بازدید سایت : ۸۹۰۷۵

◄ بومی گرایی در مراکز توزیع بار/ سرطان در حال پیشرفت حمل و نقل جاده ای

در پی ضرب و شتم یک راننده در یکی از مراکز توزیع بار، موضوع افزایش روند بومی گرایی در مکان های بارگیری و تخلیه کالا، بار دیگر مورد توجه رانندگان کامیون قرار گرفته است.

بومی گرایی در مراکز توزیع بار/ سرطان در حال پیشرفت حمل و نقل جاده ای
تین نیوز

در پی ضرب و شتم یک راننده در یکی از مراکز توزیع بار، موضوع افزایش روند بومی گرایی در مکان های بارگیری و تخلیه کالا، بار دیگر مورد توجه رانندگان کامیون قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز، یکی از رانندگان بخش حمل و نقل کالا در مورد افزایش بومی گرایی و درگیری بین رانندگان کامیون در زمان بارگیری و یا تخلیه کالا معتقد است: بومی گرایی، حاصل اقدامات نسنجیده سال های قبل مدیران حمل و نقل جاده ای در سطح کلان کشور است که امروز  خودنمایی می کند!ا

علیرضا سمنانی افزود: از سال های پیش،  دلسوزان حقیقی و حقوقی این صنف از سرطان حمل و نقل ( بومی گرایی)  گفتند و نوشتند، ولی نه گوش شنوایی بود  و نه عزمی جدی برای رفع این مشکل !

او ادامه داد: اقدام نسنجیده طرح نوسازی ناوگان که به طرح واردات کامیون تبدیل شد و  حجم کامیون افزایش یافت و در نتیجه بار کم و کامیون زیاد، سرطان بومی گرایی را  روز به روز بزرگتر کرد.

سمنانی تاکید کرد: با رشد این رویه و اثرات اجتماعی آن، بومی گرایی در آینده یه معضل امنیتی خواهد شد که اگر جلوی آن گرفته نشود  کار به جاهای باریک کشیده می شود چرا که مرحله بعد از بومی گرایی،  فاجعه قومی گرایی است.

وی با تاکید بر این که اگر  بومی گرایی در نطفه خفه می شد کار به اینجا نمی رسید، گفت: هنوز هم چندان دیر نشده و می توان با بررسی همه جانبه این موضوع و ارائه راهکارهای مناسب و از همه مهمتر قاطعیت در اجرا، از رشد روز افزون  این سرطان جلوگیری کرد.

او افزود: متاسفانه در بسیاری از تخلفات جرم و جزا همخوانی ندارند و همین عدم تناسب، می تواند علت رشد این پدیده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.