◄ امکان افزایش سن بازنشستگی رانندگان عمومی / سختی کار فراموش شد
نتیجه و خروجی نهایی این مصوبه در خوشبینانه ترین تفسیر افزایش پنج سال به سابقه کاری برای بازنشستگی است.
رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای همچون دیگر بیمه گذاران اواخر آبان ماه با اقدام شوکه کننده نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شدند.
به گزارش تین نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ مجلس، بند الحاقی بند " خ " و بند " ز " ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند. دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور در مورد تاثیر این مصوبه مجلس بر رانندگان ناوگان عمومی گفت: نتیجه و خروجی نهایی این مصوبه در خوشبینانه ترین تفسیر افزایش پنج سال به سابقه کاری برای بازنشستگی است.
حمید حسین زاده افزود: یعنی زین پس رانندگان عمومی به ویژه رانندگان جاده ای که با قوانین کنونی هم به سختی عمرشان کفاف دیدن دوره بازنشستگی را می دهد و یا اگر اندک زمان کوتاهی از آن بهره مند شوند، به واسطه حقوق حداقلی دوران بازنشستگی که حتی کفاف هزینه 10 روز از زندگی نیست، مجبور به اشتغال مجدد هستند.
او تاکید کرد: با مصوبه جدید مجلس، رانندگانی که به ناحق از شمول قانون سختی کار تاکنون محروم مانده اند و لایحه آن چندین دوره است که به دلایل واهی در بایگانی مجلس شورای اسلامی خاک می خورد این بار با نهایی شدن مصوبه بازنشستگی باید متحمل اجحاف و ظلم مضاعف دیگری در حق خودشان باشند، باید سال های بیشتری را کار کنند، حق بیمه بیشتری را برای بیمه ای که فاقد هرگونه مزایا، حقوق بیکاری و حقوق بازنشستگی مناسب که کفاف دوران بازنشستگی باشد را ، پرداخت کنند.
حسین زاده گفت: عوامل و علت های بحران کنونی صندوق های بازنشستگی که به مرز ورشکستگی رسیده است مربوط به امروز نیست و ریشه های تاریخی در سیاست گذاری های اقتصادی، اجتماعی و .... کشور داشته و قابل پیش بینی بود.
این فعال صنفی افزود: این شرایط هیچ ارتباط منطقی با مقدار سنوات کاری بیمه پردازان و بازنشستگان نداشته است که اکنون بتوان آن را با افزایش سن و سابقه حل کرد.
ا و ادامه داد: کانون کارگری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه بین شهری کشور به عنوان جزئی از کل جامعه ۱.۵ میلیون نفری رانندگان با حمایت از بیانیه ۱۲۷ تشکل کارگری کشور اعتراض خود را به این اقدام غیرمردمی و غیر کارگری و ناصواب مجلس اعلام کرده و معتقد است حل بحران بازنشستگی فقط از طریق ریشه یابی علل تاریخی آن امکان پذیر است.
دبیر کانون کارگری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه بین شهری کشور تاکید کرد: هر گونه تغییر در قوانین تامین اجتماعی و بازنشستگی فقط با مشارکت واقعی تشکل های صنفی و نمایندگان واقعی بازنشستگان ممکن خواهد شد و این مصوبه به هیچ عنوان قابل پذیرش جامعه رانندگان نیست.
سلام اینکه بازنشستگان میتوانند مجدد بکارگیری شوند خبر بسیار عالی و قابل تقدیر میباشد لذا این طرح میباسیت با سه برنامه قابل اجرا شود یک همینطوری که اعلان شده هر کدام از همکاران مستعمری بگیر شده اند میتوانند با برگردانندن مبلغ دریافتی از بیمه بعنوان شاغل بکار خود ادامه دهند و در هر زمان تشخیص داد دیگر واقعا از پس فعالیت در بخش حملونقل عمومی جاده ای بر نمی آید در خواست بازنشستگی را در بیمه بثبت برساند مورد بعدی چرا حتمآ قانون باشد مبلغی را از تامین اجتماعی حال به چه مدت چند سال برگرداند میشود بدون اینکه حقوق از تأمین اجتماعی دریافت نموده سر جای خود باشد از روزیکه درخواست برگشت بکار و با تمایل داشته باشد با طی نمودن فرایند اداری سازمانی و انجمن صنفی مربوطه به فعالیت خود ادامه دهد سوم باز همکارانیکه تمایل دارند برگردند مبالغی را که از سازمان تأمین اجتماعی دریافت نموده شعبه مربوطه محاسبه نماید و بادریافت مبلغهای پرداختی به فرد بصورت اقساط بلند مدت این مهم انجام شود و تا زمانیکه اقساط مربوطه را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت ننموده نتواند در خواست مجدد بازنشستگی به سازمان تأمین اجتماعی و شعبه مربوطه ارائه نماید فرایند اداری باید طوری تنظیم شود چالش زا دردسر زا دست و پا گیر نباشد چرا در کشور ما فرایند و تصمیم گیری در نو کار خود در سازمانها وادارت ما مسیر را به سهولت هموار نمیکنند قوانین دست و پا گیر در همه حال موجب نارضایتی و دلسردی بوده است
مگر از هر راننده ماهی حدود دومیلیون نمیگیرند پس کجا میره ،من خودم راننده هستم ماهی یک میلیون و هشتصد دارم بیمه پرداخت میکنم این پولها کجا میره ،اختلاص نشه تا کم نیارند ،مگه ما چقدر میتونیم تاوان بدیم
بازم هیچ دیواری از دیوار رانندگان سنگین کشورمان کوتاه تر نبوده و نیست تمام بیمه شدگان دولتی و خصوصی از مرخصی و بیمه بیکاری با حقوق استفاده میکنند بجز رانندگان واقعا اینان که در مجلس شورای اسلامی این فکرهای عجیب و غریب به سرشان میزنند نماینده مردم هستند من که باور نمیکنم برای مردم کاری که به نفع مردم باشد انجام بدهند بفکر منافع خودشان و خودی نشان بدهند جای بسی تاسف است
من ۱۷ ساله راننده درون شهری هستم و دارم بیمه میدم. واقعا نامید شدم یعنی باید ۱۸ سال دیگه بیمه پرداخت کنم. مگه چند سال زنده هستیم تو این کشور آلوده به خون.
دیگرام خوردند و بردند و اختلاس کردند و جورشان راقشرضعیف کارگرخواهندکشید.همه اینها بدلیل سومدیریت و ناکارکارآمدی مسولان نادانه.خداازتون نگذره.دلمونو به چی خوش کنیم.به رفاه،امنیت،...
اینقدر قوانین دست وپا گیر برای پایه یک رانندگی گذاشته اید که ماشین هست و شوفر نیست در عوض ... با ۱۶ یا ۱۷ سال سن که هنوز پشت لبش،سبز نشده میان ایران و کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی ایران رو به سخره و مسخره بازی میگیرند
لعنت الله به مسولین خائن کشور وابسطه به امریکا و انگلیس
این دولتمردان دلسوز میخوان ما رانندگان حقوق بازنشستگی رو نگیریم. فقط تا زنده ایم کار کنیم و ب بیمه پول پرداخت کنیم
سلام..چطوره به رانندگان شرکت واحد که داخل شهر ودر خط بی ارتی رانندگی میکنن وهیچ سختی وترافیکی رو متوجه نمی شن..سختی کار بهشون میخوره وبا ۲۰سال بازنشسته می شن...ولی راننده اتوبوس بیابونی جاده ای بهش تعلق نمیگیره...چون تو جاده وشب رانندگی میکنن نکنه تعلق نمیگیره..وافعا متاسفم
سلام
رانندگان شرکت واحد کارگر محسوب شده ودارای کارفرما میباشند که حق بیمه بطور کامل و با احتساب ۴ درصد سختی کار و... توسط کارفرما واریز میشود
مشکل بقیه رانندگان که خودشان بیمه پرداخت میکنند نداشتن کارفرما عدمپرداخت ۴ درصد و حضور خانم ها در این شغل و چند مورد دیگر است که باعث شده مص به سختی کار آنان در مجلس به تصویب نهایی نرسد
رانندگان شرکت واحد دارای کارفرما میباشند
حق بیمه شان با لحاط ۴ درصد سختی کار و بیمه بیکاری و .. توسط کارفرما پرداخت میگردد و رانندگان بلخاط قانونی کارگر محسوب میشوند و ... دقیقا چیزهایی که ما نداریم
متأسفانه هر بلایی که سر ما مردم میاد تقصیر خودمانه،چرا که فرهنگ اعتراض و مطالبه گری رو نداریم،فرهنگ دادخواهی نداریم،فرهنگ دفاع از حق خود را نداریم،
سلام عزیزان زحمتکش. چون به شغل ما به عنوان شغل تفریحی از طرف مسئولین زحمت کش و باسواد نگاه میشه زیاد ناراحت نباشین حالا ۵سالم روش مردم اینهمه خرج میکنن تفریح بکنند خدا رو شکر که کار ما از اول تفریحی بوده ما خبر نداشتیم راستی جناب مسئول حق ماموریتی که برایه کارمندان میدی گوشه ای از کار تفریحی ماست یادت نره
خلایق هرچی لایق رانندگانی که باقسط های بلند مدت کامیون وکشنده برداشته اند پس بقیه رانندگان توانش را میدهند
رانندگان کشش ۳۵ سال ندارند بیشتر رانندانگان دیسک کمر پا درد ناراحتی عصاب روان رنج میبرن
چرا باید تاوان اختلاس دیگران را ما راننده ها و دیگر اقشار ضعیف جامعه پرداخت کنیم
به قران قسم من الان 17ساله راننده کامیون هستم دیسک کمر وزانو درد دارم با این افزایش سن بازنشستگی چه جوری 18 سال دیگه باید کار کنم تو رو به خدا یه تجدید نظر در این مورد بکنید
همکاران محترم راننده
دقت کنید این افزایش ۵ سال به خاتمه رانندگی به نفع راننده است.
دقیقا در سن ۶۰ سالگی ممکنست که راننده بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد حال آنکه با قانون فعلی در ۶۰ سالگی یا ۳۰ سال فعالیت در قانون فعلی کارت هوشمند غیرفعال میشود و راننده شوت ... به
لیکن اگر سن ۶۵ یا فعالیت ۳۵ یعنی یک فرصت برای رانندههای با تجربه
که بتوانند کم کم ...
سلام آقای نمایندگان مجلس
از قدیم گفتن ی سوزن به خودت ی جوالدوز به مردم بزن شما با این حقوق بازنشستگان میتونید یک هفته زندگی کنید این چه جور انصافی هست که شما دارید..چرا باید با سی سال رانندگی تو بیابان بعد از بازنشستگی دنبال کار باشیم مگه چقدر توان داریم ما که پشت میز نشین نبودیم که چهار ستون بدنمون بعد از سی سال سالم باشه
کمی وجدان کاری داشته باشید