بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ وقوع دو حادثه ریلی/ لوکوموتیوران مصدوم شد

لوکوموتیوران قطار متوقف به علت ضربه شدید دچار حادثه و سوختگی با آب و برای درمان به کرمان برای درمان اعزام شد.

تین نیوز |

روز 16 آذر ماه 1402 تنها سه روز پس از تاکید مدیرعامل راه آهن بر اهیمت ایمنی، چند ریلی در شبکه راه آهن کشور رخ داد.

به گزارش تین نیوز، در راه آهن ناحیه هرمزگان برخورد لوکوموتیو از پشت به قطار متوقف در بلاک سیرجان به چوران در کیلومتر ۱۱۱۷ رخ داد که این برخورد منجر به آسیب کلی به لوکوموتیو  شد.

کاربران شبکه های اجتماعی تاکید کرده اند، در پی این حادثه چهار واگن آخر و یک واگن از قطار متوقف شد. ضمن این که گفته شده است در این سانحه؛ پنج واگن و لوکوموتیو امداد از خط خارج  و خط فرد هرمزگان برای مدتی مسدود شد.

بر اساس خبرهای منتشر شده لوکوموتیوران قطار متوقف به علت ضربه شدید دچار حادثه و سوختگی با آب و برای درمان به کرمان برای درمان اعزام شد.

در همین روز یعنی 16 آذر در راه آهن ناحیه زاگرس هم سانحه ریلی دیگری رخ داد.

بر اساس شنیده ها در این حادثه، ریل‌ باس اندیمشک به اهواز با یک دستگاه خودرو وانت برخورد کرد و موجب خسارت به ریل باس و مسدودی خط شد.

این دو رخداد در حالی اتفاق افتاده است سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن روز دوشنبه 13 آذر یعنی تنها سه روز پیش از این حوادث، در نشست شورای مدیران ستاد و مناطق راه آهن، اعلام کرد: شعار جدید راه آهن را « راه آهن توانمند، ایران قدرتمند » اعلام کرد و اظهار داشت که به حول قوه الهی می خواهیم جایگاه راه آهن را به نقطه ای برسانیم که یک از عناصر و ارکان قدرت ایران اسلامی شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن، وی در این نشست به اهمیت موضوع ایمنی اشاره کرد و گفت: در مسئله ایمنی هم قبلا گفتم و تاکید کردم که هیچ اولویتی بالاتر از ایمنی نداریم و علاوه بر اصلاح رویه های دارای ریسک تبدیل شده به عرف که ایمنی را زیر سوال می برد، با هرگونه سهل انگاری یا اقدامات مخاطره آمیز در این خصوص باید برخورد شود.

صالحی از جمله رویه های غلط به ارث رسیده از گذشته، مسئله شیر بسته بودن بخش قابل توجهی از واگن ها بود که با توجه به برنامه ریزی انجام شده، واگن های شیر بسته و فاقد ترمز اجازه سیر در شبکه ریلی کشور را نخواهند داشت. موضوع کفش ترمز را به صورت آزمایشی در قم اجرا کردیم و باید در سایر مناطق هم به صورت صد در صدی اجرایی شود تا ایمنی در سیر و حرکت قطارها به بالاترین نقطه اطمینان برسد.

صالحی تاکید کرد: درست است که افزایش ضریب ایمنی مستلزم افزایش هزینه است ولی ما هزینه های لازم برای ایمنی را انجام میدهیم و آن را نوعی سرمایه گذاری ارزشمند می دانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن پاسخ

    سانحه پشت سانحه و توجیه پشت توچیه این میان سرمایه های راه آهن از ناوگان زیر بناء و تاسیسات در حال نابودی هستند چرا که یک فرد بی تجربه و حامیان ایشان اصرار دارند که بگویند ما بهترینیم و بهتر از همه می فهمیم و متاسفانه با هزینه کردن برای برخی آنها را همراه خود کرده اند که بیایند و همیشه بنویسند کههمه سوانح تقر دکتر آقایی دکتر محمد زاده و مهندس خدائی است (جالب است مهندس رسولی را اسم نمی برند) خب آقایان عزیز اگر این برادران آنقدر قدرت دارند که بعد از اینهمه سال چنین حادثه های را رقم بزنند پس شما ول معطل هستید بهتره کار را به همانها بسپارید چون شما که دوسال است جز فرافکنی و بهانه جوئی کاری نمی کنید در راس امور هم که از نفراتی که همین آقایان منصوب کرده اند استفاده می کنید پس شما چی بلد هستید تنها سخنرانی ردن ودروغ پراکنی وفیلم وعکس گرفتن کنار وزیر و رییس جمهور که خب الحمدالله آن دو هم از حمل ونقل ریلی سررشته ای ندارند تا متوجه شوند چه مهملاتی را شما به خوردشان می دهید .
    روی سخت من با شخص وزیر راه و آقای مخبر است تا کی می خواهید چشم خود را بر نابود کردن راه آهن با دستان پرتوان خبره اعظم دکتر میعاد صالحی ببندید
    چه زمانی متوجه خواهید شد میعاد صالحی و دوستانش اینکاره نیستند زمانی که نع دگر لکوموتیوی باشد برای حرکت و نه واگنی برای خدمت ونه زیر بنائی برای حرکت
    آقای رییس جمهور که ریل را به حرکت در میاورید لطفا متوجه باشید که با حرکت دادن ریل به ضعم خودتان لوکوموتیو راه آهن را دارید از کار می اندازید
    دوستان کامنت گذار دکتر صالحی منتظر فحاشی و بی منطقی شما هستیم
    والسلام

    • ناشناس

      جالبه که جماعت مزه ریز، بلافاصله دست پیش هم میگیره که پس نیفته!! :))

    • راشدی

      بازم بزرگ. نمایی بازم کاسبان سانحه بازم کارمند راهن و دلسوز راهن و بازنشسته راهن و امیر علی وغلام .....‌‌که همه یک نفرند با جو میدن با رهبری تین نیوز ...‌‌‌‌. من می گم این تذهبون ...

    • ناشناس

      کاسبان قرآن هنوز هم مدیریت را در دست دارند؟

    • کارمند راه آهن

      آقای راشدی استاد بی چون چرای راه آهن که حق شما خورده شده که معاون راه آهن نشدید و من بابت این موضوع از طرف آقایی و سعید نژاد و محمد زاده و خدایی منهای رسولی از شما معذرت می خواهم
      به نظر شما استاد محترم چه سانحه ای بزرگ است که سایت تین و دیگر سایت ها به آن بپردازند مثلا چند نفر بمیرند و یا چند لکو موتیو و واگن له بشوند از نظر شما بزرگ محاسبه می شود سانحه که به آن پرداخته شود با شرط اینکه تقصیر گذشتگان نباشد ومقصر مسئولین حاضر در راه آهن باشد البته منهای دکتر صالحی چون ایشان مبرا از همه اشتباهات و عقل کل کشور هستند و توانائی دارند تا برای صنعت ریلی جهان نظریه پردازی کنند
      برادر من با چه قیمتی خودتان را فروخته اید که اینسان جان و مال مردم برای شما بی ارزش شده است
      من همان کارمند را آهن هستم دیگر القابی که می فرمایید هم نیستم که ای کاش بودم چون همانها حقایق را بیان می کنند بر عکس شما که دروغ را در جامعه رواج می دهید ایران وایرانی قطعا سربلند خواهند بود و جامعه نفاق هم قطعا بر کنار خواهند شد
      ما انتم بمعجزین فی الارض و لا فی السماء و ما لکم من دون الله من ولی و لا نصیر

    • راشدی

      منافقین بازظاهر شدند در قالب کارمند راهن دلسوز راهن و‌‌‌....بدون اسم نشانی... برای اهداف خاص که کوبیدن حق است...... در این دوره زمانه شرف به اندک پولی فروخته میشود تا قلم مزد بگیران حقیقت را وارونه جلوه دهند و مزد پستی خود بگیرند

    • ناشناس

      آقای مثلاً کارمند راه آهن نیاز نیست شما همه جا بچرخید واسه مردم کامنت بزارید که ای هوار سانحه شده از شما دلسوز تر ریس سوانح جناب حمید هوگو جانی هست بیشتر از شما راهنی هست و فقط دنبال کاره نه مثل تو که معلوم نیست عقده بچگی ها تورو اینجا می‌ریزی بیرون

    • ناشناس

      همه جا منافقین جدید و قلم مزد گیر و نفوذی هاهستند در قالب های دلسوز راه آهن کارمند راه آهن غلام و...‌ حراست کجایی خوابی

  • ناشناس پاسخ

    خب که چی؟
    شما به داغون شدن یه لکوموتیو و مصدومیت یه لکوموتیوران میگید سانحه؟
    چرا قصد تخریب میعاد صالحی این سید شریف این مرد نخبه این بهترین مدیرعامل تاریخ راه آهن های دنیا رو دارید؟
    آقا منتشر نکنید این اخبار سیاه نمایی را .
    بذارید آقا میعاد صالحی با همین دست فرمان ما را به سوی بهشت ببرد حالا اگه زوری هم شد ایرادی نداره

  • ناشناس پاسخ

    راه آهن توانمند با دروغ و حرف درست شدنی نیست
    بار کج به منزل نمی رسد

  • یکی از کارکنان عملیاتی راه آهن پاسخ

    وقتی تمام قسمت های نظارتی راه آهن از بازرسی و حراست گرفته تا هیات های تخلفات راه آهن و احتمالا خود وزارتخانه ، بسیج شده اند برای برای لاپوشانی تخلفات محرز آقای مدیر عامل و ایجاد درد سر درست و پرونده سازی، برای اندک کارکنان پیگیر حقوق حقه کارکنان عملیاتی ، خوب آه آنان نیز طومار همه این نامردان را در هم خواهد پیچاند
    ان الباطل کان زهوقا
    همه آفاق را سوزم به آهی

  • ناشناس پاسخ

    نتیجه بررسی های اداره کل سوانح راه آهن و کمیسیون عالی سوانح راه آهن حتما این خواهد بود
    مقصر اصلی معدودی کارکنان عملیاتی راه آهن و نه هیچ مدیری .
    همه آنها به دادگاه و هیات تخلفات شماره دو معرفی شدند تا دادگاه و آقای مهندس جان چنگانی به حساب همه آنها برسند
    دیگر هیچ مطلبی نیست الا خطای انسانی دخیل در کل حوادث راه آهن ، که جناب چنگانی عشق آقایان صالحی و عاشوری آن را درست خواهد کرد

  • ناشناس پاسخ

    حالا چی شده
    الانه که یک عده ... شروع کنند به تخریب جناب دکتر میعاد عزیز صالحی .
    یک لکوموتیوران حالا یک کم سوخته
    واگن ها که برگشته رو خط ، ریل باس هم درست میشه .
    البته از نظر عموم مدیران و کارشناسان ستادی سوختن یکی از قشر لکوموتیورانها که همه اش به هر بهانه ای سعی در خوابوندن قطارها دارند نکته بدی نیست و لازم هم بود

    همه می دانیم راه آهن توانمند یک شبه درست نمیشه ولی همینکه مشکل و راه چاره را جناب آقای دکتر میعاد صالحی عزیز به درستی یافته و اعلام کرده اند مطلب بسیار خوبی است
    و نشان از کفایت این شخصیت تحصیل کرده و مدیر دارد حیف ایشان، برای این جماعت تخریب کنندگان بی لیاقت ، که به هر چیزی دست می زنند برای تخریب .
    حیف ایشان

  • امیرعلی پاسخ

    وقتی وانت میاد داخل حریم ریل، مقصر کیه؟؟
    دلواپسان ریلی! این را هم جزو کنتورتون حساب می کنید؟؟

    • ناشناس

      آقای امیر علی
      لکوموتیو خورده به انتهای قطار ، تقصیر کیه ؟

    • ناشناس

      این بابا امیر علی به نظر هیچ چیزی از راه آهن نوفهمه
      کلا رد داده
      فقط وقتی خواهد فهمید که تو یکی از دست گل‌های دکتر صالحی جانش رحمت رو سر بکشه

    • غلام

      جالبه مسولی هم که گذاشتن تا این گند کاری ها رو سر و سامان بده
      آقای چنگانی ، قطعا بیشتر گند خواهد زد
      بیشتر از آنچه که فکر کنی آقای دکتر میعاد خان صالحی و عاشوری

    • امیرعلی

      خطاب به ناشناس اول:
      من در مورد دوم سوال پرسیدم. شما بجای جواب دادن از مورد اول سوال می پرسی؟؟

      خطاب به ناشناس دوم:
      همین که شما فکر میکنی که از راه اهن چیزی وفهمی، خودش خطر بزرگیه. دارم میگم وانت امده روی ریل و حریم را نقض کرده و مقصر است! تقصیر ریل باس و مدیر ناحیه و صالحی چیه؟؟

    • ناشناس

      آقای امیر علی میگن چیزی بارت نیست قبول کن
      تقاطع های جاده با ریل یا راه بند با مامور دارد و یا تبدیل می شود به تقاطع، که هیچگونه از این حوادث روی ندهد
      با زیر گذرهای موسوم به گالری های جدید و کمتر از هزینه خسارت این برخورد هر دو مورد انجام شدنی بود .
      اعلام ندانستن و اظهار نظر نکردن موجبات نجات است.
      این جوری هاست آق امیر علی
      میعاد صالحی هم مثل شما هست

    • ناشناس

      این بابا میگه وانت آمده تو حریم راه آهن مقصر کیه ؟
      خوب عمو چه جوری آمده تو حریم ؟
      مگر اینکه نه تقاطع داشته که وظیفه راه آهن و نه راه بند
      خودت میگی حریم
      حریم ها یا مامور داره یا مانع و یا با تقاطع زیرگذر یا رو گذر از هم رد میشن .
      معلومه راه آهنی نیستی و چیزی بارت نیست

    • ناشناس

      آقای راشدی خداقوت
      یک راهبرد دیگری رو یاد بگیر لطفاً .
      این یکی دیگه تکراری شده

    • امیرعلی

      خطاب به ناشناسهای چهارم و پنجم
      (البته از سبک نگارش و کلمات تکراری مشخصا یک نفر هستید)

      خوئتان هم اذعان دارید که چیزی بارتان است! حال به نوع و میزانش کاری ندارم!

      حریم راه اهن مشخص است و قوانین هم درباره اش تصریح دارند. بیمعنی است که توقع داشته باشیم تمام حریم راه اهن، فنس کشی و دیوار بشود. لذا وقتی قوانین واضح است انتظار میرود که چوپان گوسفندان و راننده وانت حداقل درک صحیح از مجاورت حریم را داشته باشد تا سانحه پیش نیاید.

    • ناشناس

      آقای امیر علی
      الحق چیزی از راه آهن نمی فهمی
      و بدتر دوست هم نداری بفهمی
      بالاست زیر ریل نزدیک به ۶۰ سانت ارتفاع داره به اضافه ریل .
      در نتیجه وانت نمی تونه به راحتی از اون رد بشه
      فقط برخی جاها ، مردم در یک آبادی جوار خط هستند که باید برای اونها تقاطع زد و یا راهبند گذاشت و الا خودشون به مرور اطراف خط رو خاک می ریزند و از خط عبور می کنند و نتیجه میشه این سانحه برخورد ریل باس با قطار
      این همه ساده هم گفته شد شاید بفهمی ، اما فکر نکنم بفهمی
      به نظر از همین دار و دسته آقا فشنگهای جدیدی که با آقای صالحی آمدن هستی
      چون شدیداً اصرار به نفهمیدن هم داری
      غرورت رو بذار کنار شاید عقلت به کار بیاد
      باز جفنگ بباف

    • ناشناس

      آقا خودت رو ناراحت نکن این آقا امیر علی نفهم نیست
      بلکه نمی خواد بفهمه، که چند درجه بدتر از آدمای نفهم هست

  • ناشناس پاسخ

    جالبه نه راه آهن نه ناحیه زاگرس و نه هرمزگان ، درباره این دو سانحه هیچ اظهار نظر هم نکرده اند
    بابا ته شفافیته آق میعاد ما