بازدید سایت : ۲۴۵۴۶

◄ جزئیات حادثه ایستگاه پایانه جنوب/ برق گرفتگی نبود، سوختگی سطحی بود

در حالی که به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی بازنشر و عنوان شده که زنی سالخورده در ایستگاه پایانه جنوب دچار برق گرفتگی شده، شرکت مترو می گوید هیچ گونه برق گرفتگی رخ نداده و تنها سوختگی تقریبا سطحی توسط پزشکان گزارش شده است.

جزئیات حادثه ایستگاه پایانه جنوب/ برق گرفتگی نبود، سوختگی سطحی بود
تین نیوز

در حالی که به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی بازنشر  و عنوان شده که زنی سالخورده در ایستگاه پایانه جنوب دچار برق گرفتگی شده، شرکت مترو می گوید هیچ گونه برق گرفتگی رخ نداده و تنها سوختگی تقریبا سطحی توسط پزشکان گزارش شده است. 

به گزارش تین نیوز، در چند روز گذشته فیلمی مربوط به تاریخ ۱۰ مرداد ماه در شبکه های اجتماعی باز نشر شده است.

در توضیح این فیلم آمده است: در تاریخ ۱۰ مرداد ماه در ایستگاه ترمینال جنوب خط یک متروی تهران یکی از مسافران که فردی مسن بود، به دلیل افتادن عصای آهنی اش در فاصله میان قطار و ایستگاه، به علت برق زدگی شدید، دچار سوختگی شد.

در این حادثه یک خانم هم دچار جراحتی سطحی شد که با مسافر سالخورده هر دو به بیمارستان منتقل شدند. خانم سرپایی درمان شد و فرد سالخورده به علت سوختگی شدید بستری شده است.

پس از انتشار گسترده این خبر در شبکه های اجتماعی، شرکت بهره برداری متروی تهران به این خبر واکنش نشان داد و در پاسخ به ابهامات موجود تاکید کرد: در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، یکی از مسافران محترم به همراه عصای فلزی خود در ایستگاه پایانه جنوب در حال پیاده شدن از قطار بود که متأسفانه عصای فلزی از دست وی رها و در اتفاقی نادر با عبور از فاصله میان سکو و قطار به کفشک جریان قطار (کفشک قطعه ای است که وظیفه ی انتقال انرژی الکتریکی به قطار را بر عهده دارد) برخورد کرد.

در جوابیه این شرکت آمده است: با توجه به اینکه انرژی سیستم محرکه قطارهای متروی تهران و حومه از برق ولتاژ قوی تأمین می شود، برخورد همزمان این شیء فلزی با قطعات فلزی زیر قطار و کفشک آن سبب ایجاد قوس الکتریکی (آرک) شد. سپس این جرقه باعث سوختگی بخشی از پیراهن و پارچه پیچیده شده بر روی عصا و در نتیجه بروز سوختگی برای این مسافر سالمند محترم شد.

در ادامه عنوان شده است: همچنین، مسافر دیگری که در پشت سر این فرد قرار داشت دچار سوختگی سطحی شد.

در پی این حادثه، هر دو مسافر به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. پس از معاینه پزشکان، مشخص شد که هیچ گونه برق گرفتگی رخ نداده و تنها سوختگی تقریبا سطحی توسط پزشکان گزارش شده است. در همین راستا، خانم آسیب دیده همان روز از بیمارستان ترخیص شدند و مسافر سالمند دیگر که اهل شهر بندرعباس بود با هدف اطمینان بیشتر از سلامتی، یک شب میهمان شرکت بهره برداری مترو در یک هتل آپارتمان بود و صبح روز بعد پس از معاینه مجدد در بیمارستان، ترخیص و عازم شهر خود شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.