بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

◄ انجمن حمل ونقل پاک و پایدار؛ بروزترین روش‌ های دنیا در مدیریت حمل و نقل درون و برون‌ شهری

«انجمن حمل و نقل پاک و پایدار» از سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد هم افزایی و هم فکری در جامعه تخصصی در راستای توسعه حمل و نقل پایدار فعالیت خود را آغاز کرده است.

انجمن حمل ونقل پاک و پایدار؛ بروزترین روش‌ های دنیا در مدیریت حمل و نقل درون و برون‌ شهری
تین نیوز

حمل ونقل پایدار در واقع یافتن موثرترین و آسوده ترین راه جابجایی مردم و وسایل نقلیه با کمترین میزان مصرف انرژی (در زمینه سوخت و تلاش های انسانی) با مقبول ترین هزینه، کمترین ترافیک و کمترین اثرات سوء زیست محیطی مانند آلودگی هوا و صدا است.

به گزارش تین نیوز، اگر بخواهیم در رابطه با موضوع حمل و نقل پایدار با رویکرد شهرسازی نوین صحبت کنیم باید در ابتدا بگوییم که این چشم‌انداز یک نگاه و نگرشی هوشمندانه است تا بتوانیم نیازهای شهری خود را برآورده کنیم با علم بر اینکه در این راه باید در نیازهای نسل آینده نیز مدیریت داشته باشیم.

هنگامی که صحبت از اجرای زیرساخت‌ها و بسترسازی برای این نوع سیستم می‌شود یعنی اینکه بتوانیم سلسله مبانی ابتدایی را فراهم کنیم تا احداث و اجرای زیر ساخت‌ها با نگاهی به نیازهای آینده تحقق پیدا کند. در حال حاضر شاید از نظر اقتصادی باید متحمل هزینه‌های سنگینی شویم و ماه‌های زیادی را چشم به انتظار باشیم تا یک زیرساخت به شیوه صحیح خود احداث شود، اما در واقع مدیران شهری یک نگرشی را با ابعاد استاندارد اجرا می‌کنند تا این امکان فراهم شود که سیستم‌های پایدار سالیان طولانی را پاسخگوی شهر و شهروندان باشد.

در راستای تحقق سیستم‌های حمل و نقلی پایدار باید به فاکتورها و شاخص‌های از پیش تعیین شده‌ای که در ملاک‌های شهرسازی نوین مشخص شده، پایبند باشیم مانند مباحثی مثل انرژی‌های مصرفی، آلودگی‌های زیست محیطی در واقع پیشبرد زیرساخت‌های حیاتی برای حمل و نقل پایدار نکته حائز اهمیت است چون با بستر سازی مناسب اکثریت شهروندان به استفاده از حمل و نقل پایدار اشتیاق بیشتری پیدا می‌کنند.

 «انجمن حمل و نقل پاک و پایدار» کی تاسیس شد؟

«انجمن حمل و نقل پاک و پایدار» از سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد هم افزایی و هم فکری در جامعه تخصصی در راستای توسعه حمل و نقل پایدار فعالیت خود را آغاز کرده است، این انجمن که توسط آقای دکتر مهرداد تقی زاده (معاون اسبق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) تشکیل شده، تشکلی تخصصی است برای انتشار و انتقال بروزترین روش های دنیا در "مدیریت حمل و نقل درون و برون شهری" که قصد دارد ضمن ایجاد کارگروه ها و کمیته های تخصصی با برگزاری دوره های آمورشی، ارائه خدمات مشاوره، برگزاری رویدادهای تخصصی و تولید محتواهای تخصصی به کمک جامعه حرفه ای بیاید.

این انجمن در ابتدای امر به تشکیل ۶ کارگروه تخصصی با عنوان  کارگروه برنامه ریزی حمل و نقل منطقه شهری تهران و حومه، کارگروه ایمنی حمل و نقل، کارگروه شهر هوشمند، کارگروه حمل و نقل و شهرسازی، کارگروه مراکز کنترل ترافیک و کارگروه پیاده رو که عمدتاً از دغدغه های اصلی این حوزه به شمار می روند و نیاز به بررسی تحلیل های عمیق و ارائه راهکارهای جدی و فوری دارد پرداخته است.

ارائه خدمات مشاوره و آموزشی در حوزه های مذکور از وظایف اصلی این تشکل تخصصی است. اعضای هیئت مدیره این انجمن افرادی هستند که با موضوعات حمل و نقلی آشنایی داشته و سال ها در این حوزه به ارائه مسایل و راهکار پرداخته اند.

38936e

چرا انجمن ایجاد شد؟

اهداف انجمن:

برقراری ارتباط و یکپارچگی بین حمل و نقل شهری، حومه و برون شهری (مسافری) بلحاظ مدیریتی و زیرساختی

اشاعه نگرش های نوین در نهادها و جوامع تخصصی در زمینه حمل و نقل شهری، حومه ای و برون شهری 

تسهیل برقراری ارتباط بین حوزه های تخصصی حمل و نقل، شهرسازی و مسکن

ارائه راهکار مشاوره جهت تأمین سرمایه لازم برای اجرای پروژه های حمل و نقلی توجیه دار و با اهمیت در سطح شهر و کشور

ارائه خدمات آموزشی در راستای ترویج نگرش های صحیح حمل و نقل شهری، حومه ای و برون شهری

ارائه خدمات مشاوره به سازمان ها، نهادها، مراکز و دانشگاه ها در راستای پیاده سازی موارد فوق

همکاری مشترک و هم افزایی بین جوامع تخصصی مرتبط و اثرگذار

اقدامات انجمن چیست؟

وظایف انجمن:

برگزاری دوره های آموزشی، رویدادهای تخصصی

عضویت و حضور در مجامع و محافل تخصصی (دولتی، خصوصی، عمومی، مردم نهاد) از طریق ارائه موضوعات تخصصی و سخنرانی

اعلام نظر تخصصی در پروژه های مورد نظر

ایجاد همکاری با سایر انجمن ها و جوامع تخصصی در سطح ملی و بین المللی که در حوزه مورد نظر یا مرتبط مستقیم و غیرمستقیم  این انجمن فعالیت می نمایند

برقراری ارتباط با سایر NGO های بین المللی در حوزه فعالیت این انجمن برای انتقال تجربه

انجمن حمل و نقل پاک و پایدار

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.