◄ تبعیض آشکار بین رانندگان کامیون خود مالک و شرکتی
بار سنگین خدمات رسانی و توزیع کالا و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان مستقیما بر دوش راننده و کامیوندار خود مالک است.
رانندگان کامیون خود مالک می گویند معافیت ناوگان ملکی شرکت های حمل و نقل از دریافت بار طبق نوبت در سالن های اعلام بار، تبعیض آمیز است.
به گزارش تین نیوز، به اعتقاد رانندگان کامیون خود مالک، اغلب شرکت های حمل و نقل کالای جاده ای فاقد ناوگان ملکی و راننده کافی جهت خدمات رسانی بوده و تولید خدمتی برای جامعه نداشته و برای تامین ناوگان و راننده هزینه ای هم نکرده اند و بار سنگین خدمات رسانی و توزیع کالا و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان مستقیما بر دوش راننده و کامیوندار خود مالک است.
خبر مهم روز:
◄ جدول نرخ پیشنهادی حق توقف کامیون ها و جریمه دیرکرد روزانه رانندگان
به گفته آنان، با این حال، منفعت طلبانی که نبض حمل و نقل جاده ای را در دست دارند با شعار شرکت محوری در حمل و نقل، جهت حذف خود مالکی قدم برداشته اند.
رانندگان خود مالک معتقدند عدالت آمیز نیست که برخی شرکت های حمل و نقل بدون سرمایه گذاری و فقط با دارایی هزاران راننده و کامیوندار، شرکت تشکیل داده و شعار شرکت محوری سردهند.
به گفته آنان، این افراد به طور مستقیم و غیر مستقیم در بخشنامه های دست و پا گیر دولتی تاثیر گذاشته و برای اکثریت جامعه حمل و نقل که همان رانندگان خود مالک هستند تصمیم گیری کرده، نرخ و درصد تعیین می کنند و به تازگی هم با وجود کمبود بار، درخواست تبعیض آمیز دریافت بار خارج از نوبت را به بهانه ناوگان ملکی، طرح کرده اند.
رانندگان تاکید کردند: آیا بخشنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با موضوع اعلام بار خارج از نوبت ناوگان شرکتی، گرفتن فرصت و فرصت سوزی برای جامعه بزرگ رانندگان خود مالک و سرمایه گذاران اصلی در حمل و نقل نیست؟! آیا می توان در نظام اسلامی پیرو ولایت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، شاهد تبعیض به بهانه مالکیت شخصی و انحصار طلبی معدود افراد خاص و منفعت طلب بود؟
آنان خواستار تجدید نظر در موضوع معافیت ناوگان ملکی شرکت های حمل و نقل از دریافت بار طبق نوبت در سالن های اعلام بار، شده و عنوان کردند: این بخشنامه رنگ و بوی تبعیض و پارادوکس گونه با بخشنامه های قبلی سازمان متبوع را دارد، از جمله آن بخشنامه مربوط به موضوع حذف بومی گرایی است.
بزرگخرین اشتباه دادن اجازه به تشکیل شرکتهای ترابری است،هنچه تا کنون ضرر و ضربه زده جلوگیری از فعالیت بخش خصوصی بوده ایجاد انحصار در حمل بار با رانت و فساد بیشتر مواجه خواهد بود،
من یک راننده هستم وقتی به دفاتر بابری زنگ میزنم برای کار میگن که شرکت فقط به راننده های خودش بار می دهد و به راننده شخصی بار نمی دهد
ثروت اندوزی فقط با داشتن کامیون !هر باربری کلی ماشین داره با کلی راننده که ماشین رو به راننده اجاره میدهند و ثروت اندوزی میکنند طوری که با همون در آمد ماشین میخرند ورانندگان با حقوق و در آمد پایین باز اظافه می کنند چون ماشین متعلق به خود شرکت از طرفی هم مالیات دیگه پرداخت نمی کنند چون درآمد ها به اسم راننده ثبت میشه و اینکار باعث میشه حق رانندگان دیگر هم ضایع بشه و کسانی که یک ماشین خریده اند که بتوانند مخارج خانوادشون رو بدن بیکار بمونن
دفترهای باربری باید جمع بشن راننده و صاحب کالا مستقیم توسط نرم افراز باهم در ارتباط باشند و بارنامه بصورت الکترونیک توسط خود راننده صادر بشه بسته به بیمه بار و کرایه که بدون دخالت باربری وحذف آن مستقیم با خورده صاحب کالا و راننده یا مالک ناوگان صورت میگیرد
بار زمین ماننده سالن اعلام بار را باید شرکت حمل و نقل حمل کنند اما الان بر عکس هست بهترین بارها با کرایه بالا برای ماشینهای باربری هست هر چی بار اشغال رو میدن اعلام بار
با سلام ودرود فراوان به همکاران محترم جاده اگر به رانندگانی که بالای ۱۰سال سابقه کاری داشتند کامیون واگذاری میشد موردحمایت قرار میگرفتند عالی بود
با این تفاصیل کمیسیون باربری با کرایه راننده نصف نصف هست همه مسولییت با راننده استفاده با باربری اخه کجا قانون هست
این هم نوعی دزدی هست
زمونه ایی شده که دیگه کسی حلال و حرام نمیشناسه و میزارند به حساب زرنگی خوب البته این به علت توزيع ناعادلانه ثروته و هر جایی هم بتونند به هر بهونه ای حق رانندگان و میبرن خودم راننده ام به هر حال قرار نیست کسی که عمده کار و انجام میده نه خواب داشته باشه نه خوراک درست و نه اصلا زندگی مناسب در عوض همه شغل های مرتبط با حملونقل مثل قطعه فروش و... بیشترین سود و بهترین زندگی و دارند . لعنت بر بی لیاقت .
اونقدر کرایه کم میدادن که مجبوربه فروش کامیون ۶تن یخچالدارم ۶ماه پیش شدم