بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

۸۰ هزار تاکسی در پایتخت آماده خدمت رسانی در مهرماه

۱۰ هزار ون برقی وارد ناوگان پایتخت می‌ شود

۸۰ هزار تاکسی در پایتخت آماده خدمت رسانی در مهرماه
تین نیوز

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در مورد تمهیدات تاکسیرانی برای مهرماه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت آماده خدمت رسانی برای سال تحصیلی جدید در مهرماه هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در نشست کمیته تخصصی استقبال از مهر با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار تاکسی در تهران با آغاز مهر با تمام توان وارد خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ خط در سطح شهر داریم که تاکسی ها در مبدأ و مقصد مشخص فعالیت می کنند و تعدادی دیگر نیز به صورت گردشی فعالیت می کنند. 

مالکی با بیان اینکه طبق قولی که به شهروندان مبنی بر پایش بهینه عملکرد تاکسی ها در تهران داده بودیم در حال راه اندازی بستر هوشمندی هستیم که بر اساس آن فعالیت تاکسی ها به شکل هوشمند خواهد بود، گفت: با این هوشمندسازی از نظارت سنتی که همه ساله انجام می شد خارج خواهیم شد و قطعا عملکرد بهتری از تاکسی ها شاهد خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه همچون سنوات گذشته شهرداری تهران امسال نیز در امر سرویس مدارس هم فعالیت می کند به گونه ای که از خردادماه اطلاع رسانی به والدین صورت گرفته و اولیاء نسبت به ثبت نام دانش آموزان در سامانه وزارت کشور اقدام کردند، افزود: حدود ۲۵ هزار دانش آموز برای دریافت خدمات سرویس دانش آموزی ثبت نام کرده اند و ۲۳۰۰ درخواست نیز از مدارس استثنایی به ثبت رسیده است؛ اما در مرحله احراز صلاحیت رانندگان متقاصی برای خدمات رسانی در این حوزه هستیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران افزود: از همه افراد متقاضی راننده سرویس مدرسه، تقاضا داریم با توجه به زمان بر بودن آماده سازی برخی مدارک مانند دریافت گواهی عدم سوء پیشینه یا عدم اعتیاد، نسبت به آماده سازی مدارک مورد نیاز اقدام کنند تا به محض اطلاع رسانی از سوی شهرداری بتوانند آنها را در سامانه بارگذاری کنند؛ امیدواریم با تدابیر اتخاد شده بتوانیم بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه برچسب سرویس مدارس نیز در شهریورماه توزیع خواهد شد، گفت: تاکید داریم همه خودروهای فعال در حوزه سرویس مدارس نسبت به دریافت گواهی معاینه فنی اقدام کنند؛ چرا که کنترل ویژه ای در این خصوص خواهیم داشت.

مالکی در مورد تاکسی برقی نیز با بیان اینکه حدود ۲۰۰ تاکسی برقی در شهر فعال است که به صورت گردشی در نقاطی مانند فرودگاه ها راه آهن فعالیت می کنند، افزود: با افزایش خودروهای برقی که کمتر از دو ماه آینده اتفاق خواهد افتاد شاهد فعالیت آنها در حوزه های ترافیکی از جمله بخش هایی که بیشتر با آلودگی هوا مواجه هستیم، خواهیم بود تا بتوانیم در امر کاهش آلودگی هوا با حضور خودروهای برقی که یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری است، قدم برداریم.

وی با بیان اینکه ما همچنان در حال ثبت نام از رانندگان متقاضی تعویض خودروی فرسوده با خودروهای برقی هستیم، گفت: حدود ۱۵۰ خودوری برقی شهرداری تهران کمتر از یک ماه آینده وارد تهران خواهد شد و بعد از پلاک گذاری مشغول فعالیت خواهند شد و سایر خودروها نیز در زمان بندی تعیین شده وارد تهران می شوند. علاوه بر این، واردات ۱۰ هزار ون برقی هم در دستور کار شهرداری تهران است که در کمتر از هشت ماه آینده وارد ناوگان می شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ ایستگاه شارژ فعال در سطح شهر وجود دارد که در واقع امکان بهره برداری از آنها وجود دارد اما ایستگاه های شارژ دیگری هم آماده شده است و اگر ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی وارد ناوگان شوند مشکلی برای شارژ آنها نخواهیم داشت؛ اما شهرداری به سرعت نسبت به افزایش تعداد ایستگاه های شارژ اقدام خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.