◄ ارز پیشنهادی تشکلهای صنفی برای رانندگان ترانزیت چقدر است؟
انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی ایران، میزان ارز تخصیصی به رانندگان کامیونهای ایرانی در هنگام خروج از کشور را در غالب یک جدول دقیق، به وزیر راهوشهرسازی پیشنهاد کرد.
با تغییر ارز از دلار به یورو و تکنرخی شدن آن در پی تهدیدهای امریکا درباره برهم زدن برجام، نشست مشترک بررسی مشکلات ارزی شرکتهای حملونقل بینالمللی با انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی ایران و تعدادی از مدیران شرکتهای حملونقل بینالمللی بهمنظور احصاء روشهای تأمین ارز، نیازهای موجود بخش حملونقل و پیگیری از طریق مراجع ذیصلاح در محل انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی ایران و به اراده این تشکل فعال حملونقلی برگزار شد.
به گزارش تیننیوز، در این نشست صاحبان شرکتهای حملونقلی با تاکید بر اینکه در اجرای این دستورالعمل در بخش حملونقل پیشبینیهای لازم به عمل نیامده و این امر موجب چالش و عمدتاً توقف عملیات نقلوانتقال کالا در کلیه رویههای حمل شده، به ارائه پیشنهادات خود برای مواجهه با وضعیت پیش رو پرداختند که در نتیجه، ماحصل آن در بخش جادهای در غالب نامه به وزیر راهوشهرسازی منعکس شد.
پایگاه خبری-تحلیلی تیننیوز متن این نامه را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است که به شرح زیر است:
« جناب آقای دکتر آخوندی
وزیر محترم راه و شهرسازی
با سلام و احترام،
ضمن تشکر و قدردانی از جنابعالی درخصوص پیگیری موضوع تخصیص ارز به رانندگان کامیونهای ایرانی در بخش حملونقل بینالمللی و ترانزیت مطابق جدول میزان ارز تخصیصی به رانندگان کامیونهای ایرانی در هنگام خروج از کشور به شرح ذیل پیشنهاد میگردد:
جدول میزان ارز تخصیصی به رانندگان کامیونهای ایرانی در هنگام خروج از کشور:
ردیف |
نام کشور |
میزان ارز تخصیصی به یورو |
ردیف |
نام کشور |
میزان ارز تخصیصی به یورو |
1 |
افغانستان- عراق |
350 |
14 |
اسپانیا- پرتقال- فنلاند- سوئد- نروژ- دانمارک |
4000 |
2 |
ارمنستان- ترکمنستان |
600 |
15 |
انگلستان |
4500 |
3 |
آذربایجان- ترکیه- پاکستان |
800 |
|
|
|
4 |
گرجستان |
1000 |
|
|
|
5 |
بلغارستان- لبنان- سوریه |
1200 |
|
|
|
6 |
ازبکستان- تاجیکستان |
1400 |
|
|
|
7 |
کشورهای حوزه بالکان- رومانی- یونان-کرواسی |
1500 |
|
|
|
8 |
قزاقستان- قرقیزستان- مجارستان |
1800 |
|
|
|
9 |
اتریش |
2200 |
|
|
|
10 |
روسیه- چک- اسلواک |
2500 |
|
|
|
11 |
اوکراین |
2800 |
|
|
|
12 |
ایتالیا- آلمان- لهستان-اسلونی- بلاروس- لتونی- استونی- لیتوانی |
3200 |
|
|
|
13 |
بلژیک- هلند- لوکزامبورگ- سوئیس- فرانسه |
3300 |
|
|
|
* در صورت حمل بار با کامیون یخچالی 15% به ارقام فوق اضافه میگردد.
شایانذکر اینکه ارقام فوق با توجه به بُعد مسافت، قیمت گازوئیل در کشور مربوطه، عوارض متقابل، عوارض بزرگراهی، هزینههای تعذیه و ... بهصورت کارشناسی شده توسط انجمن تعیین گردیده است و ضروری است با توجه به تجارب گذشته و امکانات عملی از طریق بانکهای ملی مستقر در مبادی زمینی خروجی کشور و پس از رویت اسناد مثبته گمرکی و حملونقلی به رانندگان ایرانی پرداخت گردد.
مزید استحضار سایر نیازهای بخش حملونقل بینالمللی و مشکلات آنان متعاقباً اعلام میگردد.
رئیس هیأت مدیره
یونس جاوید