بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ تبعیض آشکار بین رانندگان کامیون خود مالک و شرکتی

بار سنگین خدمات رسانی و توزیع کالا و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان مستقیما بر دوش راننده و کامیوندار خود مالک است.

تین نیوز

رانندگان کامیون خود مالک می گویند معافیت ناوگان ملکی شرکت های حمل و نقل  از دریافت بار طبق نوبت در سالن های اعلام بار، تبعیض آمیز است.

به گزارش تین نیوز، به اعتقاد رانندگان کامیون خود مالک، اغلب شرکت های حمل و نقل کالای جاده ای فاقد ناوگان ملکی  و راننده کافی جهت خدمات رسانی بوده و تولید خدمتی برای جامعه نداشته و برای تامین ناوگان و راننده هزینه ای هم نکرده اند و بار سنگین خدمات رسانی و توزیع کالا و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان مستقیما بر دوش راننده و کامیوندار خود مالک است.

خبر مهم روز:

◄ جدول نرخ پیشنهادی حق توقف کامیون ها و جریمه دیرکرد روزانه رانندگان

به گفته آنان، با این حال، منفعت طلبانی که نبض حمل و نقل جاده ای را در دست دارند با شعار شرکت محوری در حمل و نقل، جهت حذف خود مالکی قدم برداشته اند.

رانندگان خود مالک معتقدند عدالت آمیز نیست که برخی شرکت های حمل و نقل بدون سرمایه گذاری و فقط با دارایی هزاران راننده و کامیوندار، شرکت تشکیل داده و شعار شرکت محوری سردهند.

به گفته آنان، این افراد به طور مستقیم و غیر مستقیم در بخشنامه های دست و پا گیر  دولتی تاثیر گذاشته و برای اکثریت جامعه حمل و نقل که همان رانندگان خود مالک هستند تصمیم گیری کرده، نرخ و درصد تعیین می کنند و به تازگی هم با وجود کمبود بار، درخواست تبعیض آمیز دریافت بار خارج از نوبت را به بهانه ناوگان ملکی، طرح کرده اند.

رانندگان تاکید کردند: آیا بخشنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با موضوع اعلام بار خارج از نوبت ناوگان شرکتی، گرفتن فرصت و فرصت سوزی برای جامعه بزرگ رانندگان خود مالک و سرمایه گذاران اصلی در حمل و نقل نیست؟! آیا می توان در نظام اسلامی پیرو ولایت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، شاهد تبعیض به بهانه مالکیت شخصی و انحصار طلبی معدود افراد خاص و منفعت طلب بود؟

آنان خواستار تجدید نظر در موضوع معافیت ناوگان ملکی شرکت های حمل و نقل از دریافت بار طبق نوبت در سالن های اعلام بار، شده و عنوان کردند: این بخشنامه رنگ و بوی تبعیض و پارادوکس گونه با بخشنامه های قبلی سازمان متبوع را دارد، از جمله آن بخشنامه مربوط به موضوع حذف بومی گرایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    بزرگخرین اشتباه دادن اجازه به تشکیل شرکت‌های ترابری است،هنچه تا کنون ضرر و ضربه زده جلوگیری از فعالیت بخش خصوصی بوده ایجاد انحصار در حمل بار با رانت و فساد بیشتر مواجه خواهد بود،

  • میلاد

    من یک راننده هستم وقتی به دفاتر بابری زنگ میزنم برای کار میگن که شرکت فقط به راننده های خودش بار می دهد و به راننده شخصی بار نمی دهد

  • ناشناس

    ثروت اندوزی فقط با داشتن کامیون !هر باربری کلی ماشین داره با کلی راننده که ماشین رو به راننده اجاره میدهند و ثروت اندوزی میکنند طوری که با همون در آمد ماشین میخرند ورانندگان با حقوق و در آمد پایین باز اظافه می کنند چون ماشین متعلق به خود شرکت از طرفی هم مالیات دیگه پرداخت نمی کنند چون درآمد ها به اسم راننده ثبت میشه و اینکار باعث میشه حق رانندگان دیگر هم ضایع بشه و کسانی که یک ماشین خریده اند که بتوانند مخارج خانوادشون رو بدن بیکار بمونن

  • امید سالاری

    دفترهای باربری باید جمع بشن راننده و صاحب کالا مستقیم توسط نرم افراز باهم در ارتباط باشند و بارنامه بصورت الکترونیک توسط خود راننده صادر بشه بسته به بیمه بار و کرایه که بدون دخالت باربری وحذف آن مستقیم با خورده صاحب کالا و راننده یا مالک ناوگان صورت میگیرد

  • محمدرضا

    بار زمین ماننده سالن اعلام بار را باید شرکت حمل و نقل حمل کنند اما الان بر عکس هست بهترین بارها با کرایه بالا برای ماشینهای باربری هست هر چی بار اشغال رو میدن اعلام بار

  • اسماعیل عطاری

    با سلام ودرود فراوان به همکاران محترم جاده اگر به رانندگانی که بالای ۱۰سال سابقه کاری داشتند کامیون واگذاری میشد موردحمایت قرار میگرفتند عالی بود

  • سعید

    با این تفاصیل کمیسیون باربری با کرایه راننده نصف نصف هست همه مسولییت با راننده استفاده با باربری اخه کجا قانون هست

  • عبده

    این هم نوعی دزدی هست

  • ابراهیم

    زمونه ایی شده که دیگه کسی حلال و حرام نمیشناسه و میزارند به حساب زرنگی خوب البته این به علت توزيع ناعادلانه ثروته و هر جایی هم بتونند به هر بهونه ای حق رانندگان و میبرن خودم راننده ام به هر حال قرار نیست کسی که عمده کار و انجام میده نه خواب داشته باشه نه خوراک درست و نه اصلا زندگی مناسب در عوض همه شغل های مرتبط با حمل‌ونقل مثل قطعه فروش و... بیشترین سود و بهترین زندگی و دارند . لعنت بر بی لیاقت .

  • کاوه عربانی

    اونقدر کرایه کم میدادن که مجبوربه فروش کامیون ۶تن یخچالدارم ۶ماه پیش شدم