بازدید سایت : ۳۶۵۵۹

کریدور میانی، جایگزین قوی برای مسیرهای دریایی سنتی

کریدور میانی به عنوان یک جایگزین قوی برای مسیرهای دریایی سنتی که سال ها مورد استفاده قرار گرفته اند، دیده می شود.

کریدور میانی، جایگزین قوی برای مسیرهای دریایی سنتی
تین نیوز |

کریدور میانی به عنوان یک جایگزین قوی برای مسیرهای دریایی سنتی که سال ها مورد استفاده قرار گرفته اند، دیده می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، ایرکلی دانیلیا، مدیر توسعه کسب وکار منطقه آسیای مرکزی و قفقاز مرسک، در بیانیه ای در جلسه ای تحت عنوان “کریدورهای حمل و نقل بین المللی در دریای سیاه و خزر” در انجمن حمل و نقل دریای سیاه-خزر ۲۰۲۴ در باکو، این موضوع را بیان کرد و گفت: در شرایط بی ثباتی اقتصادی جهانی، اپراتورهای لجستیک بین المللی بر روی کریدور میانه تمرکز کرده اند، که پروژه ای کلیدی برای گسترش مرز میانی به منظور افزایش قابلیت اطمینان و ثبات مسیرهای حمل و نقل در غرب اروپا است. این پروژه به عنوان یک جایگزین قوی برای مسیرهای دریایی سنتی دیده می شود. محموله های عمده در این مسیر به کشورهایی مانند ترکیه، رومانی، اوکراین و دیگران هدایت می شوند. از جمله مزایای اصلی کریدور میانی برای شرکت ها و نهادهای بازار، راه حل های لجستیکی مؤثر، خدمات جامع ‘پنجره واحد’ و ظرفیت بالاست.

دانیلیا گفت: با وجود چالش ها در زمینه دیجیتالی شدن، این کریدور یک منبع طلایی از فرصت های منحصر به فرد است. یکی از خدمات کلیدی، امکان ردیابی کانتینرها در زمان واقعی است که به طور قابل توجهی قابلیت اطمینان و شفافیت عملیات حمل و نقل را افزایش می دهد. این امر چشم اندازهای اضافی را برای مشتریان در هر دو مرحله حمل و نقل و دریافت باز می کند.

باید توجه داشت که کریدور میانی شبکه های حمل و نقل ریلی کانتینری چین و کشورهای اتحادیه اروپا را از طریق آسیای مرکزی، قفقاز، ترکیه و اروپای شرقی به هم متصل می کند.

به لطف این مسیر، زیرساخت های حمل و نقل چندوجهی چندجانبه، پایانه های کشتی دریای خزر و دریای سیاه را با سیستم های ریلی چین، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ترکیه، اوکراین و لهستان متصل می کند. این کریدور تسهیل کننده افزایش ترافیک بار از چین به ترکیه و همچنین کشورهای اروپایی و در جهت معکوس است. مسیر ریلی در این کریدور بارها را در مدت زمان ۲۰ تا ۲۵ روز از چین به اروپا منتقل می کند که این یکی از بزرگ ترین امتیازات این کریدور حمل و نقل است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.