◄ دور باطل تغییر مدیران بخش هوانوردی بدون پرداختن به اولویت های اساسی هوانوردی
در بخش هوایی اقدام صرف در تغییر راس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت فرودگاه ها و خدمات ناوبری، بدون پرداختن به مسائل و موضوعات و اولویت های اساسی این بخش، راه به جایی نخواهد برد.
بر اساس شواهد و رصد شرایط میدانی در مجموع می توان گفت که بخش حمل و نقل در همه زیر بخش ها شامل ریلی، جادهای، دریایی و هوایی دچار نوعی سردرگمی و آشفتگی است.
به گزارش تین نیوز، یک کارشناس هوانوردی با بیان این مطلب گفت: به طور مثال در بخش هوایی اقدام صرف در تغییر راس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت فرودگاه ها و خدمات ناوبری، بدون پرداختن به مسائل و موضوعات و اولویتهای اساسی این بخش، راه به جایی نخواهد برد.
داریوش نیکنام در شبکه های اجتماعی نوشت: آسیب شناسی تمام شقوق بخش حمل و نقل در کشور نشان می دهد اساسا در وزارتخانه و ستاد عالی آن، کفایت و ظرفیت های تخصصی لازم در تشخیص اولویت ها و نیازهای بنیادی و ابلاغ آن به حوزه های مختلف حمل و نقل وجود ندارد و لذا باید هرچه سریعتر برای آن فکری بشود.
وی اغزود: شاید تسریع در تشکیل وزارت حمل و نقل و لجستیک یک راه حل اساسی باشد.
قابل ذکر است وزیر راه و شهرسازی ۲۶ دی ماه امسال در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفته بود: موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور اداری و استخدامی واگذار شده است.
فرزانه صادق در حاشیه جلسه هیئت دولت افزوده بود: این موضوع با تاکید رئیس جمهوری، چون موضوعی ساختاری است به سازمان امور اداری و استخدامی واگذار شده است.
پیش تر ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی روز 18 دی ماه مجلس گفته بود: حوزه مسکن و شهرسازی حوزه وسیعی است. ما در قانون جهش تولید مسکن دولت را مکلف به ساخت یک میلیون مسکن سالانه کردیم بیش از دو میلیون نفر هم در بافت های فرسوده و آسیب پذیر زندگی می کنند. کیفیت مصالح ساختمانی و نظام مهندسی کشور را هم همه می بینند.
رضایی کوچی با اشاره به وضعیت حمل و نقل هوایی و ریلی کشور اظهار کرد: قرار بود طبق قانون برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه هفتم توسعه ۳۰ درصد بار از شبکه ریلی جابه جا شود که این رقم به کمتر از ۱۰ درصد است یعنی در حوزه حمل و نقل ریلی کار قابل قبولی انجام نشده است.