بانک ۷۵صافی میده وبدون دغدعه واضطراب وسرد وگرمی جادها ونداشتن درآمد ثابت به ناچار فروختم وجانم راخلاص کردم رانندگی دیگردرایران ارزش وجایگاهی ندارد
اپکشین متعلق به یک مافیای است که حتا قادر به جابجای وزیر میباشد
ولله من مدتیه ازینکار دست کشیدم و ترسم ازینکه ۱۴سال بیمه پرداخت کردم علکی ازبین بره.من بیش از ۱۶سال رانندگی در جاده هنوز نتونستم خونه کوچیک بخرم هیچ جدیدا تو پرداخت اجاره و پرداخت حق بیمه موندم چه کنم.بابا کامیونها گرونه و مسئولیت تحویلشون بالاست میترسم صدمه ای ببینه و مبتلا بشم.ازطرفی صاحب کامیون راننده کمکی نمیزاره میگه نمیصرفه و من باید شبانه روز پشت فرمون باشم و این برام مقدور نیست و امکان حادثه زیاده برام و دیگران متاسفانه دست کشیدم فعلا گرچه شاید به ناچار باز برگردم به این شغلی که عاشقش بودم که برام بیهوده ترین شغل شد که ای کاش نمیرفتم سمتش.الانم دارم بنایی کار میکنم و تحمل شغل حمالی ندارم و خیلی دارم زجر میکشم و زن و بچه دارم ی روز کارنکنم نه نون داریم نه روغن نه غذا و امیدوارم بمیرم بهتره و خلاص بشم.
دیگه دوران کامیونداری سپری شده نباید تصادف پیش بیاد نه باید تعمییرموتور انجام گیرد چون که خرج بالاست و دخل صفر وکامیون ورانندگی اگر عاشق باشی شاید بخاطر عشق به رانندگی خرج زندگیت را دربیاری مشروط به اینکه کامیون خرج بالا نیارد وگربه شاخت نزند.چندسال دیگه اثری ازکامیوندار در ایران نیست و بایستی حمل ونقل از همسایگان واروپا واردکند .
اگه نمیصرفید دو دتا ۴ تانمیشد ازط راننده
سلام خسته نباشید به رانندگان زحمت کش بلعخص کامیونداران خیلی درد داریم هیچ کس هم به فکرمان نیست سود رو باربری میبره و دلال فقط ما شدیم کار راه انداز کم مزد تغریبا مثل افغانهای که تو ایران کار پر زحمت میکنن مزد کم راننده از مهاجر های افغان امان از دست شرکتهای حمل ونقل نگو باربری بگو خون آشام
اگه برارانندها نمی صرفه براصاحب هاشون که یک تریلی راکردن ۵تا می صرفه فقط گازوئیل رابفروشن ماهی ۴۰۰میلیون کافی هست
من راضیم شغل تفریحی خوبی هست فقط نمیدونم چرا قسط ماشینم یک میدم دوتا نمیدم و لاستیک فروش چک من برگه گرده و کمرم درد میکنه دکتر میگه دیکسه نباید کار کنی و در ماه ۲۰ روز جادم پسرم میگه بابا نکنه زن گرفتی خونه نمی یایی حالا ما موندیم پلیس راه سیر کنیم باربری سیر کنیم یا زن بچه ام
درود. یه برنامه ای به نام بار پین، تو شهر ما داره اجرا میشه، از داخل برنامه که بار رو میگیری میزنه موفق چون از قبل نوبت داشتم. به باربری که زنگ میزنم میگه ماشین گرفته وبارم زده حالا شده جنگ اعصاب از یه طرف نوبت از یه طرف باربری فقط یه هزینه رو دست راننده گذاشته. ما که حالم بهم میخوره ازین وضعیت.
خوب اسم شهر را بگو این چه اطلاعاتی دادی بارپین همه ی ایران شعبه داره
اگر دولت کاری برا ترابری نکند ضربه سنگین به این صنف خواهد خورد مشکل سوخت لاستیک قطعه خیلی رانندگان را آذار میده
سلام به همه ی همکاران عزیز و زحمت کش که همیشه ودر همه جاده های کشور زحمت میکشید .دغدغه ی همه ی ما رانندگان کامیون را همه میدانند ولی امان از اون مسئول نداشته ی ما که خودش را به خواب زده وهمه رانندگان را ناامید کرده قشر ماصاحب نداره واگر داره لال تشریف داره.قشر راننده تا کی باید بتازد وسختی کاربهش تعلق نگیرد بیمه فقط بلده هرسال ۳۵ درصد حق بیمه را گران کند ولی از اون طرف ۵درصد تخفیف بزارد بیمه بدنه کامیون را درحد سکته از راننده میگیرن عوارض شهرداری مالیات کامیون و غیره که همه میدانیم در کل ازیک کامیون ینج دانگ ونیم مال دولت هست ونیم دانگ سهم راننده وصاحب و کلی کلفت خانواده اگه میگی نه بگو تا واست توضیح کامل بدم. روغن مال دولت،گازائیل مال دولت صندوق صدقات مال دولت عوارضی مال دولت،مالیات.لاستیک بیمه ماشین بیمه راننده مال دولت کلاً نفس کشیدن یک راننده مساوی است با پرداخت پول.
همه اینها به کنار نمیدونم چرا واز کجا این قانون را گذاشتن وکی حضور داشته وکی تصویب کرده که باید کامیون تره بار کش داخل میدون تره بار را دو روز نگهش میدارن .اینا کجای دلمان بزاریم . دلی که شکست پنهان نمیشه کرد اشکی که چکید پنهان نمیشه کرد آی مسئول بشنو وببین وبیدار شو، بیدارشو،بیدارشو
وقتی اقای احمدی نژادمیادراننده تریلی تحویلش میگیره ومیگه این شغل تفریحی هستش نه جزو مشاغل سخت که۲۰سال بازنشسته شی ازباربری دزدتوقع داریم که کمیسیون بعضا۶۰ درصدمیخوره،کامیونداری مردبرادر،شماکه میفرمایی یکی۴تاشده بفرما۶تاش کن اماتحمل هرجسارت وبی ادبی وهزارمشکل وکمبوددیگه روداشته باش،باعمرکوتاه روی خوشی هم نبین،تیکه زمینت شده برابربا۱۰تاکامیون ازلحاظ قیمت،اعتبارش چی
والا پولش خوبه همش دروغه طرف گازوئیل میفروشه قاچاق میکنه دولت باید نظارت بیشتری داشته باشه آدم هست که یک ماشین سنگینش میشه ده تا ۸۰ درصد رانندها دروغ میگن
بااین گرانیهای قطعه خودرو و لاستیک و قیمت بالای خودرو و غیره،،ارزشی ندارن رانندگی در جادها،
شغلی است بین مرز این دنیا وان دنیا هر لحظه ممکن است از مرز خارج شوی
از ماست که بر ماست وقتی در بین رانندگان این قشر زحمت کش که خدا حفظش آن کنه ی مشت چاپلوس هست نمیشه کار را درست کرد والا چرخ این کشور که فعلا دارن ازش میچاپند راننده ها میچرخونند
ما مسلمانیم و شریکیم با هم یعنی تو کار کن همه با هم میخوریم جای دوری نمیره
دقیقابایدکرایه ها۸۰درصدافزایش یابدتابه راننده بصرفد
قدیما راننده ها شاگردی میکردن و بعد میشدن راننده و باربری و یا همون سندیکا خونه دوم راننده بود ولی الان هر کسی یک موبایل دست گرفته شده باربری وهر کسی هم گواهینامه پایه یک گرفته شده راننده !!! اونوقت توقع دارین خانم جمیله جلوتون برقصه؟؟ الان جمیله میزنه ما ها میرقصیم
سلام.به قول بعضیها اینشغل رانندگی و ماشین داری خیلی وقته که مرده . همه شما تشریف بردین بندر امام خودشون اسمش گذاشتن بندر انعام تمامی شرکت های حمل و نقل دزد به اضافه انجمن صنفی گرانی لاستیک و قطعات و ازادراهها و بیمه ماشین و بیمه بی ارزش رانندگی واقعا نمی صرفه. خیلیاز ماها فعلا کنار گذاشته این شغلبیارزشو
این زنجیره وصله به کل کشور، وقتی وضعیت اقتصادی کشور به شدت خراب شده گریبان همه رو میگره، از کاسب تا راننده تا کارمند و کارگر، هرکس بامش بیشتر برفش هم بیشتر، امیدوارم مشکل اقتصادی کشور درست بشه، هرچند امید واهی هست و با این شیوه و دستفرمون هرگز درست نمیشه و روز به روز میگیم قربون دیروز
امان از روزی که مالک تریلی اقدام به فروش کامیون بکنه و راه ساخت و ساز و دلالی تو مملکت رو پیشه کنه!
بخدا دیگه عمرا پشت رل فرمان نمینشینه ...
حالا دولت محترم شف شف کنه تا بعدا از خارج کامیون با راننده وارد کنه
درآمد ترین شغل شغل کامیونداران است دروغ نگید
خواهشمندیم از مسئولین محترم فکری به حال کمیسیون باربری ها بردارن کرایه در بارنامه ۲۵مینویسن ولی به مالک ماشین ۱۷ پرداخت میشه ۷ میلیون کمیسیون باربری بدون هیچ استهلاک روزی ۱۰ تا ۱۵ بارنامه صادر میکنه روزی ۱۰۰ملیون هر باربری درآمد دارد
یه باری ما میزنیم با بدبختی بعد چند روز خواب تو بندر گرمای 60 درجه به بالا بعد باید سه چهار میلیون به بار بری ها بدیم باربری ها از ماشین بیشتر درامد دارن ما مگه چه گنا هی کردیم این په قانونی 17 میلیون کرایه بار 3 میلیون 200 باید بار بری ببره بعدشم هر شهری از ایران یه قانون داره مگه میشه کسی هم نیست رسیدگی کنه
تامین اجتماعی دزد است،با سپاس،خدا سلامتی بده ب همه همکاران عزیز ک بدور از خانواده در حال جنگ میباشد،راستی گازوییل آزاد لیتری ۴۵۰۰تومن؟؟؟؟
رانندگان عزیز دم از کم بودن نرخ کرایه نزنید، چون با افزایش کرایه کار درست نمیشود فقط مسکن هست چند روزی شارژ هستید دوباره دزدیها و گران شدن لوازم یدکی از طرف دیگر و هر چه بدوید به جایی نمیرسید، باید تقاضای نظارت، عدالت و نظم و عدم زورگیری توسط باربری ها را داشته باشید، متاسفانه در کشور ما چرا راننده ای با زحمت، بیش از یک کامیون دارد اما هنوز نگران است، شب و روز آسایش ندارد، همه بخاطر بی نظمی و بی قانونیست، وگرنه شما می توانستید یک کامیون داشته باشید و زندگیتان هم رو به راه باشد. متاسفانه چه رانندگانی را می شناسیم که شب و روز در جادهها خواب نداشتند و جوانی و سلامتیشان صرف شد تا اینکه الان پیر و مریض در خانه افتاده و حسرت دوران جوانی و زحمتهای بی حاصل را می خورند،
والا راننده های محل ما که خوب راضی هستند و همش میگن خدا رو شکر که من فلان شغل را ادامه ندادم الان دو، سه و.... تریلر دارم، از فلان جا بار بردم فلان جا اینقدر گرفتم و.... ولی اینجا در این صفحه همه ننه من غریبم بازی در آوردند که نداریم، نمی صرفه، ما نمیدونیم قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را، این اشک تمساح ریختنها چه معنی می دهد خدا می داند.
چون کامنت نویسان تین نیوز یک مشت تنبل بیکار هستن که به هیچ عنوان بار نمیزنن تو پایانه ها نشستن ... باربریا را میخورن و حالا هم اینجا را پیدا کردن ... وگرنه هم باربری ها و هم راننده ها دارن با تعامل باهم کار میکنن به این چنتا ...توجه نکنید کارشون شده حسادت به رانندگان کاسب و زحمتکش و باربریا و اینجا را کردن محل خالی کردن عقده و حسادتشون. فقط یه کم کامنت بخونید ببینید حسادت چکار کرده بابا... برید کار کنید
عدالت تو ایران بی نظیره هرکس زحمت کمتر میکشه درآمدش بیشتره مانند زحمتو راننده میکشه سودش تو جیب باربریه کشاورز زحمت میکشه تره باری میدون مفت خوری میکنه کارگر زحمت کش بی خونه که هیچی نداره برای اجاره خونه کلی باید به املاکی مفت خور کمیسیون بده. چرا ؟چون دولت تعیین نرخ کمیسیون ها را به اتحادیه های اصناف داده که خود ذینفع اند
سلام فقط دست این خون آشام باربری و قطع کنید خیلی از مشکلاتمون حل میشه
آقا ظلمه حق خوری. چرا قسط سود بانکی بهونه میکنید هزار تا شغل هست برو شغل دیگه نمیصرفه یه مشت نادان ریختن تو اون شغل .بفروش یه مغازه بخر بده اجاره تا آخر عمرم اجارتو بگیر ما ایرانی دوست داریم خودمو نو عذاب بدیم.دو روز زند ای
باربری های شمال ایران معنی واقعی دزدی ازماشین هستن واسه بارنامه ۲۵درصد کمسیون میگیره هیچکی هم جرات نداره بهشون حرف بزنه
شغل رانندگی وصاحب ماشین بودن دیگه نمیصرفه کسی که رانندگی نکنه و ماشین نداشته باشه نمیدونه.ندارها فکر میکنند شغل پردرآمد هست.یه تعمیر بیفته میلیونها باید تقدیم کنی.دیگه ارزشی یوخ
اول بگوببینیم کجای دنیا باربری کرایه روبا راننده وکامیوندار نصف نصف میبره وبعضا دوبرابر کرایه روباربری میبره بعدبیا درمورد مسائل حاشیه ای بحث کنیم ...حمل ونقل کشور ونابودکردین .طرف 50ساله راننده است هوشمندنداره ولی کارمند باربری داره وامش گرفته ...خجالت بکشید .کامیونداری رانندگی برخلاف همه دنیا درایران اشتباه محضه.......
از کرایه های پایین و گرفتن کمیسیونهای بی در و پیکر توسط باربریها که بگذریم ،،قیمتهای نجومی کامیونها هم با درآمد امروز هیچ توجیه اقتصادی نداره...یعنی چی که کامیونت تا دو ونیم میلیارد و کامیونها تا ۶میلیارد و کشنده ها تا ۱۲میلیارد قیمت دارن؟هرچقدر قیمت کامیونها بالاتر قیمت قطعاتشم بی در و پیکر تر...هرکی هرچی بگه...هرچی قیمت بالاتر هزینه بیمه بالاتر...قیمت لاستیک بالاتر...سال که شد مثلاً دارنده یک کشنده میاد حساب کتاب میکنه،میبینه ماهی صد تومنم براش درآمد صافی نداشت...آخه کدوم آدم عاقل میاد ۵تا ۱۰میلیارد هزینه میکنه که تهش نهایت ماهی صدتومن داشته باشه،،بماند با کلی دردسر و سختیها و حرص و استرس جاده...هرکی این مبلغ و بندازه تو بانک دست کم ماهی 100تا200میلیون ماهیانه سود میده بدون هیچ دردسری،،تو خونه پیش خانوادشم نشسته هرماه سودش و میگیره راحت زندگیشو میکنه با سودشم میتونه دست به یه کاری مثل بیزینس بزنه...
راننده های عزیز همشون از روی عشق و علاقه ایی که به شغلشون دارن تن به این همه سختی میدن.
تا زمانی که دلالی هست چرا کار کنند یک زمین یا خانه بخرند بعد چند وقت چند برابر بفروشند درامد از این بهتر قانونی هم که جلویش را بگیرند نیست میخورند و میخوابند نیازی هم که به سمت تولید بروند ندارند بخور و بخواب بخر و بعد چند برابر بفروش بیچاره کسانی که سرمایه ندارند یا به پول ملی اعتماد کردن.
اذیت کردن رانندگان همچنان ادامه دارد مثلا ثبت ساعت رانندگان اتوبوس، بطور مثال اتوبوس باید برای ثبت ساعت در اردکان ۱۰ کیلومتر بطرف شهر رفته و باز برگردد یا از کمربندی وارد شهر انار بشه ثبت ساعت کند و باز برگردد یا جهت ثبت ساعت در مهریز بسمت انار از جاده پر خطر عبور کند و باز برگردد . اصولا چرا هر استان آنهم جهت موافق برای ثبت مشخص نمیشه ؟ کار رو بلد نیستند یا به عمد اذیت میکنید ؟ بروید از ترکیه و اروپا یاد بگیرید، ببینید اونجا با رانندگان چطور برخورد و قانون تصویب میکنند
خواب بهترازبیداری
سلام برلی رانندگان خوبه جاده جدا با همه امکانات لازم احداث و همجوره به این عزیزان زحمتکش که کارسختیم داره رسیدکی بشه با انتقال آب دوطرف کشور به جاهای کم آب ساخت کانال سویزی دیگر در نزدیکترین حالت این دودریا بهم بنادر زیادی در تزدکترین حالت به شهرها ایجاد خواهد شد که حمل نقل رو رونق و راهها نزدیکتر خواهد شد بهشون همجوره رسیدکی وتوجه بشه که نقش بسزایی دارن
از مورچه خورت اصفهان تا کرمانشاه ۹۵۰۰ کرایه گرفتم ۶۵۰۰ کمسیون واریز کردم
همه نان آور بار بریها و اداره راه و پلیس راه و شرکت نفت و الباقی صنف خدمات کامیونی هستند راننده با جیب خالی و اناع بیماریها دستو پنجه نرم میکنه وووووووووو
اگر قادر به ادامه این شغل نیستید , خارج شوید ,,, اگر دلالی بهشته , خب جنابعالی هم برو دلالی کن ! ,, اگر دوره کامیونداری مرد , خب پس این جنازه پوسیده رو رها کن ! ,,,,, اگر نمی صرفه , خب برو جاییکه بصرفه ! ,,,, اگر به رانندگی کسی اهمیت نمیده , خب برو جاییکه بهت ارج و قرب بدهند ! اگر بدبختیه این شغل , خب برو دنبال خوشبختی در یک شغل مناسب دیگه ,! ,,,,,,,, صد میلیون کامنتهای این چنینی کوچکترین تاثیری در شرایط حاکم بر حمل و نقل جاده ایی که از متغیرهای خاصی , خارج از اراده من و شما , اعم از خرد و کلان تاثیر میگیره , نخواهد گذاشت ,, جنابعالی با اراده و اختیار آزاد در جایگاهی از این صنعت عظیم قرار گرفتی ولی از شرایط حاکم ناراضی هستی , پس این جایگاه رو ترک و واگذار کن .
من خودم بعداز۷سال کامیونداری امثال اول عید۱۴۰۲ برای همیشه ازاین شغل مزخرف و کم درآمد بیرون اومدم و الانم ۶ماهی میشه که بیکارم و با۷۰۰تومن پولم هیچجابهم کامیون باری یاکشنده صفرنمیدن ازهرطرف هم هرروزیه قانون جدیداز طرف سازمان بی کفایت و بدردنخوره راهداری درمیاد که جزایجاده مشکل برای کامیونداروراننده هیچ اثره دیگه ای نداره
ببینید : خروج از این حرفه آنطور که در صفحات مجازی عنوان میشه , به هیچ وجه در واقعیت اتفاق نمی افته .
الان تمامی جاده ها و محورها و استراحتگاه های بین راهی , مملو و لبریز از کامیون و کشنده شده !
پس این خروج و نمی صرفه چرا در عمل دیده نمیشه ؟!
اخیرا حضور نسل جدید کشنده های اروپایی با شکل و شمایل زیبا و متمایز در جاده ها , هر روز داره پررنگ تر از دیروز میشه ,,,,,,,,,,, هزاران دستگاه کشنده وارداتی , به تدریج پلاک شده و به خیل ناوگان سنگین داره افزوده میشه ,,,,,,
ناوگان سبک هم با ورود مدلهای جدید و با اسامی گوناگون رفته رفته داره به فروش میرسه .
و در اینجا و آنجا در حال تردد دیده میشه ,,
پس این خروج از حرفه و نمی صرفه از کجا باب شده !؟
از یکطرف , ما شاهد رشد مداوم آمار ناوگان سنگین و نیمه سنگین در جاده های کشور هستیم , و از دیگر سو , انکار وضعیت موجود در صفحات اجتماعی و طرح مسایلی نظیر خروج پیوسته رانندگان از این شغل !!
اگر این , نمی صرفه و , به سر آمدن روزگار کامیون داری و خروج دسته جمعی و چه و چه , که در دنیای مجازی باب شده ,,, در نظر بگیریم ,
پس این خیل عظیم ناوگان رو به گسترش روزافزون در جاده های کشور نشانه چیست ؟
این پایانه ها که وقتی وارد میشوی , چنان انباشته از کشنده و تریلی شده که مجبوری از سمت دیگر خارج بشوی , بلکه در خیابان های مجاور پارک کنی , یا نیم ساعت تمام در محوطه دور بزنی بلکه یک جای پارک خالی پیدا کنی ,,, بفرمایید اینها از چیست ؟
براستی کدوم رو باور کنیم ؟
اگر کامیون داری نمی صرفه و به پایان رسیده , این انفجار جمعیت کشنده و تریلی و کامیونت در جاده ها و پایانه ها از برای چیست ؟
این هجوم سراسری در سالنهای بار , از بابت یک اعلام بار که کم مانده , شیشه های باجه اعلام بار , زیر بار فشار و ازدحام جمعیت رانندگان خرد بشه ,,,,,,
و فریاد متصدی در بلندگو : که : آقا یکدیگر رو هل ندید ! برید عقب ! آقا با توام , برو عقب !
اینها از چیست ؟؟
از خروج دسته جمعی رانندگان از این شغل هست ؟! از سر آمدن روزگار ماشینداریست ؟
از چیست ؟
بفرمایید عزیزم : از چیست ؟