بازدید سایت : ۴۹۳۳۹

◄ نمایشگاه ریلی دوسالانه می‌ شود/ رمق چندانی برای بخش خصوصی ریلی نمانده است

تا مهیا شدن شرایط بهتر و برون رفت از وضع فعلی، پیشنهاد برگزاری دوسالانه آن مورد تصویب قرار گرفت و در توافق با شرکت راه آهن، نمایشگاه بعدی را دو سال دیگر در سال 1405 برگزار خواهیم کرد.

نمایشگاه ریلی دوسالانه می‌ شود/  رمق چندانی برای بخش خصوصی ریلی نمانده است
تین نیوز |

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران با اشاره به شرایط نا مناسب اقتصادی و اوضاع وخیم صنایع ریلی اعلام کرد: مدت زیادی است که صنایع ریلی  و همکاران ما در رنج تولید و خدمات صنعت ریلی گرفتارند و به یک نوعی از سردرگمی دچارند که نه امیدی به شرایط اقتصادی بهتر دارند و راه برگشت هم برای شان میسر نیست.

به گزارش تین نیوز؛ رحمت اله پوربابایی افزود: به هر حال سرمایه گذاری زیادی در انواع خطوط تولید و خدمات در صنعت ریلی انجام شده که با راکد شدن آن، دیگر رمق چندانی برای بخش خصوصی در ادامه این مسیر و شرایط نمانده است.

پوربابایی تاکید کرد: نمایشگاه، رسانه ای است که گزیده ای از دستاوردهای فعالان عرصه های گوناگون را ارایه می کند تا از این طریق سهم مشارکت در ارتقای آن عرصه، برای همه سنجش و نمایش داده شود. از طرفی از هزینه های گزاف برگزاری نمایشگاه که بگذریم، این رویداد مهم را که تا امسال سالانه برگزار کرده ایم در واقع تلفیقی از مفهومی که عرض کردم با نوعی جشنواره  اعلام موفقیت، بیلان عملکرد و ارزیابی مثبت از وضعیت خانواده بزرگ صنعت ریلی بوده است که هیچ هم خوانی با شرایط امروز صنایع ریلی کشور ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای این که در این اوضاع، نمایشگاه بار اضافه ای بر دوش این عزیزان نگذارد تا مهیا شدن شرایط بهتر و برون رفت از وضع فعلی، پیشنهاد برگزاری دوسالانه آن مورد تصویب قرار گرفت و در توافق با شرکت راه آهن ج.ا.ا. به یاری خدا و پشتوانه فعالان زحمت کش صنعت، نمایشگاه بعدی را دو سال دیگر در سال 1405 برگزار خواهیم کرد.

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران ادامه داد: رایزنی هایی درحال انجام است و توافقات ضمنی نیز اخذ شده که امیدواریم همراهی بخش دولتی در این رویداد به موضع حمایتی و مشورتی برگردد و دخالت های نابجا و تصمیم گیری های ناروای گذشته در دوره  جدید تکرار نشود و یک بار برای همیشه برنامه ریزی و اجرای نمایشگاه به بخش خصوص سپرده شود.

وی گفت: به هر روی این نمایشگاه برند خانواده بزرگ صنعت ریلی است و با حمایت تک تک فعالان پرتلاش این صنعت پابرجا می ماند کوشش برای تصاحب آن از سوی هیچ نهاد و سازمانی نه سزاوار است و نه محلی از اعراب دارد چرا که پشتوانه قوام و غنای آن، همه ی زحمت کشان صنعت با سهم برابر هستند و انجمن ها نیز به نمایندگی از این بزرگواران برای بهتر شدن آن و مراعات شأن صنعت مهم و مظلوم ریلی با 100 سال قدمت در ایران عزیز، شرایط را رصد و مدیریت می کنند.

پوربابایی در پایان اضافه کرد: اولین مدیرعامل راه آهن در سال 1304 خورشیدی به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است به شرکت راه آهن ج.ا.ا. پیشنهاد می کنیم که جشن 100 سالگی راه آهن را برگزار کند و اگر در سال آینده این مهم ممکن نشد در نمایشگاه 1405 جشن ورود به قرن دوم راه آهن را برگزار و مراسمی در نمایشگاه پیش بینی و برگزار خواهیم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی

    یعنی ردخور نداره!!!
    دوستان بخش خصوصی فقط و فقط و فقط به فکر نان جستن برای خودشان هستند

    چرا باید برنامه ریزی و اجرای نمایشگاه (رانت واضح) به اینها سپرده بشه؟؟

  • اسدبیگی - اسداله

    برگزاری دوسالانه نمایشگاه ریلی
    تحلیل عمیق‌ این تصمیم، با بررسی ابعاد مختلف این رویداد با تمرکز بر چندین جنبه کلیدی، به این موضوع
    دلایل استراتژیک پشت این تصمیم:
    • تطبیق با شرایط اقتصادی: صنعت ریلی، همچون بسیاری از صنایع دیگر، تحت تأثیر نوسانات اقتصادی قرار دارد. برگزاری دوسالانه نمایشگاه، هزینه‌های شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان را کاهش داده و از فشار مالی بر شرکت‌ها می‌کاهد.
    • توجه به کیفیت به جای کمیت: با کاهش تعداد نمایشگاه‌ها، می‌توان بر کیفیت محتوا و برنامه‌های جانبی تمرکز کرد و نمایشگاه‌هایی با ارزش افزوده بالاتر برگزار نمود.
    • فرصت بیشتر برای برنامه‌ریزی: فاصله زمانی بیشتر بین دو نمایشگاه، فرصت مناسبی را برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر و جامع‌تر فراهم می‌آورد.
    • توجه به نیازهای واقعی صنعت: با کاهش تعداد نمایشگاه‌ها، می‌توان به نیازهای واقعی صنعت ریلی توجه بیشتری کرد و نمایشگاه‌هایی متناسب با این نیازها برگزار نمود.
    • کاهش رقابتی بودن: با کاهش تعداد نمایشگاه‌ها، رقابت بین شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌ها کاهش یافته و این امر می‌تواند به بهبود روابط بین شرکت‌ها کمک کند.
    پیامدهای این تصمیم:
    • تأثیر بر نوآوری: ممکن است کاهش تعداد نمایشگاه‌ها، سرعت نوآوری در صنعت ریلی را کاهش دهد، زیرا فرصت‌های کمتری برای معرفی محصولات و خدمات جدید وجود خواهد داشت.
    • تغییرات در مدل کسب‌وکار شرکت‌ها: شرکت‌های فعال در صنعت ریلی ممکن است مجبور شوند مدل کسب‌وکار خود را تغییر دهند و به دنبال راه‌های جدید برای معرفی محصولات و خدمات خود باشند.
    • کاهش فرصت‌های شبکه‌سازی: با کاهش تعداد نمایشگاه‌ها، فرصت‌های شبکه‌سازی بین فعالان صنعت نیز کاهش خواهد یافت.
    • تغییرات در نقش انجمن صنایع ریلی: انجمن صنایع ریلی باید نقش فعال‌تری در ایجاد فرصت‌های شبکه‌سازی و اطلاع‌رسانی ایفا کند.
    فرصت‌های جدید:
    • توسعه نمایشگاه‌های تخصصی: می‌توان با تمرکز بر حوزه‌های تخصصی‌تر صنعت ریلی، نمایشگاه‌های کوچک‌تر و تخصصی‌تری برگزار کرد.
    • استفاده از فناوری‌های نوین: با کاهش تعداد نمایشگاه‌های حضوری، می‌توان از فناوری‌های نوین مانند برگزاری نمایشگاه‌های مجازی و ترکیبی استفاده کرد.
    • تقویت همکاری‌های بین‌المللی: می‌توان از فرصت ایجاد شده برای تقویت همکاری‌های بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کرد.
    چالش‌ها و راهکارها:
    • حفظ انگیزه فعالان صنعت: باید تلاش شود تا با برگزاری رویدادهای کوچک‌تر و تخصصی‌تر در فاصله بین دو نمایشگاه بزرگ، انگیزه فعالان صنعت حفظ شود.
    • ارتباط مستمر با فعالان صنعت: انجمن صنایع ریلی باید با استفاده از ابزارهای ارتباطی مختلف، ارتباط خود را با فعالان صنعت حفظ کند.
    • جذب اسپانسر: برای تأمین مالی نمایشگاه‌ها، باید به دنبال جذب اسپانسرهای بخش خصوصی و دولتی بود.
    • تغییر رویکرد انجمن صنایع ریلی: انجمن صنایع ریلی باید نقش فعال‌تری در ایجاد فرصت‌های شبکه‌سازی و اطلاع‌رسانی ایفا کند.
    ابعاد کلان‌تر:
    • تأثیر بر توسعه صنعت ریلی: این تصمیم می‌تواند بر سرعت و کیفیت توسعه صنعت ریلی تأثیرگذار باشد.
    • نقش دولت: دولت باید با حمایت از صنعت ریلی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، به توسعه این صنعت کمک کند.
    • تأثیر بر محیط زیست: باید به اثرات زیست‌محیطی برگزاری نمایشگاه‌ها توجه شود و تلاش شود تا نمایشگاه‌ها به صورت پایدار برگزار شوند.
    سوالات کلیدی:
    • آیا این تصمیم به نفع همه فعالان صنعت ریلی است؟
    • چه اقداماتی باید برای حفظ انگیزه فعالان صنعت انجام شود؟
    • چگونه می‌توان از فناوری‌های نوین در برگزاری نمایشگاه‌ها استفاده کرد؟
    • چه نقشه‌ای راهبردی برای توسعه صنعت ریلی در نظر گرفته شده است؟
    در نهایت، می‌توان گفت که تصمیم به برگزاری دوسالانه نمایشگاه ریلی، یک تصمیم استراتژیک است که می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای صنعت ریلی داشته باشد.

  • کارشناس

    نمایشگاه ریلی زمانی معنا پیدا می کند که همه بتوانن شرکت کنن. شما اول از ساده ترین چیزها شروع کنید رقم نجومی غرفه را حذف کنید. پورسانت و.... انجمن را حذف کنید تا کمی رمق در شرکت های عضو وجود داشته باشد. باند بازی و مافیای گرفتن غرفه را از بین ببرید غرفه انجمن نباشد غرفه شرکت های هیات مدیره و........... اینها را حل کن بعد تاریخ و بقیه را دو ساله کن. به امید آن روز