بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست

آیا کل واریزی ها به کارت راننده از دید اداره دارایی و مالیات درآمد راننده محسوب و حساب بانکی راننده به عنوان حساب تجاری مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
تین نیوز |

پرداخت مخارج و هزینه های سنگین بارگیری آهن آلات بدعتی است که با وجود آنکه بر عهده رانندگان کامیون نیست اما به آنها تحمیل و تبدیل به معضلی جدید برای آنان شده است.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون فعال در حمل آهن آلات با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی تاکید کردند: رانندگان کامیون به اجبار باید برای حمل بارهای آهن آلات ( حمل از انبار و کارخانجات کوچک) بخشی کمتر یا بیشتر از کرایه خود را به عنوان هزینه واسطه گری و انبارداری پرداخت کنند.

آنان افزودند» این مخارح ابتدا توسط رانندگان کامیون پرداخت می شود و سپس در مقصد گیرنده  کالا، مبلغی را با محاسبه مجموع این هزینه ها به حساب راننده واریز می کند که شاید از نظر اداره مالیات کرایه راننده در نظر گرفته شود در صورتی که  حدود 40 درصد واریزی به حساب راننده مربوط به پورسانت و هزینه انبارداری، بارچینی، فرستنده کالا و شرکت حمل و نقل است.

به گفته آنان، برای مثال، بار ورق فلزی از اصفهان برای استان یزد حمل شده کرایه آن حمل حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان مشخص شده است ولی راننده برای بارگیری و انبارداری 8 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کرده و در مقصد 15 میلیون و 100 هزار تومان به حساب راننده واریز شده که فقط 6 میلیون و 500 هزار تومان آن متعلق به راننده است.

همچنین کالای دیگری توسط تریلی از شهری به شهر دیگر حمل شده، هزینه انبارداری حدود 12 میلیون پول از راننده درخواست شده که راننده چنین پولی را برای پرداخت نداشته است، در صورتی که کرایه حمل این بار خیلی کمتر است.

رانندگان کامیون در ادامه با اشاره به موارد یاد شده، عنوان کردند: آیا این واریزی ها به کارت راننده از دید اداره دارایی و مالیات درآمد راننده محسوب و حساب بانکی راننده به عنوان حساب تجاری مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

آنان تاکید کردند: مگر راننده دلال بین فرستنده و گیرنده کالا است که باید این هزینه های نامتعارف را به شرکت حمل و نقل یا فرستنده کالا پرداخت کند، در بارنامه درج شود و از گیرنده کالا در مقصد بگیرد؟

رانندگان کامیون خاطرنشان کردند: چرا مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، انجمن های مربوطه و اتحادیه کارخانجات تولیدی و سازمان اصناف برای این معضل و کلاف سردرگم فکری اساسی  نمی کنند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم پاسخ

    مبلغ بیمه محموله ها هم که در بارنامه ها درج و نقدا از راننده اخذ میشود ارقام قابل توجهی میباشد که برای برخی از محموله های گران قیمت حتی تا ده میلیون تومان هم میرسد که باعث افزایش سرجمع رقم بارنامه و در نتیجه افزایش گردش مالی حساب راننده ها میشود درحالیکه این ارقام هیچ ارتباطی به درآمد راننده ها ندارد اما باعث شده است که اکثریت رانندگان به خاطر گردش حساب بالایشان که بدین صورتها حاصل میشود جزو دهک دهم درآمدی خانوارها محسوب شوند و حتی یارانه شان هم قطع شده است و حتما فرداها باید در برابر اداره مالیات بر درآمد نداشته هم پاسخگو باشند !!!!!

  • ناشناس پاسخ

    نه توروخدا بیاید مالیات رو بگیرید. حمل ونقل کامیونهای سنگین بیشترین بدبختیها رو میکشه بدون اینکه بیمه تامین اجتماعیش سختی کاری داشته باشه

  • حسن پاسخ

    ما که یک هوو مدل ۲۰۰۸ داریم و بدبخت شدیم پول لاستیک و لوازم ماشین چند برابر شده ولی کرایه ها تکون نخورده.هرچی کار می‌کنیم میره به جیب باربری ها و لوازم فروشها

  • محمد پاسخ

    هزینه ای که باربری‌ها به عنوان کمیسون می‌گیرند ولی دربرنامه به عنوان کرایه حمل بار محاسبه می‌شود چطور؟ برای یه کرایه بار از تهران به بندرعباس اگر ۱۰ میلیون کرایه باشد حداقل ۳ میلیون کمیسیون به آن اضافه و راننده ملزم به پرداخت آن است. دوم اینکه راننده ای که صاحب خودرو نیست و فقط روی آن کار می‌کند ولی کرایه ها به حساب او واریز می‌شود.!! چطور؟ ممکن است درآمد خودرو ماهانه بالای دویست میلیون باشد ولی سهم راننده فقط یک حوق بیست میلیونیست. آه از این باگ‌های سیستمی که فقرا را فقیرتر و اغنیا را غنی‌تر می‌کند.

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    با سلام و درود خدا بر شما
    بلاخره خانواده حمل و نقل رسیدند به ایستگاه پایانی میثاق ملی قانون
    بنده سالهاست تکرار کرده ام فقط پشت خط قانون ولی متاسفانه انجمنها برای برخورداری گروهکی هوادار تمایل به معامله دارند تا تمسک به قانون و منافع ملی مردمی و حقوق مالکیت نتیجه همین است.
    بله پرداختهای نیابتی که هیچ مبنای قانونی از حیث حقوق قراردادهای مشارکت و مباشرت حمل ندارد وجاهت قانونی نداشته و در واقع سند سازی برای حسابداری و حسابرسی صوری است.
    در دولت الکترونیک آی تی و پول الکترونیک و اصلاح نظام بانکی جایی برای اینگونه فرار مالیاتی ، پولشویی، رانت و فساد سازماندهی شده اقتصاد کلان وجود ندارد
    سال قبل برای ریاست جمهوری مکتوب نمودم که باید منتظر اعتراضات گسترده بدلیل موضوع مالیاتهای مستقیم مشاغل حمل و نقل و پرداختهای نیابتی ذیل یا پشت اسناد بهاءدار حمل ونقل بود
    اول مسئله حقوق و دیون دولتی ناشی از عملیات حمل و نقل از قبیل نه درصد عوارض جاده ای و بیمه بار، بیمه تکمیلی اجباری بدون قرارداد و خدمات که در حالت کارگزاری از تعهدات صاحب کالای ذینفع است
    دوم کمیسیون کارگزرار دلال منتخب صاحب کالا با تعرفه دستوری دولتی توزیع و تقسیم کامیون برای باربری است که قبلا لباس قانون وکالت و دلالان را پشت و رو به تن ما نموده بودند و حسب پیگیریهای بنده فعلا به کرایه اضافه می گردد همه این موارد از تعهدات صاحب کالا است مگر با حمل و نقل قرارداد رسمی انتفاعی داشته باشند
    سوم هزینه های انبار و بنکداری و تجارت است که در روابط یکسویه تجار و مصرف کننده نهادینه گردیده و نیابتی در مبداء از مامور اجراء راننده اخذ می گردد و متصدی کارگزار حمل باربری بدستور فرستنده اضافع می گردد همه و همه پوشش و رانت است که میبایست در موادی از قانون تجارت بازنگری گردد علی ایحال با دولت و پول الکترونیک باید تجار راسا بپردازند و جایی قانونگذار لازم الاجراء و اتباع برای راننده تعهد ایجاد ننموده است مگر برخی مصوبات قبلی شورای هماهنگی ترابری که بدلیل مغایرت با اصل ۴۳ قانون اساسی و اهداف توسعه بویژه الزامات اصل ۴۴ و قانون توسعه حمل و نقل که در ماده ۱۳ این موارد را ملغی و ابطال نموده وجاهت قانونی ندارد
    بهر حال اقتصاد دولتی خصولتی پشت ردیف های هزینه ای همین موارد از اسناد بعنوان وجوهات اداره نشده ردیف های درآمدی ارتشاع و تبانی مخفی می گردند
    سندی که در فاصله تخصیص و دریافت و پرداخت مابه تفاوتهای واقعی زیادی وجود داشته مگر مباحث مالیاتی واقعی و ضریب های آن برای مشاغل

    • محسن

      به نظرشما شرکتهای باربری از چرخه راهداری حذف بشن و راننده مستقیم از دولت و یا اپلیکیشن راهداری بار بگیره بهترنیست؟مثل اسنپ یا تپسی.ما راننده ها سالهاست داریم فکرمیکنیم این شرکتها و باربری ها چه نقشی دارن؟اون دکمه ای که به کامپیوتر وارد میکنن تا بارنامه چاپ بشه و کل کرایه رو به عنوان کمیسیون از راننده میگیرن،ما راضی به زحمتشون نیستیم و تقاضا داریم این شرکتها و کل باربری ها حذف بشن.مفت خوری این همه سال بسشون نیست؟

  • رضا پاسخ

    سلام
    این مشگل ماراننده کمپرسها هم هست،ماسه راازشرکت نقدمیخریم نسیه میفروشیم،2500000تومان میدیم شرکت700000هم کرایه جمعا3200000میادبحسابمون که بعنوان کارکرد تلقی میشه،درصورتی که اینجورنیست

  • محمد پاسخ

    اقا جان کمسیون در بارنامه نوشته میشود دریافتی از راننده برای بار ده میلیونی هفتصد هزار اما در واقع دو میلیون باربری دریافت میکند یک میلیون وسیصد ب باربری دادیم ما ب این قانون مالیات ان هم جزو درامد بحساب میاد امان از بی سوادی وبی فکری

  • ناشناس پاسخ

    واقعاً پولهای نا متعارف از راننده کامیون ها می گیرند در صورتی که کرایه واقعی کمتر از نصف کرایه درج شده در بارنامه می باشد
    در بخش حمل و نقل ترانزیت در اسکله شهید رجای دلالها اقتصاد کشور رو فلج می کنند خواهشن ورود این سود جویان به اسکله ممنوع کنند .
    اول طی می کنند یک تومن تا چند صد دلار برگشت یعنی باید نصف کرایه تو بدی تا یک بار بگیری !!!

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    از کل واریزی هایی که با زور و دعوا پس از چندهفته کشمکش ودرگیری به حساب رانندگان واریز میشود نصف واریزی هفته های قبل توسط باربری از راننده دریافت شده وسه دانگ واریزی باقیمانده هم برای نگهداری وخرج کامیون لاستیک وروغن تعمیرات واجرتهای چندمیلیون تومانی جواب نمیدهد باربری ها سه دانگ بدون خرج نقد میگیرند راننده سه دانگ با خرج وباتاخیر به حسابش واریز میشود .باربری ها و مدیران انجمن صنفی خائن حمل ونقل را نابود کرده اند .دادستان محترم به جرم های سازمان یافته برای نابود کردن حمل ونقل ورود کند.

  • زینال پاسخ

    دقیقاً همین معضل در بخش مل مسافر جاده‌ای هم در حال اعمال شدن است یعنی شرکت‌ها دیگر ز مسافر پول نمی‌گیرند یعنی کل کرایه را از مسافر ه واسطه راننده جاده وصول می‌کنند و بعد کمیسیون خودشان را از کارت راننده برمی‌دارند و به نوعی فرار مالیاتی می‌کنند عملاً رانندگان سواری جاده‌ای گیر این معضل هستند یعنی شرکت‌های حمل و نقل مسافر را وادار می‌کنند که پول کرایه کامل را معادل سه نفر به حساب راننده واریز کند و بعد میسیون خودشان را که بیش از بیست و چند درصد است از حساب راننده برمی‌دارند آن وقت امور مالیاتی حساب راننده سواری جاده را به عنوان حساب تجاری می‌شناسد در صورتی که راننده فقط کرایه سه نفر را وصول کرده کمیسیون را پرداخت کرده پول بنزین را پرداخت کرده استهلاک ماشین را تقبل کرده این وسط ارت راننده به عنوان حساب تجاری شناخته می‌شود امور مالیاتی رسیدگی کند شرکت‌های حمل مسافر جاده‌ای در حال فرار مالیاتی هستند و راننده در حال تاوان دادن

  • جواد پاسخ

    ااره حمل و نقل حامی راننده است یا یه هزینه ای برای راننده

  • ناشناس پاسخ

    با عرض پوزش ومعضرت گله بی صاحب را گرگ می بلعد وقتی یک روستا بزرگ نماینده‌ای در مجلس دارد آیا یک ملیون راننده نماینده درستی درارد که حقیقت امور این شغل به گوش مسئولین برساند

  • ناشناس پاسخ

    غیر چند انجمن زحمت کش که به تعداد انگشتان یک دست هم نیستند بقیه در ظاهر انجمن چه غارتگر ماهری