بازدید سایت : ۴۷۶۵۶
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی:

◄ حمل و نقل به جزایر نامتحد چند پارچه بی صاحب تبدیل شده است/ پروژه قطار سریع السیر به صرفه نیست

با جمعیت فعلی ایران و در شرایط تنگنای منابع مالی کشور، پروژه قطار سریع السیر به صرفه نیست.

حمل و نقل به جزایر نامتحد چند پارچه بی صاحب تبدیل شده است/ پروژه قطار سریع السیر به صرفه نیست
تین نیوز |

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته معتقد است: کلان پروژه ها در ایران معاصر ما، عموما حاصل تصمیم سازی مافیایی است.

به گزارش تین نیوز، سبحان نظری بر همین اساس تاکید می کند که بسیاری از تصمیم سازی ها عالمانه و بر اساس مطالعات علمی نیست.

وی به عنوان نمونه به پروژه راه آهن سریع السیر کشور اشاره می کند و می گوید: با جمعیت فعلی ایران و در شرایط تنگنای منابع مالی کشور، پروژه قطار سریع السیر به صرفه نیست. 

به گفته نظری،  نظام حمل و نقل ما در مقیاس شهری و برون شهری وارد مواجهه با بحران های بزرگ شده است و به همین دلیل راهکارهای مشکلات، صرفاً جنبه اقتصادی ندارند بلکه این راهکارها مانند افزایش قیمت سوخت، ابعاد اجتماعی و امنیتی خواهند داشت.

او تاکید می کند که از آن جا که بحران ها و تهدیدها بزرگ شده اند و از سوی دیگر فرصت های بزرگی نیز وجود دارند، ما نیز باید با ابتکارات بزرگ به سراغ حل مشکلات و استقبال از فرصت ها برویم.

نظری پیشنهاد می کند: بایستی ساختار نظام حمل و نقل کشور را اصلاح کنیم مثلا با تلفیق بخش های مختلف حمل و نقل کشور، وزارت حمل و نقل تأسیس کنیم. در حال حاضر بخش حمل و نقل تبدیل به جزایر نامتحد چندپارچه بی صاحب شده است.

او همچنین معتقد است برای مدیریت تقاضای سفر، باید سراغ ابزارهای قیمت گذاری تردد برویم مثلا برای سیر وسایل نقلیه عوارض وضع کنیم.

وی می گوید: آزادسازی دسترسی به داده های آماری بخش حمل و نقل باید صورت بگیرد، این مسئله در حال حاضر حائز اهمیت است زیرا مدیران در دورهمی های دوستانه تصمیم می گیرند! 

به گفته نظری،  باید داده ها با جزئیات فراوان در دسترس عموم قرار بگیرد تا کارشناسان دلسوز با تحلیل های خود به کشور کمک کنند.

فیلم اظهارات سبحان نظری را در ادامه ببینید: 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    جناب نظری خودش متوجه تخیلی بودن راه حلهایی که ارائه میکند، میشود یا برای این امر هم باید گوشزد بگیرد؟!

    وضع عوارض برای سیر وسایل نقلیه؟؟؟؟

    • ناشناس

      خب وقتی سواد ندارید مجبور نیستید حرف بزنید. در بخش مهمی از جهان پیشرفته، روی سیر خودرو عوارض تعریف می شود (pay as you drive).
      مجبور نیستید در هر حوزه ای دهان به سخن گفتن باز کنید.

    • ناشناس

      احسنت به ناشناس دوم
      آقای دکتر نظری به درستی اشاره کرده اند که برای مدیریت ترافیک لازم است در مراحلی از ابزار تعرفه گذاری و تعیین عوارض عبور استفاده شود. همین حالا هم در تهران این طرح به شکل عوارض طرح ترافیک و نیز عوارض محدوده آلایندگی در حال اجراست و آقای سبحان نظری نیز در فیلم به این موضوع هم اشاره نموده است.
      مراقب باشیم به خاطر خصومت شخصی با افراد، حرف غیرمنصفانه نزنیم.

  • ناشناس پاسخ

    خطاب به ناشناس دوم:

    اتفاقا شما اونی هستی که لازمه دهان به سخن گفتن باز نکنی!
    بحث عوارض روی کاغذ یه چیه و در عمل پیاده کردنش در محیط ایران یه چیز دیگه!

    نمدونی بدون!

    • الف میم

      چرا اصرار داری آخه؟!
      عقل عقله. چه توی ایران چه خارج ایران. چرا اصرار دارید ایران رو یه کشور توی کره مریخ و جدا از همه دنیا بدونید؟
      چرا فکر می کنید که هر چی دانش و تکنیک بشر جمع کرده فقط به درد خارج ایران می خوره و ایران حق نداره از اینها استفاده کنه؟
      حرف آقای نظری حرف درستیه.
      خب حرف عقلانی رو باید پذیرفت، حتی از دشمن.
      اگه حرف عقلانی رو نمی تونید بپذیرید، به روانشناس مراجعه کنید و کمتر از منزل بیرون بیایید تا آسیبتان به مردم نرسد.