◄ خداحافظی با محاسبه کرایه های رانندگان کامیون با فرمول تن کیلومتر
تن کیلومتر اجرایی نشده و سلیقه های شخصی و جزیره ای و غیر کارشناسی جایگزین قانون شده است.
رانندگان کامیون می گویند بخش زیادی از مطالبات رانندگان در اعتراضات سال ۱۳۹۷ بی پاسخ مانده است.
به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی از اعضای انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل جاده ای کالای اصفهان با انتشار متنی این مطالبات را در شبکه های اجتماعی برشمرد.
وی گفت: اصلی ترین مطالبه، اجرای تن بر کیلومتر بود که متولیان امور به جای اجرای یکپارچه و سراسری آن را به ادارات استان ها و تشکل های استانی واگذار کردند.
خبرهای مهم و پربازدید روز را بخوانید:
اعلام شماره حساب و شبا جدید بیمه تکمیلی دانا برای پرداخت بیمه رانندگان کامیون
اتوبان اصفهان شیراز و یک خبر خوش برای مسافران نوروزی + تصاویر
او خاطر نشان کرد: اما اکنون و پس از اجرای این طرح، باید پرسید اگر تن بر کیلومتر فرمول است چرا در یک مسیر کرایه های رفت و برگشت باید متفاوت باشد؟
شریعتی گفت: پس مشخص می شود تن کیلومتر اجرایی نشده و سلیقه های شخصی و جزیره ای و غیر کارشناسی جایگزین قانون شده است.
این رانندن کامیون افزود: مورد دوم بیمه تکمیلی رانندگان بود که متاسفانه فقط اسم آن به نام رانندگان است و هزینه آن را هم برخلاف قانون و شرع، ۸۰ میلیون ایرانی پرداخت می کنند و یکی از کم خدمات ترین و کم تعهدترین بیمه های تکمیلی کشور را به رانندگان اختصاص دادند.
او عنوان کرد: ولی از آن طرف بعضی ها که در این پروسه هیچ جایگاهی نداشتند چه سود و منافع نامشروعی شامل حالشان شد و می شود.
شریعتی تاکید کرد: مورد دیگر این است که قرار بود سامانه یکپارچه و درگاه ملی اعلام بار کشوری راه اندازی شود ولی به جایش چند بازارگاه جایگزین شد که سرمنشا اعلام بار قاچاق و نابودی حق و حقوق قانونی رانندگان شده است و به جای حمایت از سالن های اعلام بار و سامانه های تحت نظارت سازمان، متاسفانه مجوز به یک مشت دلال خلاف کار داده شد.
او گفت: همچنین بنا بود رابطه مالی بین رانندگان و صاحبان کالا و متصدیان حمل و نقل قطع گردد ولی این امر پس از پنج سال هنوز اجرایی نشده است و صاحبان کالا به خصوص دستگاه های دولتی و خصوصی کرایه رانندگان را ماه ها به گروگان می گیرند و همچنین متصدیان حمل و نقل در خیلی از شهرها کمیسیون های نامتعارف و متضاد با بخشنامه های سازمان دریافت می نمایند و..
شریعتی گفت: مورد آخر هم افزایش تناژ ناوگان می باشد و این در حالی است که سازندگان محورهای مواصلاتی کشور در گذشته با کار کارشناسی تناژ مجاز را مشخص کرده بودند ولی بعضی افراد برای منافع نامشروع یک عده خاص این تناژ را تغییر داده و موجب نابودی شریان های حیاتی اقتصاد و معیشت کشور شده اند.
واقعا هیج جا چه از اعلام بار چه از لحاظ مبلغ کرایه چه از لحاظ کمیسیون دریافتی شرکتها وچه از لحاظ قیمتهای لاستیک ولوازم یدکی اصلا مطابق قیمتهای مصوب نیست درامد ها بر اساس ریال هزینه ها براساس دلار ودلالی ورانت محاسبه میشود
سلام چطور باربریها وشخصیها میتوانند اپلیکیشن اعلام باردرست کنند در هرشهری ولی دولت وپایانه ها نمیتوانند اپلیکشن اعلام باردرست کنند که برکرایه وحمل بارنظارت داشته باشن
باسلام خدمت شما که دراین بخش زحمت میکشید،همه ی مشکلات رانندگان یه طرف اما این موضوع که مخام بگم اینه که با آبرو وشرف واحترام که قدیم برای شغل رانندگی قائل بودند متاسفانه زیر پا لگد کردن ،من هم مالک وهم راننده هستم که بخاطر همین قاچاق سوخت که معضلی بود مسوولین آمدن و سهمیه ناوگان رو خیلی کم کردن تاحدی که همین ماه قبل برای من که خودروی هووی کشنده دارم وتانکر بسته دارم بعنوان سهمیه دقیق ۴۰۳ لیتر گازوئیل اختصاص دادن حالا بنظرشما و مسوول حمل ونقل آیا میتونی کا کنی که جلوی زن وبچه شرمنده نباشی ،وبحث دیگه اینکه وقتی سهمیه تمام شد باید جلوی پمپ چی که خدا میدونه چطور انسانی هست اینقدر خم وراست بشی که در بعضی مواقع مورد تمسخر قرار بگیری ومتاسفانه به پایانه وشرکت نفت مراجعه کردم که به دلایلی مختلف منو رد کردن ،که در یه سری گفتن برو آزاد بخر،یعنی خدارو خوش میاد منکه توی کشوری هستم که خودش سوخت داره برم لیتری ۷یا۸هزار ت آزاد بخرم ،بااین تفاسیر تصمیم گرفتم ماشینو بفروشم وبه علت اینهمه مشکل که دیگه پای آبرو وشخصیت درمیون باشه چاره ای ندیدم ودر آخر از شما خواهش میکنم در ارتباط با این مشکل با مسوولین و هرکسی که لازم میدونید در میان بگذارید، من مهدی سمیعی هستم از استان خراسان جنوبی، ممنونم
مطمئن باشید با این روند خرجو دخل کامیون دارها بزودی وارد دور اعتصابات خواهند شد
بی اتحادترین صنف صنف رانندگان هست ومتولیان این شغل این روخوب فهمیدن که هرکاری دلشون میخوادمی کنن
دولت با خود باربری ها و پایانه ها دستشون تو یه کاسه است همشون دارن حق راننده ها و خانوادشونو میخورن بعد سال ۹۷ دولت بجای اینکه نظارت کنه بیشتر ماشین چینی و وارداتی قسطی وارد کرد که به خدا حق راننده این نیست تو گرما سرما جونشو گرفته تو دستش تو جاده ها با این استهلاک بالا بیان باربری و راهداری حق راننده رو بخورن
قاچاق سوخت از هوا که نمیشه از مرز داره میگذره یعنی کسی نیست مرز ببنده.پس یعنی خودشون میخوان قاچاق بشه که راننده برای سوخت بمونه اینقدر سهمیه كم کردن
متاسفانه کرایه ها منطقی نیست و کمسیون های غیرقانونی تبدیل به قانون شده و بارها همچنان خارج از سیستم و اعلام بار توزیع میشود، همچنان سر ما راننده ها بی کلاه مونده
کار نکنی راحت تری همه اش خرج بدرد نمیخوره کرایه مفتی رو ریال خرج،با دلار به خدا کسی نداریم که دلسوزانه کار برامن انجام بده
با سلام
همین آقا هم داره چرت پرت میگه مگر ما بیست روز برای همین کار برج 402/11 اعتصاب نکردیم حتی یه بنده خدا را از گمرک اصفهان با جیب خودمون فک پلپ نکردیم و نرفت بارشو خالی کرد؟!!!!چرا هیچ کسی از انجمن و دست اندرکاران قیر اصفهان به مرز ریمدان کاری برای ما انجام ندادند؟!؟ چرا کرایه ما باید درعرص 6ماه نصف بشه ؟!؟ مگر غیراز اینست که یه مافیایی پشت اینکارهست
بیست روز نزدیک به 800کامیون رو گذاشتین سره کار که یه نرخنامه بدین دست مالکین و رانندگان آخرشم پشت پرده باهم ساخت وپاخت کردین ؟!!!!!؟
باسلام نظر به اینکه در این اعلامبارها جولان قیمتهای کم کرایه میدهند ورانندگانی.هستند بااین کرایه های کم بار حمل میکنند شما میخواهید مشکلی حل شوداین شرکتها زیر نظر کجاهستند .........
سلام و
باسلام. از مسئولین خواهشمندیم در مورد .بیمه اجباری که برا رانندها قرار دادید خداوکیلی میشه ی عده ایرانی باشن وی عده نازی آخه این چه قانون من درآوری هست که در اوردین به یکی یارانه تعلق بگیره وی راننده جدید باید ماهی ۲۳۰۰ پرداخت کنه این کجای دنیا هست اینقدر تبعیض وچرا نیاید این صنف ما تلاشی داشته باشن جهت این مورد و همچنین سختی کار رانندگان زحمت کش..خدا را خوش نمیاد چقدر حق کشی .ظلم تا کجا ...
سلام علت اینکه یک مسیر دو کرایه دارد رفت و برگشت کمبود بار در زمان برگشت و ماشین زیاد است باید خالی برگردی
باسلام خدمت همکاران عزیز مملکت ما شده دلال بازی دولت این دلالها آورده میدان بدونه هیچ مجوزی بدونه هیچ دلیلی میاد مبلغی از راننده می گیرد درسته یک بار به راننده معرفی می کند ولی نصف کرایه دلال می برد آقایان راهداري فقط حرف می زنند چند ساله این حرفها می زنند می خواهیم چکار کنیم فقط وقت اضافی گیر میارند چند کیلو شیرینی می خرند یک حرفهای برای خودشان می زنند حرف زدن باید اجرا شود ده ساله می گوید دلال باید نمانند نمیدانیم کی اجرا می شود جناب رئیس
ما از مسعولین نهایت تشکررا داریم واز شغل رانندگی راضی هستیم یک تریلی در برج 150میلیون کار میکنه فقط کرایه زودتر بریزند ما ابرو داریم
استاد گرامی که میگی یک تریلی برجی ۱۵۰ میلیون کار میکنه ،تو یا خلاف میکنی یا گازوییل فروشی ،کدوم کار برجی ۱۵۰ میلیون میندازه ،ما که شرکت نفتی هستیم و بیشترین کارمرد رو داریم به زور به ۱۰۰ تومن میرسه اونم همش میره به استحلاک و لاستیک و گازوییل آزاد و خواب در مبادب بارگیری و تخلیه ، یکم شرف داشته باش ،تعارف نکن بگو شغلمون هم تفریحیه و جزو راحتترین شغلهاست ، شما احتمالا از اون دسته افرادی هستی که پاداش پایان خدمتتو گرفتی و تریلی صفر خریدی ،هنوز خرج نیوفتاده رو دستت که ۶۰۰ میلیون هرج موتور کنی و ۳۰ میلیون به لاستیک چینی پول بدی ، شرف خوب چیزیه
احتمالا تو باربری هستی یا دلال و یا یه ..
کنار حمل و نقل چه خلافی میکنی که درآمد خوبی داری و راضی هستی
با عرض معذرت شغل ما از روزی خرابشد که هر کسی از ننه اش قهر کرده از زندان آزاد شده خر و کاوش فروخته و مهمتر هرکس هر ارگان و سازمانی بازنشسته میشه یه ماشین خریده افتاده تو جاده یارو 30سال جای دیگه حقوق گرفته راحت آمده تو این شغل برا چی حمل و نقل به افراد 55تا 60سال کارت هوشمند میده همه جا ده شده ماشین خدا بدادمون برسه با این آدمهای ناشی ومفت بر
درود خدمت همکاران گرامی و دست اندرکاران زحمت کش ،با وجود این همه کامیون و اشخاص تازه وارد بی خبر از همه جا ، فاتحه ای شغل خواند ه شده ،،واردات قرار بود برای نوسازی ناوگان باشه نه برای دلال ،هرکسی از هر شغلی وارد حمل و نقل شده ،با این وضعیت پیش بره قولتون میدم یکی پس از دیگری زمین گیر میشیم
هرکاری بکنیم باز تو این مملکت دیواری کوتاه تر از راننده پیدا نمیکنن ، یعنی بلایی سرمون آوردن که با پایه یک شدم راننده اسنپ ، اینجا هم مسافر دبه درمیاره کرایه نمیده شرکت پشتیبانی نمیکنه میگه مدارکی که بشه ثابت کرد مسافر کرایه نداده نداریم، فردا روز هم حتما میگن زندانی های چینی رو میاریم برای ناوگان حمل و نقل):
سلام خدمت مسولین محترم . این همه مشکلات را در مورد رانندگان پیگیر نشدید حالا شرکتهای حمل و نقل بینالمللی برای رانندگان یک مشکل دیگه اضافه کردند مثلاً من راننده که روی یک ترانزیت کار میکنم و دفترچه خروجی بنده که به اسم شرکت است و اگر بخواهم روی ماشین دیگری فعالیت بکنم باید تعویض شرکت کنم و از شرکت قبلی رضایت نامه بیاورم و شرکت در قبال تسویه و رضایت مبلغی بین ۵۰۰ تومان الی ۱ میلیون پول دریافت میکند و بعد میگه باید از صاحب ماشین رضایت بگیری و برای اینکه صاحب ماشین نمیخواهد راننده را از دست بدهد و حقوق ماهیانه را افزایش ندهد به شرکت اجازه تسویه به راننده را نمیدهد و شرکت هم به راننده تسویهحساب نمیدهد و راننده یا بیکار میماند و یا به همان حقوق ناچیز باید کار کند
بابا ما لاستیک نمی تونیم بخریم. اینطور باشه باز باید اعتصاب کنن ..چون همه هزینه ها بالا رفته تورم اون ه پراید از ۱۰۰ تومن شده ۳۵۰::ولی کرایه ها هنوز همونه ...کرایه بار شده مثل یارانه ۴۵۵۰۰ تومن احمدی نژاد که تا پارسال پابرجا بود😂😂😂
کرایه بار ها دقیقا مثل یارانه ۴۵۵۰۰تومن هست. همه چی تورم خورده. حتی کمیسیون ها بالا رفته ولی کرایه هنوز همونه. صاحب کالا درآمدش به خاطر تورم ۱۰ برابر شده ولی کرایه ۵ سال پیش رو داره پرداخت می کنه
بااین ماشینهای قسطی راننده بدبخت مجبوره با هرگرایه که بکن باید برن جون قسط داره
بارهای سنگین باعث شوده تمام جادها تبدیل به بیابان تردود گامیون در جادههای خراب باعث هزینههای زیادی به کامیون باعث شوده با وصله پینه کردن جاده تا کی تا دو سال دیگر هیچ جادهای سالم نخاهیم داشت اب باران در ترکهای آسفالت نفوذ میکند زیر آسفالت نشست کرده به چاله چوله تبدیل در نتیجه جادها خراب میشود موتوعسفانه پیمان گارانه آسفالت تجربه جاده سازی نداررند
تا دو سال دیگر شقل رانندگی بدترین شقل میشود تمام مصعولین راه ترابری واسعه ی دلالند
از گار رانندگی همه اقشار جامعه سود عایدشان میشود به غیر از خود راننده موتوعصفانه به رانندها دارند ضلم میکنند
تعدای زیاده خواهی و فرصت طلب گرگ در لباس میش بی سواد بی خبر از قانون و حسای و کتاب بنام راننده هر جنایتی را برای راننده راحت به اجرا در میآورند کارخانه تولید کامیون صاحب بار و کالا و مقصر اصلی راننده ۰۰۰
تا زمانی که مدیران کار برسر شرکت های حمل نقل باشد هیچ کار درستی برای این قشر زجمت کش صورت نمی گیر معزت می خواهم تازما الویت را بدلاها می دهند هیچ کار مثبت صورت نمی گیرد
یعنی واقعا دولت توان ریشه کن کردن چهار تا باربری و شرکت حمل و نقل را ندارد که این چنین خون ملت رو توی شیشه کرده اند از این راه به ثروتهای افسانه ای رسیده اند
سود بار بری می خورد اضافه شدن کرایه را بار های یزد بی نوبت می دهند به ماشین بومی ماشینی شهر دیگه باید بشیند اول یزدی بارش بگیرد بعد شهرهای دیگه فقط می گند بار برا شما ۲۷تن هست می زنی نامردی تمام
من کامیون دار هستم راننده گرفتم باحقوق ۲۵ میلیون در ماه، بعد آمدن کرایه رو کم کردن در عوض انعامی میدن به راننده ،راننده هم به طمع انعام به فکر کرایه نیست و بارهایی میزنه که به نفع خودش باشه !!!آخه چرا کرایه رو درست نمیدین ؟؟؟ وقتی راننده حقوق میگیره انعام برای چیه؟؟؟؟
به این موارد سختی کارودوری از خانواده وبی خوابی وزحمت هم اضافه کنید
اون آقایی که میگه برجی ۱۵۰میلیون کار میکنم و کرایه خوبه اولا که راننده نیست ویاازاین تازه به دوران رسیده است که فکر میکنه ۱۵۰تومن برای تریلی که ۶میلیاردسرمایه بندکرده با هزینه های گزاف ۵۰تومنش هم نمیمونه
خرج و دخل کارگران به هم نمیخوره رک بگید تا ما کارگران هم تغیر شغل بدیم
ما توی کشور کارگر شدیم الهی خیر نبینی وزیر کار که بیست درصد سی درصد حقوق اضاف نکنی صددر کشور سال آینده خسارت سنگینی میخوره الهی خیر نبینین کارمون شده قرض کردن از این و اون
سلام جایگاههاازهمه دزدترن یک تانکربا۳۳هزارلیترسوخت به ۳۰الی۴۰دستگاه میدن بعدمیگن سوخت تمام
روزی که طرف ماشین میخرید5میلیارد6میلیارد باید فکر درآمدشم میکرد. اونوقت فکرش این بود که چهار روز دیگه قیمتش میشه 10میلیارد، در قید درآمد نبود. الآن هم بهتره زودتر از این صنف خارج بشن والا ضرر بزرگتر در انتظارشونه. بعدشم ماشین 400 میلیونی شده 5 میلیارد ، چرا نباید حقوق 5 میلیون راننده بشه 50 میلیون. آقایی که فکر میکنید 25 میلیون حقوق مادی خیلی ول خرجی میکنی. نخیر از پرتو تلاش شبانه روزی و حقوق نصفه نیمه ،شما صاحب ماشین چند میلیاردی شدی.
همین اعلام بار سیرجان مگه نبود که تمام بارهای گلگهر را بالا کشیده و بومی کرده . مگه استاندار اصفهان اعلام نکرد از اول برج 12 باهاشون برخورد میکنه پس چی شد.