بازدید سایت : ۳۲۴۳۸

◄ تبعات غفلت شدید از بخش مسافری ریلی: جنگ تمام عیار قرن بیست و یکمی در جاده ها

کشته شدن بیش از بیست هزار نفر در جاده های کشور و آمار بالای مجروحان و خسارت های مادی به اموال مردم و کشور و مصرف فاجعه بار سوخت که متهم اصلی آلودگی هوا در کشور است می طلبد که راه آهن و بخش خصوصی به جد دنبال حل این مسئله بزرگ ملی باشند.

تبعات غفلت شدید از بخش مسافری ریلی: جنگ تمام عیار  قرن بیست و یکمی در جاده ها
تین نیوز

مدیرکل اسبق ایمنی سیر و حرکت شرکت راه آهن گفت: از جمله بخش های مهمی که در طی دو دهه اخیر در صنعت ریلی کشور به شدت مورد غفلت قرار گرفته بخش مسافری است.

به گزارش تین نیوز، محمود حشمتی در جمع متخصصان این شبکه خبری افزود: حدود ۹۰ میلیون جمعیت در کشوری با جاذبه های توریستی و باستانی فاخر و با طبع مهمان نوازی و خصلت حسنه صله رحم از داشتن یک شبکه ریلی مسافری منظم و پاسخگو محروم بوده و مجبور هستند اسیر جاده هایی شوند که سالیانه به اندازه یک جنگ تمام عیار  قرن بیست و یکمی تلفات می گیرد.

وی عنوان کرد: کشته شدن بیش از بیست هزار نفر در جاده های کشور و آمار بالای مجروحان و خسارت های مادی به اموال مردم و کشور و مصرف فاجعه بار سوخت که متهم اصلی آلودگی هوا در کشور است می طلبد که راه آهن و بخش خصوصی به جد دنبال حل این مسئله بزرگ ملی باشند.

این کارشناس ریلی تاکید کرد: پافشاری روی این سیاست که راه آهن ایران بار پایه بوده و بخش مسافری زیان ده است یک ادعای غلط و سوداگرانه است. قطارهای مسافری فعلی در شان ملت بزرگ ایران نیستند و قطعا باید در سیاست های حمایتی دولت از این بخش تجدید نظر جدی بشود تا بخش خصوصی انگیزه لازم را برای وارد کردن سرمایه به این بخش پیدا کند. 

او ادامه داد: قطارهای حومه ای و برقی سازی خطوط و ایجاد خطوط پرسرعت در مسیرهای خاص ریلی باید در اولویت قرار گیرد و خارج از تشریفات اداری دست و پا گیر با اصلاح فرآیندهای قانونی رفاه و ایمنی سفر با قطار برای ملت شریف ایران فراهم شود.

حشمتی گفت: در توسعه بخش مسافری راه آهن باید صندوق پس انداز راه آهن پرچمدار باشد. سرمایه گذاری در بخش مسافری راه آهن به نفع شرکت های بیمه ای کشور است. در جذب سرمایه در این بخش بازار سرمایه نقش بسیار مهمی می تواند ایفا کند.

وی افزود: واقعا جای تعجب است بلیط گیر مردم نمی آید و ملت اسیر پیدا کردن بلیط قطار هستند و هیچ وقت به این حجم از تقاضا پاسخ داده نمی‌شود اما ادعا می‌شود بخش مسافری زیان ده است‌‌.

مدیرکل اسبق ایمنی سیر و حرکت شرکت راه آهن تاکید کرد: باید تخصیص سوبسید دولتی از محل صرفه جویی انرژی به بخش مسافری به جد دنبال شود.

این کارشناس ریلی خاطرنشان کرد: نباید تنبلی تولید کننده های داخلی و بهانه حمایت از تولید داخل ترمز توسعه بخش مسافری باشد بدیهی است شرکت های تولید واگن مسافری ظرفیت محدودی دارند که پاسخگوی بازسازی، نوسازی و توسعه بخش مسافری راه آهن نیست و باید از ظرفیت واردات برای افزایش سرعت پاسخگویی به این تقاضای انباشته استفاده شود و مسیر انتقال تکنولوژی های به روز به کشور هم باز شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.