بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

هرمزگان، دومین استان ترانزیتی کشور

هرمزگان، دومین استان ترانزیتی کشور

تین نیوز | مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان گفت :هرمزگان با جابجایی سالانه پنج میلیون تن کالا دومین استان کشور از حیث کالاهای ورودی وخروجی ترانزیتی درسطح کشور است.
 
مهندس «علیرضا مجرد» با اعلام این مطلب افزود: 80 درصد کالاهای ترانزیتی به مرز باشماق، دوغارون، سرخس، آستارا و لطف‌آباد و اینچه‌برون حمل می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: علاوه‌براین میزان در بخش حمل ونقل داخلی 25 میلیون تن از استان خارج و حدود 35 میلیون تن کالا نیز به استان وارد شده است.
 
مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های استان هرمزگان ادامه داد: سالانه تعداد دو میلیون نفر مسافر با استفاده از ناوگان حمل ونقل مسافر جابجا وتقریباً دو میلیون و 500 هزار نفر وارد استان می‌شوند.
 
مجرد هم‌چنین گفت: براساس مصوبات هیئت دولت مبنی بر ارتقای سطح دانش رانندگان در سطح حمل ونقل جاده‌ای و ارتقا سطح خدمات، 7000 نفر دوره‌ی آموزشی برای رانندگان بخش حمل ونقل جاده‌ای برگزار که نقش بسیار مهمی در توسعه‌ی خدمات حمل و نقل جاده‌ای در استان هرمزگان دارد.
 
به گفته‌ی مجرد، هم‌اکنون 800 شرکت، شعبه و نمایندگی در بخش حمل و نقل داخلی و بین‌المللی در استان هرمزگان مشغول فعالیت در حمل ونقل جاده‌ای هستند و 7000 راننده حرفه‌ای جاده‌ای شامل 5000 راننده در بخش بار و 2000 راننده در بخش مسافر به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ در خدمت صنعت حمل و نقل استان هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: این استان هم‌چنین شش پایانه در بخش حمل ونقل جاده‌ای دارد که سه پایانه مربوط به بار و سه پایانه مربوط به بخش مسافر است.
 
مدیرکل حمل ونقل وپایانه‌های استان هرمزگان متوسط عمر ناوگان باری را 16 سال و متوسط عمر ناوگان مسافری را به ترتیب برای اتوبوس 9 سال، مینی‌بوس 8.5 و سواری هفت سال برشمرد.
 
مجرد با بیان اینکه از سه کریدور مهم حمل ونقل بین‌المللی دنیا دو کریدور از ایران عبور می‌کند، یادآور شد: کریدور شرق به غرب و کریدور شمال به جنوب که آسیا را به اروپا متصل می‌کند که در این میان کریدور، کریدور شمال به جنوب، اهمیت بسزایی دارد که این امر باعث شده است استان هرمزگان به‌عنوان دروازه‌ی اقتصادی کشور محسوب شود.
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در بخش ایمنی و ترافیک، سه مرکز معاینه فنی در استان توسط بخش خصوصی احداث شده است که این مراکزخدمات مربوط به برطرف کردن معایب فنی وسائل نقلیه‌ی جاده‌ای را ارائه می‌دهند.
 
به گفته‌ی وی، در این راستا بمنظور نظارت بر محورهای مواصلاتی استان تعداد هشت دستگاه دوربین در نقاط مهم شریانی درمحورهای مواصلاتی استان نصب شده و در حال حاضر، 15 دستگاه تردد شمار برخط نیز در 26 محور اصلی اقدام به ثبت تردد وسائل نقلیه در سطح استان می‌کنند.
 
وی افزود: در بخش دوربین‌های ثبت تخلف نیز قریب به 20 نقطه نیز برای نصب دوربین‌های کنترل سرعت ثابت شناسایی شده است.
 
مدیرکل حمل ونقل وپایانه‌های استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در بخش ارائه خدمات بین راهی در محورهای مواصلاتی برای بیش از 50 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی موافقت اصولی صادر شده و هم‌اکنون 21 مورد به بهره‌برداری رسیده و 29 مورد نیز در حال ساخت هستند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.