بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ نحوه ثبت شکایت در سامانه ۱۴۱ برای رانندگان کامیون

ثبت شکایت در سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای رانندگان کامیون یکی از روش های دستیابی رانندگان به حق و حقوق خود است.

نحوه ثبت شکایت در سامانه ۱۴۱ برای رانندگان کامیون
تین نیوز |

یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا، نحوه ثبت شکایت در سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را برای رانندگان کامیون شرح داد.

مطلب مهم و پربازدید مرتبط با این خبر را بخوانید:

◄ 3 گام مهم شکایت رانندگان کامیون از کرایه غیر منصفانه و سوء استفاده های دیگر

 

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند گفت:

۱. رانندگان کامیون برای ثبت هر شکایت و پیگیری آن چه در مراجع قضایی و چه شبه قضایی (اداری) نیازمند مستندات هستند.

۲. مستندات رانندگان برای شکایت عدم پرداخت کرایه عبارتست از: بارنامه، رسید پرداختی کمسیون، برگه باسکول تخلیه یا رسید تحویل کالا.

بنابر این نباید مستندات را تا زمان دریافت کرایه دور ریخته شود و در مواردی که کلیه مدارک توسط گیرنده از رانندگان کامیون دریافت یا به واسطه پس از رسید بودن به شرکت تحویل داده می شود حتماً از آن کپی یا حداقل عکس گرفته و ذخیره شود.

۳. پس از تماس با سامانه ۱۴۱ و اعلام موضوع و ارائه مشخصات برای راننده شاکی لینک پیگیری و شماره رهگیری پیامک می شود، با ورود به لینک مذکور صفحه ای باز می شود و درخواست کد رهگیری می کند، با درج کد رهگیری راننده شتکی وارد مرحله بعدی یعنی بارگذاری مستندات می شود.

در این مرحله باید عکس واضح با حجم کمتر از ۱ مگابایت از بارنامه و رسید تخلیه (برگه باسکول) بارگذاری شود.

 برای کاهش حجم عکس ها باید از اپلیکیشن بازار یک برنامه کاهش حجم عکس و ویدئو دانلود شود و حجم عکس مورد نظر با این برنامه کاهش یابد. (برخی از گوشی ها این قابلیت را دارند)

۴. در قسمت موضوع شکایت عدم پرداخت کرایه یا هر علت دیگری که بابتش شکایت شده درج شود.

۵. رویه بدین صورت است که پاسخگویی معمولا حداقل ۱۰ روز کاری زمان می برد، بنابراین رانندگان کامیون باید در کوتاهترین زمان از تاریخ تخلیه ( نهایتا یک هفته) شکایت خود را ثبت کنند.

۶. حتماً بعد از ۱۰ روز کاری اگر پاسخی دریافت نشد مجدداً با ۱۴۱ تماس و با ارائه کد رهگیری درخواست پیگیری مجدد شود.

۷. متاسفانه برخی ادارات کل راهداری در برخورد با شرکت های بزرگ و صاحب نفوذ منفعلانه عمل می کنند اما به محض شکایت از شرکت های ضعیف و بی نام و نشان مقتدرانه عمل می کنند !!!

 با این حال ثبت شکایت برای همان شرکت های بزرگ هم می تواند در صورت پیگیری قضایی از طرف راننده، مبنای محاسبه خسارت تأخیر تأدیه (دیرکرد) قرار گیرد، لذا نسبت به درج شکایت در سامانه حتی برای همان شرکت های صاحب نام هم نباید بی تفاوت بود.

۸. مسئولیت پرداخت کرایه (در صورت عدم پرداخت کرایه در مقصد) با شرکت صادر کننده بارنامه است؛ بنابراین به شایعات افراد بی خیال و بی تفاوت و یا نمایندگان شرکت ها و یا صاحبان کالا در فضای مجازی که مثلا میگویند شرکت x مال فلان ارگان نظامی است و کسی زورش به او نمی رسد نداشته باشید.

خیرمند در ادامه تاکید کرد: اصل 34 قانون اساسی می گوید: دادخواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می تواند به منظور دادخواهی به دادگاه های صالح رجوع نماید. همه افراد ملت حق دارند این گونه دادگاه ها را در دسترس داشته باشند و هیچ کس را نمی توان از دادگاهی که به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد منع کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    بیست سالست یک سوال ذهن بنده را مشغول کرده است چرا انجمن صنفی وکانون رانندگان هیچ قدرتی در برابر جرم وقانونشکنی و شرکتهای حمل ونقل ندارد و سالهاست رانندگان با امید اینکه نماینده دارند و انجمن صنفی دارند وکانون رانندگان کشوری دارند که از حق آنان دفاع میکند اما زهی خیال باطل که انجمن صنفی رانندگان با شرکتهای حمل ونقل متخلف ومجرم رفیق چندین ساله گرمابه وگلستان است چون اگر توان ندارند باید شفاف به رانندگان بگویند از انجمن صنفی وکانون رانندگان کاری ساخته نیست و شرکتهای حمل ونقل هرجور دلشان بخواهد کمیسیون پنجاه درصدی میگیرند و کرایه رانندگان را ماه ها به تاخیر میندازند وهیچ مرجع قانونی هم قدرت ندارد با جرم آشکار راهزنی باربری ها برخورد کند کما اینکه حمل ونقل ایران به نابودی کشیده شده که دلیل اصلی آن ناترازی درآمد با مخارج کامیونداران است که از شش دانگ کامیون چهاردانگ را شرکت باربری نقد میگیرد و دو دانگ بخور ونمیر هم‌برای راننده وکامیوندار بینوا میماند که همین امر باعث شده باربری ها روزبروز قدرتمندتر وکامیوندار فقیر وفقیرتر شود.تنها راه حل چاره ورود قوه قصاییه وتعزیرات حکومتی باید با باربری های مجرم که کمیسیونهای نجومی آشکار از رانندگان دریافت میکنند برخورد قهری زندان جریمه های گرانفروشی شلاق در محل جرم به دلیل گرانفروشی واخلال در نظم اقتصادی کشور باید باشد دادستان محترم باید ورود کند که اگر مراجع قضایی ورود نکند ازسازمان وانجمن وکانون کاری برنمیاد .انشاله برای مهارتورم و جلوگیری از نابودی حمل ونقل این مهم حادث شود.

  • Mehdi پاسخ

    با سلام
    آخه برادر من،باربری که بارنامه پلیس راهی بهت میده همراه یه کاغذ کرایه بدون مهر شرکت،۲میلیون هم کمیسیون میگیره،چطوری میشه شکایتش کنی؟
    شکایت هم بکنی کرایه درج شده داخل بارنامه گیر راننده میاد که هیچ ارزشی نداره

  • مجتبی پاسخ

    مشکل اصلی در گرانی قطعات و قیمت کامیون هست که این کار را مشکل کرده دولت به فکر درآمد خودش هست و از این بین راننده و باربری به جون هم میندازه و اینکه رانندگان مدعی هستند نصف کرایه کمسیون میدن حرف تکراری هست که بر اثر زیاده خواهی بعضی از رانندگان مطرح می‌شود در شهرهایی که تعرفه اعمال نمی‌شود راننده تا دلش بخواهد درخواست کرایه می‌کند و اتحادیه اصلا زورش به راننده نمیرسه و نمی‌تواند راننده را مجاب کند برای حمل کالا از همیت رو طبیعی هیت که کرایه بالاتر از عرف در قبالش کمسیون بالاتر باید پرداخت شود جون متصدی به صورت تساعد باید به دولت پول دهد و در زمان حال رانندگان محترم دارای درآمد بسیار خوبی هستند و نباید توقع داشته باشند که شرکت‌های حمل نقل همه سود حاصل کار را دودستی به آنان پرداخت نمایند در ضمن تمام مسئولیت بار از صفر تا صد به عهده شرکت حمل و نقل هست و آیت سود جزئی در مقابل مسئولیت بارهای میلیاردی در حد صفر هست

    • کوروش

      داداش شما توی شرکت حمل و نقل خیلی کار سنگین میکنی کمرت رگ به رگ نشه پشت میز ،میخوای نصف کرایه کمته یه سه دونگ ماشین هم به نامت کنیم شاید راضی بشی ،خدا خوب بلده پول‌های اضافی که از راننده ها میگرید رو چطور پس بگیره ،فقط کاش مسولین ما یه کم شرف داشتن امثال شما رو جمع میکردن

  • چغندر پاسخ

    باسلام‌خدمت‌مسئولین
    محترم‌چرا‌کسی‌به‌رانندگان‌شرکت‌پخش‌وپالایش‌شرکت‌نفت‌سر‌کشی
    نمی‌کند‌که‌یکی‌از‌ارگانهای‌مهم‌حمل‌ونقل‌سوخت‌کشوری‌محسوب‌
    می‌شود.صاحب‌ماشین‌شخصی‌است‌با‌تعداد
    زیاد‌ماشین‌که‌انگار‌پذیرش شرکت‌نفت‌اختصاصی
    و‌خویشاوندی‌وارثی
    محسوب‌میشود‌و‌گذشته‌از‌ان‌کامیون‌می‌دهند
    تحویل‌راننده‌‌بدون‌خرج‌سرویس‌وحقوق‌به‌راننده‌هم‌می‌گویند‌حقوق
    خودت‌را‌باید‌از‌بار‌بدزدی
    وبرای‌ماهم‌بیاوری‌.لطفأ‌از‌مسئولین‌محترم‌تقاضای‌رسیدگی‌داریم‌
    صاحب‌ماشین‌داریم‌
    که‌بالای‌30دستگاه‌تریلر
    داخل‌شرکت‌نفت‌سیرجان‌فعالیت‌دارد‌باسن
    35سال‌و.....

  • حسن پاسخ

    سلام ازسال1395 دوتابارنامه شرکت خلیج فارس ازمقصداهواز به تهران دارم نمیدن، کدوم دادگاه کدوم حق؟؟ رهی خیال باطل، خدالعن کنه ظالم ودزدهای مملکت مارا

  • مهدی پاسخ

    همش حرفه یه بار شکایت ثبت کردم کاری نمی تونن پیش ببرن ارجاع میدن به دادگاه

  • ساسان بهمنی پاسخ

    سلام. بنده سال قبل باری به شمال بردم کرایه پس رسید بود که تو مقصد متوجه شدم. کرایه بنده رو پس از چند روز کش مکش ب اونم تازه پانصد هزار تومان
    باز از روش خوردن ندادن بهم آخرشم زنگ زدم کلی فحش دادن . زنگ زدم ۱۴۱ اونم کاری نتونست بکنه. بهم میگن ما فقط شکایت رو ثبت میکنیم. آخه حق راننده زحمتکش رو باید پایمال کرد؟؟؟؟

  • راننده پاسخ

    انجمن راننده فقط طرف باربری ها را میگیره میر داخل کمسیون به ضرر راننده کار می‌کنه رفته جریمه دیر کرد کانتینر. کرده یک میلیون که به باربری ها ضرر نکنند ولی اونجا دفاع نکرده بگه ما که کرایه اضافه نکردیم چار باید دیر کرد کانتینر اضافه بشه

  • علی اکبر گیلانی پاسخ

    کاش بفکر رانندگان اتوبوس هم باشید با این وضعیت پیش رو اتوبوس داران کشور فکر نمی‌کنم امسال بتونن به کارشون ادامه بدن با کرایه ناچیز و هزینه لوازم و تعمیر سر به فلک کشیده

  • اسماعیل پاسخ

    شرکت ابادان الان 4ماهه کرایه ب ما نداده

    • هادی

      نگران نباش حتما چپش پره وپشتش به یه مسئول گرمه دمشو میبینه اخه اینجا ایرانه شده بچاپ بچاب اشتباهی جعل امضا میکنن باغی بنامت میشه ناراحت نباش

  • ناشناس پاسخ

    سلام تازمانی که یک بام دو هوا در قانون وجود دارد مشکل حل نمی شود توشهر برای واحد وغیرهودر بیابان برای دولتی سختی کار وبرای شخصی‌ها نه چرا

    • کیهان هستم در امر پایانه وراننده سنگین

      باید نماینده استانی و شهرستانی داشته باشیم و اتحاد. واز همه مهم تر مطالبه گری درست نامه دو نگاری به دفتر مقام رهبری وباز‌نگری وبه روز رسانی قانون. وبرای هم شماره بگذاریم و هر عزیزی شماره دریافت کرد حتما تماس بگیرد کیهان

  • هادی پاسخ

    سلام 141راهداری چرا فکری برای شارژ کارت سوخت ما کامیون دارا نمیکنید امروز پانزدهم ولی خبری از شارژ کارت نی

  • ناشناس پاسخ

    باسلام ودرود فراوان من در انجمن صفی رانندگان درون شهری اهواز کار مکنم و بارهای شهری را جابجا میکنم قبلن هر ظلمی ویا تآخیر در کرایه میشد به انجمن و بعد از ان به دفتر وزارت راه و پایانه مستقر در پایانه مرراجعه میکردیم و همیشه از این طریق به حق و حقوقمون میرسیدیم حالا مدتیه که گفتن بارهای شهری کامیوندارن زیر نظر شهرداری رفته و از ان به بعد ظلمها و گردنکلفتی شرکتهای حمل و نقل شروع شده کرایه را بعد از جهل روز پرداخت میکنند و هر موقع بگیم که اگه کرایه مارا پرداخت نکنید شکایت میکنیم و متصدیان شرکت هم میگن همینه که هست هرجا میخواهید برید شکایت کنید چرا باید کامیون داران سنگین باید زیر نظر شهرداری قرار بگیره در صورتی که شارژ هوشمند و صحت سلامت راننده زیر نظر پایانه وزارت راه میباشد چون راننده ایی که بارنامه وزارتراهی نداشته باشد کارت هوشمند ان شاژ نمیشود

    • ظفرعظیمی مهر

      والله انجمن صنفی ها من که سی ساله باهاشان سرکاردارم دوسه سال اول خوب بود اما وقتی دیدن پول از خدمت وصداقت عزیزتر است خیانت را برخدمت ترجیح دادن و با جمع آوری عده ای کشاورز وبقال ونانوا که کارت عضویت انجمن برای شاطرنانوا وکشاورز ومیوه فروش صادرکزدن که هرسال این افراد به رییس عزیزشان رای دهند و تا ابد رییس انجمن کشاورزان شاطران بمانند تا اکنون هم ادامه دارد اما به لطف فضای اینترنت واجماع وهمفکری رانندگان درحال پاکسازی انجمن صنفی ها هستیم ودوران رای دادن کشلورزان و شاطران وبقالان به مدیرانجمن صنفی رانندگان سپری شده همه ی اعضا بایستی هوشمندفعال بارنامه ماهانه وسالانه بیست بارنامه از سراسر ایران داشته باشند بارنامه محلی هم تکرار شود اعتبار ندارد.تا امروزه که خدمتی از انجمن رانندگان دریافت و دیده نشده اهواز وبندرامام هم از همه جا بدترست.مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطاربگوید.

  • یوسف پاسخ

    سلام من پارسال برج 5گندم مال شرکت چهار فصل بردم مشهد هنوز کرایه ندادن کسی هم جواب نمیده گذاشتن تو لیست سیاه

  • اسی پاسخ

    سلام تمام کارهای شما برای به دردسر انداختن راننده هاست الان راننده ای که ماشین نداره راننده مردم در سال دوماه سر کار چهار ماه بی کاره برای پیمایش چه کار کنه بر از باربری بارنامه بخره حقوق اون دوماه رو بده بار بری همش دردسر برای راننده خسته از همه چی کی بدرد مردم اهمیت دادین که این دومیش باشی همه از دل و جان مرده متحرکن.... مملکتی که این همه دزد داره چه توقعی هست

  • عباس پاسخ

    با سلام خدمت همه راننده های عزیز کجایید برادران از مشهد بار بردم برای تهران ۲۷۰۰به من دادن ۲۸۰۰باربری که خدا لعنت دنیا اخرتشان کنه بعد میگن برو به۱۴۱ بگو

  • اسفند ابرایمی پاسخ

    داداش اینا میگن همش شعر غزله درست بشه نیست برای اینکه اقایونی که در انجمن مشغولند خدشون دفتر دارند یا درصد دارند من بخاطر همین مشکلات ۱۵ سال پیش از جاده و کامیون کشیدم بیرون امیدوارم همه رانندگان موفق باشند متشکرم

  • ناشناس پاسخ

    همه کرایه ها حقوق ها اضافه شده حتی راننده تاکسی ها ولی کرایه ما کامیون دارا همونه همه مخارج و دلار و اجاره ها 10 برابر شده ما چطوری با این کرایه ها زندگی کنیم لطفا کرایه ها زیاد کنید من 15 ساله رانندم نه تنها پیشرفتی تو زنذگیم اتفاقی نی افتاد بلکه از پس مخارج عادی زندگی هم برنمیام لطفا رسیدگی کنید این بی عدالتیه کرایه همونه

    • سلام برادر من هم راننده کیهان از رشت

      سلام باید باهم متحد باشیم و نماینده از کلیه شهرستانها داشته باشیم وبعد نوشتن مطالب برای هم جهت اطلاع رسانی وپی دو گیری شماره بگذاری.م۳۷۴۳۱۵

  • علیرضا ایرانی پاسخ

    سلام
    من راننده کامیون هستم توانایی پرداخت بیمه ندارم بیمه من یرانه‌ای نیست و ازاد هست۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ماهیانه پول بیمه پرداخت می‌کنم ندارم از کجا بیارم لطفاً از مسئولین صنف رانندگان پیگیری و کمک کنه با تشکر

  • محمد ملک نژاد پاسخ

    سلام همکاران گرامی مشکل اصلی این است که در انجمن رانندگان شخصی که مدافع حقوق راننده باشه وجود ندارد ، دقت کنید همگیشان صاحبان باربری و دفتر هستند ، در واقع برای خودشان از اسم راننده سواستفاده میکنند ، ما رانندگان در قدم اول باید بتوانیم از شر این بزرگواران خلاص بشیم و برای صنف راننده تصمیم گیری کنیم ، اونوقت شما قدرت راننده را خواهید دید ، بعداً مالکان و دفتر داران برن شب یلدا بگیرن و یا اینکه تسلیم حقوق راننده ای که شب تا صبح راه میره که چرخ اقتصاد مملکت بچرخه خواهند شد

  • ناشناس پاسخ

    با سلام
    اداره راه تمام درآمدش از جیب ما راننده ها در میاد ولی اصلا به هیچ عنوان حامی راننده نیست .بعد از شکایت میگه ثبت کن تا ۲۰روز کاری رسیدگی میشه

  • ابراهیم جعفری پاسخ

    چرا‌من‌با‌کارکرد‌در‌راننده‌دوم‌‌وبیش‌از‌حد‌نصاب‌برای‌تمدید‌هوشمند‌برم‌معذر‌تعهد‌بدم‌که‌۵‌تا‌بارنامه‌راننده‌اول‌بگیرم‌در‌صورتی‌که‌همکار‌من‌در‌شرکت‌کارمیکنه‌و‌هیچ‌بارنامه‌نداره‌برای‌وی‌در‌سبزوار‌بدون‌رفتن‌به‌ازمایش‌۱۳‌ما‌تمدید‌میکنند‌ولی‌من‌با‌تعهد‌سه‌ماه‌

  • ناشناس پاسخ

    تو رو خدا ی فکری ب حال پایانه بار رشت بکنید. توزیع ناعادلانه بار و بار دزدی و دلال بازی. بنده الان ۳ روزه خوابیدم و بار بهم ندادن. ولی طرف از راه رسید بار گرفت و رفت . با رانت و رشوه.

  • عبدالله پاسخ

    سلام ۱۰ ۰۳ ۴۰۳ بار خالی کردم ۱۷ ۰۳ ۴۰۳ به ۱۴۱ شکایت کردم بازم از کرایه خبری نیست

  • ستار پاسخ

    سلام خسته نباشید برادران من 1403/5/31از زنجان بار زدم به بازرگان که قبل بارگیری صاحب بار گفته فردا تخلیه میشه الان نزدیک ده روز اسیر شدم در گمرک بازرگان کسی راحلی می‌دونه من چیکار کنم هر روز میگه فردا خالی میشه باز فردا همون حرف بار هم زنجان پلمپ شده موندم چیکار کنم خواهشاً راحلی میدونید بفرمایید

  • abas پاسخ

    راننده ای که وسط راه ماشین را رها کرده چه باید کرد چه جریمه ای دارد