بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

تکمیل پروژه کمربندی پاکدشت مستلزم تزریق ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

رئیس اداره راه و شهرسازی پاکدشت، گفت: برای بهره برداری از پروژه ایمن سازی کمربندی جنوبی این شهرستان، نیاز است که ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تزریق شود.

تین نیوز |

رئیس اداره راه و شهرسازی پاکدشت، گفت: برای بهره برداری از پروژه ایمن سازی کمربندی جنوبی این  شهرستان، نیاز است که ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تزریق شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حبیب شعبانی گفت: ایمن سازی کمربندی جنوبی و همچنین رفع مشکلات طرح های مسکن ملی از اولویت های اداره راه و شهرسازی شهرستان پاکدشت است و بیشترین تمرکز خود را برای به نتیجه رساندن این پروژه ها قرار داده ایم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاکدشت با یادآوری سفر رئیس جمهور به این شهرستان در آبان سال گذشته، اظهار داشت: در آن سفر، ۲ پروژه کمربندی جنوبی و برطرف شدن مشکلات تعاونی مسکن امیرالمومنین (ع) به عنوان پروژه های مهم و اولویت دار شهرستان معرفی شد.

به گفته وی، تاکنون عملیات اجرایی ۸/۸ کیلومتر از این کمربندی به اتمام رسیده است و اگر ایمنی آن شامل گاردریل، تابلوها، علائم و نیوجرسی نصب شود، در روزهای پایانی بهمن امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

شعبانی یادآور شد: پیمانکاران مربوطه ۸۰۰ میلیارد مطالبات دارند که قرار است ۴۰۰ میلیارد ریال از این مقدار با تلاش نماینده شهرستان، فرماندار و مدیرکل راه و شهرسازی به زودی پرداخت شود.

وی در مورد وضعیت طرح های مسکن ملی این شهرستان نیز، گفت: برای مسکن ملی پاکدشت و در مرحله ثبت نام نزدیک ۵۵ هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی بودند که پس از انجام پالایش های لازم این تعداد به ۱۲ هزار نفر کاهش یافت.

شعبانی گفت: پروژه مسکن ملی ۶۳۰ واحدی در تابستان سال گذشته وارد مرحله اجرا شد و اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است در ایام دهه فجر و همچنین تا پایان سال، حدود ۴۰۰ واحد از این پروژه تحویل متقاضیان شود البته این مساله منوط به تامین زیرساخت های لازم از قبیل آب، برق، گاز و تلفن است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاکدشت اضافه کرد: پروژه ۷۲۰ واحدی هم در این شهرستان وارد مرحله ساخت شد و برای اینکه به نیاز شهرستان در حوزه مسکن پاسخ بدهیم، در کمیته امور بنایی و فنی شهرسازی درخواست افزایش تراکم داشتیم که منجر به افزایش واحدها به ۸۲۸ مورد شد.

شعبانی یادآوری کرد: در پروژه نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و مابقی بعنوان سهم آورده متقاضیان تامین می شود که متناسب با پیشرفت پروژه ها از افراد دریافت خواهد شد.

وی یادآور شد: تا الان ۲۹۰ هکتار زمین از طرف بنیاد مستضعفان معرفی شده است و درصدد توافق هستیم که این اراضی را به طرح های نهضت ملی مسکن اختصاص بدهیم.

به گفته او، در بخش خصوصی نیز با مالکین نزدیک به ۱۵۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن توافق شده است و امیدواریم نتایج خوبی برای خانواده های فاقد مسکن در شهرستان پاکدشت به همراه داشته باشد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.