بازدید سایت : ۳۸۸۷۶

◄ درخواست رانندگان کامیون برای راه اندازی درگاه ملی اعلام بار/ بومی گرایی به اوج رسید

رانندگان کامیون و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا خواستار راه اندازی درگاه ملی اعلام بار برای جلوگیری از بومی گرایی در مراکز توزیع بار شدند.

درخواست رانندگان کامیون برای راه اندازی درگاه ملی اعلام بار/ بومی گرایی به اوج رسید
تین نیوز |

رانندگان کامیون و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا خواستار راه اندازی درگاه ملی اعلام بار برای جلوگیری از بومی گرایی در مراکز توزیع بار شدند.

به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی راننده کامیون و فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است: اگر درگاه ملی اعلام بار کشوری راه اندازی شود و این درگاه با سامانه ثبت انبارها و بارنامه و ثبت نوبت لینک گردد و صرفا تحت نظارت دولت باشد دیگر نه از بومی گرایی خبری است نه از فرار مالیات و بارهای خلاف و قاچاق.

وی با اشاره به گلایه و اعتراضات گسترده‌ رانندگان نسبت به پدیده شوم و تفرقه انگیز بومی گرایی در صنعت حمل و نقل جاده ای کالای کشور گفت: اگرچه پیرو این تخلف جلسات متعددی در سطح کلان سازمان راهداری و تشکل ها برگزار و بخشنامه ها و اطلاعیه هایی در این خصوص صادر شده اما نتیجه مثبتی نداشته است.

وی با بی نتیجه خواندن این جلسات در رفع پدیده بومی گرایی، عنوان کرد: بخشنامه هایی که در این مورد صادر شده جنبه نمایشی داشته چرا که هیچ ضمانت اجرایی  ندارند و متولیان امر درصدد اجرای آن نیستند.

شریعتی در یادداشتی در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: بر همین اساس هر روز شاهد ضرر و زیان برای جمع کثیری از رانندگان به دلیل پدیده شوم بومی گرایی در مراکز توزیع بار هستیم.

وی راهکار حل این معضل را راه اندازی درگاه ملی بار دانست و گفت: لازم است درگاه ملی اعلام بار کشوری هرچه سریع تر راه اندازی شود.

این راننده کامیون افزود: وظایف تشکل ها در این درگاه تنها باید نظارت بر حسن انجام این عملیات باشد نه دخل و تصرف در آن به جهت منافع نامشروع و قوم و قبیله‌ وابسته به خود. 

وی اظهار امیدواری کرد دستگاه های اجرایی و قضایی و امنیتی کشور قبل از به وجود آمدن بحران در سطح جامعه به این موضوع ورود کنند و آن را به سرانجام و نتیجه  برسانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.