◄ مسدود شدن کارت سوخت رانندگان کامیون در صورت دریافت بارنامه صوری
بارنامه های جعلی زیادی در کشور صادر و منجر به این شده که سهمیه گازوئیل قاچاق شود.
رانندگان کامیون و کامیونداران از اجرای قانون جدیدی در مورد سهمیه گازوئیل ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا خبر داد.
به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام رانندگان و کامیونداران، در قانون جدید که برای کنترل بارنامه های صوری و قاچاق کالا اجرایی می شود، چنانچه پس از صدور بارنامه کامیون ها از مبدا هر استانی به مقاصد مختلف، سفر پیش از سه روز به طول انجامید و دوربین های جاده ای عبور کامیون ها را ثبت نکرد کارت گازوئیل کامیون در سیستم ستاد سوخت کشور خاکستری شده و شرکت صادر کننده بارنامه به کمیسیون ماده 12 معرفی می شود.
خبرهای مهم امروز را بخوانید:
بروزرسانی شاخص تن کیلومتر و کرایه رانندگان کامیون؛ در دستور کار
◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
قابل ذکر است پیش از این و در تاریخ هشتم فرودین ماه امسال نیز جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به وظیفه دستگاه های متولی تعیین سهمیه سوخت در خصوص نظارت بر نحوه مصرف سوخت تخصیصی گفته بود: بارنامه های صوری بسیاری در کشور صادر و منجر به قاچاق گازوئیل شده است.
آن طور که ایرنا نوشته وی تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل باید نوسازی شود. در حوزه خودروهای گازوئیلی ، خودروهای سنگین دیزلی فعلی در کشور که حدود یک میلیون دستگاه است، مصرف سوختشان در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶۵ لیتر است در حالی که در دنیا، استاندارد مصرف حدود ۳۰ لیتر است. این اختلاف باعث می شود روزانه حدود ۶۰ میلیون لیتر گازوئیل هدر رود.
سالاری افزود: نکته بعدی بحث پایش ها است. قانون در سال های گذشته تکلیف کرده بود که دستگاه های متولی، سامانه های پایش را راه اندازی کنند. اکنون گازوئیل در داخل کشور لیتری ۳۰۰ تومان فروخته می شود که این رقم حتی هزینه حمل هر لیتر گازوئیل را هم پوشش نمی دهد. بنابراین نیاز است که یک سامانه پایشی ایجاد شود که به طور مثال بارنامه های جعلی که بسیار زیاد صادر می شود را شناسایی و با آن مقابله کند.
سالاری افزود: مشاهدات ما نشان می دهد که بخش زیادی از سهمیه سوخت این مجموعه ها به سمت قاچاق منحرف می شود. یعنی وقتی همکاران من وضعیت فعالیت مجموعه های اقتصادی که سهمیه سوخت آنها توسط دستگاه های متولی تایید شده را پایش می کنند، انحراف حدود یک و نیم میلیارد لیتری میان توزیع و مصرف را مشاهده می کنیم.
معاون وزیر نفت گفت: بسیاری از بارنامه های جعلی در کشور صادر و منجر به این شده که سهمیه سوخت تخصیص یافته به این خودروها به سمت قاچاق منحرف شود. این موارد باعث اتلاف حجم بسیار بالایی از سرمایه های کشور شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: بنابراین بهینه سازی مصرف انرژی و همچنین مدیریت مسیرهای تخصیص سوخت از اقدامات مهمی است که برای کاهش مصرف سوخت باید انجام شود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: با توجه به اختلاف قیمت بسیار زیادی که گازوئیل در داخل و خارج کشور دارد، فروش سهمیه گازوئیل در مبادی مرزی به مراتب بیشتر از اجرت حمل بار سود دارد. این مسئله موجب مهاجرت تعداد زیادی از کارت های سوخت به مرزها شده و صاحبان این کارت ها از فروش سهمیه گازوئیل درآمد کسب می کنند.
وی اظهار داشت: بنابراین سامانه رصد پیمایش برای جلوگیری از صدور بارنامه های جعلی باید هرچه سریع تر راه اندازی و اجرا شود. ما حتی آمادگی این را داریم که اگر دستگاه های متولی اقدام به راه اندازی این سامانه ها نکنند، خودمان این سامانه را راه اندازی کنیم. حتی زیرساخت های آن را نیز فراهم کرده ایم و در صورت صدور مجوز، آن را اجرایی خواهیم کرد.
سلام در جوار رسول گرامی ص شهادت می دهم اینها آمار سازی است جریان قاچاق و مصرف دو بسته جداگانه پوششی و سازماندهی شده مافیایی است.
اینکه کامیونهای ۵۹ / ۸۵/ ۸۴ بعنوان مثال فقط در نوار مرزی سوختگیری داشته در حالیکه به اقصی نقاط کشور پیمایش و بارنامه دارند سوال برانگیز نیست؟"
بله با کارت خودشان هر روز حضور در مرز سوختگیری کنند و در تهران و شمال... سوخت آزاد ارزان از جایگاهدار شرکت پخش بخرند و چند برابر نیاز ببرند بفروشند آنهم با عدم تناسب پیمایش و مصرف جای سوال نیست؟!
بهر حال باید سقف سوختگیری با توجه به زمانهای تخلیه و بارگیری تعیین نمود
واقعآشماهم جزع مافیاهستین ۴روزه ماشینم به علت نداشتن سوخت خوابیده توهم شکمت سیره نادان
شهرداری ها وباربرگ ها باعث قاچاق گازوییل میشود یارو به من میگه وقتی بندرعباس هستی من تو تبریز باربرگ برات رد میکنم یعنی توتبریز این تریلی چندسرویس شهری رفته واین خودش مصداق جرم وجعل است اما چون شهرداری ها هستند جرم قابل پیگیری نیست درواقع یک کامیون در آن واحد میتواند در سه نقطه با فاصله هزارکیلومتری حضور داشته باشد.
ناوگان ایران فرسوده وگازوییل را میبلعد وبرای نوسازی هم بایستی دولت وام چهار درصد وکامیونهای وارداتی با گمرک پایین برای رانندگان با سابقه بالاتر از ده سال فعالیت وهوشمندفعال درنظربگیرد البته مشکل کامیونهای ایران خودرو دیزل وسایپا دیزل هم مزید برعلت است.
اخه نادان طرف یک بارنامه که بخواد بگیره چندین میلیون تومان پولش می شه مگر چقدر شارژ می شه که بخواد بارنامه سوری بگیر عقل تو کجاس نادان
بارنامه ای که حدود 2 میلیون تومان قیمتش هست، سهمیه ای در حدود 500 لیتر داره که 500 لیتر رو می تونه حدود 12 میلیون تومان در شهرهای جنوبی بفروشه. نادان خودتی
آخه آقایان متخصص کی میاد واسه ۳۰۰لیتر گازوئیل ۲میلیون پول بارنامه بدهد این پولو بدن گازوئیل آزاد میخرند ۸۰۰لیتر
۸۰۰لیتر گازاییل الان شیراز بخوای بخری باید نزدیک به ۷ملیون پول بدی.کجای کاری عامو
یک ماشین صفرتامیخادکارت سوختش شارژبشه بایدازکجاسوخت بگیره شرکت سوخت هم خوب میگه بروکارکن تاشارژبشه بایدازکجابخره ازهمین کارت های من وشما تاکارتش شارژبشه لطفا شرکت نفت بایدزیرساخت درست باشه تاقاچاق نشه
اخه شمابیابریم سمت ایرانشهرازساعت ۱۱شب تا۷صبح لااقل صدتاتانکرتریلی وده چرخوتک سوخت میبرندغیراز سمندنیسان پژوه پرایدوموتورسیکلت که سه تا۷۰تایی داردو۲تا۲۰لیتراینهاکارمنوتوهست ولاه خودرئیسها هستندمگرمنوتوچقدرگازاییل میتونیم ببریم اینم هرماشینی ۴۰۰ لیترایا صدتاتریلیبیشتر درروزگازاییل خالی میکندفقط وفقط وفقط دزدخودشون هستند تنهاراه حل اعتصاب
بنده ماشین مینی بوس رو وقتی خریدم صاحب قبلیش ۵ روز قبلش ۸۰۰ لیتر گازوییل و زده . حالا کارت منو بعد از ۵ ماه گذشت معامله مسدود کردن . تکلیف من چیه . تقصیر من چیه . صدامو به کجا برسونم
مگر میشود بااین گرانی ماشین فرسوده آزرده خارج کرد ماشین ۶تنی۳ملیاردوکجایدل راننده ببندی
چرا هیچ مسئولی جواب راننده رو نمیده
سلام والاه من حدود سی وسه سال هست راننده بیرون شهری هستم وتمام این خط ونشانها همش بیخودی هست اول که اومدندگفتندگازاییل روزی ۲۵۰لیتر به دوشوفرهاخسارت میخورداومدندبارنامه ایی کردندحالا اون دوشوفرهادونفریشون خانه نشین شدندوشاگردکارمیکندچون دورغ گفتندبه راننده زحمت کش بعداومدندهکری شدبه بهانه اینم خودشون چراچون ۳روزگازاییل ۶۰۰دادنددرعوض پدرماشین دارو دراوردندهی سهمیه روکم کردندحالاباربرگش کردنداینم ی دزدی دیگری هست همکاراحواسدون جمع باشد . من ۳روزه جیرفت بارزدم ونتونستم بیام گازاییل ندارم .
یکروستاهست بعدازلیردف بلوچستان حدود ۵۰تاخانه دارد وحدود۳۰۰تامینی بوس من نمیدانم اینهاکدام مسافرراجابجامیکندتامیشی میناب حدود۵۰۰تا ۹۱۱و ۱۰۱۳ داردبقران ماشینی هست کهحدود۱۰سال هست یک کیلو بارداخلش نریختندلاستیکهاش مثل خودشیکمبه گوسفندمیمانداگرمشت محکم بزنی بش صدتاتیکه میشودوهرجایگاهی ۳تا۵تاتریلی اف ۵۰۰ یا رنو یا دایان ازخودشون هست وحدود۱۰۰تاکارت سوخت ازاستانهای دیگردارندکه یکتانکرگازاییل بیاداول مال خودش هست من حدود۵۰۰بازنگ زدم شرکت نفت بعدمیبینم مامورحراستش میاتوپمپومیگویدهرکی گازاییل میخوادباکارت خودش بایدیک میلیون بدهدوگرنه واینسداقادزدخودشوش هست دنبال چی میگردی شترراول کردینددنبال جهازش میگردیندکه به هم فوش بدیندتوفضای مجازی
تو هم مخبر بودی اومم
راننده بدبخت هرچی کارکنه توجاده میره بیمه بارنامه کارت هوشمند کارت سلامت معاینه اصطلاک ماشین عوض بالارفتن کرایه بااین نبود بار باید مفت کارکنیم آخرشم فقط کوری جاده میمونه کی هست طرفدارراننده باشه
آیا این مسوولان بفکر ماشین هاس از رده خارج هستن
من الان دوماه هست ک کارتم شارژ نشده نمیدونم چی بگم ب کی بگم
با عرض سلام و احترام اول که درسته گازوییل لیتری ۳۰۰تومانه اما بارنامه شده چند برابر کرایه هم که خدا رو شکر تکون نخورده فقط کمیسیون رفته بالا وقتی یه جفت لاستیک شده ۵۵میلیون استهلاک شده ده برابر ۲۷تن بار از سیرجان به بندرعباس میگن ۹تومن با این همه مخارج فقط یه دست غذا اشغال میگن ۲۰۰تومان کارت سوخت هم که شارژ نمیشه مجبوری آزاد بخری بریزی تا بارتو برسونی بعد شما میگین قاچاق قاچاق بابا کرایه بکنین ۳۰ تومن ببینید کی میره یه لیتر گازوییل بفروشه ما از خودمون زیاد میاد که بریم بفروشیم
سلام مشکلات بار و جاده گرانی یک طرف
نبود گازویل کاهش سهمیه سوخت ماهانه و روزانه رسیدگی کنید لطفاً باید گازویل باشه که بری یک ماه که کار نبوده الانم سهمیه نداریم که بریم لااقل یک کار میکنید کارشناسی کنید مردم بیچاره چه گناهی کردن
ببخشیدجنابشماکهاینهمهدقتوپایشوفعالهستیدبااینهمهدمودستگاهفعالوعریض
وطویلطانچطو75کیلوترلولهکشیومخازنذخیره3میلیونلیترندیدو
نمیبینیدونمیگویید
چهدستانوحمایتهایی
پشتپردههستندنکنه
اینهاازهمونسهمیه15لیتریافرادبدونخودرو
بودندچرادروغمیگوییدبرایملتشریفتاکیوکجابیشرفانعالم
من از یکم برج یک تا الان فقط 5هزارلیترکارتم شارژ شده باید چطوری کارکنیم شارژ نمیکنید گرون کنیدمقصرهم بشه اون بدبخت که ازناچاری وبیکاری داره گازوییل میبره برا یه لقمه نون
اقایعزیزدولتوشرکت
نفتخودشانازاینکار
سودمند هستند وگرنه
باسادهترینکارممکنکهبهدستپمپچیهم
قابلحلاستکهکامیونبابارنامهاجازهسوخت
گیریداشتهباشهومهر
شودبانامجایگاهشهرواستانطیمسیرکندچرا
اینکارسادهراانجامنمیدهدچونکهذینفعان
نمیگذارندونمیخواهندمگررانندهبدبختچمقدارقاچاقمیکندومی
تواندومگرکلناوگانقاچاقچیودزدومالمردم
خورنداینهاکهقاچاقمی
کنندرانندهنماههاهستندایهنناسمیلیونمرتبهمارانندگاناعلامکردیمنهفقطدراینمورددر
موردکرایهبارحقوقرانندگانزحمتکشو.....که
همینطریقهمهراخرابکردندوبس
آخه اگه عرضه رصد کردن داشته باشین که عالیه نه اینکه بارنامه واقعی داریم رد میکنیم سهمیه شارژ نمیشه بعد که پیگیر میشیم میگن بارنامه جعلی رد می کنی فقط گنده گویی بلدین
به نظر من اینا که سوخت زیاد دارم دستشون به کارگذاردولت بند وگرنه من راننده گازوییل کم میارم لیتری 4تون آزاد بخریم دولت دستور به وزیر نفت کارت آزاد سهم سوخت رانندگان بده همچین بهتر میشه مارانندگان آسایش زندگی نداریم همش ظلم بشه
سلام به نظر شما راننده میتونه سوخت از مرز رد کنه پس عاقل باشیم حرف بی ربط نزنیم سوخت از مرز توسط اقا زاده ها رد میشه مگر کی تو مرزها نگهبانه حتما رانندها؟ هر وقت مشکلی برای دولت پیش میاد راننده ها باید جوابگو باشند چون کشور توسط رانندها مدیریت میشه😅😅😅
میخان جلوی هدر رفتن رو بگیرن میان چندبرابر خرج سیستم و کارمند و سازمان میکنن که مثلا هدر نره. مثل آفتابه سوراخی که یه تشت مسی گرون تر بزاری زیرش که آب هدر نره.
خودشون هزار ریخت و پاش دارن.
کار خیل خوبی ان شاءالله که جا بیفتد ما که می ریم سمت جنوب باد یک روز تو نوبت گاز باشیم بعد پول گاز 60تومان است 400تومان می گیرند و هیچ مسولی نیست جواب بدهد
این اشغالی که میگی موافقی و با فلان آمار سازی تو خودت ماشین دار نیستی فقط چیری شندیدی بارنامه سوری تو یا باجناق کامیون داره داری میسوزی یا راننده بودی دزدی کردی بیرونت کردن یه چیزی بنویس با واقیت جور در بیاد
سلام اگه کامیونی بارنامه گرفت بین راه خراب شدچندروزی تعمیرش طول کشید فکرش کردید چجوری باید کارسوختش نسوزونید
کله گنده ها با کشتی قاچاق میکنن اینا زورشون به ما میرسه جرعت دارین به اونا گیر بدین
یه سفر پهن هست همه بخورید ،😂
من کارت مینی بوس دارم از تعضیرات اصفهان رفته تو لیست خاکستری بخاطر عدم تردد. الان باید چکار کنم؟ کسی میدونه چقدر جریمه میکنن؟
الان خیلی این کار می کنن
اصلا چنین چیزی در مورد همه صدق نمیکنه،، شما بعد متوجه این خواهی شد که همه تصمیم گیری ها سخت گیرانه نتیجه برعکس میده ،، آلان هرکسی میخاد بارنامه بگیره کد پستی فرستنده گیرنده مبدا مقصد میخاد هر بارنامه هم حتی سوری هم بخاد صادر بشه حداقل دوسه ملیون هزینه اش هست مگر. واسه اونی که بخواد گازوییل بفروشه چقدر صرفه میکنه که هر بار دوسه ملیون هم بارنامه سوری بگیره چرا هرچیزی که در تصوراتتون هست فکر میکنید درست هست کلی از. راننده گان وکامیوندارها،، اقساط سنگین بدهکارند ،، گرفتارند ،، تنها راه مبارزه این هست که شما کاری به خورده فروش نداشته باشین کنترلهای مرزی تون رو بیشتر و تقویت کنید، چه در دریا چه در مرز خشکی ،، وقتی عمده فروش ها که با لنج کشتی،، دارن قاچاق میکنن، رو بگیرید و دلاری جریمه کنید خواه ناخواه دیگه واسشون نمیصرفه، وکم کم بساط خورده فروشی هم جمع میشه،، ب این میگن سیاست گزاری ،، اینجوری تا مدتی خورده فروش ها در آمد دارن ، دولت هم از گرفتن جریمه از قاچاقچیان عمده فروش درآمدش چند برابر میشه سوخت هم بر میگرده مجددا ب مخازن انبار نفت ها،،
و خواه ناخواه این معدل حل میشه الان اینهمه برنامه پیاده کردین فقط گرفتاریش شده واسه کامیوندار وراننده،،،
بجای این بیگیر و ببندها سختگیری ها بی جا ،، که سهمیه های کامیوندار ها روکم، کنید وانهارو گرفتار تر بیچاره تر کنید مرزها رو سفت و سخت کنترل کنید،،
بخدا قانون ما همش مسخره هست چه قانونی هست که پمب بنزین های ماهشهر لیتری گازوئیل ۱۰ هزارتومان میفروشن هر چقدر که بخوای اگه ۲۰۰۰۰ هزارتا هم بیخوای جور میکنه برایت