بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ آیا ارگان های دولتی از تشکل های صنفی جاده ای استفاده ابزاری می کنند؟

تشکل های صنفی ممکن است تحت فشارهای سیاسی قرار بگیرند تا از دولت حمایت کنند یا حتی تا جایی پیش بروند که از استیضاح وزرا نیز جلوگیری کنند.

آیا ارگان های دولتی از تشکل های صنفی جاده ای استفاده ابزاری می کنند؟
تین نیوز

آیا این تشکل های صنفی حمل و نقل جاده ای در سال های اخیر استقلال خود را حفظ کرده اند و چرا با وجود چنین تشکل هایی، حمل و نقل جاده ای همچنان آشفته و در اجرای قوانین سرگردان است؟

به گزارش تین نیوز، یک فعال صنفی حمل و نقل جاده ای کالا در پاسخ به این پرسش گفت:  تشکل های صنفی حمل و نقل جاده ای نقش مهمی در دفاع از حقوق و منافع اعضای خود دارند.

خداداد بکرانی افزود: این تشکل ها طبق قانون باید به عنوان نمایندگان واقعی اعضای خود عمل و از حقوق و منافع آنها دفاع کنند. 

وی خاطرنشان کرد: اما تشکل های صنفی حمل و نقل جاده ای با چالش های متعددی مواجه هستند که می تواند استقلال آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

بکرانی گفت: برخی از این چالش ها عبارتند از:

- وابستگی مالی: بسیاری از تشکل های صنفی به منابع مالی دولتی وابسته هستند. صدور و تمدید کارت هوشمند رانندگی، بحث کلاس های آموزشی رانندگان حرفه ای که در سال های قبل اتفاق افتاد، موضوع مسکن رانندگان که برخی تشکلات صنفی غیر انتفاعی به موضوع ورود کردند و.....

- فشارهای سیاسی: تشکل های صنفی ممکن است تحت فشارهای سیاسی قرار بگیرند تا از دولت حمایت کنند یا حتی تا جایی پیش بروند که از استیضاح وزرا نیز جلوگیری کنند. مثل حمایت های تشکلات صنفی حمل و نقلی  در زمان استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دولت های قبل ....

- نبود قوانین حمایتی: در برخی موارد، قوانین و مقررات کافی برای حمایت از استقلال تشکل های صنفی وجود ندارد. 

رئیس انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان ادامه داد: در مجموع با وجود تشکل های صنفی، جامعه حمل و نقل ایران همچنان با مشکلات و چالش های متعددی مواجه است. برخی از این مشکلات عبارتند از:

- عدم اجرای قوانین: یکی از مشکلات اصلی در جامعه حمل ونقل ایران، عدم اجرای قوانین و مقررات است. این موضوع می تواند به دلیل ضعف نظارت و کنترل، فساد و عدم هماهنگی بین نهادهای مختلف باشد.

- کمبود زیرساخت ها: کمبود زیرساخت های مناسب و به روز در بخش حمل و نقل می تواند باعث ایجاد مشکلات و نارضایتی در بین کاربران این بخش شود

- مشکلات اقتصادی: مشکلات اقتصادی و نوسانات قیمت ها می تواند تأثیر منفی بر بخش حمل و نقل داشته باشد و موجب افزایش هزینه ها و کاهش کیفیت خدمات شود..

بکرانی تاکید کرد: بر این اساس  آیا بهتر نیست سازمان ها و ارگان های دولتی برای حمایت از عملکرد ضعیف خود به جای کمک به این  تشکل ها و استفاده ابزاری از آنها به بهبود وضع موجود حمل و نقل و شرایط موجود کمک کنند ؟!

این راننده کامیون افزود: چرا باید وضعیت صنف و حمل و نقل جاده ای کشور ما که مهمترین رکن اصلی اقتصاد کشور و محور اصلی در آمد و معیشت جامعه است این چنین دچار سیاست زدگی و سو استفاده برخی افراد قرار گیرد ؟!

بکرانی عنوان کرد: برای بهبود وضعیت، لازم است تشکل های صنفی استقلال خود را حفظ کنند و دولت نیز با ایجاد قوانین حمایتی و بهبود زیرساخت ها، به بهبود شرایط کمک کند. این اقدامات می تواند به افزایش کارایی و اثربخشی تشکل های صنفی و بهبود وضعیت جامعه حمل و نقل منجر شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.