◄ چرا آموزش و فرهنگ سازی در شرکت بهره برداری مترو فراموش شد؟
دلیل رویکرد اخیر مسئولان در اعلام نکردن نکات آموزشی برای فرهنگ سازی مسافران مترو در بلندگو های ایستگاه ها، چیست؟
کاربران مترو می گویند دلیل رویکرد اخیر مسئولان در اعلام نکردن نکات آموزشی برای فرهنگ سازی مسافران مترو در بلندگو های ایستگاه ها، چیست؟
به گزارش تین نیوز، یک کاربر مترو در این زمینه در شبکه های اجتماعی نوشت: در زمان افتتاح مترو در تهران، در مدت چند سال، از بلندگوهای ایستگاه ها به مسافران اخطار داده می شد که روی پله های برقی راه نروند!
وی افزود: پس از مدتی متوجه شدند که اشتباه می کنند و این نوع اخطارها متوقف شد.
او تاکید کرد: در سال های اخیر فقط با تعدادی محدود بنر در بعضی ایستگاه ها، این اخطار به درستی تغییر کرد. یعنی متذکر شدند که « روی پله برقی اگر مایل هستید بایستید، سمت راست بایستید تا افرادی که مایل هستند راه بروند از سمت چپ پله برقی عبورکنند».
این شهروند تاکید کرد: هم اکنون نیز با تولید فیلم، این اصلاحیه را در داخل قطارهای مترو در منظر دید مسافران قرار داده اند. ولی همه مسافران به دلایلی این فیلم ها را نمی بینند.
وی گفت: به مصداق ضرب المثل «خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج»، تقریبا تمام مسافران به تبع آموزش اولیه توسط بلندگوها در چندسال اول، هم چنان روی پله های برقی مثال مجسمه! سمت چپ پله ها می ایستند.
او عنوان کرد: نوعا هم نمی دانند که طبق آموزهای اخیر، اگر بخواهند بایستند فقط باید سمت راست بایستند و نه سمت چپ.
این کارشناس ادامه داد: حال سوال این است: « دلیل این که رویکرد اخیر برای فرهنگ سازی مسافران را، در بلندگوهای ایستگاه ها اعلان نمی کنند، چیست؟»
وی افزود: آیا نباید اشتباه قبلی خود را در بلندگوها اصلاح کنند تا بهتر، استفاده صحیح از پله های برقی، فرهنگ سازی شود و لازم نباشد مرتب مسافرانی که مایلند روی پله های برقی راه روند مجبور نشوند این مطلب را به مسافران جلویی خود تذکر دهند و در نتیجه درگیری بین مسافران کمتر شود؟