بازدید سایت : ۳۸۲۵۷

◄ خط‌آهن رشت-آستارا و جایگاه ایران در کریدور بین قاره‌ای شمال-جنوب

غیر از درآمدهای ترانزیتی، یکی از مهمترین کارکردهای این کریدور آن است که می تواند در زمینه صادرات و ورادات کشور هم نقش آفرین باشد.

خط‌آهن رشت-آستارا و جایگاه ایران در کریدور بین قاره‌ای شمال-جنوب
تین نیوز |

«خبر24» شبکه خبر صدا و سیما گزارشی از ضرورت احداث خط‌آهن رشت-آستارا و جایگاه ایران در کریدور بین قاره‌ای شمال-جنوب با حضور دبیر انجمن صنفی شرکت‌ های حمل‌ و نقل ریلی و خدمات وابسته و مدیرکل ساخت و توسعه راه‌ آهن منطقه 2 کشور، منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز، دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در مورد ضرورت ساخت خط آهن رشت- آستارا گفت: غیر از درآمدهای ترانزیتی، یکی از مهمترین کارکردهای این کریدور آن است که می تواند در زمینه صادرات و ورادات کشور هم نقش آفرین باشد.

سبحان نظری افزود: این پروژه در صورت اجرا می تواند مسیر کاملا ریلی درون ایران را برای کریدور شمال جنوب فراهم کند.

وی عنوان کرد: خط آهن رشت آستارا یک خط آهن حدود 160 کیلومتری است که با توجه به هزینه تملک زمین با 500 میلیون تا یک میلیارد دلار اجرا خواهد شد.

فیلم مربوط به گزارش را در ادامه ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    رشت آستارا هم شمال به جنوب است !! هم شرق به غرب !! هم اتصال به اروپا !!