بازدید سایت : ۳۵۴۱۵

◄ نامه مهم انجمن صنایع ریلی ایران در مورد چالش واگن پارس مپنا

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران در نامه ای به مدیرعامل گروه مپنا تاکید کرد: به زودی همه از این شرایط به سمت روزهای بهتر و با شکوه گام برخواهید داشت.

نامه مهم انجمن صنایع ریلی ایران در مورد چالش واگن پارس مپنا
تین نیوز

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران در نامه ای به مدیرعامل گروه مپنا تاکید کرد: به زودی همه از این شرایط به سمت روزهای بهتر و با شکوه گام برخواهید داشت.

به گزارش تین نیوز، متن کامل نامه رحمت الله پوربابایی در ادامه آمده است:

« جناب آقای مهندس اولیاء، مدیر عامل محترم گروه مپنا

ﻣﻮﺿﻮع : مهندس ملانژاد و همکارانش در واگن پارس مپنا

ﺑﺎ ﺳﻼم؛

چند روزی است چالشی در شرکت واگن پارس مپنا رخ نموده که با بررسی های انجام شده و تحلیل اطلاعات میدانی دراین باره نکاتی قابل ذکراست.

1-      شرایط اقتصادی نامطلوب و متأثر از اقتصاد جهانی، منطقه ای و ملی به اضافه تصمیمات یک جانبه درباره حقوق کارگران در ابتدای سال جاری و عدم توجه به هشدار کارشناسان(فراموش نکنیم مصوبه دولتی افزایش حقوق کارگران هنوز به امضای نماینده آنان نرسیده است)، موجب افزایش فشار تورم بر دوش کارگران زحمت کش شده است. خانواده بزرگ صنعت اما ثابت کرده اند که در شرایط بحرانی همراه و همدوش با اهداف مشترک، پیشبرد چرخ صنعت را بر همه چیز ترجیح داده اند و مسئولان و مدیران نیز متقابلاً با ارج نهادن به این تلاش و همبستگی قدردانی و پشتیبانی از آنان را فراموش نکرده و مدیرانی از جنس آقای مهندس ملانژاد تمام قد در همه جا پشتیبان کارگران هستند و حمایت از آنان را سرلوحه کار خود دارند.

2-      احساس نابرابری در گروه های صنعتی که شرکت های زیرمجموعه زیادی دارند تمام شدنی نیست و براساس شاخص های بسیاری متفاوت است اما مهمترین شاخص دستمزد است که پیوسته از سوی کارکنان رصد و مقایسه می شود. گروه مپنا با تعداد زیادی شرکت زیرمجموعه، با این مسئله از نزدیک دست و پنجه نرم می کند و کارکنان شرکت ها تمایل به جابجایی به سمت شرکت های دیگر دارند یا نسبت به برابری حقوق و امتیازات در این گروه رضایت یکسانی ندارند. مهندس ملانژاد در قامت مدیر یکی از شرکت های تابعه مپنا تلاش ادامه داری برای رفع این مسئله و استیفای حقوق کارکنان زیرمجموعه خود دارد و به گواه بسیاری از همکاران ایشان، با پافشاری در جهت منافع کارگران و رفاه اقتصادی آنان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

3-      مدیریت ناترازی انرژی طبق روال هرساله که همواره مورد اعتراض صنایع کشور نیز بوده است، ساعاتی زیادی از هفته، برق صنایع را قطع می کند و مدیران شرکت ها لاجرم برای تداوم جریان تولید تمهیداتی را جایگزین برنامه های جاری بنگاه ها می کنند. بنا به همین شیوه  تدبیر پیشنهاد موقتی آقای مهندس ملانژاد برای همکاری کارکنان در دو روز تعطیل (برای جبران توقف تولید در روزهای بی برقی کارخانه)، از سوی برخی به چالش کشیده شده و موجب شکوه از انتظارات و توقعات تلنبار شده و گشودن باب اعتراض شده است. باری در این بین افرادی نیز با انگیزه های دیگری بر این شعله دمیده و به قصد ایجاد چالش بزرگتر با سوء استفاده از هیجانات جوانان تازه کار اهداف دیگری را دنبال کرده اند. این ماجرا با پادرمیانی مسئولین و مدیران فیصله یافته و امیدواریم که اتحاد و پیوستگی بین کارکنان واگن پارس بهسازی شود و همه ی این عزیزان و همکاران در صنعت بدانند که تنها راز حرکت مستمر و پیشرفت، یکپارگی و هم افزایی است. این جانب به نمایندگی از طرف خود و بسیاری از دوستان و همکاران به شرافت، راستی، دانش، تلاش و... آقای مهندس ملانژاد گواهی می دهیم و ایمان داریم که بهترین گزینه برای حمایت از حقوق کارگران واگن پارس و مدیریت این مجموعه مهم تولیدی در کشور، آقای مهندس ملانژاد است ایشان از تولید نیز پشتوانه و پلی برای رضایتمندی کارکنان و ارتقای رفاه ایشان خواهندساخت و به زودی همه از این شرایط به سمت روزهای بهتر و با شکوه گام برخواهید داشت. همیشه زمستان می رود و روسیاهی زغال خواهد ماند، آنان که در این میان با افروختن اخگر کینه، سخن چینی و نادانی مانع آشتی زودتر این اختلاف شدند را به این شعر سعدی شیراز پند می دهیم که:

میان دوکس جنگ چون آتش است

  سخن چین بدبخت هیزم کش است

 

با احترام، رحمت اله پوربابایی

دبیر و عضو هیئت مدیره

گیرندگان:

جناب آقای مهندس امام، مدیرعامل محترم بخش حمل ونقل مپنا، جهت استحضار

جناب آقای مهندس فرزاد مخلص الائمه، استاندار محترم استان مرکزی، جهت استحضار »

 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.