بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

◄ افزایش 50 درصدی حق بیمه رانندگان کامیون و دیگر هزینه های حمل و نقل جاده ای کالا

رانندگان و کامیونداران می گویند با وجود افزایش کرایه های حمل کالا، به دلیل متناسب نبودن میزان افزایش هزینه ها و کرایه ها با یکدیگر ، کسب و کار آنان با خطر نابودی و ورشکستگی مواجه شده است.

افزایش 50 درصدی حق بیمه رانندگان کامیون و دیگر هزینه های حمل و نقل جاده ای کالا
تین نیوز

رانندگان و کامیونداران می گویند با وجود افزایش کرایه های حمل کالا، به دلیل متناسب نبودن میزان افزایش هزینه ها و کرایه ها با یکدیگر ، کسب و کار آنان با خطر نابودی و ورشکستگی مواجه شده است.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون با انتقاد از افزایش مبلغ بیمه تامین اجتماعی که در سال جاری ( 1403 )  مبلغ سه میلیون و 300 هزار تومان تعیین شد، عنوان کردند:  امسال رانندگان کامیون تاکنون هر ماه، مبلغ  سه میلیون و 300 هزار تومان به تامین اجتماعی پرداخت کرده اند در حالی که این مبلغ سال گذشته دو میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

آنان تاکید کردند: این رقم نشان می دهد حق بیمه رانندگان و کامیونداران امسال به میزان  ۵۰ درصد افزایش یافته است در حالی که افزایش کرایه های حمل معادل 30 درصد بوده که بخش زیادی از آن نیز به عنوان کمیسیون توسط شرکت های حمل و نقل از کرایه رانندگان کامیون کسر می شود و آن چه به دست رانندگان کامیون می رسد رقم قابل توجهی نیست.

رانندگان کامیون می گویند: باید در نظر داشت که حق بیمه تنها یکی از هزینه هایی است که برای رانندگان کامیون افزایش یافته است، در کنار آن قیمت لاستیک‌ و قطعات ماشین، هزینه تعمیرات، عوارض دولتی و ... نیز  نسبت به پارسال افزایش چشمگیری داشته و حتی در برخی موارد به 100 درصد هم رسیده است.

به گفته آنان تمام این موارد موجب شده تا خرج کامیونداری بیشتر از درآمد آن باشد و همین موضوع به تهدیدی برای حمل و نقل جاده ای کالا تبدیل شده و احتمال ورشکستگی فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا را افزایش داده است.

رانندگان کامیون تاکید کردند: در صورتی که برای جبران بخشی از افزایش سرسام آور هزینه ها در بخش حمل و نقل جاده ای کالا ، تمهداتی اندیشیده نشود، تعداد زیادی از رانندگان کامیون ورشکسته خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.