بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ نادیده گرفتن حق و حقوق رانندگان کامیون با عدم افزایش کرایه حمل کالا

رانندگان کامیون می گویند که با وجود گذشت یک ماه از سال جدید کرایه حمل کالا افزایش نیافته است.

 نادیده گرفتن حق و حقوق رانندگان کامیون با عدم افزایش کرایه حمل کالا
تین نیوز |

رانندگان کامیون می گویند افزایش کرایه از حقوق رانندگان و کامیونداران در این بازار تورمی بوده و لازم است مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز، در حالی که فروردین رو به پایان است و رانندگان انتظار داشتند در سال جدید مشکلات حمل و نقل جاده ای کالا توسط مسئولان شناسایی و مرتفع گردد اما هنوز خبری از افزایش کرایه های حمل و نقل کالا و شاخص تن کیلومتر جاده ای نیست.

همین موضوع موجب نارضایتی فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا شده است که معتقدند در بازار تورمی کشور، عدم افزایش کرایه حمل بار ، نادیده گرفتن حق و حقوق رانندگان و مالکان کامیون است.

گزارش مهم و جنجالی امروز را بخوانید:

افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟

سید فخرالدین شریعتی فعال بشخ حمل و نقل جاده ای کالا و راننده کامیون در این مورد گفت: امیدوار بودیم در سالی که گذشت تمام کاستی ها و مشکلات حمل و نقل توسط مسئولان شناسایی و به تبع آن مرتفع گردد که افسوس چنین نشد.

وی افزود: سال جدید،  سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و بخش حمل و نقل جاده ای نیز از جمله بخش هایی است که در آن مشارکت مردمی نه از حیث سرمایه و مال که حتی از جان نیز بوده است.

این راننده کامیون تاکید کرد: بنابراین با توجه به شعار امسال، بر مسئولان واجب است در حفظ و نگهداری این سرمایه ها و مشارکت‌ ها تلاش مضاعف داشته باشند و از انحطاط این شغل و نابودی جان و مال قشر راننده که خود پایه استقلال و امنیت اقتصادی و معیشتی کشور هستند با تصمیمات صحیح جلوگیری نمایند.

شریعتی یکی از مهمترین مشکلات مالکان و رانندگان کامیون را عدم افزایش کرایه های حمل کالا دانست و گفت: در طول چندین دهه گذشته با وجود تورمی بودن  شرایط اقتصاد کشور،  شاخص تن کیلومتر و به تبع آن کرایه های حمل کالا افزایش نیافته است.

او افزود: این در حالی است که هر سال قبل از شروع سال نو از حقوق کارگر و کارمند گرفته تا کرایه حمل‌ و نقل شهری از تاکسی تا مترو تا حق بیمه و حتی دیه و اجناس و ...هماهنگ با نرخ تورم مشخص و اعلام می شود.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: تنها قشری که در خوش بینانه ترین حالت پس از گذشت چند ماه از سال قیمت خدمات آنان تغییر می کند حمل و نقل جاده‌ ای کشور بوده و می‌ باشد که این تغییر قیمت متاسفانه عطف به ماسبق،  مانند دیگر دستگاه‌ها نمی شود که خود یک رویه غلط است و نیاز ضروری به اصلاح دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط به گونه ای شده است که سودجویان و دلالان تغییر هزینه حمل و نقل را دستاویز قرار داده و مجددا اقدام به افزایش قیمت ها می کنند که لازم است این موضوع  مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شریعتی گفت: همین امر موجب شده قشر راننده دچار آسیب شده به طوری که افزایش کرایه که به حق از حقوق رانندگان و کامیونداران در این بازار تورمی است بهانه ای برای توجیه فساد سودجویان و فرصت طلبان باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    متاسفانه کرایه های حمل ونقل درپایانه های دولتی هم تعرفه های سال ۱۴۰۱ است و رانندگان پس از چندروز درنوبت وگرفتن بار انتظار دارند کرایه هم مثل خرج زندگی و قیمت لاستیک و قطعات که صد درصد بیشتر افزایش دارند کرایه هم افزایش یابد بنده دیروز پایانه تبریز بار زدم کرایه دوسال قبل برای من بارنامه نوشتن انجمن صنفی رانندگان تبریز وسایر استانها بایستی افزایش کرایه را با مخارج روزمره بروز رسانی کنند.اگر چنین پیش رود خرج با دخل نمیخواند‌کار وسرویس رفتن به صرفه نیست.

  • ناشناس پاسخ

    قطعه و هزینه تعمیر وسیله نقلیه خیلی زیاد هست لحظه ای و با قیمت دلار قیمت قطعات رو هم افزایش میدن ولی کرایه ها هنوز کرایه 401هست هر چی که کار کنی هم باید یه چیزی هو بزاری روش خرج خود ماشین کنی مشکل گازوییل هم از طرف دیگه به راننده ها فشار میاره اونا که بار میبرن که گازوییل کم میارن و بعدم همونی هم که کارت شارژ میشه اکثرا تو جنوب کشور باید آشنا داشته باشی تا بگیری اونا که بارنمیبرن هم با هزار تا دوز کلک و بارنامه صوری سهمیه میگیرن و آزاد میفروشن الان تو هر پمپی بری راحت گازوییل آزاد دارن میفروشن خود پمپی ها

    • Asusx00¹

      واین وسط پول مفتی که شرکتهای بار بری به جیب میزنن ومفت بری میکنن بار صاحب بار 4میلیون کرایه طی میکنن به راننده 3میلیون میگن بترسید از خدا

  • مجتبی پاسخ

    جرائم رانندگی که ده برابر شده ولی کرایه ،نه

    • حسین رضایی

      دوست عزیز شما اگر صاحب بار هستید و کرایه تریلی مثلاً بیست میلیون تومان را می‌بینید مطمئنا در بهترین شرایط بیشتر از چهارده میلیون تومان به دست مالک نمیرسه که از لحظه حرکت مثل یخ ذوب میشه وقتی که می‌رسیم مقصد بعد از خوردن صبحانه ، و ناهار و شام فقط گوجه و تخم مرغ ،به مدت یک هفته ، سود و منفعت کار و زحمت ما میره به جیب باریاب و دلال و باربری فقط مصیبت و بیخوابی و درگیری ربا دزد و راهزن و زورگیر و مامور و مصیبت سهم ما هست

  • هادی پاسخ

    سرمایه گذا ری در بخش حمل ونقل با وجود شرایط موجود وهزینه های سر سام اور وکمبود امکانات نبود قطعات وزیر ساخت از قبیل جاده وسوخت یورو وقیمت کامیون اصلا به هیچ عنوان سرفه اقتصادی ندارد .بخصوص که بخش حمل ونقل کاملا از سمت دولتمردان بفراموشی سپرده شده وهیچ گونه حمایتی نمیشود بجز حمالی .

  • ابوالفضل کلانترمنش پاسخ

    باسلام و عرض ادب و احترام
    وضعیت نامناسب و به شدت خراب جاده های اصلی از جمله بندرعباس به تمام نقاط کشور روند تردد نه تنها برای کامیون حتی برای سواری رو به بحران هست
    مسولین محترم نظر به اینکه وضعیت خرابی جاده ها نه تنها کامیونها را دچار خرابی زیاد مینمایدآسیب زیادی به محموله کامیونها نیز وارد میشود لذا خواهشمندیم برای بهبود آسفالت جاده های کشور که سرمایه ای بزرگ محسرب میشوند اقدامی نمایند
    با تشکر

  • ک پاسخ

    کرایه های کامیون داران خیلی زیاده

    • عبدالرضا امیدی

      ساکت

    • M

      واقعا دیگه دخل و خرج این شغل نمیخونه، هزینه های سر سام آور و کرایه های پایین و سوخت کمر کاميون دار رو شکسته و داره این شغل رو به نابودی میکشه

  • ابراهیم جمالی پاسخ

    باسلام
    تمامی این مشکلاتی که دوستان عرض کردند یه حقیقتی هست که داره این شغل را به باتلاق میبره از طرفی دیگه ما تو شغلمون برای رسیدگی ب مشکلات هیچ دادرسی نداریم به عنوان مثال تو سال ۴۰۳ هزینه بیمه تامین اجتماعی از ۲۳۰۰ در ماه به ۳۳۰۰ میرسه

  • راننده گرفتار پاسخ

    متاسفانه کرایه حمل ونقل افزایش پیدا نکرده ولی در عوض کمیسیون بیش از اندازه گرفته میشه که حرامشون باشه ببرن خرج عزیزانشون کنند و از همه بدتر وضعیت جاده ها افتضاح است و یکبار نمیگویند که تصادفات بخاطر جاده های خراب است خسته نباشند مسئولین بی کفایت این مملکت که هیچوقت برای رانندگان بدبخت ارزش قائل نبودند و عوارضی یامفت میگیرند و به فکر مردم خود نیستند و شعارهای تو خالی میدند خدا به فریاد مردم بدبخت ایران برسه اگر خدایی باشه خسته شدیم از دست این کشور و دولت بی عرضه ‌

  • ناشناس پاسخ

    ناوگان حمل ونقل مسافر برون شهری و بار با زیاندهی ادامه کار می دهند اغلب ناوگان مسافربری بدلیل نبود درآمد خارج از سرویس و در شرکت‌ها و کارخانجات فعالیت می کنند

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام دوستان چرا تعرفه دستوری؟! مگر کلیه خدمات حمل و نقل جنبه عمومی دارد که دولت بخواهد از مجوز قانون برنامه چهارم توسعه مبنی بر کارشناسی و نرخ تمام شده کالا و خدمات استفاده کند و این کارشناسی شاخص هایش در معادله هزینه کدام است؟!
    لابد سوخت سرمایه ۵% سالیانه با احتساب سود منطقی ناشی از سرمایه گذاری حداقل مطابق شاخص بانک مرکزی را محاسبه خواهند نمود.
    ضریب ریسک و استهلاک هم اضافه نمایید.
    واقعیت این صورت مسئله هست که نه موارد فوق و حتی شرایط کار و طبقه بندی مشاغل بلکه اگر اتخاذ راهکارهای جبرانی مغایر و سوء توسط رانندگان و حتی تساهل و تحامل پلیس نبود حمل و نقل مثل ۶۲،۷۴،۸۶ و ۹۷ مجددا به بن بست رسیده است

  • ناشناس پاسخ

    همش تقصیر خودرانندگان است

  • سوئدی سوار پاسخ

    همش تقصیر خود رانندها هست مفت بر زیاد شد مال مفت سر دستشون زیاده ماشین چینی قسطی میخرن مثل سیرجان استان فارس و و بندرعباس فقط بارهای مفتی کرایه کم میبرن که زود رسیده باشن خونه خدا لعنت تون کنه مفت برآن حمل نقل

  • علی پاسخ

    وضع کامیون داران عالیه بارپتروشیمی به بندرعباس ۳۰تا۳۵ ملیون کرایشه اونجا۲۰میلیون هم کازوییل فروخته میشه این هفه ای تاده روز۵۰ملیون خودم راننده هستم سالی بالای یکمیلیاردوپانصدملیون درآمددارن

  • محمد ملک نژاد پاسخ

    سلام خدا قوت عزیزان راننده سلامت باشید انشاالله ، مشکل بالا نرفتن کرایه زجر و رنجش اول به چشم شوفر بدبخت میره ، همین کرایه فعلی هم هیچ وقت صافی به جیب مالک نمیره ، گاراژدار و قشر خاص دلال که شب راحت میخوابن ، از شوفری که جونش را گذاشته و مالک که سرمایه‌گذاری کرده ،سود بیشتری میبرن ، از پارسال تا به امروز همین پایانه های بندر و چابهار و سایر شهرها ببینید که چه تعدادی باربری اضافه کردن نهایت سرمایه گذاری برای یک کانکس و یکدست صندلی و سماور و دونفر نیرو ،سرجمع صد میلیون تومان نمیشه ، بارهای دولتی و شخصی همه زد و بند داره ، نظارت و کنترل هم وجود نداره ، خرج شوفر از گازوییل فروشی و باج دادن به پمپ چی درمیاد ، صف هر پمپی دو کیلومتره ، و بچه هر شهری که باشی شهر خودت شهریاری و به هیچ کسی رحم نمیکنی ، در کل با این وضعیت تورم و فسادی که در صنعت حمل و نقل ، که شاهرگ اقتصادی هر کشوری است آینده خوبی برای شوفر و مالک دیده نمیشه ،

  • ناشناس پاسخ

    کرایه ها بطور غیررسمی و به نفع شرکتهای حمل و نقل دلال افزایش پیدا کرده ولی راننده نفعی از آن نبرده، بارهای اعلام شده خصوصا در تبریز به اعلام بار پایانه سپرده نمیشود اونم به بهانه های واهی و البته به نظر می‌رسد دست برخی مسئولان محترم با دلالان در یک کاسه هست و از یک آخور مشترک تغذیه میکنند. بی عدالتی و رانت تا کی ادامه خواهد داشت، راننده جماعت که از سواد و آگاهی بسیار پایینی برخوردار هست توان برنامه ریزی اعتراض را به هیچ وجه ندارد و قطعا بسیاری افراد عطای اینکار را به لقایش خواهند بخشید و نتیجه خواهد شد نابودی صنعت حمل و نقل
    التماس اندکی تفکر

    • ظفرعظیمی مهر

      در تبریز با آن همه شهرصنعتی فقط تراکتور سازی و پتروشیمی بارهایشان را در اعلام بار پایانه بین تمام شرکتها تقسیم واعلام بار میکنند که بایستی درود فرست برمدیرعامل محترم تراکتورسازی تبریز ومدیدعامل محترم پتروشیمی پلی اتیلین تبریز که این دو کارخانه تمام بارها را فقط در پایانه بار تبریز اعلام میکنند و بدون برگ نوبت پایانه راننده حق ورود به تراکتورسازی وپتروشیمی تبریز ندارد وشرکتهای حمل ونقل بارهای شهرصنعتی را در پشت میدان بار تبریز ایستگاه دلالان کامیونیابی میشوند شرکتهای حمل ونقل تبریز زورشان زیادتر از انجمن صنفی رانندگان تبریز است مدیرکل محترم راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان باید دلالان میدان تره بار را جمع و به پایانه بار منتقل کنند.

  • سیدمهدی پاسخ

    باسلام من حدود۳۰ساله رانندم ۲۰سال بیمه دارم موتورخاورم روبازکردم بقرآن خداپول ندارم جم کنم موندم باای گرانی چکارکنم لوازم فروش طی کردقسطی میدم حال که موتوراوراق شده میگه قیمتهابالامیره هرروزنمیدم من چکارکنم کرایه هام که فقططط خرجی خودمون رازورکی میشد

  • هادی پاسخ

    واقعا مقصر اصلی خود راننده ها هستیم. بجای پشت هم باشیم. پشت باربری ها وشرکت ها هستیم

  • چغندر پاسخ

    خود‌رانندگان‌وکامیونداران‌مصوب‌ومقصرصدرصدی‌این‌بحران‌هستند

  • سید امیر محمودی پاسخ

    سلام ودرود به تمامی رانندگان وزحمتکشان جاده‌ای که دوری خانواده هایشان را به جان خریده اند وچرخه اقتصاد کشور را درزمینه حمل کالاهای اساسی و نفتی را بدوش میکشند بنده بعنوان یک راننده ومالک یک نفتکش ازمسولان زیر بط تقاضا دارم که کرایه‌ها رابرمبنای تورم واقعی اضافه کنند چرا هنوز هیچ خبری از افزایش کرایه ها نیست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نرخ بارنامه هارو بیش از 350درصد افزایش داده اصلا دخل ما به خرجمان نمیخورد وروز به روز سفره های این قشر زحمت کش کوچکتر می‌شود بداد ما برسید

  • سیدمهدی پاسخ

    سلام من ۳۰ساله رانندم ۵۳سالمه حدود۲۰سال بیمه دارم نه کمردارم نه مال الان موتوربازکردم بقرآن خدا بع دربدری پول قرض کردم لوازم خریدم چک دادم چطور چک پاس کنم بااین کرایها خاوراز اصفهان براتهران ۵م بارنامه میشد ۲۳۰۰کرایه رانندبقیه ش میگن خرجکردش است بعضیهاازاین کمترهم بخدامیبرن بارهاروالان اصفهان به بومیهابارنمیدن به غریبه هامیدن تاکمسیون بهتری بگیرندرانندهای تازه کارنبریدبار مفتی ازماکه گذشت فقطططط دودش بچشم خودتان میرد ازما گفتن

  • محمد اسماعیل پاسخ

    در خصوص نادیده گرفتن حق وحقوق رانندگان بایستی گفت که سازمان حمل ونقل هرکجا پای منافع خودش در میان باشد بصورت آن تایم عمل می کند چرا که یادم هست تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲که به یک باره مقرر شده بود سهم سازمان از کرایه رانندگان از ۴درصد به۹درصد افزایش یابد بنده جهت پیگیری موضوع اخذ کرایه اضافی توسط شرکت باربری از راننده ای به سازمان مراجعه کرده بودم که متصدی رسیدگی به موضوع اعلام کرد فعلا درگیر این موضوع هستیم وشما تاریخی دیگر مراجعه کنید ولی کرایه رانندگان وحقوق رانندگان به هر شکل ضایع شود مانعی ندارد چرا که اگر مهم بود طرح‌های عمرانی وراه سازی اگر نظارتی درست و با اهمیتی در کار بود دست پیمان کاری نمی رفت که منافع وسرمایه ملی فدای منافع عده ای اندک‌ شود که دنبال منافع شخصی خود هستند واینها همه به لطف عدم نظارت صحیح مجری کار است که پروژه ای همانند اتوبان غدیر تهران هنوز بهربرداری نشده ورودی وخروجیش در جاده قدیم قم به یک باره نشست می کند جاده ای که هنوز بهره برداری نشده چقدر ارتشاء ورانت در کار است که اینگونه می شود واب هم از آب تکان نمی خورد اینها گوشه های از ضایع کردن حقوق رانندگان است که متولی حمل ونقل کشور رقم می‌زند التماس تفکر