◄ رسیدگی به امورات صنفی حملونقلی را باید به اصناف این حوزه سپرد
یک فعال صنعت حملونقل بینالمللی معتقد است: مهمترین مشکل شرکتهای فعال در حوزه حملونقل بینالمللی مشکلات مربوط به آئیننامه تاسیس شرکتهای حملونقل است.
یک فعال صنعت حملونقل بینالمللی معتقد است: مهمترین مشکل شرکتهای فعال در حوزه حملونقل بینالمللی مشکلات مربوط به آئیننامه تاسیس شرکتهای حملونقل است.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، احمد فرخی حاجی آباد، فعال صنعت حمل ونقل بین المللی و عضو کمیسیون حمل ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار داشت: مرجع تصمیم گیرنده برای این صنف یک سازمان دولتی بوده و تایید صلاحیت اعضا نیز براساس آئین نامه های دولتی است، لذا تبیین جایگاه واقعی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی از اولویت های اجرایی برای حل مشکلات و تحکیم جایگاه صنفی انجمن است.
وی با بیان اینکه زمانی ما از این مشکلات رهایی خواهیم یافت که انجمن صنفی در رکن تصمیم گیری در خصوص آئین نامه ها وبخشنامه ها حضور داشته باشد گفت: مادامی که یک نهاد غیر صنفی و بیگانه برای این صنعت تصمیم گیری و قانون گذاری کند قاعدتا کشور هم دچار زیان خواهد شد .
احمد فرخی حاجی آباد در ادامه افزود: امروزه یکی از مشکلات کشور ، ایجاد اشتغال است و تنها با کمک بخش خصوصی میتوان این مشکل را حل کرد و این مهم نیاز مند امکانات مناسب و تسهیلات بانکی است.
این فعال حمل و نقل بین المللی با اشاره به اینکه صنعت حمل ونقل بین المللی بدلیل اینکه یک صنعت برون مرزی است به تنهایی میتواند حدود 25 % مشکل اشتغال کشور را حل کند اظهار داشت: اهمیت این صنعت به این دلیل است که هیچ منابع و امتیازی از کشور به فروش نمی رسد در عین حال ارز آور هم هست ولی متاسفانه از طرف مسئولین توجهی نمی شود .
وی در ادامه با بیان اینکه دولت دوازدهم با دادن تسهیلات بانکی مناسب و اجازه ورود ناوگان حمل ونقل بدون پرداخت عوارض بالای گمرکی کالا می تواند حداقل باعث فعال شدن این صنعت در کشور شود افزود: هزینه های حمل از عوامل موثر در قیمت تمام شده کالاست بنابراین تعدیل شدن هزینه های حمل کالا در نقطه ابتدا و تخلیه در انتهای کالا میتواند موجب سودآوری بیشتر برای اقتصاد کشور و مردم باشد .
وی افزود: ایجاد یک پایانه انحصاری برای انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی راه حلی مناسب برای حل بسیار ی از معضلات ترانزیت در استان است.
این فعال حمل و نقل با بیان اینکه هیچ دولتی بدون کمک گرفتن از بخش خصوصی نمی تواند اقتصاد کشور را توسعه دهد و به اشتغال پایدار برسد گفت: ایجاد فضای مناسب دولت برای شرکتهای خصولتی شائبه ی دولت 4 و 96 % را ایجاد میکند .
عضو کمیسیون حمل ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه الگوی مناسب برای کشور در منطقه، کشور ترکیه است و اگر بخواهیم به این الگو برسیم نیاز به سه سال زمان داریم گفت: البته در صورتی که امکانات مناسب رافراهم کنیم در این صورت به راحتی میتوانیم از رقبا پیشی بگیریم ولی متاسفانه بدلیل کم لطفی یبخش دولتی این صنعت به عقب برگشته و دست فعالین این حوزه بسته شده است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه الکترونیکی گمرک مسیر مناسب ولی ابتدایی در این راه است و باید ادامه پیدا کند و روز به روز برکیفیت و سطح علمی و الکترونیکی آن اضافه شود.
فرخی اظهار داشت: حمل ونقل بین المللی هم باید به سمت بهره گیری از مواهب تجارت الکترونیک برود و اگر به این سمت برویم بسیاری از محدودیت های اجرایی و دست و پاگیر کشور را می توانیم با اصلاح قانون تجارت الکترونیک بشکنیم .
وی همچنین اضافه کرد: تقویت سایت انجمن و ایجاد تالار گفتگو و اقداماتی مانند کافه گفتگو در انجمن میتواند موجب ارتباط صمیمیانه تر و تحکیم روابط شود.
فرخی در پایان گفت: یکی از اقدامات بزرگ انجمن ایجاد واحد روابط عمومی است و یکی از وظایف مهم روابط عمومی ایجاد رابطه مستقیم با اعضا وسازمان با هدف ایجاد وحدت صنفی و دستیابی به اهداف و منافع جمعی است.
بنام خدا
صميمانه از انعكاس خبر سپاسگزاري مي نمايم .
ان شاالله رسانه هاي خبري با عمل به رسالت خود و انعكاس نظرات كارشناسي همكاران براي اقتصاد و اشتغال در كشور راهگشا باشند .
درود