بازدید سایت : ۳۶۵۵۹

◄ درخواست انجمن صنایع ریلی ایران از وزیر صمت: تنها روزنه‌ بخش خصوصی صنایع ریلی در پیوند با وزارتخانه را مسدود نکنید

انجمن صنایع ریلی ایران در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به احتمال بازطراحی ساختار این وزارتخانه، دفتر صنایع ریلی را تنها روزنه و حلقه اتصال صنعت بزرگ ریلی کشور با دولت در جهت رفع مشکلات این صنعت و افزایش تاب آوری ناوگان ریلی کشور دانست و خواستار تداوم فعالیت این دفتر شد.

درخواست انجمن صنایع ریلی ایران از وزیر صمت: تنها روزنه‌ بخش خصوصی صنایع ریلی در پیوند با وزارتخانه را مسدود نکنید
تین نیوز |

انجمن صنایع ریلی ایران در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به احتمال بازطراحی ساختار این وزارتخانه، دفتر صنایع ریلی را تنها روزنه و حلقه اتصال صنعت بزرگ ریلی کشور با دولت در جهت رفع مشکلات این صنعت و افزایش تاب آوری ناوگان ریلی کشور دانست و خواستار تداوم فعالیت این دفتر شد.

به گزارش تین نیوز، رحمت الله پوربابایی دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی این مطلب را با توجه به خبرهای منتشر شده مبنی بر احتمال تغییر ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت با انحلال معاونت حمل ونقل، حذف دفتر صنایع ریلی و تشکیل دفتر تجمیعی صنایع خودرو، نیرو محرکه و حمل ونقل ذیل معاونت تازه صنایع، ماشین آلات و تجهیزات در آن وزارتخانه بیان کرد.

پوربابایی در این نامه تاکید کرد: نظر به اهمیت راهبردی  صنایع ریلی کشور، دفتر صنایع ریلی تنها روزنه و حلقه اتصال صنعت بزرگ ریلی کشور با دولت در جهت رفع مشکلات این صنعت و افزایش تاب آوری ناوگان ریلی کشور است.

وی افزود: با عنایت به پتانسیل قابل توجه صنایع ریلی کشور به عنوان تنها صنعت ترابری سبز در ترانزیت و لجستیک ملی و بین المللی، دانش فنی و مهندسی، رفع نیاز داخلی، ارزآوری بالقوه در صادرات انواع محصولات و... تردیدی نیست که حمایت دولت به ویژه آن وزارتخانه و سازمان های وابسته، توفیقات آن را که با افتخار بیشترین بار آن بر دوش توانمند بخش خصوصی است، بیش از گذشته هموار و میسر خواهدکرد.

این مقام صنفی همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست: در بازنگری تشکیلات جدید آن وزارتخانه، ساز و کاری فراهم آید تا با ادامه فعالیت دفتر صنایع ریلی در زیرمجموعه معاونت جدید، تنها روزنه بخش خصوصی صنایع ریلی کشور در پیوند و تعامل پیوسته با آن وزارتخانه، مسدود نشده و بتواند مشکلات و مسایل مربوط به شرکت های فعال صنایع ریلی کشور را پیگیری و ساماندهی کند.

 

به گفته پوربابایی، انجمن صنایع ریلی ایران با بیش از 50 شرکت تراز اول تولیدات صنایع ریلی به عنوان بخش مهمی از اکوسیستم ریلی کشور، در تعامل سازنده با دیگر سمن های تخصصی ریلی در همراهی با تدابیر ارزنده و سیاست گذاری هوشمندانه مقام عالی وزارت از هیچ کوششی دریغ نورزیده و امیدوار به مساعدت و همراهی بیشتر در جهت تسهیل و ارتقای فعالیت صنایع ریلی کشور، آماده است تا با تدبیر جناب عالی و برگزاری نشست های هم افزایی، راهکارهای پیشنهادی برای تعاملات بیشتر را حضوراً ارائه و در همراهی با اهداف دولت چهاردهم برای پیشرفت ایران عزیز گام بردارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.