بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ سهم حمل ونقلی ها در کالاهای پشت گمرکی اعلام شد

براساس اعلام گمرک پشت دروازه های گمرک تعداد 3059 کامیون به ارزش بیش از 300 میلیون دلار 11 درصد سهم ارزشی ده کالای اول رسوبی را به خود اختصاص داده اند.

سهم حمل ونقلی ها در کالاهای پشت گمرکی اعلام شد
تین نیوز

طبق اعلام گمرک ایران، صاحبان کالایی که کالاهای آنها پشت دروازه های گمرک مانده، برحسب ارزش کالا تدوین شده است. ارزش کالاهای مانده در گمرک بالغ بر یک میلیارد و 434 میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، براساس این گزارش شرکتهای هواپیمایی سپهران (۱۱ میلیون دلار) و آتا (نزدیک به ۳ میلیون دلار) در کنار خودروسازانی از جمله مدیران خودرو (۱۰۰ میلیون دلار)، کرمان موتور (۶۰ میلیون دلار) ، پارس خودرو، بهمن موتور و سایپا در این فهرست حضور دارند.

همچنین در بررسی تعرفه ای کالاهای درجریان تشریفات واردات قطعی، مشخص شد تعداد 3059 کامیون به ارزش بیش از 300 میلیون  دلار 11 درصد سهم ارزشی ده کالای اول رسوبی را به خود اختصاص داده اند.

مجموع ارزش دلاری این کالاها حدود ۱.۵ میلیارد دلار عنوان شده که رقم قابل توجهی محسوب می شود. این فهرست مربوط به اظهارنامه های در جریان تشریفات ترخیص از کل واردات قطعی ۱۴ ماهه منتهی به نیمه اردیبهشت ماه است.

دلایل اصلی رسوب این کالاها به عواملی مانند صدورمجوزهایی مانند استاندارد، تامین ارز، نبود نقدینگی در جهت پرداخت حقوق ورودی و احتمال احتکار کالا مرتبط است.

بررسی این جدول نشان می دهد در بین شرکت های واردکننده شرکت مپنا، شرکت هواپیمایی سپهران و شرکت هواپیمایی آتا و خودروسازان و قطعه سازان هر یک سهمی در کالاهای پشت دروازه گمرک به خود اختصاص داده اند.

آمار گمرک +دارایی شرکت های پشت گمرک

 

آمار گمرک +دارایی شرکت های پشت گمرک

آمار گمرک +دارایی شرکت های پشت گمرک

آمار گمرک +دارایی شرکت های پشت گمرک

آمار گمرک +دارایی شرکت های پشت گمرک

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.