بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

هدف گذاری ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالای روسی از محورهای مواصلاتی ایران تا پایان سال ۲۰۲۳

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی از تهیه نقشه راه ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسی تا انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی که در تفاهم نامه سیزدهم همکاری های مشترک حمل و نقلی دو کشور امضا شده بود، خبر داد.

هدف گذاری ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالای روسی از محورهای مواصلاتی ایران تا پایان سال ۲۰۲۳
تین نیوز

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی از تهیه نقشه راه ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسی تا انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی که در تفاهم نامه سیزدهم همکاری های مشترک حمل و نقلی دو کشور امضا شده بود، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست مجازی که به صورت ویدئو کنفرانس در روز دوشنبه ۲۶ دی ماه با ازبروف همتای روسی خود داشت، عنوان کرد: نقشه راه ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسی تا انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی که در تفاهم نامه سیزدهم همکاری های مشترک حمل و نقلی دو کشور امضا شده بود تهیه و جهت اجرایی شدن حمل این کالای ترانزیت نیاز به هماهنگی دو کشور است. شایان ذکر است حمل و نقل ریلی و ترکیبی می تواند نقش عمده در تحقق هدف مذکور داشته باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به عناوین برنامه عمل پیشنهادی که بر استاندارد سازی فرآیندهای عبور و مرور مرزی اقدامات هدفمند کاهش دهنده زمان و هزینه و روان سازی ترتیبات اداری و فرآیندی ترانزیت از قلمروی ایران و متنوع سازی بارهای ترانزیتی و شیوه های ترکیبی حمل و نقل است، در صورت تحقق آن، زمینه سازی برای دستیابی به اهداف بیش از ۱۰ میلیون تن ترانزیت سالیانه در سالهای آتی نیز صورت خواهد گرفت.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، با یادآوری موقعیت جغرافیایی کشورمان به عنوان محل تلاقی کریدور های شمالی جنوبی و شرقی غربی به ویژه کریدورهای شمال جنوب چین - آسیای مرکزی غرب آسیا حمل و نقل ترکیبی را یکی از راهکارهای موثر در ترانزیت کشور با زیرساخت های موجود اعلام کرد و افزود: از ترکیب مدهای حمل و نقل تا زمان اتمام مسیر ریلی رشت - آستارا استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این نشست به تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ایران در خصوص اجرایی شدن هرچه سریعتر برقی کردن ریل مسیر اینچه برون - گرمسار نیز اشاره شد و مقرر شد که موانع و مشکلات اجرایی به صورت مستمر از سمت دو کشور بررسی و رفع شود.

افندی زاده در جمع بندی عنوان کرد: ایجاد زنجیره مراکز لجستیکی در بنادر شمالی ایران - آذربایجان و روسیه به منظور ایجاد هاب غلات و ترانزیت محصولات کشاورزی و دامی و ایجاد فدراسیون فورواردرهای کریدور با هدف شکل گیری فورواردری واحد در کریدور برای تسهیل جابجایی بار، با هماهنگی مدیران ملی کریدور در کشورها، توافق همکاری های دریایی و لجستیکی در دریای خزر و برقراری خطوط منظم رو - رو و همچنین تامین این کشتی ها از سوی روسیه، تولید مشترک واگن باری و همچنین انتقال فناوری و تولید لوکوموتیو روسی در ایران و اجرایی شدن مکانیزم TIR و E-TIR به منظور روانسازی حمل بار و حذف فرآیندهای غیر ضرور از جمله اقدامات مشترک ایران و روسیه و آذربایجان جهت توسعه همکاریهای حمل و نقلی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.