◄ انجمن های صنفی کارفرمایی نسخه رانندگان کامیون را پیچیدند؟
چرا رانندگان و تشکل های کارگری رانندگان که به عنوان ذی نفع در این صنعت فعالیت می کنند و نقش حرکت دهنده اصلی حمل و نقل را دارند، در این توافقنامه هیچ جایگاهی ندارند؟
یک تشکل صنفی کارگری رانندگان کامیون در اصفهان با ارسال نامه ای به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نسبت به توافقات انجام شده دو تشکل کارفرمایی کامیونداران و شرکت های حمل و نقل در مورد بارهای ذوب آهن و انباری بدون در نظر گرفتن نظر رانندگان کامیون و تشکل های صنفی کارگری رانندگان کامیون این استان، اعتراض کرد.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ رالی کامیون ها با راننده خانم و آقا و جایزه 40 میلیون تومانی و کارت سوخت + جزئیات
به گزارش تین نیوز، در نامه ای که از سوی انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل کالای جاده ای شهرستان فلاورجان استان اصفهان و با امضای خداد بکرانی به فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان ارسال و تصویر آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده، آمده است:
با توجه به صورت جلسه و توافقنامه دو تشکل کارفرمایی کامیونداران و کافرمایی موسسات و شرکت های حمل و نقل کالای استان اصفهان در تاریخ 16 دی ماه 1402 در محل کانون های شرکت های حمل و نقل و همچنین نامه ارسالی شماره ... تاریخ سوم بهمن ماه 1402 با امضای حضرتعالی و تایید توافقات صورت گرفته در صورتجلسه دو تشکل استناد به بند 1 نامه، به استحضار می رساند: بر اساس رای قاطع دیوان عدالت اداری به شماره 2708 تاریخ 25 بهمن ماه 1401 دال بر ممنوعیت واگذاری وظایف حاکمیتی متولی قانونی خصوصا بخش ذی نفع بند 2 تبصره الف و ب مصوبه 165 شورای عالی هماهنگی ترابری، اختیارات تشکل های صنفی حمل و نقل مبنی بر توافقات مرتبط با امور حمل و نقل، کاملا بر عهده کمیته های فرعی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خوهد بود.
در ادامه این نامه تاکید شده است: همچنین تشکل های صنفی ( کانون ها و انجمن های صنفی) به استناد نامه شماره ... تاریخ 20 آبان ماه 1402 مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی کشور از هرگونه واگذاری وظایف از جمله توافقنامه و یا تفاهمنامه و قرارداد که در تصمیمات نرخ گذاری کالا و خدمات که تضییع حقوق عامه را به دنبال دارد منع شده اند، لذا با توجه به توافقات دو تشکل در موضوعات مختلف حمل و نقل از جمله بند 1 و 2 توافق نامه اشاره شده دو کانون و تشکل کارفرمایی، نقش دو تشکل در این موضوعات چیست؟ آیا متولی حمل و نقل استان تشکل های صنفی کارفرمایی کامیونداران استان اصفهان و شرکت های حمل و نقل هستند؟
در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: اگر متولی حمل و نقل تشکل های صنفی کامیونداران و شرکت های حمل و نقل هستند چرا در این بین ضلع مهم و دیگری از حمل و نقل یعنی همان نیروی کار یا رانندگان و تشکل های کارگری رانندگان که به عنوان ذی نفع در این صنعت فعالیت می کنند و نقش حرکت دهنده اصلی حمل و نقل را دارند، در این توافقنامه هیچ جایگاهی ندارند.
در پایان نامه نیز این پرسش مطرح شده است که چرا و به چه دلیل توافقاتی که در حیطه تشکل های صنفی نیست بدون در نظر گرفتن شرایط موجود حاکم بر تشکل های صنفی، به تایید مسئولان آن اداره کل رسیده است؟
تصویر نامه انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون فلاورجان و همچنین توافقنامه دو تشکل انجمن صنفی کارفرمایی کامیونداران و شرکت های حمل و نقل اصفهان در ادامه پیوست است:
راننده هم جونش هم مالش گذشته تو حمل و نقل نباید نظری در مورد کار که آقایانی نشستن و در مورد آنها تصمیم میگیرند بدهد.ظلم
راننده حقش میگیره از صاحب ماشین
پس صحبت اضافه راننده و کارگر در امور حرف زدن
چقدرم صاحب ماشین حق راننده رو میده😑
مجموع صنفی بادولت نباید اسمی ازرانندگان زحمت کش بیارن چون یک رانندفقط حمال جامعه است چون زحمتو رانندمیکشد سختی باراننداست صنف بادولت بهترین نفوع میبرن یک نون بازوی رانندرو دراین واقعیت میدوزن ازهرطرف به سمت خودشون قش میرن کاری بااسم رانندندارن میشه صنف ودولت ..صنف دولت ؟...
حمل و نقل و کامیون یعنی آمریکا به چهار و نيم برابر جمعیت ایران و صدها برابر بار و کار بیشتر و چند صد برابر کامیون بیشتر دارای چنان سندیکاهای قدرتمندی است که دولت جلوش زانو میزنه
توی ایران جای برای راننده نیست نه احترامی نه عتباری باید رفت نه جاده داریم نه مدیرت فقط دزدی و دزدی
لعنت خدا بر ظلم کنندگان
انجمن صنفی تا زمانیکه سندیکا و با اختیارات صنفی مثل اروپا نباشه هیچ جایگاهی نداره و کلا کسی به حرف شون تره هم خورد نمیکنه ، از کوچکترین و بایسته ترین خواسته بحق شون ، یعنی مشاغل سخت و زیان آور محروم شدند فقط بخاطر چند نماینده مجلسی که هیچ آگاهی نسبت به این شغل ندارند
تنها قشری که تو این جامعه حقش خورده شده قشر راننده زحمت کش هست
با سلام به همه رانندگان و کامیونداران عزیز،تا وقتی که ظلم مورد قبول است وضعیت همین است وبس.
یعنی بار فقط مال اصفهانیها.این کارتون خداییش نوبره.نسبت بار به ماشین تو اصفهان نمیخونه.ازونور ماکه از خواف بار میاریم یکبار از پایانه اصفهان نتونستیم بار بگیریم.ولی تو خواف همین اصفهانیها راحت و بدون نوبتگیری میان بارشون رو میزنن
باید بار رو یک درصدی برای ماشینهایی که به مقصد اصفهان بار میارند تخصیص بدن.الان گل بار اصفهان رو خوده اصفهانیها میبرند بعد با این توافقاتشون همون بارهای بنجل رو هم میخان از خود کنن.چون محل استراحتشون اصفهان و میره خونش و بکارش میرسه و نوبتش که شد میاد بارشون میزنه.ولی من مثلآ خوافی نمیتونم بیام اصفهان ۴روز یا ۲ روز واسه نوبت بخوابم .
سلام واحترام خدمت همه هم کارای عزیزم ما خودمون منزلت خودمون میاریم پایین من خودم هفته پیش یه راننده داشتم دزدی شا رو کردم و ماشینا از دستش گرفتم.خودمون باید به خودمون بها به بدیم.
آقایان شما را به هر چی میپرستید،یه فکری هم به سختی کار بودن این شغل،بکنید
اگر انجمنصنفی های رانندگان کامیونداران وهرانجمنصنفی که فقط برای صندلی و ریاست و نفوذ باشد اگر مث دهه شصت که هیچ انجمن صنفی وجود نداشت دورانبهترین روزگار رانندگان وکامیونداران بود اگر تمام این چندانجمن صنفی منحل شوند حمل ونقل ایران گلستان میشود وزارت محترم راه وترابری باید نظرسنجی ترتیب دهد که تمام شصت هزار راننده کامیون نظر دهند که انجمن صنفی های مرتبط با حمل ونقل بار منحل شوند یا همچنان برای رانندگان مشکل درست کنند طبیعتا تمام رانندگان وکامیونداران رای بر انحلال انجمن صنفی و کانون رانندگان وکامیونداران میدهند وخود را از شر مختخوران ورانت خواران خلاص میکنند.
از سال ۹۷ که اعتصاب کردیم و گفتیم آقا درستش کنید، دولت دست به کمر شد که فقط حمل و نقل و ماشین داری رو نابود کنه و برنتشون زمین که فقط یه پول غذایی براشون بمونه و تمام.
اینهمه نامه نگاری و رونوشت لازم نیست،حقیقت اینه کل کارهای ایران دست دلال است و مافیای دلال بازی.
خود مسئولین هم ذینفع هستند در این دلال بازی و واردات.
خودروی بی کیفیت چینی چرا باید وارد ایران بشه وقتی خودروساز داخلی ،بهتر از چینی تولید میکنه.
باربریها،بار ب راننده میدهند اما ۳۰ درصد کرایه رو میدن راننده.بقیش رو دلال
ماشین باروجاده اگه راننده نداشته باشه یه اهن پاره بیشتر نیست لذا قدرراننده و احترامش وحرمتش رابایدنگهداشت لذا هرچه هست اززحمت راننده هست وبس
سلام در کشور ما در حق رانندگان ظلم میشه و صنف دلسوزی نداریم ما راننده ها نه امنیت در بعضی جاده ها ونه احترام ،البته ناگفته نباشه ما همکاران در کنار هم نیستیم و برای خودمان ارزش قائل نمیشویم در همه ی دنیا بهترین شغل راننده کامیون هست حال با این سختی کار ،تلاش برای مشاغل سخت در مجلس تایید نمیشه شغلی که ما داریم به اندازه یک چشم بهم زدن حواست نباشه مرگ راننده حتمی است حال یعضی از دوستان کم لطفی میکند و حرفهای ما را به سخره گرفته، این شغل سخت ،هیچ تفریحی نداره و مشکلات ما روز به روز بیشتر میشه و باید مثل سایر کشورها که برای ناوگان جاده ای خودشان آجر وقرب قائل میشند اما اگر هم میخوان اعتراضی باشه باید طبق قانون حرفهایمان را به گوش مسئولان برسانیم و اعتراضی دور از تشنوج و خرابکاری حرف و خواسته هایمان را منطقی از دولت بخواهیم و ما همکاران نباید اجازه به افرادی که در شغل ما نیستند و با صدمه و خسارت شان ما راننده ها را پایین میارند و کارهای بد ونادرست آنها به حساب ما رانندگان مظلوم گذاشته میشود والا چرخه ی حمل ونقل کالا چه د هوای گرم ،چه در هوای سرد ،و دور از خانواده با زحمت فراوان به دست مردم آن کالا را میرسانیم، وخدا نگذره از آن کسی که حق وحقوق راننده را پایمال میکند بخدا قشری مظلوم تر از راننده ها نیست به امید روزهای خوب برای همه
هیچ کس به فکر کامیونداران نیست من یک خاور قدیمی دارم از دار دنیا بیشتر درامدم خرج ماشین میشه نه خونه نه ماشین شخصی بدهی داره خفه ام میکنه اون وقط منو از دهک سه انداختند دهک چهار