◄ دغدغه بزرگ رانندگان کامیون: عدم پرداخت کرایه توسط صاحبان بار/ کمیسیون شرکت ها نقدی پرداخت می شود
رانندگان کامیون در حالی کمیسیون شرکت ها را نقدا می پردازند که کرایه خود رانندگان پس از حرکت کامیون از مبدا به سوی مقصد و رسیدن بار به مقصد با اما اگر و مشکلات پرداخت می شود.
تعدادی از رانندگان کامیون، پرداخت نکردن کرایه حمل از سوی صاحبان بار و در مقابل پرداخت نقدی کمیسیون شرکت های حمل و نقل توسط رانندگان را یکی از مشکلات بسیار بزرگ خود عنوان کردند.
به گزارش تین نیوز، ظفر عظیمی مهر با انتشار تصویری از بنر نصب شده در پایانه بار که در آن بر دریافت کمیسیون شرکت های حمل و نقل جاده ای کالا تاکید شده، نوشت: این اطلاعیه در اکثر پایانه های بار نصب و همچنان که در این اطلاعیه عنوان شده، شرکت های حمل و نقل بلافاصله پس از صدور بارنامه کمیسیون بارنامه را دریافت می کنند.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: ضمن این که بخش قابل توجهی از شرکت های حمل و نقل از 30 درصد تا پنجاه درصد کرایه را کمیسیون از راننده نقدا دریافت می کنند.
عظیمی مهر افزود: رانندگان کامیون در حالی کمیسیون شرکت ها را نقدا می پردازند که کرایه خود رانندگان پس از حرکت کامیون از مبدا به سوی مقصد و رسیدن بار به مقصد با اما اگر و مشکلات پرداخت می شود.
این راننده کامیون افزود: پرداخت نکردن کرایه ها توسط صاحبان کالا از جمله مشکلات عمده و بسیار بزرگ رانندگان بخش کالا است.
وی با بیان این که باربری فوری نصف کرایه را از راننده می گیرد اما راننده با ناامیدی و این فکر که آیا کرایه را می توانم دریافت کنم یا خیر ، حمل و نقل کالا را انجام می دهد، عنوان کرد: لازم است مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مدیران کل استانی تمهیداتی بیندیشند و از باربری ها بخواهند کرایه بار قبل از حرکت از صاحب بار به حساب باربری واریز شود.
عظیمی مهر ادامه داد: همچنین باربری ها از راننده پولی نقد نگیرند و پس از تخلیه پول کمیسیون خود را از پرداختی کرایه کسر کنند و بقیه کرایه را به راننده پرداخت کنند.
سلام بدقولی صاحبان کالا در پرداخت کرایه در مقصد را به حساب شرکتهای حمل ونقل نگذارید شرکتهای حمل در حد توان ومسئولیت خود پیگیر حقوق رانندگان عزیز وزحمتکش هستندو در بسیاری از موارد کرایه را پرداخت میکنند و چند ماه بعد از صاحب کالا دریافت میکنند همچنین بسیاری از شرکتهای حمل و نقل به دلیل عدم مراجعه حضوری راننده به دفاتر شرکتها به جهت تهیه کامیون از بازارگاهای الکترونیکی و ارسال بارنامه بوسیله پیک به محل بارگیری برای دریافت کمیسیون خود دچار مشکل میشوند و همیشه دهها میلیون تومان طلب انباشته از رانندگان محترم بابت کمیسیون وجود دارد
درود برجناب سادات این که طرح مناسبی است و ما هم از بدحسابی نود وپنج درصد از تاجران وصاحبان کالا صحبت میکنیم با اینکه شرکت حمل ونقل متعهد به پرداخت کرایه است اما میبینیم شرکت حمل ونقل به راننده میگوید اگر هم یک هفته در فلان انبار خوابیدی حرکت نکن وکرایه ات را دریافت کن حال تصور کنید راننده هردفعه یک هفته دم در انبار بخوابد تا موفق به دریافت کرایه شود .واما این بنر از روزی بر روی تابلو اعلانات سردآورد که کارت پولی رانندگان از دریافت نکردن کزایه خالی شد اگرصاحب بار کرایه خود را فوری پرداخت کند دلیلی ندارد راننده برای بارنامه بعدی گردن کج کند واز باربری تقاضای نسیه وفرصت دادن برای پرداخت کرایه بار قبلی نماید که باربری بگوید شاید کرایه ی بارت را تا ابد ندادن که راست هم میگوید بیشترصاحبان کالا کرایه ها را تا ابد پرداخت نمیکنند.واما بحث پیک موتوری فرمودید والله ما هرپیک موتوری بارنامه آورده کارت خوان سیار هم از طرف شرکت حمل ونقل آورده وتا کارت نکشیدم بارنامه را تحویلم نداده .به هرحال این یک مشکل است وباید حل شود طوری که رانندگان فوری کرایه را دریافت کنند وشرکت حمل ونقل هم حق وکمیسیون خود را نقدا دریافت کندضمن اینکه متن این بنزبسیار خشن نوشته شده واینجوریا هم نیست برخی باربری ها با رانندگان مدارا میگنند .سپاس از توجه جنابعالی .
بدون شک باربری داری که اینجور دفاع میکنی ، شرکتهای حمل و نقل هیچ دفاعی نکردن و نمیکنن ، فقط و فقط بفکر کمیسیون خودشان هستن
این قضیه که باربری کمیسیون نقد میگیره به خاطر اینه که اگه راننده کمیسیون نده ما دیگه نمیتونیم پیداش کنیم.اما راننده اگه کرایشو نگیره میتونه در لحظه بره سازمان جلو بارنامه رو بگیره.پس این وسط شرکت (که خیلی اررشش زیاده)ضامن هست.این اراجیف هم که راننده کمیسیون نده بره پای بار نتیجش اینه که راننده واسه ۱۰۰ تومن بیشتر یه بار دیگه میگیره و باربری رو میپیچونه.حالا روشن شد؟
نوشته پول بارگیری وتخلیه باری که زدی از راننده دریافت میشود اگر هنگام بارنامه کمیسیون را نقد پرداخت نکنی بحث حواله جداست وقتی من سه دستگاه تراکتور رو کفی زدم پول بارنامه ندارم کحا با تراکتورها میرم بار دیگه میزنم چرا شلوغش میکنی در ضمن باربری میتواند به صاحب بار بگوید راننده کمیسیون بدهکار است و کرایه را بدون کمیسبون به راننده پرداخت کند باربری بیشتر به صاحب بار دسترسی دارد راننده دستش به هیچ جا بند نیست سازمان هم جواب نمیده تنها راه همینه باربری قبل از حرکت کرایه را از صاحب بار بگیره و درحساب باربری باشد والسلام.
بدبختی و مصیبت مضاعف حق بیمه بسیار گران اکثر محموله ها است که مجبوریم به همراه کمیسیون و باقی هزینه ها نقدا پرداخت کنیم و برای بازپس گرفتن تمامی این مبالغ به صاحب کالا و انبار و ... التماس نماییم یعنی علاوه بر کرایه حمل برای بازپس گیری این مبالغ هم که نقدا از جیب راننده بابت مثلا بیمه بار صاحب کالا پرداخت کرده ایم باید بارها مراجعه حضوری و تلفنی نماییم و بارها التماس صاحب کالا را نماییم تا بلکه پول خودمان را به ما بازپس دهد که واقعا ادامه چنین شرایطی برای رانندگان امکان پذیر نیست و دولت و مراجع مسوول باید هرچه سریعتر برای رفع این معضل بزرگ اقدام قاطع و عاجل نمایند
سلام
رانندگان عزیز ومحترم و زحمتکش که به باور بنده که بیش از سه دهه است در حوزه حمل و نقل فعالیت میکنم حلال ترین رزق و روزی را بر سر سفره خودمی برند
وهمچنین شرکت های حمل ونقل به عنوان امین صاحبان کالا و رانندگان همیشه به عنوان یار ویاور و دوستان دلسوز در کنار یکدیگر چرخ سنگین حمل ونقل مملکت را چرخانده اند شرکت های حمل ونقل همواره به عنوان خانه دوم رانندگان بوده اند و بسیاری از مدیران ومتصدیان در حل مشکلات و مسایل رانندگان برادرانه در کنار ایشان بوده اند و متقابلا رانندگان نیز باعث رشد و ترقی شرکتهای حمل ونقل و کسب اعتبار و آبرو برای ایشان بوده اند
متاسفانه در حال حاضر گفتمانی در جریان است که تلاش میکند راننده و باربری را مقابل یکدیگر نشان دهد
دستهای ناپاکی در کار است که آب را گل آلود کنند و از این آب گل آلود ماهی خود را بگیرند
امیدوارم که شرکتها و رانندگان عزیز باتقویت ارتباطات فی مابین جلو سو استفاده کنندگان را بگیرند
پیشنهاد میکنم نمایندگان رانندگان عزیز و شرکتهای حمل ونقل که توسط انجمن های صنفی معرفی میشوند با یکدیگر نشستهای مشترکی را به صورت مرتب داشته باشند و مسایل و مشکلات و گلایه های اختمالی خودرا مطرح کنند به اغیار اجازه دخالت ندهند
سلام وارادت واحترام خدمت جناب سادات .جناب سادات بحث سابقه یک یا چند دهه بودن اگر وافعا سابقه رضایتمندانه باشد مورد ستایش همگان است اما اینکه اگر نظر سنجی شود گمان نکنم یک درصد رانندگان از شرکتهای حمل ونقل راضی باشند به هرحال بین تمام شرکتهای حمل ونقل درصدناچیزی هم متصدیان باوجدان هستند که به همین جهت وجدان پاک از قافله قدرت وثروت جامانده اند وشاید در روز یکی دو بارنامه بنویسند چون شرکتهای حمل ونقل مجبور هستند به خاطرحذف نشدن ورقابت و پولهای کلان به مدیران کارخانه ها دادن شرکت حمل ونقل را نگهدارند تا حذف نشوند واین پولهای نجومی که پورسانت میدهند بایستی از جیب رانندگان به ناحق گرفته شود این بحث کمیسیون های پنجاه درصدی روشن شد.اما اینکه فرمودید عده ای قصد دارند بین ما رانندگان وشما شرکتها را به هم بزنند بله تاجران و شرکت پشتیبانی امور دام شرکت هاگ بار شرکت خلیج فارس وغیره قصدنابودی حمل ونقل را دارند که وزارت محترم راه و جناب مهندس امانی ومهندس حمدالهی بایستی ورود کنند وترتیبی اتخاذ کنند که کرابه رانندگان یک ساعت هم به تعویق نیفتد زیرا اگر هرکامبون یکی دو روز یا بک هفته متظر کرایه باشد و نتواند بارگیری مجدد کند حمل ونقل نابود میشود.
هیچ خطا نگفته ، این بزرگمرد واقعیت و درد دل رانندگان کامیون را بیان کرده ، بار خالی میشه میگن برو ظهر تو حسابتونه و باعلم به اینکه میدونن راننده بعد چند ساعت از استانی به استان دیگه ای رفته و نمیتونه دوباره برگرده هرجور و هروقت عشقشون بکشه میپردازن و گاها یا کل و یا مقداری از کرایه را بالا میکشن باهزار بهانه