بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
مدیرعامل البرز نیرو در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ کوچ سرمایه گذاران از صنعت ریلی/ تعرفه ها جوابگو نیست

مدیرعامل شرکت تجهیزات ناوگان ریلی البرز نیرو با اشاره به اینکه با مشکلات کنونی صنعت حمل و نقل ریلی امکان سرمایه گذاری جدید یا نوسازی ناوگان برای شرکت های ریلی وجود ندارد گفت: متاسفانه سرمایه گذاران قدیمی هم در حال کوچ به سایر صنایع هستند.

کوچ سرمایه گذاران از صنعت ریلی/ تعرفه ها جوابگو نیست
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت تجهیزات ناوگان ریلی البرز نیرو با اشاره به اینکه با مشکلات کنونی صنعت حمل و نقل ریلی امکان سرمایه گذاری جدید یا نوسازی ناوگان برای شرکت های ریلی وجود ندارد، گفت: متاسفانه سرمایه گذاران قدیمی هم در حال کوچ به سایر صنایع هستند.

به گزارش تین نیوز، قاسم عبداللهی، مدیرعامل شرکت تجهیزات ناوگان ریلی البرز نیرو، یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی مالک لوکوموتیو در کشور در رابطه با مشکلات شرکت های مالک لوکوموتیو گفت: تعرفه های حمل ریلی بار در شرایط کنونی ناعادلانه است و لازم است از مالکین ناوگان و صاحبان بار ریلی نیز به مانند ناوگان و صاحبان بار جاده ای هزینه ای بابت استفاده از زیرساخت های ریلی توسط دولت دریافت نشود.

وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی، امکان سرمایه گذاری جدید یا نوسازی ناوگان برای شرکت های ریلی وجود ندارد، تصریح کرد: شرکت های حمل و نقل ریلی به محلی برای پرداخت حقوق دولتی از جمله مالیات، بیمه و مالیات بر ارزش افزوده تبدیل شده و سهامداران این شرکتها به سود سالیانه 5 تا 10 درصد قانع شده اند این در حالی است که حداقل سود بانکی 23 درصد و اوراق خزانه حدود 29 درصد است.

مدیرعامل شرکت البرز نیرو در پایان خاطرنشان کرد: ادامه داد: بیش از 5 سال است که هیچ شرکتی موفق به اخذ تسهیلات یارانه ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر نشده است. با چنین دورنمایی کدام سرمایه گذاری حاضر به ورود و یا ادامه فعالیت در این بخش خواهد بود؟ متاسفانه سرمایه گذاران قدیمی هم در حال کوچ به سایر صنایع هستند. تعرفه های موجود جوابگوی نگهداری و تعمیرات ناوگان فعلی نیست و نوسازی ناوگان عملاً کنار گذاشته می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.