بازدید سایت : ۶۴۱۱۲

فرصت سازهای توسعه فعالیت های اقتصادی ایران و مالزی کدامند؟

در نشست مشترک رئیس اتاق اصناف ایران و سفیر مالزی، رئیس اتاق اصناف ایران، این نشست را سرآغازی برای ایجاد روابط سازنده میان دو کشور دانست.

فرصت سازهای توسعه فعالیت های اقتصادی ایران و مالزی کدامند؟
تین نیوز

در نشست اخیر مشترک رئیس اتاق اصناف ایران و سفیر مالزی، ضمن بررسی روش های فرصت سازی و بسترسازی توسعه فعالیت های اقتصادی ایران و مالزی، رئیس اتاق اصناف ایران، این نشست را سرآغازی برای ایجاد روابط سازنده میان دو کشور دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در نشست و دیدار هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و سفیر مالزی که با حضور لازم اعضای هیات رئیسه و همچنین روسای کمیسیون های تخصصی اتاق اصناف ایران و نمایندگانی از وزارت امور خارجه، فعالان صنفی و روسای برخی از اتحادیه های صنفی حضور داشتند، حاضران در این نشست، ضمن اظهار تجربیات خود از بازدید از بازارهای مالزی طی سالیان گذشته، به ظرفیت های اصناف ایران در حوزه های مبلمان و صنایع چوبی، طلا و جواهر، نساجی و پوشاک، صنایع دستی، لوازم خانگی، صنایع چرمی، لوستر و … اشاره کردند. 

در ابتدای این نشست، مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران ضمن ابراز خرسندی از برقراری تعاملات تجاری با کشور مالزی، این جلسه را سرآغازی برای ایجاد روابط سازنده میان دو کشور دانسته و خاطرنشان کرد: اصناف در ایران از ظرفیت گسترده ای در بخش تولید و صادرات در حوزه هایی همچون مبلمان، طلا و جواهر، فرش، خشکبار ، پوشاک، چرم، کیف و کفش و… برخوردار است؛ البته نیاز است که با تقویت توان صادراتی آن ها، محصولات تولید شده، بدون واسطه به کشورهای مختلف صادر شوند.

صفایی افزود: موقعیت کشور مالزی در آسیای شرقی و اشتراکات مذهبی و فرهنگی، به ویژه اشتراکات این دو کشور در حوزه محصولات حلال این فرصت را در اختیار فعالان صنفی ایران قرار می دهد تا در جهت صادرات و عرضه محصولات خود در بازارهای مالزی و همچنین ارزآوری برای کشور نهایت استفاده را داشته باشند.

آنطور که اتاق اصناف ایران تاکید می کنند و صفایی اعلام کرد:  طبق آمارهای موجود، مالزی سریع ترین نرخ رشد جمعیت را در جهان داشته و این قابلیت را دارد که با برقراری تجارتی دو طرفه، نیازهای هر دو کشور از طریق صادرات و واردات تأمین شود.

وی از اعلام آمادگی این اتاق جهت دعوت از تجار و بازرگانان مالزی به منظور بازدید و شناسایی فرصت های صادراتی و وارداتی ایران خبر داد و متقابلاً خواستار فراهم شدن بستری برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی در بازارهای مالزی شد.

این مقام صنفی بر ضرورت توسعه تجارت بی واسطه میان دو کشور ایران و مالزی تاکید و اظهار امیدواری کرد که ماحصل این نشست فرصت سازی و بسترسازی برای توسعه فعالیت های فعالان اقتصادی دو کشور باشد.

آینده ای روشن پیش روی فعالان اقتصادی دو کشور است

در ادامه ی این نشست، خیری بن عمر سفیر مالزی در ایران نسبت به حضور در جمع فعالان صنفی کشور ابراز خوشحالی کرده و گفت: حضور در اتاق اصناف ایران و دیدار با فعالان صنفی آینده ایی روشن را پیش روی فعالان اقتصادی دو کشور قرار خواهد داد؛ لذا نیازمند ایجاد بستری مناسب هستیم تا از طریق آن علاوه بر تأمین منافع دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه مالزی کشوری صادرکننده و واردکننده است و طبیعتاً در برخی حوزه ها نیازمند واردات کالا از ایران است، اظهار کرد: در حال حاضر برخی محصولات ایرانی در بازارهای مالزی عرضه می شود.

سفیر مالزی در ایران معتقد است که واردات محصولات ایرانی علاوه بر اینکه برای بازرگانان مالزی مقرون به صرفه است، کیفیت محصولات نیز برای مصرف کنندگان در مالزی جذابیت ویژه ایی دارد.

خیری بن عمر استیل، آهن، فولاد، زعفران و خرما را از جمله نیازها و محصولات پر استفاده در مالزی دانسته و گفت: در این راستا اتحادیه ها و انجمن های صنفی نیز علاقمند به برقراری تعامل و ارتباط تجاری با ایران هستند.

سفیر مالزی در پایان ضمن ابراز امیدواری از نتایج و پیامدهای مثبت این دیدار، تاکید کرد: دیدار با فعالان صنفی و اقتصادی ایران در قالب این نشست تصویر بسیار روشنی را پیش روی ما قرار داد و امید است تا در آینده با برقراری تورهای بازدید از ظرفیت های اقتصادی دو کشور، تجار و بازرگانان ایران و مالزی بتوانند روابط تجاری خود را در بهترین شرایط و بسترها آغاز کرده و گسترش دهند.

گفتی است در پایان این نشست مقرر شد که جهت تسهیل روابط تجار دو کشور،  اولاً کارگروهی متشکل از معاونت اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران و اتحادیه های ذی ربط و نمایندگانی از سفارت مالزی تشکیل شود و پس از آن، زیرساخت های حضور در نمایشگاه حلال مالزی برای تولیدات صنفی ایران و سفر تجار کشور مالزی به ایران جهت بازدید از محصولات و افزایش روابط تجاری فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.