بازدید سایت : ۱۳۰۸۰۴

◄ زنگ خطر بیکاری 7 هزار نفری در صنعت ریلی/ احتمال توقف تولید در صنایع ریلی

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران از احتمال بیکاری 7000 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم، در صورت تعطیلی صنایع ریلی خبر داد.

زنگ خطر بیکاری 7 هزار نفری در صنعت ریلی/ احتمال توقف تولید در صنایع ریلی
تین نیوز |

 دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران از احتمال بیکاری 7000 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم، در صورت تعطیلی صنایع ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز،  رحمت الله پوربابایی گفت: تولید کنندگان ریلی سفارش تولید ندارند و تقریبا در حال توقف کار هستند تا جایی که تعدادی از آنها فقط از سه درصد ظرفیت تولید خود استفاده می کنند.

وی از بی توجهی به مشوق هایی که در قانون برای رونق تولید در صنایع ریلی پیش بینی شده است، خبر داد و افزود: لازم است یارانه ماده 12( قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر به شرکت ها)، تبصره 18 و سایر مشوق ها و ظرفیت های پیش بینی شده جدی گرفته و دنبال و اجرا شود.

پوربابایی با بیان این که اگر سرمایه گذاری در صنایع ریلی صورت نگیرد،  توسعه هم امکان پذیر نیست و وقتی توسعه نباشد این چرخ  نمی چرخد، گفت: هزینه ها حتی هزینه های نگهداری ناوگان نسبت به 6 - 7 سال پیش 10 برابر شده اما اعتباری که دولت در این زمینه اضافه کرده شاید نزدیک به دو برابر شده باشد که جوابگوی هزینه ها نیست.

 دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران خاطرنشان کرد: اگر صنعت ریلی به سمت تعطیلی برود هفت هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم  بیکار می شوند، سفره راه آهن کوچک است، توقع این است  تدبیری اندیشه شود که این سفره بزرگتر شده تا هم راه آهن، هم شرکت ها و هم مردم از آن منتفع شوند.

او افزود: درست نیست مردم برای تهیه یک بلیت قطار مجبور به استفاده از پارتی باشند، باید آنقدر ناوگان  فراهم باشد که همه به راحتی بتوانند بلیت تهیه و یا بارشان را حمل کنند و برای این کار انگیزه داشته باشند.

سایز ویدئو: 3.02M | مدت زمان: 00:01:41 | دانلود ویدئو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.