سازوکار مجلس برای افزایش سهم ایران در ترانزیت بین المللی
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با بیان اینکه ما در بحث کشنده کمبود داریم، گفت: ما می توانیم سهم مناسبی در ترانزیت بین الملل داشته باشیم که به دلیل کمبود کشنده در کشور، این مهم محقق نمی شود.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با بیان اینکه ما در بحث کشنده کمبود داریم، گفت: ما می توانیم سهم مناسبی در ترانزیت بین الملل داشته باشیم که به دلیل کمبود کشنده در کشور، این مهم محقق نمی شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری با اشاره به مجوز مجلس برای واردات دستگاه کشنده و اتوبوس به رانندگان دارای خودروهای اسقاطی، گفت: در حال حاضر عمر متوسط ناوگان باری و حمل و نقل ما به ویژه اتوبوس حدود 20 سال است که این موضوع تبعات بسیاری برای کشور دارد؛ به طور مثال ما سالانه حدود 17 هزار نفر را در حوادث جاده ای از دست می دهیم.
نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما می توانیم سهم مناسبی در ترانزیت بین الملل داشته باشیم که به دلیل کمبود کشنده در کشور، این مهم محقق نمی شود.
وی با بیان اینکه ما در بحث کشنده کمبود داریم، اضافه کرد: 90 درصد حمل و نقل بار در کشور ما از طریق جاده ها انجام می شود و 10 درصد این حمل و نقل از طریق ریل است؛ این موضوع موجب شد که مجلس در جریان برنامه هفتم توسعه مصوب کند که به ازای اسقاط هر کشنده و اتوبورس اجازه واردات یک دستگاه خودروی مشابه که زیر 10 سال عمر داشته باشد داده شود.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: براساس قانون برای واردات این خودروها باید در آئین نامه مشوق هایی مانند ارائه تخفیف در عوارض پیش بینی شود.